Auteur |
Bericht |
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: make me beautiful, 964 c4 rood
Rationeel moet je dit niet meer bekijken...
_________________________________________ oud is beter
|
16 apr 2010 16:22 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
Re: make me beautiful, 964 c4 rood
dat klopt maar dat was eigenlijk al toen we besloten om de 993 motor te monteren,
_________________________________________ remmen is angst
|
16 apr 2010 18:12 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Re: make me beautiful, 964 c4 rood
Dat klopt. Ik ben daarom ook benieuwd waarom je dit doet. Het is geen wagen met een verzamelaars waarde en voor veel mensen, zo niet bijna alle, blijft het, met alle respect, een opgeknapte schadebak met een verkeerde motor (waar je alleen last van heb bij evt. verkoop, dat dan weer wel). Heb je nooit overwogen om de wagen te vervangen voor een ander exemplaar?
|
17 apr 2010 14:40 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
Re: make me beautiful, 964 c4 rood
nee niet echt aan een ander gedacht, Ik had de auto gekocht en vervolgens wat upgrade's gedaan, koni's big reds uitwegen en natuurlijk alle rubbers van de draagarmen enzo voort. airco,speakers alles net even beter gemaakt dan het was Ik heb een heel fijn sturende auto, bij de meeste van de vervangende auto's zou ik dat dus weer allemaal moeten doen. Maar toen was de planning budget maken voor een respray, en eigenlijk toen het probleem van de lak echt zichtbaar werd (wat erwin en ik al wisten en dus geen verrassing was) leende ik de auto uit en werd de motor overtoerd, met het gevolg van schade. Kies je er dan voor om de auto met defecte motor en carrossorie werk voor heel weinig van de hand te doen, als ik zo'n auto zou kopen is het makkelijk: revisie 10 000 respray 10 000 dan koop ik wel een ander, dus je krijgt niks tot weinig daarvoor terug, het beetje wat je ervoor krijgt en je legt nog 12 bij voor een golfje en dan rij je weer een paar jaar, en die is dan ook afgeschreven. en heb ik dus besloten om de motor te upgraden naar die van een 993 en dan later de carrossorie aan te pakken. en zo een niet originele maar wel naar mijn zin rijdende auto te hebben, aangezien ik de auto dagelijks gebruikt is dat voor mij een" verantwoorde" keus, als het mijn tweede of derde auto zou zijn deed ik het ook niet. Ik zal de auto nu zeker weer een jaar of 6 rijden en dan kijken of we gaan veranderen of deze weer upgraden naar een bi-turbo motor. ja ik weet wat ik leuk vind trouwens ik rij zo'n 25 k per jaar en als ik dan zie wat voor km dat zijn kan ik eigenlijk beter een toyota aygo rijden maar dan heb ik niet zoveel plezier in.
_________________________________________ remmen is angst
|
17 apr 2010 19:56 |
|
|
Wimpie77
|
Re: make me beautiful, 964 c4 rood
En niet alleen zijn P wordt erg mooi, maar ok het nieuwe restaurant! Gaat een plaatje worden!!! En het tijdelijke restaurant ligt ook op een unieke plek aan het water.
Was gezellig Robert! Heb wel verloren met softbal... Vino was erg lekker!
_________________________________________ * * *
|
18 apr 2010 1:24 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
Re: make me beautiful, 964 c4 rood
jammer een overwinning was wel goed geweest voor het nieuwe team
_________________________________________ remmen is angst
|
18 apr 2010 8:37 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Re: make me beautiful, 964 c4 rood
Volgens mij kan dat niet Rob,de intercoolers zitten bij de turbo onder de achtervleugel. Ik had zelf nl de gedachte om een turbo te kopen en de vleugel er dan af te halen,maar dat gaat dus niet. Grandmaster Renntech zal het wel weten misschien is er een andere oplossing voor?
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
20 apr 2010 19:15 |
|
|
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
Re: make me beautiful, 964 c4 rood
Wellicht een turbo vleugel bij Rob er op en dan past een intercooler best
_________________________________________ Het leven gaat door..
|
20 apr 2010 19:19 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
Re: make me beautiful, 964 c4 rood
er zijn verschillende oplossingen voor, een water to air cooler zou kunnen. dan past het allemaal onder de standaard klep
_________________________________________ remmen is angst
|
20 apr 2010 19:33 |
|
|
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
Re: make me beautiful, 964 c4 rood
_________________________________________ Het leven gaat door..
|
20 apr 2010 20:12 |
|
|
Diablo
Porsche 911 3.2
Heusden - Zolder
Belgie (Limburg)
|
Re: make me beautiful, 964 c4 rood
Pas maar op dat ie dan niet ploft !!
_________________________________________ Damm Girl , You Look So Good It Hurts !! Wie veel weet en niet vergeet WEET !!
|
20 apr 2010 20:13 |
|
|
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
Re: make me beautiful, 964 c4 rood
Aangezien jij geen koelwatercircuit hebt wordt dat moeilijk...
