Auteur |
Bericht |
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Re: Porsche meets Corvette 2010
|
22 apr 2010 16:21 |
|
|
cllinrev
Nieuwerkerk a/d Ijssel
|
Re: Porsche meets Corvette 2010
Ik heb in geen van beide auto's gereden (omdat ik te jong ben) maar ik weet wel dat de GTR een zeer krachtige auto is maar in vergelijking met een GT3 zal ik het niet weten je moet het idd een keer zelf meemaken om het te kunnen zeggen.
_________________________________________ Cllinrev & Bjorn221 Collin & Bjorn
|
22 apr 2010 16:26 |
|
|
makinen6.5
|
Re: Porsche meets Corvette 2010
[quote="MarkS"]Waarom GT-R vergelijken met een GT3? Dan toch zeker met een Turbo of GT2. Niet zo gek dat je met zo'n 500PK een GT3 kunt voorblijven.[/quote]
zoals je weet zijn PK's alleen niet zaligmakend. De Nissan heeft meer PK's maar weegt ook een kleine 300 kg meer. Daarom is de vergelijking met een GT3 wel relevant.
|
22 apr 2010 16:41 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Re: Porsche meets Corvette 2010
Dat is heel erg afhankelijk van de route/circuit waar je ze inzet, zoals je weet. Porsche maakt juist de vergelijking met de 997TT en de 997 GT2 als het gaat om de tests op de Ring. Daar komt de GT3 gewoon vermogen tekort.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
22 apr 2010 17:03 |
|
|
LEKO
Corvette C4 cabrio 1986
Corvette C5 Z06 2002
Camaro LT-1 1980Bruinisse
|
Re: Porsche meets Corvette 2010
Voor ons als organisatie van het evenement is de Viper "sportauto" genoeg om deel te mogen nemen. We zetten je op de deelnamelijst erbij. Kun je nog even wat extra info over de Viper doorgeven, bouwjaar en uitvoering. Leen
_________________________________________ www.lekocar.nl
|
22 apr 2010 17:40 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Porsche meets Corvette 2010
Waarom is de GT-R exclusief? Want ik begrijp altijd dat het USP bij deze auto de lage prijs is... Niet veel verkopen omdat mensen voor dat geld liever wat anders kopen is bepaald geen aanbeveling. Aston Martin krijgt hier de handen makkelijk op elkaar. Ik ben toch potdimme niet verplicht om een GT-R leuk te vinden? Dat mag ik toch zelf weten? Lijkt mij niet. Vroeger in de 964 werd ik wel eens voorbij gereden door Subaru's. Die krengen waren toentertijd 55.555,- GULDENS (!). Ok, die waren dan wel getuned, maar toch, het was een koopje. Kennelijk was het heel opwindend om sneller dan een Porsche te zijn. De reden is duidelijk: Porsche is de norm. Mij deed het niets. Ik had nl. liever mijn "dure" langzamere 911 dan een "goedkope" snellere Subaru. En zo denken de meesten er over hier.
|
22 apr 2010 18:18 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Porsche meets Corvette 2010
Met iedereen wordt niet "iedereen" bedoeld, maar gewoon de meesten. Niemand bedoelde serieus dat een baby ook met die auto snel rijdt.
|
22 apr 2010 18:20 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Porsche meets Corvette 2010
Ik begrijp dus dat op de Ring de betere bestuurders allemaal een GT3 onder hun reet douwen, want ik merk er niets van dat de GT-R's daar zo veel sneller rond rijden. De GT-R is sneller dan de oudere generaties GT3 (logisch, de oude GT-R is ook langzamer) en vergelijkbaar snel tov de gewone GT3 en zal langzamer zijn dan de nieuwe GT3RS (en ik vermoed ook de nieuwe turbo, laat staan de turbo s, laat staan de GT2). Von Saurma heeft 1 seconde langzamer gereden, maar de condities waren beter voor de GT-R. Dus geen verschil. Michael Schumacher zal best nog net wat sneller zijn. Je komt alleen heel makkelijk in de buurt van het maximale. Maar ook daar gaat het niet om: het gaat om het gevoel. En velen prefereren een wat minder afstandelijke auto als het om sportauto's gaat. Hell, er zijn hier mensen die al hoofdschuddend weglopen als er ABS op zit. Laat staan welke gezichten getrokken worden als er vloeistofgekoelde motoren gebruikt worden.
|
22 apr 2010 18:27 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Porsche meets Corvette 2010
Nee hoor. Het gaat ook om vermogen tov gewicht natuurlijk. Wel zijn de auto's in die zin onvergelijkbaar omdat de één een GT is en de ander een hardcore sportwagen.
