Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 16:51

Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Schakelprobleem 996, advies gevraagd 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Schakelprobleem 996, advies gevraagd
Geachte heren,

Er zit een misterieus probleem in mijn Porsche 996 tiptronic:

Bij het overschakelen van de 2de naar de 3e versnelling wordt het gas niet terug genomen, waardoor het toerental, tijdens overschakelen, toeneemt. Vervolgens gooit de auotmaat 'm in de 3e versnelling, met een verhoogd toerental, wat resulteerd in een 'klap' op de versnellingsbak.

Het lijkt er dus op dat de automaat het seintje 'gas terug laten' dus niet doorgeeft. De versnellingsbak is inmiddels gereviseerd; de klap die optreedt na het schakelen is duidelijk minder geworden, echter hij schakelt nog steeds op met een verhoogd toerental. Vreemd genoeg geeft de computer geen foutmeldingen.

De Porsche dealer (in Abu Dhabi wel te verstaan...) kan het probleem niet ontdekken. Deze stelt voor om de volledige bekabeling te vervangen, de DME en het ' instrument cluster'. Nu ben ik zelf geen monteur, maar dit lijkt me erg rigoreus, helemaal omdat ze dan nog steeds niet 100% zeker zijn dat het verhopen is en dan ben ik weer ca. 7000,- euro verder.

Heeft iemand een idee wat hier de oorzaak van zou kunnen zijn, ik zou jullie hulp zeer waarderen.

Alvast bedankt!

Laatst bijgewerkt door M.a.r.k op 20 apr 2010 19:18, in totaal 1 keer bewerkt.

18 apr 2010 18:42
Profiel
PorscheForum Rakker
944 S2 en 944 N/A Sky Limit 2.5 liter klasse racer
Nijmegen
Bericht Re: Schakelprobleem, advies gevraagd
Nou ben ik bepaald geen expert op 996 gebied maar zou je niet beginnen met software (van de bak) resetten/upgraden? Ik bedoel voordat je voor de duurste optie kiest?

19 apr 2010 14:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht Re: Schakelprobleem, advies gevraagd
Sluit me aan bij de hint van Drewster.
Het instrument cluster vervangen lijkt me redelijk zinloos. Daar zit geen inteligentie in wat het schakelpatroon of motormanagement beinvloedt.
Eén van de boardcomputers en het motormanagement lijken me eerder verdachten te zijn.

19 apr 2010 14:47
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 3 berichten ]