Auteur |
Bericht |
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
V-Power
Gisteren voor het eesrt V-Power getankt, motor moet zich nog bedenken of ie het lekker vindt, vooral in het begin het gevoel dat ie zich verslikt.
Motormanagement heeft zich inmiddels bedacht dat het eigenlijk wel lekker is, want na plm. 10 km. rijdt de auto weer als of ie 98 heeft gedronken.
Iemand anders ook zo'n ervaring?
|
02 feb 2005 8:54 |
|
|
Peter 3.2
911 3.2 Carrera model 1989Den Haag
|
Schoonmaakfunctie werkt pas na een heleboel km's
Peter-die hem wel feller vindt-3.2
_________________________________________ ""It's just pure Porsche-ografie"
Jeremy Clarkson
|
02 feb 2005 18:25 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Rijd inmiddels zo'n 4000km op Shell V-Power.
Voor het schoonmaken heb ik het niet nodig , motor loopt er prima op , maar om nu te zeggen dat ik verschil merk .
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
03 feb 2005 16:21 |
|
|
jeff_911
Voorlopig op de motor :).
ex: Cayman S - 987Den Haag
|
wat is dan voordeel? prijs?
|
03 feb 2005 16:26 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
|
03 feb 2005 16:46 |
|
|
John
Cayenne
|
ik krijg geen freebees bij de Shell , dus ken het V-power niet.
|
03 feb 2005 16:58 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Voor het schoon houden.
Prijs maakt bij het dichtsbijzijnde Shell-station nauwelijks iets uit (houden zich gelukkig(!) niet aan de eigen adviesprijzen, schijnbaar geldt de company-mats-prijs voor Marcel in zijn woonplaats voor iedereen ).
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
03 feb 2005 22:39 |
|
|
fransk
Tijdelijk Porsche-loos; Jaguar XJ8;Maastricht
|
Shell V-Power: ook voor super plus gebruikers een juiste keus (???) * Voor auto's met bouwjaar 1992 en ouder adviseren wij u het instructieboekje of uw garage te raadplegen.
Vanmorgen wilde ik gaan tanken bij Shell en de pomp met super 98 (plus) is verdwenen, ik ben maar even bij Esso super 98 gaan tanken.
Ik vertrouw dat V-power spul niet helemaal voor mijn 911 SC uit '82.
- Zijn er oudere 911 rijders (SC of ouder) die dit wel tanken ?
- Op advies van de garage of specialist ?
Ik heb wel eens V-power in duitsland getankt (100 octane), dit liep net zo goed als het reguliere super plus 98...
Heb het idee dat de V-power in nederland een soort geitewollensokkenspul is
|
10 maart 2005 14:02 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Waarom zou het dat in NL wel zijn, maar in D niet
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
10 maart 2005 14:32 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
In Nederland is V-Power 95 octaan en in Duitsland 100 octaan; dát is al een belangrijk verschil...
Daarnaast is het in Nederland in de plaats gekomen van de 'Pura'. Dat was geen succes. De Nederlander is kennelijk niet bereid om meer te betalen voor een schoner milieu. Vervolgens laat je dat aspect varen en probeer je de mensen over te halen om diezelfde pura-troep te tanken onder de naam V-Power met als argument dat het beter is voor je motor én prestaties....
Ik heb het geprobeerd en ik ben niet overtuigd. Ik tank gewoon lekker Superplus ( RON 98 ). Daar rijdt mijn auto nog altijd gewoon het beste op...
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
10 maart 2005 15:09 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
In een reportage die ik op de Duitse TV heb gezien over die V-Power benzine EN dieselbrandstoffen waren ze na tests duidelijk.
Deze zijn enkel positief voor NIEUWE wagens en de moderne technieken.
Voor oudere wagens was het effect hetzelfde als de 95 octaan en in vele gevallen nog slechter dan de normale benzine.
Dus waarommeer betalen voor iets dat net zo goed of misschien minder goed is voor je wagen (tenzij dat je wagen niet ouder is dan bvb 2 jaar)
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
10 maart 2005 15:21 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
V-power is in NL 97.
Onafhankelijke tests hebben de positieve werking ervan aangetoond, dus daar hoef je niet aan te twijfelen. Of dat in je persoonlijke situatie ook van toepassing is en/of je de meerprijs er voor over hebt is een persoonlijke keuze.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
10 maart 2005 15:36 |
|
|
fransk
Tijdelijk Porsche-loos; Jaguar XJ8;Maastricht
|
Shell V-Power: Neuer Kraftstoff mit garantierten 100 Oktan
15/04/2003
Schumacher: "Shell V-Power ist der beste Kraftstoff, den ich je gefahren habe"
Shell V-Power - so heißt das neue Premium-Benzin, das die Shell & DEA Oil, Hamburg, ab 6. Mai sukzessive an allen Shell Tankstellen einführt. Dieses Benzin ist der einzige bundesweit angebotene Ottokraftstoff mit einer garantierten Oktanzahl von 100. Shell V-Power enthält einen sogenannten "Friction Reducer" eine innovative Komponente, die die Reibung im Bereich des oberen Kolbenringes reduziert. Shell V-Power wird allein in Shell Raffinerien produziert und besteht aus einer Formulation hochwertiger Bestandteile. Der Vorteil für den Autofahrer: V-Power verbessert die Beschleunigungs- und Leistungswerte. Formel-1-Weltmeister Michael Schumacher stellte anlässlich der Vorstellung des neuen Benzins am 15. April in Berlin fest: "Shell V- Power ist der beste Kraftstoff, den ich je gefahren habe."