|
22 apr 2010 18:31 |
|
|
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
Re: Porsche meets Corvette 2010
Waarom zou het vernederend zijn als iemand of een bepaalde wagen sneller is? Je hebt altijd baas boven baas... En zoals meerdere hier al zeggen kun je een atmosferische 996 GT3 niet vergelijken met een spiksplinternieuwe GT-R met 2 turbo's en véél meer koppel... En toch zou ik niet willen ruilen, je zegt het namelijk zelf al "de GT3 is een pure sportwagen" Maar zet zo'n GT-R maar eens naast een nieuwe 450pk sterke GT3-RS.... dan gaat het denk ik gelijk op, waarbij toch de Porsche weer de meest pure sportwagen is
_________________________________________ www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer www.mh-schietsport.nl voor sportschutters
|
22 apr 2010 18:34 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Re: Porsche meets Corvette 2010
Ik bedoelde tov een GT-R, 997TT of 997 GT2. Heb geen rondetijden bij de hand maar schat een 997 GT3 op 7m45s tot 7m40s, een 997TT op 7m40s tot 7m35s en een 997 GT2 op 7m35s tot 7m30s. Zit ik er ver naast?
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
22 apr 2010 18:50 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Porsche meets Corvette 2010
997 GT3 Mk II 7m39 (vs 7m38 voor de GT-R, die wel betere omstandigheden had). Mk II Turbo/Turbo S/GT2 n.n.b. Verwacht zelf dat de turbo met PDK 7m35 moet kunnen halen, de Turbo S heel kort daaronder (zal niet veel schelen die 30pk) en de GT2 in de 20.
|
23 apr 2010 0:23 |
|
|
makinen6.5
|
Re: Porsche meets Corvette 2010
[quote="Devils son"][quote="MarkS"]
Heb geen rondetijden bij de hand maar schat een 997 GT3 op 7m45s tot 7m40s, een 997TT op 7m40s tot 7m35s en een 997 GT2 op 7m35s tot 7m30s.
Zit ik er ver naast?[/quote]
997 GT3 Mk II 7m39 (vs 7m38 voor de GT-R, die wel betere omstandigheden had). Mk II Turbo/Turbo S/GT2 n.n.b. Verwacht zelf dat de turbo met PDK 7m35 moet kunnen halen, de Turbo S heel kort daaronder (zal niet veel schelen die 30pk) en de GT2 in de 20.[/quote]
En dus weer terug bij mijn eerste punt : ik vindt het knap als je een sportwagen kunt bouwen die op een extreem circuit als de Ring net zo snel of sneller is als auto's die aanzienlijk meer kosten (soms tot meer dan het dubbele !) Een Porsche is een al 25 jaar doorontwikkelde sportwagen, de GT-R lijkt in niets op zijn voorganger de Skyline R-35. Dat is mijn mening, maar denk er vooral anders over.
En over de kwaliteit van het interieur ; ach, is een 911Turbo van Eu 200k plus van binnen dan zo bijzonder ? Nee toch.
|
23 apr 2010 8:46 |
|
|
makinen6.5
|
Re: Porsche meets Corvette 2010
[quote="Devils son"]Heb geen rondetijden bij de hand maar schat een 997 GT3 op 7m45s tot 7m40s, een 997TT op 7m40s tot 7m35s en een 997 GT2 op 7m35s tot 7m30s.
Zit ik er ver naast?[/quote]
997 GT3 Mk II 7m39 (vs 7m38 voor de GT-R, die wel betere omstandigheden had). Mk II Turbo/Turbo S/GT2 n.n.b. Verwacht zelf dat de turbo met PDK 7m35 moet kunnen halen, de Turbo S heel kort daaronder (zal niet veel schelen die 30pk) en de GT2 in de 20.[/quote]
55 Radical SR8 - Driven By: Michael Vergers 7:12 Radical SR3 Turbo - Driven By: Phil Bennett 7:18 Donkervoort D8 RS - Driven By: Michael Düchting 7:24 Lexus LF-A - Driven By: Unknown
7:25 Nissan GT-R V-Spec - Driven By: Unknown 7:28 Pagani Zonda F Clubsport - Driven By: Unknown 7:29 Nissan GT-R - Driven By: Toshio Suzuki
7:32 Porsche 911 GT2 2008 - Driven By: Walter Röhrl 7:32 Porsche Carrera GT - Driven By: Horst Von Saurma 7:34 Koenigsegg CCR - Driven By: Horst von Saurma
