Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 18:47

Antwoord op onderwerp  [ 383 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 16  Volgende
968 CS M030 naar 16v Turbo ; 518 pk en 670 Nm @ 1 bar 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
EX-968 #1201 productie 1994
Rotterdam
Bericht Re: Mijn 968 Clubsport project(je)
Ik weet al een potentieel adres voor de achterklep :mrgreen:

http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=1&t=26463&start=0

16 feb 2010 0:24
Profiel
PorscheForum Rakker
968 CS Turbo M030
Wijk en Aalburg
racebeus schreef:
Een 968 "sloop" aangeschaft?

De auto is van Kristof, motor en bak als ze goed zijn over 2 weken van mij ...

Groet, Frank

16 feb 2010 9:09
Profiel
PorscheForum Rakker
968 CS Turbo M030
Wijk en Aalburg
Vandaag weer een stapje verder met het project : De heer Wössner aan das Telefon gesprochen ; hij is zeer wel bereid om, tegen geringe vergoeding, zuigers voor de 968 met een 8,5 : 1 compressie te maken en heeft gesmede drijfstangen op voorraad liggen. Eerst de motor open maken en een voorbeeld zuiger opsturen en dan komt het met de internals helemaal goed.

Elke grote reis begint met een eerste stap ; en dan nog één ... en nog één ...

Groet, Frank

16 feb 2010 20:17
Profiel
Forum Admin
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
Frank, van welke jaar is die motor? Vanaf 93 is de "Con rods" anders (Sterker), het blijkt dat de "Con rods" vanaf 92 tot vroeg 93 niet zo sterk is, en dus een risico vormen voor een turbo.

16 feb 2010 20:25
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
968 CS Turbo M030
Wijk en Aalburg
De motor is, als ik het goed heb, van 1991 of vroeg '92 ; hij heeft in ieder geval nog de oude '01' EBE. Maar ik ga sowieso voor gesmeed spul ; ik bouw 'm één keer goed en dat moet het doen ; met een dergelijke investering moet je m.i. geen risico's nemen.

Groet, Frank

17 feb 2010 0:20
Profiel
PorscheForum Rakker
GTR R35, ex 996 C2, ex 968
Ik heb je andere turbo kunstwerkjes gezien. Ik ga er zonder meer vanuit dat ook het 968 project een waar kunstwerkje gaat worden... met bijbehorende betrouwbaarheid vanwege gebruikte materialen. Ben je er inmiddels uit of je een verzette pistopen gaat gebruiken?

18 feb 2010 10:52
Profiel
PorscheForum Rakker
968 CS Turbo M030
Wijk en Aalburg
Voor Herr Wössner klonk dat allemaal logisch und ich musste het maar aan ihm zuvertrauen, dus ik vermoed van wel, maar ben nog niet helemaal zeker ; als de motor gedemonteerd en de zuiger opgestuurd is bel ik 'm nog een keer om de puntjes op de pistonpen te zetten.

Groet, Frank

18 feb 2010 17:58
Profiel
PorscheForum Rakker
968 CS Turbo M030
Wijk en Aalburg
Ze schuiven gewoon ....

Groet, Frank

27 feb 2010 0:13
Profiel
PorscheForum Rakker
968 CS Turbo M030
Wijk en Aalburg
Zo, de motor van Kristof ligt uit elkaar ; de cylinderkop had een paar kromme kleppen en die geleiders waren niet helemaal joepie meer en de Alusil van de eerste cylinder was helaas aan het afbrokkelen. Ook de krukas was niet helemaal fris meer, hoewel ie nergens echt door z'n lagers gegaan was ; dus dat wordt helemaal opnieuw beginnen maar Ach, dan weet ik wel zeker dat het straks allemaal nieuw en goed is !

Eergisteren in de Uk een set nokkenassen gescoord, ex de variocam regeling, maar die heb ik zelf nog op reserve liggen. Nu maar bidden dat de tandwielen zo goed zijn als de verkoper beweert ! en vanavond nog een 2e 968 motor op de kop getikt voor niet te gek geld ; een '94 er met net 150 Kkm op de klok dus ik zit voorlopig niet zonder onderdelen :shock:

Morgen krijg ik de info over prijzen en levertijd van carterset en kopset, kleppen en klepseals en dan kan het grote bestelspel beginnen ... Oh en nog een weekje of wat alle delen van de motor van Kristof inspecteren, schoonmaken, poetsen, stralen en spuiten ....

