Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 15:06

Antwoord op onderwerp  [ 229 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Volgende
Porsche meets Corvette 2010 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Porsche meets Corvette 2010
de tijden van de GT-R kloppen van geen kant, die van P allemaal.
Dream on

23 apr 2010 16:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
makinen6.5 schreef:
de tijden van de GT-R kloppen van geen kant, die van P allemaal.
Dream on

Lezen is echt te moeilijk voor je!

Ik neem niet de tijd van Röhrl, maar de tijd van Von Saurma bij Porsche.

EXACT hetzelfde doe ik bij nissan. Niet de door nissan gepubliceerde tijd met tita tovernaar achter het stuur, maar gewoon de tijd van Von Saurma.

Appels met appels.

Zo moeilijk is het allemaal niet.

23 apr 2010 16:14
Profiel
PorscheForum Rakker
http://www.autoblog.nl/archive/2010/01/ ... issan-gt-r

Luister vooral goed naar wat ze zeggen over de snelheid op een circuit en de eindconclusie. Als je geen woord over de grens spreekt, vertaal ik het wel even voor je :salut:

23 apr 2010 16:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Corvette C4 cabrio 1986 Corvette C5 Z06 2002 Camaro LT-1 1980
Bruinisse
De discussie wijkt wat af van het onderwerp de meeting tussen Porsche en Corvette. Om daar weer iets naar toe te sturen kijk ook even naar de tijd van de Corvette C6 ZR-1 op hetzelfde circuitje.

Op zich zou het wel leuk zijn als we er voor de acceleratietest ook een Nissan GT-R erbij zouden hebben. De 4 wielaandrijving is op zich niet zo'n bedreiging voor de tijden daar de Carrera 4 niet sneller was dan een GT-3 bij de voorgaande edities.

Leen

23 apr 2010 16:37
Profiel WWW
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
LEKO schreef:
De 4 wielaandrijving is op zich niet zo'n bedreiging voor de tijden

Maar launchcontrol wel... :wink:

23 apr 2010 22:42
Profiel
makinen6.5 schreef:

Luister vooral goed naar wat ze zeggen over de snelheid op een circuit en de eindconclusie. Als je geen woord over de grens spreekt, vertaal ik het wel even voor je :salut:

Ze l*llen maar raak over de snelheid op het circuit. Daar waren ze niet, dus waar dat op is gebaseerd is een groot vraagteken. De nieuwe turbo is op circuits nog niet eens echt aan de tand gevoeld, aangezien daar het seizoen nog niet voor was.

De eindconclusie doet mij niets. Goedkoper, dus wint die auto. Ja, dat is een autobild conclusie.

Ik hoor ook: alles gaat vanzelf en je vergeet dat je in een sportauto rijdt. Dat noem ik een diskwalificatie!

23 apr 2010 22:48
Profiel
Over kritiekloos overnemen gesproken: de Ferrari 599XX heeft onder de 7 minuten gereden. Ferrari noemt het een record voor een van een productieauto afgeleide auto... hetgeen je nu al weer vertaalt ziet als record voor een productieauto. Let wel: een auto waarmee je niet eens op de openbare weg mag rijden. :mrgreen:

23 apr 2010 23:17
Profiel
PorscheForum Rakker
911 2.4E Coupé (1972) 944 S2 Coupé (1991/2) 997 Carrera S Coupé (2007)
Den Haag
Des te interessanter te zien wat de nieuwe 599 GTO gaat doen op de Nordschleife. Die is weer afgeleid van de 599 XX, maar wel productie/street legal...

23 apr 2010 23:23
Profiel
Ik verwacht dat die heel snel gaat zijn. Maar uiteraard minder snel dan de 599xx

23 apr 2010 23:30
Profiel
PorscheForum Rakker
niet meer: Boxster S maar wel: Jaguar XKR
Gemert
Waar gaat dit in hemelsnaam over zeg. Het boeit toch geen enkel vrouw hoe snel een auto gaat.

Laat mij maar lekker langs de terassen cruisen en zwaaien naar de vrouwtjes terwijl jullie over de ring jakkeren. :salut:

24 apr 2010 13:10
Profiel WWW
Tsja, kappersauto met tiptronic... dan begrijp ik die opmerking wel... :twisted:

24 apr 2010 13:31
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Omiel schreef:
Waar gaat dit in hemelsnaam over zeg. Het boeit toch geen enkel vrouw hoe snel een auto gaat.

Laat mij maar lekker langs de terassen cruisen en zwaaien naar de vrouwtjes terwijl jullie over de ring jakkeren. :salut:

Daar hebben ze in Eindhoven een woord voor ...

:mrgreen:

24 apr 2010 14:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Gemert
Devils son schreef:
Tsja, kappersauto met tiptronic... dan begrijp ik die opmerking wel... :twisted:

Och, ik ben van nature zwaar geschapen. Ik vind het allemaal wel best. :D

24 apr 2010 19:51
Profiel WWW
Omiel schreef:

Och, ik ben van nature zwaar geschapen.

