Auteur |
Bericht |
esgigt
EX-968 #1201 productie 1994Rotterdam
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Koude start is ook niet erg voorbeeldig. Als'ie dan afslaat komt'ie echt lastig aan de gang en blaast een enorme wolk uit. Dan loopt de motor ook schokkerig.
_________________________________________ Je voelt je lekkerder in een Peu... Porsche!
|
22 feb 2010 0:19 |
|
|
piwis
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Dan is inderdaad je temp.sensor hoogstwaarschijnlijk niet goed, de symptomen kloppen iig. Maar zit er niet iemand bij je in de buurt met een Hammer om hem even uit te lezen? Weet je het gelijk.
_________________________________________ "Das Leben ist eine Krankheit, die ganze Welt ein Lazarett, und mein Porsche ist mein Artzt"
|
22 feb 2010 0:21 |
|
|
esgigt
EX-968 #1201 productie 1994Rotterdam
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Een Hammer? Deze bedoel je zeker niet:
_________________________________________ Je voelt je lekkerder in een Peu... Porsche!
|
22 feb 2010 0:23 |
|
|
piwis
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Can t touch this? Nee, ik bedoel de Bosch Hammer en die is groen of geel
_________________________________________ "Das Leben ist eine Krankheit, die ganze Welt ein Lazarett, und mein Porsche ist mein Artzt"
|
22 feb 2010 0:24 |
|
|
esgigt
EX-968 #1201 productie 1994Rotterdam
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
De garagist heeft geloof ik wel zoiets...
_________________________________________ Je voelt je lekkerder in een Peu... Porsche!
|
22 feb 2010 0:30 |
|
|
piwis
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Als ie de kabel met de grote ronde stekker heeft dan moet het lukken met de juiste tester. Zo gepiept en je weet het direct.
_________________________________________ "Das Leben ist eine Krankheit, die ganze Welt ein Lazarett, und mein Porsche ist mein Artzt"
|
22 feb 2010 0:32 |
|
|
esgigt
EX-968 #1201 productie 1994Rotterdam
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
TNX!
_________________________________________ Je voelt je lekkerder in een Peu... Porsche!
|
22 feb 2010 0:34 |
|
|
piwis
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Geen dank, hou je ons op de hoogte??? vr groet
_________________________________________ "Das Leben ist eine Krankheit, die ganze Welt ein Lazarett, und mein Porsche ist mein Artzt"
|
22 feb 2010 0:35 |
|
|
Melvivio
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Yep zo is gebleken. Het is wel echt een hele mooie auto. Heb zojuist Sebas benaderd met een pb voor extra informatie,. Ga morgen naar Paul Geeris hier in het dorp voor extra informatie over het destijds uitgevoerd onderhoud. En ga spoedig naar Jos de Bock met vers zelf gebakken koekjes en alle informatie die ik nu heb over de ze auto om te kijken wat prijs technisch mogelijk is. Zelf gaf hij al aan, dat hij er absoluut niks aan gedaan heeft sinds dat hij deze in augustus heeft over genomen. Dit was ook te zien.. En dan zo 3000 euro op de prijs plempen vind ik niet kunnen. Als ik er 1500 af krijg neem ik deze. Is misschien duur, maar je hebt dan wel zekerheid van een goed onderhouden 968, waar bij je verhaal kan halen, allemaal dingen die je in Duitsland niet hebt, en je maar moet hopen op een onderhouds historie als deze. Ga nu naar bed, Groet jullie allen, en tot snel!
|
22 feb 2010 1:56 |
|
|
The Dude
GTR R35, ex 996 C2, ex 968
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Inderdaad een leuk plan Frank zeker omdat ook de Variocam ermee kan aansturen. Misschien wel even checken of foutmeldingen worden opgeslagen zoals bij de Bosch. Zou verwachten dat anno 2010 een Vems meer kan opslaan dan de Bosch uit '91. Ben ook wel benieuwd wat zo'n Vems klusje gaat kosten. Ook handig om te weten, is hergebruik van afregel data. Dus Vems inbouwen settings / progamma laden, fine tunen op specifieke auto en gaan?
_________________________________________ één gek kan meer vragen dan tien wijzen kunnen beantwoorden!
|
22 feb 2010 9:09 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Doe maar 'n redelijk voorstel ... ... wel zelf hier om komen (in)ruilen
|
23 feb 2010 8:41 |
|
|
esgigt
EX-968 #1201 productie 1994Rotterdam
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Nieuwe schijven en blokken zitten erop! Dit remt als de neeten! Geen fading ofzo.. volgens voorschrift eerst de blokken in gebed (20 tot 30 keer vanuit 100 naar 20 remmen met gemiddelde pedaalkracht). lijkt wel progressief te remmen (uitkijken met achterliggers dus). Over de motorloop... de temperatuursensor op het blok lijkt in orde te zijn (gaf ca. 1050 Ohm in half warme toestand. De kontaktjes zagen er niet mooi uit, dus met wat kontaktreiniger en een paar keer stekertje vast en los geprobeerd. Motor start nu (nog geen HIJ roepen voor we over de brug zijn) wel beter. Nog even de komende dagen kijken hoe het verder gaat. Bijkomend probleem: de slijt indicator voor geeft een fout signaal. EDIT: Slijtindicator blijft uit!
