Auteur |
Bericht |
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Rubber kofferdeksel gelijmd of niet?
Het rubber bij de kofferdeksel van m'n 964 is losgeraakt. Nu zag ik dat er wat lijm of kitresten aan de bovenkant van de bumper zat en vroeg ik me af of dit rubber origineel vastgelijmd, gekit of op zijn plaats wordt gehouden door alleen de metalen strip?
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
20 apr 2010 14:48 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Rubber kofferdeksel gelijmd of niet?
... gelijmd .. met van die gele kleefzooi uit zo'n potje van bijv. Bison
|
20 apr 2010 15:18 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
dat zwarte rubber tussen de voorbumper en kofferklep, ik heb daar geen lijm gezien, het rubber wat om de kofferbakje loopt wel natuurlijk
_________________________________________ remmen is angst
|
20 apr 2010 16:04 |
|
|
Olaf
|
.... ik had de tekst van de topicstarter niet goed gelezen
|
20 apr 2010 17:32 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
|
Ik bedoel inderdaad die strip tussen de bumper en kofferdeksel. Als ik het goed begrijp is deze dus niet gelijmd, wat inhoudt dat die strip op zijn plaats wordt gehouden dmv een metalen strip?
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
20 apr 2010 17:57 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
en dan drie schroeven toch?
|
20 apr 2010 18:02 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
|
Ik heb alleen een metalen strip die vastgezet word door vier schroeven. Die rubberen strip schuif je dan over die metalen strip heen. Aan de onderkant van die rubberen strip zit wel een palletje die weer ergens invalt.
|
20 apr 2010 18:18 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
ik weet het niet meer ik heb het begin maart losgehaald, zou het eerst weer moeten zien.
|
20 apr 2010 18:27 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
|
Iemand anders die mij kan vertellen hoe deze strip bevestigd zit op de bumper? Ik heb er al diverse Porsche-fora op nageslagen maar kan er helemaal niets over vinden.
|
21 apr 2010 14:21 |
|
|
Olaf
|
Volgens mij zit die rubberen strip niet vast aan de bumper(huid) zelf .. Heb je PET zoek daar even naar 'n plaatje van die strip en je kan dan wss wel zien of er 'n bevestigingsset bij hoort
|
21 apr 2010 14:49 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
|
Ik had de site van Pelican Parts geraadpleegd maar daar staat alleen de metalen strip afgebeeld. Ergens logisch omdat hier alleen de onderdelen vermeld staan. Lijm valt daar natuurlijk niet onder.
|
21 apr 2010 15:31 |
|
|
Olaf
|
Gelijmd zit 'ie sowieso niet ... en mocht dat wel zo zijn, dan zal het vast 'n speciaal door Porsche geleverde lijm zijn
|
21 apr 2010 15:36 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
|
In zo'n Porsche Design flesje. Ik ga vanavond maar weer eens wat proberen in de garage want zo is het echt geen gezicht en zal bovendien aardig wat lawaai geven bij hoge snelheden.
|
21 apr 2010 17:50 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
|
Ik heb het net even bekeken en er zat inderdaad een kitnaad tussen de bumper en strip. Ik heb toch het vermoeden dat dit niet origineel zo hoort en heb inmiddels de kit verwijderd. Ik kijk in het weekend wel weer verder.
|
21 apr 2010 21:46 |
|
|