En dan toch de auto nodig hebben voor vrouwelijke aandacht... :roll:

24 apr 2010 23:47
Profiel
Supertesttijd GT3RS is overigens binnen: 7:33. 5 seconden sneller dan de GT-R. :twisted:

25 apr 2010 13:40
Profiel
PorscheForum Rakker
zo, en dat voor Euro 60 ruggen meer. Dat is 12 mille per seconde. Het is inderdaad de moeite :mrgreen:
Je lijkt overigens op een groenteboer met al je appels..
Maar vergelijken is ook voor jou moeilijk, want je vergelijkt nu weer een GT3RS met een standaard GTR.
Je moet de GT3RS met de GTR spec V gaan vergelijken die op de rol staat. Binnen de modellenrange zij dat de uitvoeringen die het meest op het circuit toegesneden zijn.

Ik zal kijken of ik iemand van het Evoforum zo gek kan krijgen met zijn GTR naar de meeting te komen. Ik laat het weten.

25 apr 2010 19:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Gemert
Devils son schreef:
Omiel schreef:

Och, ik ben van nature zwaar geschapen.

En dan toch de auto nodig hebben voor vrouwelijke aandacht... :roll:

Ja, want ik kreeg er op een gegeven ogenblik toch problemen mee dat ik met mijn l*l uit mijn broek over straat liep.

25 apr 2010 20:13
Profiel WWW
makinen6.5 schreef:
zo, en dat voor Euro 60 ruggen meer. Dat is 12 mille per seconde. Het is inderdaad de moeite :mrgreen:

Die 60 mille (is het echt zo weinig?!) verschil zit in meer dan alleen snelheid. Zoals beleving, uiterlijk, afwerking, kwaliteit...

Een Mercedes E200 CGI is ook niet veel sneller dan een Skoda Superb 1.8 TSI. Niemand die zich verbaast dat de Mercedes ruim 1,5x duurder is.

Citaat:
Je lijkt overigens op een groenteboer met al je appels..

Appels=fruit. :mrgreen:

Citaat:
Maar vergelijken is ook voor jou moeilijk, want je vergelijkt nu weer een GT3RS met een standaard GTR.
Je moet de GT3RS met de GTR spec V gaan vergelijken die op de rol staat.

Ik moet niets! En kennelijk ontgaat jou dat de appels in dezen gewoon slaat op dezelfde coureur: zodat het gaat om wat de auto kan en niet om wat de man achter het stuur kan.

Trouwens: toen de GT-R sneller was dan de GT3 vond je het geen verkeerd vergelijk... Zure druiven? :twisted:

Citaat:
Ik zal kijken of ik iemand van het Evoforum zo gek kan krijgen met zijn GTR naar de meeting te komen. Ik laat het weten.

Moet hij vooral doen. Als er geen nieuwe turbo PDK aan de start verschijnt heeft hij een goede kans op de zege.

25 apr 2010 20:47
Profiel
Omiel schreef:

Ja, want ik kreeg er op een gegeven ogenblik toch problemen mee dat ik met mijn l*l uit mijn broek over straat liep.

O, was jij dat naast Deetman? :wink:

25 apr 2010 20:49
Profiel
PorscheForum Rakker
als jij komt met je 996 met pit denk ik dat die GT-R weggeblazen wordt.. :bang:

26 apr 2010 8:31
Profiel
makinen6.5 schreef:
als jij komt met je 996 met pit denk ik dat die GT-R weggeblazen wordt.. :bang:

Van 100-200 makkelijk.

Van 0-100 niet, dan heeft die GT-R teveel voordeel van de bak.

En de nieuwe turbo heeft dat ook. Waar die in de afgelopen jaren steeds moeilijker wat van de 0-100 tijd af kon snoepen scoort die ineens gemeten 3,1 seconden. PDK, of welke bak met dubbele koppeling ook, heeft bij de 0-100 meting een groot voordeel.

26 apr 2010 9:42
Profiel
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII ...nu kappersauto
Ik heb eigenlijk ondertussen al helemaal geen zin meer om naar die meeting te gaan.... :| Op een Porsche-forum een beetje gaan liggen zeveren over een Nissan... :bang:

26 apr 2010 12:41
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
dan ga je toch niet

26 apr 2010 13:08
Profiel
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII ...nu kappersauto
Jij hebt wel een behoorlijke 'attitude' voor iemand die op dit forum te gast is...

Al je berichten gingen op dit forum in grote delen over hoe je met 'andere' merken een Porsche voorbij rijdt.... nou en, I don't give a shit, ik rij geen P omdat ik denk dat je dan íedereen te snel af bent. Ik weet wel beter... Schijnbaar ben jij van mening dat het een P-rijder deert dat ie door een Jap die veel minder kost voorbij wordt gestreeft? Beetje last van een minderwaardigheidscomplexje of ben je aan je midlife-crisis begonnen :scratch:

Hoe dan ook; ga dat dan ergens anders doen.... :roll:

26 apr 2010 14:16
Profiel WWW
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
+1

En hij begon nog wel zo bescheiden. :roll:

makinen6.5 schreef:
hallo allemaal, ben wel niet in het bezit van een Porsche dan wel een Ferrari maar bezit wel een redelijk exclusieve auto : een Mitusbishi Lancer EVO6. Daar zie je er toch ook niet al te veel van.
Bezwaar als ik een kijkje kom nemen en eventueel mee doe met de rit ?

26 apr 2010 14:39
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 229 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Volgende