Auteur |
Bericht |
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Re: Circuitdag Zolder 30 April 2010 : het Reageerbuisje ...
Had je al schoenen dan?
_________________________________________ Racefun events
|
09 feb 2010 10:37 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Re: Circuitdag Zolder 30 April 2010 : het Reageerbuisje ...
Ga je met handschoenen sneller? Het zit wel lekker en je hebt goeie grip op je pedalen.
_________________________________________ Racefun events
|
09 feb 2010 12:24 |
|
|
ralf996
ex 996 4s, 993 c2 en
964 c2 tipWeert
|
Re: Circuitdag Zolder 30 April 2010 : het Reageerbuisje ...
met gemak toch, das geen werk dat ding opknappen, moet in de late uurtjes wel te doen zijn Is er trouwens een treintje vanuit/langs eindhoven?
_________________________________________ Wederom op zoek naar ......
|
09 feb 2010 13:04 |
|
|
ASW
718 Spyder
|
Re: Circuitdag Zolder 30 April 2010 : het Reageerbuisje ...
Zat nog wel te twijfelen over schoenen. Wou het gewoon met m'n sneakers proberen. Wat jullie?
_________________________________________ Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!
|
09 feb 2010 13:11 |
|
|
esgigt
EX-968 #1201 productie 1994Rotterdam
|
Re: Circuitdag Zolder 30 April 2010 : het Reageerbuisje ...
Wat dacht je van Moonboots? ... zeg je gaat daar geen F1 rijden , hoor.
_________________________________________ Je voelt je lekkerder in een Peu... Porsche!
|
09 feb 2010 13:49 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Circuitdag Zolder 30 April 2010 : het Reageerbuisje ...
Geschikte schoenen zijn heel fijn voor het betere beheersen van het mechaniek. Moonboots zijn in dat opzicht ongeschikt
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
09 feb 2010 14:06 |
|
|
ASW
718 Spyder
|
Re: Circuitdag Zolder 30 April 2010 : het Reageerbuisje ...
Ik kan begrijpen dat het wat lollig overkomt esgigt, maar ik ben niet ervaren met 4 wielen op het circuit. Indien de 'racers' onder ons mij omwille van grip/veiligheid/etc. met klem dergelijke schoentjes adviseren, sla ik dit niet in de wind. M'n P en m'n ik zijn me dierbaar genoeg
_________________________________________ Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!
|
09 feb 2010 15:45 |
|
|
The Dude
GTR R35, ex 996 C2, ex 968
|
Re: Circuitdag Zolder 30 April 2010 : het Reageerbuisje ...
Groot voordeel van dergelijke schoenen zijn de relatief dunne zoolen. Daardoor heb je beter contact met je pedalen. Tevens geeft de hoge schoen bescherming bij brand etc..
_________________________________________ één gek kan meer vragen dan tien wijzen kunnen beantwoorden!
|
09 feb 2010 15:53 |
|
|
Dimma
968 CS Turbo M030Wijk en Aalburg
|
Re: Circuitdag Zolder 30 April 2010 : het Reageerbuisje ...
Als je vaker circuit gaat rijden is het een aanrader ; voor éénmalig of 'weetnognie' zou ik er nog even mee wachten. Zoals the Dude zegt is het gevoel wat je met raceschoenen hebt lekker, de anti-slip en brandveiligheid zijn ook voordelen.
Een ander issue is een brandblusser aan boord ; die zou ik eerder kopen dan de schoenen .... niet verplicht maar wel sterk aan te raden.
Groet, Frank
|
09 feb 2010 17:56 |
|
|
esgigt
EX-968 #1201 productie 1994Rotterdam
|
Re: Circuitdag Zolder 30 April 2010 : het Reageerbuisje ...
Heb ook in de Pits gereserveerd.... nog even afwachten of ze plek hebben.
_________________________________________ Je voelt je lekkerder in een Peu... Porsche!
|
18 feb 2010 23:57 |
|
|
esgigt
EX-968 #1201 productie 1994Rotterdam
|
Re: Circuitdag Zolder 30 April 2010 : het Reageerbuisje ...
Bevestiging is binnen. Tot 29 april!
_________________________________________ Je voelt je lekkerder in een Peu... Porsche!
|
19 feb 2010 19:20 |
|
|
ps
993S Vesuvio;
964 RS replica;
964 Turbo 3.6;
964 Alex 1224;
project 1965 301xxx;
project 1965 300xxx
|
Re: Circuitdag Zolder 30 April 2010 : het Reageerbuisje ...
Wie weet waar ik voor een redelijke prijs racehandschoenen en een brandvrije overall kan kopen. Op de Porschedagen Spa vond ik de prijzen wat overdreven (110 € voor handschoenen, wel met de naden netjes aan de buitenkant, dat wel dan).
|
20 apr 2010 21:26 |
|
|
JMS
Porsche Targa SC 3l. 1980Middelburg (B)
|
Re: Circuitdag Zolder 30 April 2010 : het Reageerbuisje ...
|
20 apr 2010 21:32 |
|
|
ps
993S Vesuvio;
964 RS replica;
964 Turbo 3.6;
964 Alex 1224;
project 1965 301xxx;
project 1965 300xxx
|
Re: Circuitdag Zolder 30 April 2010 : het Reageerbuisje ...
