Auteur |
Bericht |
Marc
ex-911 3.2 Carrera coupé 1986Oosterhout nb
|
Re: grrrr......fuchsen verpest door "professioneel" poetsbed
_________________________________________ Ook al heb ik geen Porsche meer. Toch verander ik mijn avatar voorlopig niet!
|
21 apr 2010 9:18 |
|
|
craze
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
|
Re: grrrr......fuchsen verpest door "professioneel" poetsbed
_________________________________________ 911 redenen om de 3.2 te pakken!
www.thefloorfactory.nl
|
21 apr 2010 11:08 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: grrrr......fuchsen verpest door "professioneel" poetsbed
Kritiek geven is kritiek ontvangen. En ik vond jouw kritiek volledig de plank misslaan. En dat heb ik je trachten duidelijk te maken. En gezien je reactie is dat gelukt. QED.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
21 apr 2010 13:00 |
|
|
bronto
Carrera 3.2 G50 (1989)
ex 964 Carrera 2 cabrio (1994)
Aston Martin DBS (2009)
RS6 C6 (2010)
991 Turbo Samsterdam
|
Re: grrrr......fuchsen verpest door "professioneel" poetsbed
geen zorgen. Heb inderdaad nog een leven naar het PF Zit al een tijd op PF, kijk paar keer per dag maar posten doe ik heel wat minder... Heb nog geen foto's gemaakt, ga ik wellicht dit weekend even doen. Inmiddels veel dank voor de tips! Inmiddels heb ik begrepen dat geanodiseerde fuchsen ijzersterk zijn maar wel de juiste treatment behoeven. En daar ging het dus mis....Velgranden zijn nu ahw wit uitgeslagen en vlekkerig en heb besloten om voor een totaalrestauratie te gaan (incluis spuiten velgharten) zodat ze er weer uitzien zoals in mijn album. Het bedrijf aanvaard aansprakelijkheid overigens dus dat scheelt hopelijk wat gedoe.
|
21 apr 2010 13:14 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Re: grrrr......fuchsen verpest door "professioneel" poetsbed
Heb ooit lang geleden eenzelfde beginnersfout gemaakt. Was bij de wasbox, kreeg van de lieftallige dame van de pomp een emmertje met velgenreiniger mee, die mocht ik wel gebruiken, deden de taxi chauffeurs hun velgen altijd mee. Even inspuiten, laten intrekken en weer afspoelen. Resultaat: Inderdaad vlekken, wit uitgeslagen etc. Dus lijkt erop alsof jouw velgenbeun hetzelfde goedje erop geknikkerd heeft. Prima voor alu, minder voor magnesium (fuchs) Ik heb het toen opgelost met iedere velg 2x stevig boenen met commendant no.5. Vlekken weg en blinken als nieuw. Dus dat zou je ook nog kunnen proberen.
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
21 apr 2010 13:19 |
|
|
Diablo
Porsche 911 3.2
Heusden - Zolder
Belgie (Limburg)
|
Re: grrrr......fuchsen verpest door "professioneel" poetsbed
Ok Horn , maar was niet bedoeld als kritiek , maar om boven vermeld reden , So what , leven gaat door
_________________________________________ Damm Girl , You Look So Good It Hurts !! Wie veel weet en niet vergeet WEET !!
|
21 apr 2010 13:28 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
Re: grrrr......fuchsen verpest door "professioneel" poetsbed
tja ik heb ergens een dvd,daar zijn ze een targa met deze velgen aan het opknappen. de velgen gaan daat door van alles en nog wat met alle maal kleuren korels.
ik zal eens zoeken misschienword de naam van het bedrijf genoemd. het was in duitsland,velgen zagen er als nieuw uit. door die behandeling blijven ze ook langer mooi.
