Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 19:34

Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Aansluiten originele radio via fader middenconsole 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
911 T Targa 930 Turbo 991.2 Targa
Breda
Bericht Aansluiten originele radio via fader middenconsole
Ik wil graag de originele radio terug in de 911 plaatsen. Heb deze inmiddels gevonden: Een Blaupunkt Monterey!

Op de achterkant van de radio zijn twee speaker uitgangen. Uiteindelijk moet het geluid via de fader regelknop in de middenconsole naar de vier speakers verdeeld worden. De vraag is hoe?

De zoekfunctie heeft me niet verder geholpen. Het elektrisch schema in het werkplaatshandboek vermeld de radio bedrading incl fader niet. Op Pelicanparts heb ik ook geen antwoorden gevonden.

Het thema wordt wel besproken op Pelicanparts incl 3 foto's. Zie volgende link. Iemand een idee hoe de 6 draden van de fader knop aangesloten moeten worden (voeding van 2 speakeruitgangen naar 4 speakers)? :?:

http://forums.pelicanparts.com/porsche-911-technical-forum/311513-blaupunkt-monterey-sqr-23-wiring.html

04 mei 2010 23:00
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Aansluiten originele radio via fader middenconsole
Geen idee hoe het exact aangesloten moet worden - heb er tot nu toe alleen maar uitgebouwd :mrgreen:

De 'fader' is 'n pot-meter, soort van dimmer, regelbare weerstand :arrow: volgens mij zou je het moeten kunnen meten :idea:

04 mei 2010 23:06
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Breda
Op een Duitse site inmiddels gelezen dat de twee plus (+) draden uit de speakeruitgangen van de radio naar de fader knop gaan (2x + in) en vervolgens 4 plus (+) draden uit de knop komen (4x + uit) 4+2=6 is natuurlijk 6, dus dat zou kunnen kloppen, maar wat er dan met de min (-) draden?? :roll:

05 mei 2010 8:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Huidig: 997.1 C4S Daarvoor: 993 Carrera, 968, 944 Turbo S, 944.
Ik heb net even in mijn haynes boek gekeken, daar zie ik dat er idd 2 + "draden" naar de fader lopen, vanuit de fader lopen dan 4 draden naar elke speaker. De - draden komen uiteindelijk bij elkaar, en sluit je aan op de - van de radio, zo bedient elke - op de radio dus 2 speakers.

Hopelijk kun je hier iets mee.

Edit: het zou dus zo maar kunnen dat de - draden welke nu in je dashboard liggen al gewoon netjes alle 4 de speakers ehh "bedienen"...

05 mei 2010 9:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Breda
Ik ga het eens proberen! Thanks.... :wink:

07 mei 2010 9:12
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 5 berichten ]