Ik zoek iets verfijders, heb stuurbekrachtging
|
20 apr 2010 22:32 |
|
|
ASW
718 Spyder
|
Re: Circuitdag Zolder 30 April 2010 : het Reageerbuisje ...
Zoals op pagina 2 van dit topic te lezen is heb ik hier handschoenen en een helm aangeschaft: http://www.racehardware.nl/Articles.asp ... at=|4|4.4|
_________________________________________ Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!
|
20 apr 2010 22:43 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Re: Circuitdag Zolder 30 April 2010 : het Reageerbuisje ...
Overall lijkt me niet nodig. Ik heb deze en deze Rijden prettig. (Momo en Galuppo)
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
20 apr 2010 22:47 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Re: Circuitdag Zolder 30 April 2010 : het Reageerbuisje ...
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
20 apr 2010 22:59 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Re: Circuitdag Zolder 30 April 2010 : het Reageerbuisje ...
Ik heb altijd een setje handschoenen bij me / beschikbaar. Gebruikte ze in de GT3 altijd, met het stuur wat ik op dit moment heb vind ik het prettiger zonder handschoenen te rijden.
_________________________________________ Racefun events
|
21 apr 2010 0:58 |
|
|
JMS
Porsche Targa SC 3l. 1980Middelburg (B)
|
Re: Circuitdag Zolder 30 April 2010 : het Reageerbuisje ...
Zonder handen rijden, is ook een optie, gewoon met het knietje
|
21 apr 2010 8:05 |
|
|
Ber
911 991 3.8 Carrera S, Cayman S, ex 911 996 Coupe 3.6 MK2, ex Boxster 986, ex 924Veenendaal
|
Re: Circuitdag Zolder 30 April 2010 : het Reageerbuisje ...
Wie gaan er nog meer vrijdagmorgen vroeg naar zolder? Ik ga zelf kijken en foto's schieten. Ben even benieuwd of er nog meer die kant op gaan.
_________________________________________ Link webalbums: http://picasaweb.google.com/Berboven Mijn oude picasa album heet Berboxster ipv Berboven
|
26 apr 2010 18:01 |
|
|
JMS
Porsche Targa SC 3l. 1980Middelburg (B)
|
Re: Circuitdag Zolder 30 April 2010 : het Reageerbuisje ...
Wij vertrekken om 6:30 uur met 2 P's vanuit Maldegem Belgie en zullen omstreeks 7:15 uur op de ring van Antwerpen zitten, maar dat is niet jullie route denk ik!
|
26 apr 2010 21:25 |
|
|
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
Re: Circuitdag Zolder 30 April 2010 : het Reageerbuisje ...
_________________________________________ Het leven gaat door..
|
26 apr 2010 21:31 |
|
|
Sid
911 3.2 Targa 1985Uden
|
Re: Circuitdag Zolder 30 April 2010 : het Reageerbuisje ...
Ik ga ook die kant op. Hoe laat weet ik nog niet.
|
26 apr 2010 21:49 |
|
|
porsche356sc
356
924
944
944 cupracer(s)
968CS
Boxster S
Cayman SAalsmeer
|
Re: Circuitdag Zolder 30 April 2010 : het Reageerbuisje ...
even over de brandblussert, als je hem aanschaft zorg dan ook dat hij erg goed vast zit, je wil dat ding bij een klapper niet door de wagen hebben, kan hard aankomen
en waarom hebbie zo'n ding bij je? iig niet voor jezelf, als er al brand uitbreekt wil je zo snel mogelijk uit de wagen en geen tijd verspillen aan het pakken van een brandblusser.....
_________________________________________ _____________________ racen? > http://www.raceforfun.nl RACEN! omdat je voor andere sporten maar 1 bal nodig hebt...
|
27 apr 2010 0:19 |
|
|
Dimma
968 CS Turbo M030Wijk en Aalburg
|
Re: Circuitdag Zolder 30 April 2010 : het Reageerbuisje ...
He Harry,
Da's niet helemaal waar ; ik kan me nog een situatie op Spa herinneren waarin mijn brandstofleiding scheurde waardoor er benzine op de hete uitlaat lekte en dus vlam vatte. Ik reed in de auto op de baan en merkte dat ie niet lekker liep ( wist, zag of rook door de snelheid dus nog niets van die vlammen ) dus reed het binnenterrein op onder het tunneltje door ( een prachtig vuurspoor trekkend ). Iedereen druk gebaren en wijzen, dus ik begreep wel dat er wat mis was. Snel de auto stil en uit gezet, de brandblusser losgeklikt, op 3 de motorkap open en spuiten met dat ding. Het vuur was in no time uit gelukkig dus ik heb de brandstofleiding gerepareerd en gewoon nog gereden die dag. Zonder brandblusser was ik zonder auto komen te staan ....
Maar goed vastzetten met de stalen spanbandjes die erbij horen is een must ! goeie tip !
Groet, Frank
|
27 apr 2010 7:58 |
|
|