Probleem met stationair draaien + warm start probleem
Betreft :
Porsche 911SC Targa 3.0 188pk
Werkend alarm met startonderbreker aanwezig ! ( Info voor mijn 2de probleem )
Hallo allemaal,
vorige week heb ik mijn Porsche na 2 Jaar onder het stof gestaan te hebben nog is buiten gehaald om hem klaar te maken tegen de zomer.
Nadat de olie + olie filter vervangen was ben ik vandaag voor de eerste keer nog is de baan op geweest. Uiteraard heel wat rook maar na een 10-tal km was dit wel in orde.
Nu heb ik wel 2 problemen :
1 : Als de motor warm is en ik de gas even intrap en terug loslaat blijft de motor even op 1500-2000rpm draaien ( enkele seconden ) en dan gaat hij geleidelijk aan terug naar stationair.
2 : Als de motor warm is start hij niet meer
Zal het stap voor stap even schetsen :
1 : Rijden tot motor goed warm is
2 : Motor uitzetten en enkele minuten wachten
3 : Contact terug aanzetten ( tot hiertoe is alles normaal )
4 : Als je dan de sleutel doordraait om te starten en hem in deze positie houd hoor je een gezoem ( lijkt op een geluid van stroom ) maar de startmotor gaat niet aan dus motor gaat niet rond waardoor je dus niet kan starten.
Aangezien er een alarm inzit met startonderbreker vermoed ik dat het hier wel iets mee te maken heeft.
Let op ! : voor ik stap 3 uitvoer heb ik uiteraard het alarm al wel uitgeschakeld.
Het zoemend geluid van stap 4 is wel anders dan dat je bijvoorbeeld het alarm laat aanstaan en dan de sleutel draait om te starten. ( Dan hoor je eigelijk geen specifiek geluid )
In gang lopen van de wagen gaat uiteraard wel in deze probleemsituatie.
Grtz
Xebef