gr anton964
|
21 apr 2010 14:11 |
|
|
Wimpie67
ex 911 3.2 1987
ex 987.1 S 3.2 2005
981 S 3.4 Boxster's-Hertogenbosch
|
Re: grrrr......fuchsen verpest door "professioneel" poetsbed
Zelfde ervaring opgedaan... Scheelde me veel centjes en het resultaat vind ik goed, al is totaalrenovatie natuurlijk de top
_________________________________________ Wim
|
21 apr 2010 14:18 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: grrrr......fuchsen verpest door "professioneel" poetsbed
De lichtmetalen Fuch'sen zijn op het aluminiumkleurige deel onbehandeld en het zwarte deel ge-eloxeerd. Als je blank aluminium met zuren of logen behandeld zal dat direct invreten op het aluminium. Zoals Wimpie67 al zegt, als het meevalt kun je het met een polish nog wegpolijsten. Als ook het zwarte deel is aangetast heeft men wel behoorlijk huis gehouden. Ge-eloxeerd aluminum is een stuk sterker en beter bestand tegen allerlei zuren en logen. In dat geval laten polijsten en het velghart moet je niet spuiten maar laten eloxeren. Gewoon het linkje van Leverkussen gebruiken, die snappen hoe ze het weer goed moeten krijgen.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
21 apr 2010 14:52 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Re: grrrr......fuchsen verpest door "professioneel" poetsbed
Fuchs velgen zelf poetsen is prima te doen.....
Zelfs al zijn ze helemaal verrot van de corrosie.....
kost je wel wat tijd, wat fijn schuurpapier, scotch brite, alu poets, never dull, een paar oude T-shirtjes...... noem maar op...... van alles is geschikt om met relatief weinig moeite velgen te laten glimmen....
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
21 apr 2010 15:17 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Re: grrrr......fuchsen verpest door "professioneel" poetsbed
Dat hoogglans glimmen is nou precies wat een Fuchs niet hoort te doen ...
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
21 apr 2010 15:49 |
|
|
Hansv
1:43IJmuiden
|
Re: grrrr......fuchsen verpest door "professioneel" poetsbed
Ha, die Jeroen; Magnesnium Fuchsen? Daggutnie.... Het is het anodiseren dat Fuchs wielen gevoelig maakt voor vrijwel alle velgenreinigers, die zijn gewoon te agressief. Fuchsen zijn ook van aluminium, maar dan gesmeed in plaats van gegoten. De echte dan natuurlijk....
_________________________________________ Luft natürlich; weil es weder kocht oder friert!
|
21 apr 2010 15:55 |
|
|
Wimpie67
ex 911 3.2 1987
ex 987.1 S 3.2 2005
981 S 3.4 Boxster's-Hertogenbosch
|
Re: grrrr......fuchsen verpest door "professioneel" poetsbed
Dat zou niet best zijn, onbehandeld aluminium oxideert nogal.... Fuchsen zijn af-fabriek geanodiseerd en helaas is geanodiseerd aluminium gevoelig voor aggressieve reinigingsmiddelen. Groeten van Wimpie, die denkt het weer beter te weten....
_________________________________________ Wim
|
21 apr 2010 16:06 |
|
|
Bert
911 3.2 cabrioHaarlem PF # 2694
|
Re: grrrr......fuchsen verpest door "professioneel" poetsbed
Nee hoor Wimpie, je hebt helemaal gelijk!
_________________________________________ Relax! Het is maar blik............
|
21 apr 2010 22:41 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Re: grrrr......fuchsen verpest door "professioneel" poetsbed
oke, geanodiseerd dus, geen magnesium, ook wat geleerd.... in ieder geval geen velgenreiniger erop knikkeren dus....
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
21 apr 2010 22:59 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Re: grrrr......fuchsen verpest door "professioneel" poetsbed
mocht het echt niet lukken, je kunt ze ook weer orig. fuchs nieuw kopen! http://www.youngtimer-magazine.nl/?p=465
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
21 apr 2010 23:03 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: grrrr......fuchsen verpest door "professioneel" poetsbed
Deels correct Allereerst, alluminium oxideert zodra het aan de buitenlucht bloot staat direct, dat is milisoconden werk. Dat is één van de redenen waarom aluminium moeilijk te lassen is. Verder heb je wel gelijk. Ik heb het hele productieproces van de Fuchs velg eens zitten nalezen. Origineel word de hele velg geborsteld en daarna blank ge-eloxeerd (geanodiseerd). Dit is met name gedaan om daarmee een hardere laag op het aluminium te krijgen en de velg daar mee te beschermen. Daarna wordt het middenstuk met zijdeglans zwart gelakt. Na droging van de lak in een oven word de hele velg licht gepolijst. Als je de velg wilt opknappen zul je dus eerst de eloxide laag moeten verwijderen. Die laag is behoorlijk hard en kan met glasparel stralen worden verwijderd. (Of lekker schuren natuurlijk ) Daarna het hele proces van hierboven herhalen maar ik denk dat voor het bedrag dat men er voor vraagt je dat in Leverkusen beter kunt laten doen.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
22 apr 2010 0:23 |
|
|
Bertroex
Een heerlijke Carrera 3.o targa en nog wat ander porsche gedonderkort by Newark-on-Trent, U.K
|
Re: grrrr......fuchsen verpest door "professioneel" poetsbed
Eloxatie laag of Anodising kan je verwijderen door middel van ovenreiniger. Het is het enige dat er doorvreet. Vaseline op de melkwitte vlekken (meerdere lagen) en dat opwrijven kan ook helpen maar indien het bedrijf de aansprakelijkheid opneemt => leverkusen. Bert
_________________________________________ http://911carrera3.com Registrar for the Carrera 3.o and Turbo 3.o worldwide register
|
22 apr 2010 12:02 |
|
|
bronto
Carrera 3.2 G50 (1989)
ex 964 Carrera 2 cabrio (1994)
Aston Martin DBS (2009)
RS6 C6 (2010)
991 Turbo Samsterdam
|
Re: grrrr......fuchsen verpest door "professioneel" poetsbed
Net bericht gehad van Car Care. Schadespecialist van verzekeraar is erbij geweest en is akkoord gegaan met de aanschaf van gloednieuwe fuchsen (7J voor, 9 J achter).