Ik verveel me voorlopig niet .... :P

Groet, Frank

28 feb 2010 22:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Cayman 981S
Maasdam
Hey Frank, even geleden dat we elkaar gesproken hebben maar ik leef nog! Druk met zakelijke dingen geweest ook belangrijk. Je bent er maar druk mee met al dat ombouwen, gaaf hoor!

Ik hou het wat simpeler, heb nu een setje spoorverbreders aangeschaft (hou me maar aan jouw specs uit het begin van dit draadje) Ik zie dat jij hiervoor langere tapeinden hebt gemonteerd, hoe krijg je de oude er precies uit? Dubbele moer erop vast draaien en dan tegen de klok in er 'simpel' uitdraaien of zit zoiets muurvast en heb je een luchtsleutel nodig? Die draadeinden zijn dat universele maten of moet je dat bestellen?

Als de auto dan straks wat breder staat wil ik hem ook nog wat laten zakken/gelijkzetten achter, misschien een mooi klusje voor een komende KZ?

Groeten Peter

16 maart 2010 21:11
Profiel
PorscheForum Rakker
968 CS Turbo M030
Wijk en Aalburg
Hoi Peter,

De tapeinden zijn M14 x 1,5 , wat een standaard maat is ; Biesheuvel had de mijne 'op de plank' liggen ... de dubbele moer-truc werkte bij ons prima,hoe vast ze bij jou zitten weet ik natuurlijk niet.

Succes,

Groet, Frank

17 maart 2010 9:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Cayman 981S
Maasdam
TOP! Zal eens een belletje plegen naar Biesheuvel...

17 maart 2010 23:17
Profiel
PorscheForum Rookie
Porsche 968
Zwolle
Peter, ik zie dat jij de 968 gaat verbreden. Ik zit hier zelf ook aan te denken dus ben erg benieuwd naar het resultaat. Misschien zie ik de auto wel eens op een kz, maar wat zijn jouw huidige wielmaten (ET) en hoeveel ga jij verbreden??

groeten JW

ps Frank had jij nog een tip voor het porschelogo op zwarte naafkapjes??

18 maart 2010 16:06
Profiel
Forum Admin
Utrechtse Heuvelrug
Zou je hier kunnen kopen...

18 maart 2010 16:20
Profiel WWW
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Lijken mij op (immi) kapjes voor Fuchs :idea:

18 maart 2010 17:04
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
968 CS Turbo M030
Wijk en Aalburg
Ik heb bij de mijne netjes het logo afgeplakt en zwart gespoten ... makkelijk zat en prima resultaat.

Groet, Frank

20 maart 2010 9:39
Profiel
Forum Admin
Utrechtse Heuvelrug
Olaf schreef:
Lijken mij op (immi) kapjes voor Fuchs :idea:

Mischien wel, maar op de site zijn ze te vinden onder de "niet fuchs" afdeling.

Ik heb ook deze op hun site gevonden.
Afbeelding

Laatst bijgewerkt door Johann op 20 maart 2010 10:16, in totaal 1 keer bewerkt.

20 maart 2010 10:15
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Dimma schreef:
Ik heb bij de mijne netjes het logo afgeplakt en zwart gespoten ...

dat werkt goed, heb ik ook gedaan. alternatief is blanco naafkappen kopen, zwart spuiten en kleine logootjes er met goede lijm (!) op plakken :idea:

Afbeelding

20 maart 2010 10:15
Profiel
PorscheForum Rookie
Porsche 968
Zwolle
Nu het eindelijk weer wat beter weer wordt krijg ik weer zin om eea aan mijn 968 te gaan doen. Ik heb gisteren mijn zwart gecoate cupvelgen terug gekregen en moet helaas nog even wachten op de banden. (nalevering michelin sports ps2 met n-codering))
bedankt voor de tips over de naafkapjes, ga idd eerst maar eens proberen af te plakken.
daarnaast is de afdekhoes (kleur grijs) van mijn achterklep nogal verkleurd door de zon. Heeft iemand ervaring met het opnieuw kleuren van deze hoes, of zijn hiervoor alternatieven op de markt?
Ook mijn pookhoes is aan vervanging toe, en begrijp dat dit bij velen het geval is. Frank, misschien is dit een mooi klusje voor een KZ en kunnen we misschien meerdere pookhoezen gelijktijdig aanschaffen?