_________________________________________ Je voelt je lekkerder in een Peu... Porsche!
|
23 feb 2010 17:31 |
|
|
esgigt
EX-968 #1201 productie 1994Rotterdam
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Ik vraag me af of wij in Maart nog een KZ hebben? Inmiddels zal Frank wel zoveel voorwerk gedaan hebben dat wij het tot "Turbo opschroef KZ" kunnen gaan omdopen
_________________________________________ Je voelt je lekkerder in een Peu... Porsche!
|
08 maart 2010 17:18 |
|
|
Dimma
968 CS Turbo M030Wijk en Aalburg
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Heren,
Maart is erg druk voor mij ; 10 April begint mijn raceseizoen en de racer en de Jeep slokken erg veel tijd op momenteel ; vandaag het vermaakte sper van de firma Drexler binnen gekregen, die moet er nog in en als het goed is komt de auto morgen terug van de schadeboer en moet ie dus opgebouwd en technisch gerepareerd worden ( schokdempers, triangel, achterste motorsteun is afgebroken, mogelijk is het subframe krom en dan nog uitwegen en uitlijnen )
Dus ik betwijfel of we deze maand een KZ hebben .... als het al lukt wordt het eind maart ...
Groet, Frank
P.S. Turbo opschroeven kan nog wel even duren .... daarvoor zoek ik eigenlijk een kale, rollende body met subframe ; dan hoef ik mijn motor er niet uit te halen voor de periode van passen en meten, dus als juliie nog wat weten ...
|
08 maart 2010 21:16 |
|
|
Melvivio
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Uhm, bij ons op school hangt een compleet gestripte body van een 944 op een brug te bungelen, waar de motor ook uit is. Dus weet niet welke maten je wilt hebben?
|
11 maart 2010 18:39 |
|
|
alfa male
993 Carrera
Ex 968Dordrecht
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Zo, sinds de gemiste Zaterdag en de rollenbanksessie amper op het forum kunnen zijn. Ik snap dat het wel een succes geweest is. Voor diegenen die het interesseert zal ik nog even de afloop van mijn brandstofpomp "probleem" omschrijven.
Mijn auto staat altijd geparkeerd in de parkeergarage bij mijn werk. De vrijdag voor de sessie dacht ik tijdens de lunch even een stukje te rijden om te checken of alles ok was. Resultaat was een niet startende 968. Na de eerste analyse bleek dat het iets met de brandstofpomp moest zijn. Na kort telefonisch contact met mijn P specialist van van mijn WW/ANWB lidmaatschap gebruik gemaakt om ernaar te laten kijken; ik moest die middag immers ook nog werken.
Vrijdagavond kwam de WW wagen. Die begon nog even met het bevestigen dat het inderdaad iets met de brandstofpomp moest zijn; en vanaf toen ging het mis. Het komt erop neer dat de WW meneer initieel natuurlijk niet wist waar de brandstofpomp op een 968 zit en ik niet genoeg opgelet had op aanwijzingen van anderen op dit onderwerp. Een en ander heeft ervoor gezorgd dat we die avond in de koude garage tot de conclusie kwamen dat de vlotter (in de achterback onder het tapijt) de bovenkant van de brandstofpomp was. Aangezien doormeten daarvan en een paar meppen met een rubberen hamer erop geen resultaat opleverde was de hypothese dat de pomp inderdaad overleden was.
Die zaterdagochtend nog geprobeerd op basis van bovenstaande info snel een nieuwe pomp te regelen wat niet lukte (althans niet met als resultaat dat ik nog bij de rollenbanksessie kon zijn). Aangezien ik dit vrije weekend (vrouw en kinderen uit logeren in verweggistan) allemaal leuke activiteiten had ingepland, met de zaterdag op stap in de 968 als één van de hoogtepunten, stemde dit me behoorlijk chagrijnig.
De volgende avond, bij nog maar eens inlezen hoe ik mijn nieuwe brandstofpomp zou moeten gaan installeren, begon het langzaam te dagen dat we volledig miszaten en de pomp zich op een compleet andere locatie bevond. Aanwijzingen daartoe waren hier ook al gegeven maar op dat moment niet tot mijn dikke schedel doorgedrongen.
De periode hierna ontbrak het me aan 2 zaken: tijd en iemand die de auto wilde starten terwijl ik de pomp inspecteerde (pomp werkt alleen als auto draait/bij starten). Ongeveer anderhalve week erna lukte het me om de bovengenoemde zaken met elkaar te combineren. Wat vervolgens gebeurde laat zich raden: met een korte tik van mijn rubberen hamertje op de pomp sloeg mijn auto aan om vervolgens als een Zwitsers uurwerkje te snorren. Een en ander werd gevolgd door gevoel van opluchting gemengd met moedeloosheid. Opluchting door de goedkope oplossing van het probleem, moedeloosheid over het missen van een mooie dag door mijn domheid (laat ik de WW meneer maar niets kwalijk nemen). Sindsdien start de auto probleemloos.