Ze schijnen nog steeds door de fabriek geleverd te kunnen worden. Zou ongeveer 3 k moeten kosten. Turien zal vervolgens eea verhalen op de verzekeraar van Wash & Wax.
Twijfel er nu over of ik de velgharten weer ga laten spuiten (die kosten moet ik overigens wel zelf dragen) of dat ik ze zwart laat.
Iemand enige indicatie van de kosten van spuitwerk?
Oude velgen neemt de verzekeraar overigens in...Wat ze er mee doen is mij een raadsel.
Weet iemand trouwens hoe eea procedureel verloopt. Moet ik die 3k zelf voorschieten en dan maar wachten wanneer de verzekeraar eens zin heeft om mij uit te betalen?
Laatst bijgewerkt door bronto op 04 mei 2010 18:49, in totaal 1 keer bewerkt.
|
04 mei 2010 18:26 |
|
|
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
Re: grrrr......fuchsen verpest door "professioneel" poetsbed
Ik denk verkopen aan de hoogst biedende en zodoende hun netto kosten een beetje te drukken
|
04 mei 2010 18:29 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: grrrr......fuchsen verpest door "professioneel" poetsbed
Recent in die sfeer nog een mooi koopje gehad. 3k is wel veel! Voor dat geld heb je spinners
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
04 mei 2010 19:22 |
|
|
GhostRider
ex. '77 911S US Targa
_ex. '07 Cayenne 957_
ex. ’07 997.1 C2S X51
____'96 993 C4S____
_’12 991.1 C2S X51_
_’10 LP560-4 Spyder_Nederland
|
Re: grrrr......fuchsen verpest door "professioneel" poetsbed
Snap niet dat die jongens ze niet laten herstellen voor een stuk minder €. Heb je je originele nummers ook nog achterin staan...
_________________________________________ IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
|
05 mei 2010 0:16 |
|
|
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
Re: grrrr......fuchsen verpest door "professioneel" poetsbed
+1 Deze goede man weigert ook steeds om de kromme velgen van KLPD auto's te richten Topvent
_________________________________________ www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer www.mh-schietsport.nl voor sportschutters
|
05 mei 2010 0:30 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: grrrr......fuchsen verpest door "professioneel" poetsbed
Geen idee via welke verzekering dit speelt - maar als het via je Porsche-verzekering gaat - en je AR bent verzekerd, hoef je niets voor te schieten Overigens snap ik niet dat de verzekering voor nieuwe fuchsen gaat betalen -- MI kan men voor minder dan 'n derde van dat bedrag deze velgen als nieuw (laten) maken (incl. het spuiten van het velg-hart).
|
05 mei 2010 2:21 |
|
|
GhostRider
ex. '77 911S US Targa
_ex. '07 Cayenne 957_
ex. ’07 997.1 C2S X51
____'96 993 C4S____
_’12 991.1 C2S X51_
_’10 LP560-4 Spyder_Nederland
|
Re: grrrr......fuchsen verpest door "professioneel" poetsbed
_________________________________________ IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
|
05 mei 2010 10:54 |
|
|