7:38 Mercedes-Benz SLR McLaren SLR 722 GT - Driven By: Horst von Saurma 7:40 Mercedes-Benz SLR McLaren - Driven By: Klaus Ludwig 7:40 Bugatti Veyron 16/4 - Driven By: Unknown
7:42 Porsche 911 GT3 - Driven By: Walter Röhrl 7:42 Ford GT - Driven By: Unknown
7:43 Chevrolet Corvette C6 Z06 - Driven By: Jan Magnussen 7:43 Lamborghini Murcielago LP640 - Driven By: Unknown
7:44 Pagani Zonda S - Driven By: Horst von Saurma 7:46 Porsche 911 GT2 - Driven By: Horst von Saurma
7:47 Porsche 911 GT3 RS - Driven By: Horst von Saurma 7:47 Ferrari 599 GTB Fiorano - Driven By: Horst von Saurma 7:47 Lamborghini Murcielago LP640 E-gear - Driven By: Horst von Saurma 7:49 Chevrolet Corvette C6 Z06 - Driven By: Horst von Saurma 7:50 BMW M3 CSL - Driven By: Horst von Saurma
7:50 BMW X5 E53 LM - Driven By: Hans-Joachim Stuck 7:54 Mercedes CLK DTM AMG - Driven By: Unknown
7:55 Caterham R500 Superlight - Driven By: Robert Nearn 7:55 Ferrari F430 Scuderia F1 - Driven By: Horst von Saurma
7:56 Porsche 911 GT3 MK2 stock - Driven By: Walter Röhrl 7:56 Chevrolet Corvette C5 Z06 - Driven By: Dave Hill 7:56 Honda NSX-R (NA2) - Driven By: Motoharu Kurosawa
7:56 Porsche 911 Turbo - Driven By: Horst von Saurma 7:56 Ferrari 360 Challenge Stradale f1 - Driven By: Horst von Saurma 7:59 Chevrolet Corvette C6 Z51 - Driven By: driver Dave Hill 7:59 Cadillac CTS-V (2nd Generation) - Driven By: John Heinricy 7:59 Porsche 911 Carrera S - Driven By: Walter Röhrl
7:59 Nissan Skyline GT-R R33 - Driven By: Dirk Schoysmans 7:59 Dodge Viper SRT-10 - Driven By: 2 Unknown
|
23 apr 2010 9:54 |
|
|
roytuner
|
Re: Porsche meets Corvette 2010
RT/10 1992. 400pk, 630nm. 8.0L V10. Ik ben blij om te horen dat de Viper "sportauto genoeg" is! Ik zie jullie dan!
_________________________________________ Power sells cars, torque wins races...
|
23 apr 2010 10:05 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Porsche meets Corvette 2010
Dan moet je een Radical SR8 nemen, die is nog veel sneller en weer goedkoper dan de GT-R. Ik dacht dat ik duidelijk was over mijn anders denken... Hoogwaardig, tegenover speelgoedachtig bij een GT-R.
|
23 apr 2010 12:04 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Porsche meets Corvette 2010
Meerdere autobladen hebben met coureurs deze tijden proberen te evenaren, maar geen van allen kwamen ze er bij in de buurt. Von Saurma kwam tot 7:38 in een niet volledige ronde (je moet daar nog 8 seconden bovenop tellen als ik mij niet vergis). Anderen bleven steken in de hoge 7:4X's (hetgeen dus overeen komt met de tijd van Von Saurma. Conclusie: nissan heeft die tijden niet met onaangepaste auto's gereden. Ze hebben zelfs een 7:26 gereden... Met een mislukte F1 coureur achter het stuur die gek genoeg een seconde per kilometer sneller zou zijn. Dat moet je eens vergelijken met het verschil tussen oud-Wereldkampioen rallyrijden Röhrl en Von Saurma (meestal slechts 3-4 seconden verschil). Kortom: fabels en jij wenst daar in te trappen. Von Saurma rijdt in de GT-R onder betere omstandigheden dan met de GT3 slechts 1 seconde sneller rond en dat was minimaal het voordeel van die betere omstandigheden. Dat is een reëel vergelijk. Niet de tijden die nissan de lucht in slingert en die niemand kan reproduceren. Als Porsche morgen roept dat ze met de gewone boxster in 6 minuten de ring rond hebben gereden is er ook niemand die denkt dat de boxster veel sneller is.