JW

20 maart 2010 12:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Cayman 981S
Maasdam
jwf schreef:
Peter, ik zie dat jij de 968 gaat verbreden. Ik zit hier zelf ook aan te denken dus ben erg benieuwd naar het resultaat. Misschien zie ik de auto wel eens op een kz, maar wat zijn jouw huidige wielmaten (ET) en hoeveel ga jij verbreden??

groeten JW

ps Frank had jij nog een tip voor het porschelogo op zwarte naafkapjes??

Hey JW zie net je berichtje pas, ik ga de gelijke waarden aanhouden die Frank al eens heeft aangegeven aan het begin van zijn topic. Nog niet aan begonnen overigens, het ontbreekt me helaas aan tijd.... :x

21 maart 2010 18:55
Profiel
PorscheForum Rakker
968 CS Turbo M030
Wijk en Aalburg
Zo, na een radiostilte van enige maanden als gevolg van een onwillige ( lees : nog veel roestiger dan gedachte ) 30 jaar oude Jeep heb ik hier de draad weer opgepakt :

Vandaag de Vems bij Pieter besteld ; inclusief klopsensor en EGT regeling en Wideband AFR ; boost-regeling houd ik, net als in de racer, apart van de Vems ( hoewel die natuurlijk wel 'meekijkt' ). Levertijd 2-3 weken ; die monteren we in de huidige, atmosferische setting om te kijken wat goed afstellen brengt in vermogen en koppel.

Omdat Wössner de eerste 3 maanden geen drijfstangen kan leveren ( raar maar waar ) via D9 in Zwitserland de gesmede drijfstangen aan het bestellen : vermoedelijke levertijd : 3 tot 4 weken. Morgen krijg ik de bevestiging of dat klopt ; Made in Finland, by the way ...

Morgen een oude voorbeeld-zuiger opsturen voor Dhr. Wössner om een setje van 4 gesmede te maken. Ook hier 3-4 weken levertijd.

En vandaag het onderblok naar Powerseal in Nuenen gebracht om opnieuw te laten boren en alusillen. Levertijd 4 weken.

Inmiddels draait de ontvetterbak en de straalcabine overuren om alle gedemonteerde delen schoon en netjes te maken. De pakkingsets voor kop en onderblok zijn binnen dus met een maandje zouden we moeten kunnen gaan schroeven ....

Kosten so far : € 627,-

Nieuwe kleppen : € 60,-
Kop in orde maken inclusief nieuwe klepseals : € 195,-
Krukas poetsen : € 55,-
Pakkingsets kop en onderblok : € 317,-

Alusillen wordt € 1150,-
Vems en afstellen iets van € 1500,-
Gesmede drijfstangen rond de € 1000,-
en gesmede zuigers rond de € 1100,-

Prijzige grap :) maar wel een leuke :D

Ik houd U op de hoogte ....

Groet, Frank

Laatst bijgewerkt door Dimma op 03 mei 2010 22:00, in totaal 1 keer bewerkt.

03 mei 2010 19:10
Profiel
PorscheForum Rakker
993 Carrera Ex 968
Dordrecht
Tjeemig Frank, geen half werk.

Heb je de laatste 911 & PW trouwens? Daar staat een mooi verhaal in over de 968 turbo upgrade van Hartech in de UK.

03 mei 2010 20:38
Profiel
PorscheForum Rakker
968 CS Turbo M030
Wijk en Aalburg
Nee, wist niet eens van het bestaan van het blad :oops:

Hoe kom ik eraan of kan je 'm opsturen als je 'm uit hebt ? of verzamel je ze ?

Groet, Frank

03 mei 2010 21:56
Profiel
PorscheForum Rakker
993 Carrera Ex 968
Dordrecht
Ik pakte het blad net erbij en het is een 944 turbo met een 968 blok (nog interessant). PM me even je email adres, ik zal het artikel voor je inscannen.

04 mei 2010 8:40
Profiel
PorscheForum Rakker
993 Carrera Ex 968
Dordrecht
Frank, Johann, YHM.

04 mei 2010 16:57
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 383 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 16  Volgende