Ik denk dat het in de parkeergarage die tijd toch behoorlijk koud is geweest wat tot de kuren heeft geleid.
|
22 maart 2010 13:21 |
|
|
John
Cayenne
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
jeetje wat een verhaal met de Wegenwacht....tja zijn meer starthulpen die jongens geen Porschespecialisten...en ja ik nu ook in dit topic aktief wrom weten de meeste al.... Hier dus om.. Ben 2 weken geleden met mijn zoon naar Noorwegen gevlogen(ff skieen) en bijlullen met Olaf om de 968 terug te rijden....en ben nu 2 weken de meer dan trotse eigenaar van deze super auto. Heb wel de originele cup 2 velgen lekker opgeslagen op de zaak en nieuwe N2 conti (265-30-18 achter) op de Cayman s velgen ipv winterbanden gemonteerd en vind het de 968 een strak uiterlijk geven. Verder de achterruitenwisser weer gemonteerd, en lekker gepoetst...man een heerlijke auto die (na wat hobbien van Erwin renntech een half jaar geleden) top rijd. oja Fauteaux.....van de auto met mijn mooie velgjes..
|
22 maart 2010 13:36 |
|
|
rufie
996 3.6 - 2002Gent - België
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Super John, blij dat ie in goede handen is.
_________________________________________ Air or water, Porsches are COOL.
Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt : http://www.RUFIE.be
|
22 maart 2010 13:44 |
|
|
alfa male
993 Carrera
Ex 968Dordrecht
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Gefeliciteerd hoor, erg mooie auto die ik ook een paar keer van dichtbij heb mogen zien. Er kunnen mij niet genoeg 968's zich in onze regio verzamelen
|
22 maart 2010 13:48 |
|
|
Dimma
968 CS Turbo M030Wijk en Aalburg
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Jasper, houd ons niet langer in spanning ; waar zit ie nou en hoe kom je erbij ? Groet, Frank
|
22 maart 2010 14:39 |
|
|
alfa male
993 Carrera
Ex 968Dordrecht
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Als je onder je rechterachterwiel kruipt kun je de brandstoftank zien. Op de hoek zit een soort schild met wat schroeven vast. Maak deze schroeven los, verwijder schildje en voila: brandstofpomp.
|
22 maart 2010 14:52 |
|
|
esgigt
EX-968 #1201 productie 1994Rotterdam
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Mooie aanwinst John! Veel plezier ermee en ik hoop dat we hem op een KZ kunnen bewonderen.
_________________________________________ Je voelt je lekkerder in een Peu... Porsche!
|
22 maart 2010 16:36 |
|
|
mooiweerrijder
968 still going strong since 2006.Utrechtse heuvelrug
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
He Alfamale, wat gek dat de wegenwacht niet het dme relais heeft doorverbonden voor permanente spanning op de pomp?
Heb je wel een stille pomp of hoor je hem rammelen als ie draait?
Ik begrijp je balen wel, volgens mijn zijn er niet zoveel 968 eigenaren die niet iets hebben meegemaakt waardoor het plezier werd vergald. Je krijgt een soort haat/liefde verhouding die resulteert dat je hem niet meer wegdoet.
|
22 maart 2010 23:34 |
|
|
Peter968
Cayman 981SMaasdam
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Frank,
Ik heb de spacers er achter nu opzitten. Toont een stuk lekkerder! Voor de voorzijde heb ik ook al een setje liggen, deze moeten alleen nog iets dieper worden uitgedraaid om ze passend te krijgen...
M'n geplande plekje voor de volgende KZ kan wat mij betreft gehandhaafd blijven, wil de auto nu nog iets laten zakken aan de achterzijde en hem daarmee ook gelijk 'vlak' zetten zoals we destijds bij Danny al eens gedaan hebben. (Al een idee wanneer een volgende KZ te plannen is? Weet dat je druk met je eigen wagen aan het sleutelen bent natuurlijk)
Voor zou ie ook een centimeter lager mogen maar weet niet of er veren in deze maat bestaan. Zie alleen veren van -3cm en dat lijkt me wellicht iets te. Daarnaast staan (nog steeds) een setje gele sport koni's voor de voorzijde op mn wenslijstje.
Iemand van de meelezers nog suggesties wat betreft de laatste 2 punten? (Gebruikt setje mag ook natuurlijk) Hoor graag!
Peter
|
08 mei 2010 18:58 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
wanneer is de volgende KZ? Ik heb net een setje NGK irridiums binnen gekregen en ik kenteken plaat houders bij Porsche centrum Stuttgart gekocht. Dus, Ik heb wat te doen.
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
08 mei 2010 20:07 |
|
|