Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 4:40

Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Porsche assistance bied gelukkig uitkomst. 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Porsche Carrera S 911 997 Cabrio
Assen
Bericht Re: Porsche assistance bied gelukkig uitkomst.
Vorige week een ritje naar San Remo gemaakt en op de Estrada (Italiaanse Tolweg) een lekke band gekregen. Afgelopen 20 jaar nog nooit zoiets gehad en nu in 2 maanden tijd 2 keer gebruik gemaakt van de Porsche Assistance. Perfect geholpen, hotel hadden ze geregeld en volgende dag kon ik alweer rijden nadat de plaatste Porsche dealer 2 nieuwe banden erop had gezet. Geld dubbel en dwars eruit en zal absoluut deze verzekering door laten lopen.

Nog een grappig detail, toen de auto werd afgevoerd op een 'sleep' ambulance, kreeg ik meteen een telefoontje van de alarm centrale of mijn auto niet gestolen werd omdat ze zagen dat die vervoerd werd zonder dat de auto aanstond. Dat werkte dus ook prima :) Vraag mij alleen af stel hij werd gestolen of de politie dan hier ook daadwerkelijk achter aan gaat als de alarm centrale dat zou doorgeven?

27 apr 2010 16:46
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Arminius schreef:
Vraag mij alleen af stel hij werd gestolen of de politie dan hier ook daadwerkelijk achter aan gaat als de alarm centrale dat zou doorgeven?

dat denk ik wel. het zou mij overigens roesten als hij goed verzekerd was. als een auto gejat wordt en hij is goed verzekerd, kreeg ik hem liever niet meer terug... :idea:

wel goed verhaal zo'n verzekering! :thumleft:

27 apr 2010 20:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Nee, de alarm centrale mag alléén een auto tracken als de eigenaar een proces verbaal heeft laten opmaken bij de politie. Dit in het kader van de wet op privacy :roll: . Dit namelijk vorig jaar meegemaakt, wij zaten in Amerika toen wij werden gebeld door de alarmdienst. (X5 van mijn vrouw gaf een melding). Alarm centrale mocht de X5 niet volgen.

27 apr 2010 20:47
Profiel
PorscheForum Rakker
^^^^ Deze ^^^^
Amsterdam
Daar ben je mooi klaar mee zeg. Waar heb je dat ding anders voor. Hoe is dat verder gegaan? Heb je digitaal aangifte moeten doen en daarmee het PV naar de alarmcentrale gestuurd?

27 apr 2010 21:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Prima voor jou Arminius, die verzekering.

Denk er echt niet over om die premie jaarlijks uit te geven, over een jaartje.
Gedoe met track en trace is ook niet aan de orde voor verzekering in D., tegen hele redelijke voorwaarden :P

27 apr 2010 21:04
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Goed geregeld Arminius.

GR schreef:
Nee, de alarm centrale mag alléén een auto tracken als de eigenaar een proces verbaal heeft laten opmaken bij de politie. Dit in het kader van de wet op privacy :roll: . Dit namelijk vorig jaar meegemaakt, wij zaten in Amerika toen wij werden gebeld door de alarmdienst. (X5 van mijn vrouw gaf een melding). Alarm centrale mocht de X5 niet volgen.

Volgens mij zit daar wel nuance in. Als ik in de voorwaarden bij mij kijk zie ik dat ze in geval van een melding eerst de eigenaar/abo-houder bellen. Als ik dan signaleer dat de auto gestolen is zal de meldkamer de zaak direct met mijn toestemming aan de politie doorgeven die daarna mag verzoeken de auto te volgen. Ik kan dan zelf wanneer ik in de gelegenheid ben de officiele aangifte doen.
Technisch is het overigens zo dat de auto niet volledig live te volgen is. Er moet een signaal naar de unit gestuurd worden die daarna de GPS positie bepaald en deze terug meldt. Door dit met tussenpozen te doen kan grofweg bepaald worden waar de auto zich bevindt.

27 apr 2010 22:40
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Theorie vs praktijk.
Kan alleen maar zeggen dat dit op deze wijze bij ons heeft plaatsgevonden!

28 apr 2010 17:45
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Heb je helemaal gelijk in. Heb er (gelukkig) geen ervaring mee maar hoop dat mocht het nodig zijn wel gaat zoals ze beloofd hebben.
Stel dat je auto in de nacht wordt gestolen. Kun je de volgende ochtend aangifte doen. Als ze dan een track & trace doen is je auto al door een aantal oostblokkers tot een onderdelenmagazijn verwerkt.

28 apr 2010 17:50
Profiel WWW
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
En :?: ...

Als de uitkering passend is - redelijk t.o.v. de waarde - koop je toch gewoon een andere :P

Behalve bij een speciale, unieke, moeilijk vervangbare P., zie ik dat in elk geval zo.
En een 996 is nog niet helemaal een speciale, unieke klassieker 8)

28 apr 2010 20:06
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Nog niet Paul. Dat komt vanzelf.
Volgens boze tongen vertrekt 70% van alle 996'en met een plof naar de eeuwige jachtvelden dus als ik een beetje zuinig ben heb ik toch een zeer uniek exemplaar over binnenkort :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

28 apr 2010 21:52
Profiel WWW
ex 911 3.2 carrera "84, ex Boxster 986, ex996 cabrio c4 ex 996 4S
Leiderdorp
uniek is ie al toch ,of gevoelige IMS Lager er meer types :wink:

28 apr 2010 21:55
Profiel WWW Facebook 
Turbo S - 542pk
Friesland
Jawel dat is een traditie aan het worden 996'en, 986'ers, 997MKI.....
Niet allemaal in dezelfde mate maar de 996 is daar dan weer niet echt uniek in.

28 apr 2010 21:59
Profiel WWW
maurice schreef:
Volgens boze tongen vertrekt 70% van alle 996'en met een plof naar de eeuwige jachtvelden ...

Ik wil me expliciet distanciëren van deze bewering :!: :bang:

Wil de sfeer vrijdag gezellig houden en niet het risico lopen dat het een botsautotjes evenement wordt 8)

:mrgreen: :res: :popcorn:

28 apr 2010 22:18
Profiel
PorscheForum Rakker
992 Carrera S cabrio PDK (2019). Panamera Sport Turismo 4 e-hybrid (2023) [Ex Cayenne Coupe E-Hybrid (2022), Ex Macan (2018), Ex Panamera Sporturismo 4 E-Hybrid (2018] & Ex-991.2 carrera cabrio PDK (2017), Ex-991.1 carrera cabrio PDK (2014), Ex-997 cabrio tiptronic S (2005), Ex-993 cabrio tiptronic S (1996)]
Twenthe
Twee keer stilgestaan:
-2007 met de 993 aan de Cote d'Azur. Tiptronic wou niet uit het slot. Toen ze haar op de oplegger wouden zetten - via KNAC- deed ze het in een keer weer.
-2010 met de 997 vlakbij huis. Lekke achterband. Ook KNAC (ANWB) erbij. Thuis in garage gezet. Bandenboer gebeld die velgen heeft opgehaald en er nieuw rubber om heeft gedaan.

Geen ervaring met Porsche assistance. Wel over gedacht om het te sluiten. Aan de andere kant: het zijn zulke goede auto's en voor EUR 1.500/jaar kan er wel wat kapot gaan...

29 apr 2010 9:26
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2