|
23 apr 2010 12:13 |
|
|
makinen6.5
|
Re: Porsche meets Corvette 2010
[quote="Devils son"][quote="makinen6.5"] En dus weer terug bij mijn eerste punt : ik vindt het knap als je een sportwagen kunt bouwen die op een extreem circuit als de Ring net zo snel of sneller is als auto's die aanzienlijk meer kosten (soms tot meer dan het dubbele !) [/quote] Dan moet je een Radical SR8 nemen, die is nog veel sneller en weer goedkoper dan de GT-R. [quote] denk er vooral anders over. [/quote] Ik dacht dat ik duidelijk was over mijn anders denken... [quote] En over de kwaliteit van het interieur ; ach, is een 911Turbo van Eu 200k plus van binnen dan zo bijzonder ? Nee toch.[/quote] Hoogwaardig, tegenover speelgoedachtig bij een GT-R.[/quote] Jij noemt het hoogwaardig, ik noem het belachelijk weinig voor dat geld. Een Bentley of een Rolls heeft een hoogwaardig interieur, een 911 zeker niet
|
23 apr 2010 13:13 |
|
|
makinen6.5
|
Re: Porsche meets Corvette 2010
[quote="Devils son"][quote="makinen6.5"] 7:25 Nissan GT-R V-Spec - Driven By: Unknown
7:29 Nissan GT-R - Driven By: Toshio Suzuki[/quote]
Meerdere autobladen hebben met coureurs deze tijden proberen te evenaren, maar geen van allen kwamen ze er bij in de buurt.
Von Saurma kwam tot 7:38 in een niet volledige ronde (je moet daar nog 8 seconden bovenop tellen als ik mij niet vergis). Anderen bleven steken in de hoge 7:4X's (hetgeen dus overeen komt met de tijd van Von Saurma.
Conclusie: nissan heeft die tijden niet met onaangepaste auto's gereden. Ze hebben zelfs een 7:26 gereden... Met een mislukte F1 coureur achter het stuur die gek genoeg een seconde per kilometer sneller zou zijn. Dat moet je eens vergelijken met het verschil tussen oud-Wereldkampioen rallyrijden Röhrl en Von Saurma (meestal slechts 3-4 seconden verschil).
Kortom: fabels en jij wenst daar in te trappen.
Von Saurma rijdt in de GT-R onder betere omstandigheden dan met de GT3 slechts 1 seconde sneller rond en dat was minimaal het voordeel van die betere omstandigheden. Dat is een reëel vergelijk. Niet de tijden die nissan de lucht in slingert en die niemand kan reproduceren. Als Porsche morgen roept dat ze met de gewone boxster in 6 minuten de ring rond hebben gereden is er ook niemand die denkt dat de boxster veel sneller is.[/quote]
Ik hecht totaal geen waarde aan al die autobladen die iemand in een GT-R (of een andere auto) de Ring opsturen. Nissan stuurt iemand de Ring op die het circuit door en door kent en de auto ook. Daarom komt Nissan met een tijd van 7.30 en autobladen met een tijd van 7.45. Ik vind dat een goed te verklaren verschil. Als je de Nissan coureur in een 911 Turbo zet zal ie ook niet dezelfde tijd neerzetten als Rohrl.
|
23 apr 2010 13:23 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: Porsche meets Corvette 2010
Is het een idee om een apart "Wie heeft de langste" topic te openen? Ik kijk namelijk alleen uit naar een gezellige dag met autoliefhebbers onder elkaar, waarbij het mij volledig worst is welke auto een tiende seconde sneller is op de Ring. Ik heb nu het idee dat sommigen vooral bezig zijn hun gelijk te halen in dit topic
|
23 apr 2010 13:29 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Re: Porsche meets Corvette 2010
Het enige wat me irriteert is dat die Qoutes zo onoverzichtelijk zijn, de rest vind ik wel vermakelijk. Het plezierige dagje toeren op 6 juni wordt hier niet minder van toch?
_________________________________________ Racefun events
|
23 apr 2010 13:47 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Re: Porsche meets Corvette 2010
Als makinen dit weekend nu een cursusje "Quoten" gaat volgen. Verder vind ik het juist ook wel erg amusant.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
23 apr 2010 15:04 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: Porsche meets Corvette 2010
Ok, dan ben ik dus een zeikerd Zal me er verder niet mee bemoeien
|
23 apr 2010 15:35 |
|
|
makinen6.5
|
Re: Porsche meets Corvette 2010
[quote="MarkS"]Als makinen dit weekend nu een cursusje "Quoten" gaat volgen. Verder vind ik het juist ook wel erg amusant. [/quote] Ik ga er maandag echt mee beginnen
|
23 apr 2010 15:39 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Porsche meets Corvette 2010
Jij hebt wat moeite met lezen, is het niet? Horst von Saurma is niet de eerste de beste knuppel die kan schrijven, maar een coureur met extreem veel Nordschleife ervaring. Daarnaast heeft het geen enkele zin om tijden van Pietje met een GT-R en Jantje met een 911 te vergelijken... Daarom is die lijst van Sport-Auto ook zo interessant. Appels met appels. Stel dat die mislukte F1 coureur op de Ring fabelachtig goed rijdt en maar liefst 20 seconden wint ten opzichte van de rest *proest*, dan nog zegt dat geen donder over de auto.
|
23 apr 2010 15:40 |
|
|