Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 16:30

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 131 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
964 met extreme kilometerstand: wat is ie waard? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: 964 met extreme kilometerstand: wat is ie waard?
erwin996 schreef:
Inderdaad, 5.000km per jaar rijden met een Porsche is zonde :salut: Ik zit nu, na één maand rijden, al op een jaargemiddelde van 72.000km :shock: :cheers:

wow, das behoorlijk. Ga je dat ook het hele jaar volhouden (of komt er toch een Opel Astra naast)? :wink:

07 mei 2010 13:45
Profiel
PorscheForum Junkie
987 3.2S '07 / ex-986 2.7 '03 / ex-964 C2 '91 / ex-968 CS '92 / ex-964 C4 targa '91
regio Waterland
molen934 schreef:
...er komen hier trucks die hebben probleemloos 1.000.000 km op de teller staan, en zien er ook nog fraai uit[...]

Oprijden betekent toch ook niet dat-ie stilvalt na 3.000 km? Zeker een 964 niet (andere types ben ik niet zo zeker van :twisted: - :wink: )
Daarom voor € 8-9 k gewoon oprijden dat ding en gaan voor de verdubbelaar!

07 mei 2010 13:58
Profiel Twitter 
M140i
mark996 schreef:
wow, das behoorlijk. Ga je dat ook het hele jaar volhouden (of komt er toch een Opel Astra naast)? :wink:

Nee, de 996 is mijn daily driver, er komt geen andere auto naast (misschien nog een nieuwe Ford Ka voor de boodschappen), maar ik heb nu de eerste maand veel gereden, jaarlijks kom ik tot slechts 35.000km :wink:

07 mei 2010 14:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Gezinscontainer: 10 pits e61 Van A naar B via C en D: '87er 911 3,2 + '89er 964 C2
Rozzydale
We hebben de hele ochtend een beetje heen & weer gemaild, tijd voor een update. Ik zie het ondertussen helemaal zitten. Hoe meer hij vertelt, hoe beter de auto klinkt. Wat dacht je van 1x per jaar uitlijnen? Wat dacht je van 2x per jaar (als er van winter- naar zomerwielen wordt gewisseld en andersom) de wielkasten met een stoomapparaat schoon maken en met de hand in de was zetten? Wat je noemt een echte liefhebber. De 964 gaat dus ook niet "zo maar aan iemand" verkocht worden. Als ik hem weer weg zou willen doen, "moet" ik hem eerst terug aanbieden aan de huidige familie. Junior vindt het leuk om hem aan mij te verkopen, omdat ik de staat van de auto meer waardeer dan de kilometers. Ik zou hem met alle plezier richting de 6 ton willen rijden. Graag zelfs! Ze overwegen (de hele familie denkt daar mee volgens mij) ook sterk om hem gewoon voor de hobby te houden, maar aan de andere kant: junior koopt een 993 terug en vader heeft ook nog een 996 Turbo en een hagelnieuwe 987. De vraag is of de 964 als zoveelste Porsche nog wel bereden en verzorgd wordt zoals hij dat verdient. Dus hij mag weg, maar het is voor hun, bij wijze van, meer adoptie dan verkoop. Daarmee kan ik ook vast aangeven dat ik hem niet doorverkoop of anderen naar zijn adres ga doorverwijzen, ondanks een aantal verzoeken daaromtrent per PM. Sorry heren ;-)

Wat feiten:
- Het olieverbruik is 0,5 liter (ipv 1 liter) op 7.500 km: ik had hem verkeerd begrepen aan de telefoon.
- Er is af fabriek geen radio in geleverd, maar hij heeft wel speakers en een antenne af fabriek mee gekregen. Er zit nu een Becker radio in.
- Junior heeft overlegd met senior. De auto wordt niet verkocht "met gebreken", dat wil zeggen aan de steenslag, de pook en het stuur wordt niks gedaan (dat is meer patina in hun ogen), maar de rest wordt opgelost. Daar heb ik niks over te zeggen: senior wil het zo.
- De auto gaat eerst mee op zakenreis richting Berlijn tot volgende week donderdag. Daarna gaat de auto naar PZ Frankfurt. Die zorgt voor nieuwe verlichting, 4 nieuwe banden en er komt een nieuwe TÜV keuring op. Tevens wordt er een zogenaamde "111 Punkten Check" gedaan. Als er technische gebreken uit die keuring komen, worden die opgelost, of ik de auto nu koop of niet. Allemaal op hun kosten en op hun initiatief dus.
- Junior snapt dat hij de prijs "moet" noemen en niet ik. Na het verblijf in het PZ noemt hij mij die prijs.