Als derzeit einziger Kraftstoff auf dem deutschen Markt garantiert Shell V-Power 100 Oktan. Die Oktanzahl ermöglicht es, die Beschleunigung, das Ansprechverhalten und die Elastizität des Motors positiv zu beeinflussen: Speziell in modernen Fahrzeugen mit Klopfsensor wird das Potential des Motors so besser ausgenutzt und mehr Energie in Antriebskraft umgesetzt. Das Auto wird spritziger.
Reibung kostet Leistung. Im Motor entstehen beim Verbrennungsvorgang Reibungsverluste durch die Kolbenbewegungen im Zylinder, insbesondere im Bereich des oberen Kolbenringes. Das einzigartige Shell V-Power Additivpaket mit der innovativen Komponente, dem "Friction Reducer", ist entwickelt worden, um die Reibung zwischen Kolbenring und Zylinder gezielt zu verringern. Das Ergebnis ist eine deutlich verbesserte Beschleunigung bereits ab der ersten Tankfüllung.
Die positiven Eigenschaften von Shell V-Power ermöglichen im praktischen Fahrbetrieb, je nach Motortyp, bis zu 10 Prozent mehr Leistung und bis zu 5 Prozent mehr Drehmoment: Diese eindrucksvollen Ergebnisse haben die Shell Forscher und Entwickler mit V-Power in Flottentests festgestellt. Shell V-Power ist für alle Ottomotoren geeignet.
Shell Tankstellen-Chef Istvan Kapitany: "Shell V-Power setzt neue Maßstäbe: Das Benzin ist Champagner für den Motor - auch Motoren schätzen einen guten Tropfen. In die Entwicklung von Shell V-Power flossen das gesamte Know-how und die Erfahrung ein, die Shell als exklusiver Kraft- und Schmierstofflieferant des Ferrari-Formel-1-Teams über Jahre gesammelt hat."
Laatst bijgewerkt door fransk op 10 maart 2005 16:17, in totaal 1 keer bewerkt.
|
10 maart 2005 16:14 |
|
|
fransk
Tijdelijk Porsche-loos; Jaguar XJ8;Maastricht
|
|
10 maart 2005 16:16 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Ik verwacht niet dat Schumacher met een wagen rijdt die ouder is dan een paar jaar, dus.... (zie het oordeel van een onderzoek door specialisten)
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
10 maart 2005 16:59 |
|
|
fransk
Tijdelijk Porsche-loos; Jaguar XJ8;Maastricht
|
V-Power (NL)
- Zijn er oudere 911 rijders (SC of ouder) die dit wel tanken ?
- Op advies van de garage of specialist ?
|
10 maart 2005 18:12 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
allemaal V-power tanken jongens, als het niet goed is voor je auto is het in ieder geval goed voor mijn jaarlijkse bonus....
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
10 maart 2005 18:18 |
|
|
912
|
912 ervaringen tellen ook mee...?
Rij V-power sinds invoering er van en merk eigenlijk weinig verschil met 98. Wel fractie goedkoper dus, en baat het niet dan schaadt het niet...
_________________________________________ There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
|
10 maart 2005 19:35 |
|
|
robbie965
965 Lgemonde
|
ik denk zelf als je auto al zo'n lange tijd met super 98 rijdt[b.v 15 jaar]
dat die V-power dan nutteloos is
gewoon tanken wat de auto gewend is zou ik zeggen
_________________________________________ duitse laagvlieger
|
11 maart 2005 0:44 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
v-power schijnt dus "plakkende" injectoren te veroorzaken (injector blijft hangen), met name bij nieuwere types porsche
zijn er al meerderen door de ANWB van de vluchtstrook geplukt...
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
11 maart 2005 4:11 |
|
|
robbie965
965 Lgemonde
|
aaaaaaaaahhaaaaaaaa hier het bewijs!!!
_________________________________________ duitse laagvlieger
|
11 maart 2005 7:24 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Oei.... Weer een argument om gewoon lekker superplus (98 ) te blijven rijden!
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
Laatst bijgewerkt door Black Betty op 11 maart 2005 11:42, in totaal 1 keer bewerkt.
|
11 maart 2005 10:43 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Ik heb bij mijn SC het aanraden gehad (zowel van Pon, als van Shell (indirect), als van de specialist) om gewoon Super-98 te tanken.
NIET V-Power dus... Al is het maar om marcel zijn bonus niet te spekken (hehehe)
|
11 maart 2005 11:22 |
|
|
Butzi
996 Tiptronic 2002, basalt
|
Merk je uberhaupt verschil als je RON95 i.p.v RON98 tankt,ofwel normaal i.p.v. super (uitgaande van 964 en nieuwer)?
|
11 maart 2005 23:49 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Bij een 944 merk je het in ieder geval heel duidelijk.....
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
11 maart 2005 23:52 |
|
|