_________________________________________ www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer www.mh-schietsport.nl voor sportschutters
|
21 apr 2010 20:59 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
Re: make me beautiful, 964 c4 rood
het is geen probleem het is een cooler waar je inlaat lucht door gaat om te koelen net als met een intercooler alleen is dat lucht naar lucht koeler.
de "water"koelvloeistof komt niet langs de motor maar word naar voren geleid naar een radiator in de voor bumper waar de koeling van de vloeistof plaats vind.
_________________________________________ remmen is angst
|
21 apr 2010 21:11 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Re: make me beautiful, 964 c4 rood
Watergekoelde intercoolers werden wel door duitse tuningsbedrijven gebruikt in de tachtiger jaren. Deze zijn zo compact dat je de koelers boven het achterwiel in de achterschermen of boven in de motorruimte kwijt kon. Het nadeel was dat je leidingen moet leggen, een elektrische waterpomp moet monteren en voor ook een radiateur aan de voorkant moet monteren om het warme water te koelen. De 934 had het al in 1976 .
_________________________________________ Rebel engineering
|
22 apr 2010 10:35 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
Re: make me beautiful, 964 c4 rood
eerst het huidige project maar afmaken.
_________________________________________ remmen is angst
|
22 apr 2010 11:01 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
Re: make me beautiful, 964 c4 rood
hier volgt een update, ik ben vandaag naar renntech geweest om naar mijn auto te kijken, dit wilde ik eigenlijk doen tijdens het plaat werk maar door tijdgebrek is het erna geworden. zo staat de auto er nu bij maar alles word weer gedemonteerd voor dat de auto naar de spuiter gaat.
_________________________________________ remmen is angst
|
01 mei 2010 20:56 |
|
|
Erwin C2
ex 964 C2 coupe, ex 996 C2, ex 964 cabriolet C2, ex Cayenne 4.5S, Cayenne 3.2S, ex Cayenne 4.5S, ex 993 C2 en huidige Porsche 997 4SDenHaag
|
Re: make me beautiful, 964 c4 rood
In één woord Ik wil ook (mat)zwarte velgen met een rode bies Succes gr.Erwin
_________________________________________ RESPECT 2 ALL
|
01 mei 2010 21:16 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
Re: make me beautiful, 964 c4 rood
_________________________________________ remmen is angst
|
01 mei 2010 21:19 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
Re: make me beautiful, 964 c4 rood
tijdens het schuren bleek hier veel plamuur te zitten nu is het plaatwerk netjes en zal het straks minimaal nodig zijn
_________________________________________ remmen is angst
|
01 mei 2010 21:27 |
|
|
Richard
ex 911 3.2 carrera "84,
ex Boxster 986,
ex996 cabrio c4
ex 996 4SLeiderdorp
|
Re: make me beautiful, 964 c4 rood
Rob , hij wordt weer mooi ,wat zal jij ongeduldig zijn
|
01 mei 2010 21:41 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: make me beautiful, 964 c4 rood
Robert Schuhmacher is er niets bij Hij doet de topictitel eer aan - wordt weer een beauty!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
01 mei 2010 21:43 |
|
|
Jaco
Negenhonderdvijfenzestig.
|
Re: make me beautiful, 964 c4 rood
That's the spirit! Zit daar af en toe ook aan te denken........... maar als ik dan de prijzen van zo'n motor incl toebehoren zie, ben ik weer even genezen.... Mooie restauratie! Wat ik me wel (altijd) afvraag, hoe zit het met de zinklaag. Als het staalwerk helemaal blank is gemaakt dan is de zinklaag er ook af, toch? Hoe wordt dit wederom goed behandeld? Ook die binnenzijde van de ingelaste stukken, hoe/waarmee behandel je die?
_________________________________________ Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......
|
01 mei 2010 21:46 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
Re: make me beautiful, 964 c4 rood
de zink laag was bij mij op sommige plekken al weg door slechte reparatie, maar toch is ook die zink laag niet heilig. Tussen mijn linker scherm wat nog nooit gedemonteerd was(kon je zien aan de kit over de orginele bouten) zat toch lichte roestvorming tussen het scherm. Aan de andere zijde waar wel een ander scherm opzit is dit niet.
Ik vrees dat veel meer 964 tjes(of ouder) nu niet zichtbare roest vorming hebben en wil eigenlijk het advies geven dat als men kiest voor overspuiten, dan ook de schermen te demonteren.
_________________________________________ remmen is angst
|
01 mei 2010 21:58 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
Re: make me beautiful, 964 c4 rood
betreft die ingelaste stukken die worden met speciale las spray behandeld (weet niet hoe het heet) daarom is de spijl van het voorraam ook in delen erop gelast om zo het goed te kunnen behandelen.
_________________________________________ remmen is angst
|
01 mei 2010 22:00 |
|
|
Jaco
Negenhonderdvijfenzestig.
|
Re: make me beautiful, 964 c4 rood
Mee eens, meeste zijn ook al weer 20 jaar oud! Zoek eens een ander merk van die leeftijd zonder roest. Dat die raamstijlen zo slecht waren, is dit van een vroegere schade of hebben meer 964ers hier last van ?(nooit van gehoord nl). Keep on the good work!
_________________________________________ Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......
|
01 mei 2010 22:14 |
|
|