Nou... Ik ben benieuwd. Het wachten is begonnen :-)

Erwin C2 schreef:
ben jij niet FAF van de BMW e90 forum :idea:

Ik post op een aantal fora onder de naam FaF maar op het BMW e90 forum kom ik niet. Dus nope, da's iemand anders ;-)

07 mei 2010 14:12
Profiel
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
klinkt goed.. we wachten af...

07 mei 2010 14:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Utrechtse Heuvelrug
ErikE schreef:
Maarten schreef:
Ach: over 5 jaar dan hebben alle 964 een km stand van boven de 2 ton. Veel al 3+. [..]

-1 :arrow: Hier in Oostzaan rijdt er een met 127.000 (echte) km en 5.000 km/jr... :wink:

-2 En hier eentje met 102.000 (echte) km en 2.000 km/jr.. :oops: :lol:

On topic FAF: klinkt goed, als de prijs goed is en je kunt vooraf goede (prijs) afspraken :!: maken over het weer terug verkopen aan de huidige eigenaar, why not. Je weet dan twee keer wat je krijgt, nu een nette auto en straks een vooraf afgesproken prijs. Enige risico wat je in de tussentijd hebt is het gebruikers risico.

07 mei 2010 14:53
Profiel
PorscheForum Rakker
'03 996 4S/ '86 Toyota Supra (race)
Amsterdam
Goede onderhoudshistorie is goud waard....my 5 cents: kopen (bied 12-14k) en lekker blijven onderhouden, straks een 964 met 6ton op de teller 8)

07 mei 2010 15:03
Profiel
964.c4
assendelft
FreudeamFahren schreef:
We hebben de hele ochtend een beetje heen & weer gemaild, tijd voor een update. Ik zie het ondertussen helemaal zitten. Hoe meer hij vertelt, hoe beter de auto klinkt. Wat dacht je van 1x per jaar uitlijnen? Wat dacht je van 2x per jaar (als er van winter- naar zomerwielen wordt gewisseld en andersom) de wielkasten met een stoomapparaat schoon maken en met de hand in de was zetten? Wat je noemt een echte liefhebber. De 964 gaat dus ook niet "zo maar aan iemand" verkocht worden. Als ik hem weer weg zou willen doen, "moet" ik hem eerst terug aanbieden aan de huidige familie. Junior vindt het leuk om hem aan mij te verkopen, omdat ik de staat van de auto meer waardeer dan de kilometers. Ik zou hem met alle plezier richting de 6 ton willen rijden. Graag zelfs! Ze overwegen (de hele familie denkt daar mee volgens mij) ook sterk om hem gewoon voor de hobby te houden, maar aan de andere kant: junior koopt een 993 terug en vader heeft ook nog een 996 Turbo en een hagelnieuwe 987. De vraag is of de 964 als zoveelste Porsche nog wel bereden en verzorgd wordt zoals hij dat verdient. Dus hij mag weg, maar het is voor hun, bij wijze van, meer adoptie dan verkoop. Daarmee kan ik ook vast aangeven dat ik hem niet doorverkoop of anderen naar zijn adres ga doorverwijzen, ondanks een aantal verzoeken daaromtrent per PM. Sorry heren ;-)

Wat
Nou... Ik ben benieuwd. Het wachten is begonnen :-)

Erwin C2 schreef:
ben jij niet FAF van de BMW e90 forum :idea:

Ik post op een aantal fora onder de naam FaF maar op het BMW e90 forum kom ik niet. Dus nope, da's iemand anders ;-)

ik heb het topic vluchtig doorgelezen maar vind dat de emotie de overhand neemt van het verstand.

uitlijnen bij winter wielen wissel is niet nodig
en alleen verkopen aan liefhebber is zo'n :cry: tekst, je verkoopt en dan wil je geld of je houd de auto zelf
laat de emotie van de verkoper niet jou emotie worden,

bied een scherpe prijs waarin je rekening houd met bepaalde kosten.
mijn idee zeker niet boven de 12-13 daar is vast wel iets anders voor te krijgen

07 mei 2010 15:45
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
eens. hij 'gunt' jouw de auto, anders blijft hij in de familie. Vergeet niet, als ze hem willen houden kan dat altijd. Dan verkopen ze hem lekker niet aan jou :wink: Geef ervoor wat JIJ ervoor kwijt wilt. Voor de auto, niet voor de emotie. En als senior alle gebreken wil laten repareren is dat niet heel verstandig. Je investeert een bedrag in de auto dat je nooit meer een week later terug gaat krijgen. Ik zou nl niet bij de huidige dagwaarde de rekening van het PZ optellen... :idea:

07 mei 2010 16:13
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 986 S '01, 981 PDK '12
PF# 1732
Persoonlijk denk ik dat je hem niet voor minder dan 15k krijgt van de fam...
waarom :arrow:
Willen hem eigenlijk niet kwijt, hebben geen geld nodig, gaan er nog in investeren..............moeilijk om hun dan een prijs te noemen (en voorkomen dat ze je niet meer willen spreken na het bod :wink: ).

