Auteur |
Bericht |
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
VW (Touran 2.0 FSI) - ervaringen ?
Ik heb zo ongeveer alle modellen VW Golfjes gehad, tonnen gereden zonder serieuze problemen. Van de eerste Golf Diesel uit 1977 (nog met de 1.5 motor) via de Golf 2, 3, 4 (toen 2x een Peugeot) nu sinds 2 jaar nieuw geleverde Audi A3.
Maar sinds 3 maanden hebben we een Touran uit 2005 met 115.000 km op de teller als gezinsauto. Bij de dealer van eerste eigenaar, prima onderhouden zonder gekke dingen. Ik heb nog geprobeerd de Pon garantie van 12 maanden af te kopen voor een extra korting; met een VW heb je toch nooit problemen dacht ik.
Ik ben enorm blij. Met die garantie dus bedoel ik. In nog geen 3 maanden zijn bij 3 verschillende werkplaatsbezoeken vervangen: - draagarmen voor (rammelende draagarmrubbers), - regelunit van de Kat + de lambda sensor, - motorsteunen en aandrijfas wegens trikkende homokineet
Is VW niet meer wat het was ?
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
03 mei 2010 18:44 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: VW (Touran 2.0 FSI) - ervaringen ?
Mijn maat had een Touran van de ANWB als wegenwacht Hij vertelde mij al van de kostbare en vele reparatie's aan de Touran Voorheen repareerde ze zelf maar dat is al lang over Helaas
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
03 mei 2010 23:56 |
|
|
pat69
992 S cabrio (ex 997 4S cabrio, ex-993 cabrio)030
|
Nee, ik heb gehoord dat ze recentelijk een meerderheidsbelang in een sportwagenfabrikant hebben verkregen
|
04 mei 2010 0:02 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Beetje knap merk
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
04 mei 2010 7:09 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ik weet dat de Golf samen met de BMW 1-serie de top is vwb betrouwbaarheid in het C-segment, dus het is niet zo dat VW helemaal niets meer is. Maar het zou kunnen dat de Touran problematisch is. Het zou ook kunnen dat de vorige eigenaar dat ding gewoon heeft mishandeld. Draagarmen, motorsteunen, aandrijfas zijn ook van die zaken die bij zwaar gebruik aardig op hun donder krijgen. Dus ik denk voorlopig eerst maar eens aan een zwaar vorig leven. Ex-lease?
|
04 mei 2010 10:50 |
|
|
lindemans
|
Nee geen ex lease; op zich keurig bijgehouden; wel veel korte ritjes (stad) ben ik inmiddels achter; dat kan wel eea verklaren denk ik.
Tegen het einde van de garantieperiode alles nog maar eens heel goed nalopen... Wel een lekkere auto verder.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
04 mei 2010 13:48 |
|
|
rufie
996 3.6 - 2002Gent - Belgiƫ
|
Heb ook een Touran gehad, 1.9 TDI. Turbo kapot gehad, om de 3500 km olie bijvullen. Voor de rest viel het wel mee. Praktische gezinswagen, enorm veel ruimte. Had wel teveel het gevoel van huisje tuintje autootje, baby aan boord sticker... Geef me maar mijn Lexus IS. Zou nooit meer terugwillen naar VW of Audi.
_________________________________________ Air or water, Porsches are COOL.
Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt : http://www.RUFIE.be
|
04 mei 2010 14:12 |
|
|
lindemans
|
Eens voor wat betreft leukere alternatieven ipv een Touran. Gezinsauto draait echter maar een 7-8.000 km per jaar. Ik vind t zonde om EUR 25-50k het grootste deel van de tijd op straat te hebben staan staan. Echt rijden doen we wel met de P en de A3 !
|
04 mei 2010 15:12 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Nou wat VW betreft ben ik erg gek op onze Golf cabrio Joh wat een lekker auto is dat met zijn 14 jaar gaat hij als de brandweer met de 2.0 erin Geen straf hoor om hem mee te nemen, kijk wel eens naar een nieuwere maar dat valt niet mee ze zijn tot 2002 gemaakt dacht ik.
|
04 mei 2010 15:21 |
|
|
lindemans
|
JA die Golf 3 cabrio heb ik ook nog gehad als leaseauto, met een 25 liter gastank ... blijft een leuke auto.
|
04 mei 2010 23:14 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Hebben toch niet eerder blauwe nummerplaten op gezeten, met het vele stdasverkeer?
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
04 mei 2010 23:17 |
|
|
horn
PF #57
|
denk eerder maandagochtend model. mijn mini was ook bmw - het gros van de rijders is dolgelukkig, mijne stond het eerste jaar 23x bij de stealer. audi geen enkel gezeur mee (gehad). Kan me ook niet voorstellen dat dat bij VW het geval is. Onze VW leasers zijn allemaal tevreden. Ik vind dat je van een Touran wel een mooi wagentje kan maken met wat opties. Als je dan toch een family hurse moet rijden...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
04 mei 2010 23:20 |
|
|
lindemans
|
Auto is van een verloskundige geweest ... Historie bij de dealer nagelopen, geen eerdere gekke dingen. Ik mik er maar op dat alle "korte ritten mankementen" er de komende 9 maanden nog uit komen binnen de resterende garantie-termijn van PON. Daarna zal ik ook eerder zelf de mouwen uit de handen steken waar nodig; maar ja dure electronica blijft lastig zelf-doen; ook voor een e-ir. Tot nu toe wordt alles overigens zeer adequaat, zonder morren en volledig opgelost. Wat dat betreft toppie (de auto wordt steeds nieuwer ).
Laatst bijgewerkt door lindemans op 04 mei 2010 23:26, in totaal 1 keer bewerkt.
|
04 mei 2010 23:23 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Kijk, daar heb je het al... Vrouw achter het stuur, altijd duur.
|
04 mei 2010 23:25 |
|
|
lindemans
|
Poll om te checken welke dames wanneer on-line zijn ? Of trappen ze daar niet in
|
04 mei 2010 23:27 |
|
|
horn
PF #57
|
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
04 mei 2010 23:30 |
|
|
ASW
718 Spyder
|
Mijn ervaringen met VW zijn louter goed. Ben nog steeds een enorme Golf fan en zou bij een kleinere gezinssamenstelling eerder een GTD leasen dan mijn huidige A4Avant (wat ook een goede auto is overigens). Jouw ervaringen stroken niet met die van mij of de +/- 70 VW's op mijn werk. Ik veronderstel dat je pech hebt... Succes! @Horn: al draagt een aap....
_________________________________________ Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!
|
04 mei 2010 23:33 |
|
|
horn
PF #57
|
... een gouden cockring, dan is het een happy aap.
|
04 mei 2010 23:45 |
|
|
ASW
718 Spyder
|
_________________________________________ Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!
|
04 mei 2010 23:58 |
|
|
Devils son
|
Je moet het niet verklappen, want dan hebben zelfs vrouwen het af en toe door...
|
05 mei 2010 0:09 |
|
|