Ik zou eerst eens gaan kijken en rijden in de 964 alvorens de gedachte te laten gaan over de prijs.

iig veel succes met deze moeilijke beslissing.

07 mei 2010 17:17
Profiel WWW
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
TD (zonder I) schreef:
ErikE schreef:
-1 :arrow: Hier in Oostzaan rijdt er een met 127.000 (echte) km en 5.000 km/jr... :wink:

-2 En hier eentje met 102.000 (echte) km en 2.000 km/jr.. :oops:

Jullie moe(s)ten je schamen :twisted:

07 mei 2010 17:46
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
@FAF:

Alle argumenten die je noemt, het 'stomen van de wielkasten', het 'uitlijnen', het 'enkel aan een liefhebber verkopen', het 'verplicht terug-aanbieden' komen allemaal ongeveer overeen met het argument:
"Hij is van een oud vrouwtje geweest" = kul-argumenten.

Laat je niet gek maken man. Het ding is wat het is, niks meer niks minder. Handel is handel. En als ze hem niet kwijt willen is er ook geen handel.

Sterker nog, wanneer ik al potentiële koper dit soort argumenten zou moeten aanhoren zou ik maken dat ik weg kwam

08 mei 2010 8:33
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Targa, 911T hotrod ('70) EX: 3.2 Coupe
Ratio boven emotie!!!!

En als er echt zo'n emotionele band is, dan koop je hem en komt er in het aankoopcontract een zinsnede dat als zich in de komende 6 maanden (of een jaar) grote onvoorziene kosten zich voordoen, die voor rekening van de verkoper zijn. Dan is hun zorg dat hij goed moet worden verzorgd, ook weg :mrgreen:

08 mei 2010 9:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Gezinscontainer: 10 pits e61 Van A naar B via C en D: '87er 911 3,2 + '89er 964 C2
Rozzydale
Heren, allen reuze dank voor de reacties en het meedenken! Enthousiast worden bij een gave Porsche, daar heb ik geen raad bij nodig. Dat gaat vanzelf. De ratio goed blijven aanspreken is een ander verhaal ;) Jullie commentaar wordt zeer gewaardeerd en zeker meegenomen!
turbocruiser schreef:
Laat je niet gek maken man. Het ding is wat het is, niks meer niks minder. Handel is handel. En als ze hem niet kwijt willen is er ook geen handel.

Amen! Dat is precies wat ik "nodig heb". Trouwens, prijsafspraken voor het moment dat ik hem verkoop vind ik ook helemaal niet interessant eigenlijk. Ik bepaal zelf wel wat ik er mee doe. Ik wil hen best een belletje geven tegen die tijd, maar meer ook niet.

Ik denk zelf dat hij inzet op 15.000 euro. Of ik het daarvoor doe hangt af van hoe de auto erbij staat. Ik kan me nog steeds niet echt een beeld vormen. Is het nou een 911 die richting zijn einde gaat of is het een 911 die net op de helft is? Hij heeft geprobeerd foto's te mailen, maar dat lukt hem niet: ik krijg telkens bestandjes van 1kb. Dat wordt dus afwachten.

08 mei 2010 11:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Een keer een 986, 997, 993, 964, 911E en een 944.
Utrechtse Heuvelrug
Met interesse gelezen. Voor een verkopende partij stellen ze wel de nodige eisen, in mijn wereld is het andersom. Ik zou twee of drie 964's naast elkaar zetten en vergelijken. Vervolgens kijken of je het nog steeds zo'n fijne deal vind.

Persoonlijk. Ik zou het niet te doen. Gewoon teveel km's, te veel eisen van de verkoper, mis aantal fijne opties. Staan er genoeg te koop. Bedenk, emotie kost geld :mrgreen:

08 mei 2010 12:02
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Ik zeg wel doen. Gereviseerd nieuw onderstel geen roest. Eerlijke km stand :mrgreen:
10K goedkoper dan een 180K ( :roll: ) vergelijkbare.
En weinig opties is een pre voor de serieuze chauffeur...

08 mei 2010 12:21
Profiel
PorscheForum Junkie
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Ik blijf me verbazen over hoe mensen zonder problemen meer geld in een auto steken dan het ding werkelijk nog waard is. Als je dit doet vanwege de zogenaamde emotionele waarde lijkt mij dat je het dan doet met de gedachte om hem nooit meer weg te doen. En als je dan uiteindelijk besluit hem toch weg te doen, ga je er zeker nier eerst weer kosten aan maken die je vervolgens nooit meer terug ziet.

Volgens mij hoeven zij hem ook niet weg te doen voor het geld, en aangezien ze dit zo makkelijk over de balk gooien kunnen ze de auto beter gewoon aan jou in bruikleen geven. Dan kunnen ze ook nog zelf bepalen wanneer ze hem terug willen en hoeft er niemand zich druk te maken over wat de waarde van de auto nu nog is. Jij dokt aan hun €50,- in de maand en betaald netjes je wegenbelasting en verzekering, en zij betalen netjes al het onderhoud. Kunnen ze later ook nooit zeuren dat hij niet goed onderhouden is door jou.

Aangezien ik het een bizar verhaal blijf vinden zal ik het zeker blijven volgen.
Ik ben trouwens van mening dat als je er €12.500,- voor zou betalen hij dik betaald is.

08 mei 2010 23:53
Profiel
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Leuke discussie: ik heb net in Frankrijk weer het flat6 magazine gekocht en daar staan in mei altijd alle prijsbewegingen van het laatste jaar op de markt in. Voor elk type P. En daar staat in de introductie dat een auto met drie ton op de teller gerust meer mag kosten dan een met 100k op de teller. Alles hangt samen met de staat en het onderhoud :!:

En een auto die al jaren slechts 2k per jaar heeft gereden :?: Leuk voor erbij, maar als je daar ineens echt veel mee gaat rijden, kom je zeer waarschijnlijk verdomd veel kosten tegen. Stilstaan is echt het slechtste wat je kan doen met een auto :!:

My 2 cents... en een beetje ervaring.

09 mei 2010 14:23
Profiel
Omg. Amsterdam
Ik zou beginnen met 8550 euro....... want dan hou ik het koopje van het jaar voor een 964 :mrgreen:

Hou er rekening mee dat er een aantal kosten bij komen om de auto in 'top' toestand te brengen!

10 mei 2010 18:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Rozzydale
Gister kreeg ik een smsje van de huidige eigenaar: de 964 heeft hem weer prima in Berlijn gebracht, bleek (weer...) 273 op de GPS te lopen en heeft gemiddeld over de hele afstand 11,2 liter benzine per 100 kilometer gelust. Het wachten duurt me best wel lang...! :oops:

11 mei 2010 20:00
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Targa, 911T hotrod ('70) EX: 3.2 Coupe
en hoe vaak is die op de hele vele KMs dat ie gelopen heeft zo diep ingetrapt, daar slijt zo'n P stevig van :shock:

11 mei 2010 20:10
Profiel
PorscheForum Rakker
niet meer: Boxster S maar wel: Jaguar XKR
Gemert
Ze zitten je lekker op te naaien. Ben benieuwd wat hij gaat vragen.

11 mei 2010 20:11
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Rozzydale
porsche964 schreef:
en hoe vaak is die op de hele vele KMs dat ie gelopen heeft zo diep ingetrapt, daar slijt zo'n P stevig van :shock:

Truttig rijden, of nog erger korte stukjes, of nog erger helemaal niet is vele malen slechter. Het boeit mij niets in ieder geval, zolang er maar warm gereden en onderhouden wordt. En dat wordt er bij deze religieus :-)

11 mei 2010 20:28
Profiel
PorscheForum Rakker
'91 964 Carrera 4/Marine blauw op de stoep voor het P museum
De Bilt
+1

Leuk om ook hier dat verschil weer eens te zien tussen de 'rijders' en de 'poetsers'...

11 mei 2010 20:32
Profiel
Moderator
PF #57
zou ik ook niet zo van schrikken. het is een sportwagen, geen huisartsen station :idea: Ik geloof er niks van dat een 911 erg slijt als je er hard mee rijdt. Ja, als je uren achter elkaar topsnelheid plankt, maar waar kan dat nog? Daarbij, als je ziet wat zo'n auto op het circuit te verduren heeft... kan je beter rechtuit op een 6-baans snelweg het gas diep intrappen.

my 2 pennies.

11 mei 2010 20:33
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 131 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende