Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 8:23

Antwoord op onderwerp  [ 875 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 35  Volgende
Nordschleife 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Nordschleife
Driver schreef:
Stond al in de planning.... :drive:

23 mei is Porsche Sports Cup op de "kleine" Ring..... :mrgreen:

http://www.nuerburgring.de/gucken-event ... s-cup.html

Voorgaande jaren was de entree Gratuit. Laat je dus niets wijsmaken bij de ingang... :salut:

Ik heb ze twee jaar terug zien rijden op Spa (ook gratis entree). Leuk om erbij te doen als het even regent, maar als de keuze kijken naar PSC of zelf rijden op de Norschleife is, dan weet ik het wel...

Ik ga er dus vanuit dat jij ook gewoon netjes mee rijdt? :mrgreen:

Citaat:
Pas op voor flitsers vanaf Blankenheim naar de NS.... iedere zondag staan ze er.... :bang:

Niet alleen op zondag overigens... Wiesemscheid (thv Gasthaus Weber) is een plaats waar ik ze geregeld heb gezien en ook vanaf de ingang Nordschleife bij de rotonde rechtsaf, thv de eerste afslag linksaf waar je onder Döttinger Höhe (het lange rechte stuk) door gaat.

Als jij nog toevoegingen hebt hoor ik ze graag, ik kom er eigenlijk nooit op zondag en een Stinger is leuk, maar weten waar ze staan helpt nu eenmaal ook.

09 mei 2010 13:27
Profiel
PorscheForum Rakker
911 3.2 Carrera 1989 997 Carrera S 2004
Amsterdam
Ben er ook bij!
Ik vertrek echter al eerder, nl op vrijdag, begin van de avond (21e) zodat ik zaterdagochtend fris ben. Ben er dan zaterdag, zondag en waarschijnlijk maandag ook nog de hele dag.

Als er mensen zijn die behoefte hebben aan wat uitleg/instructie: spreek me gerust aan.
Ben geen pro maar met zo'n 150 ronden (en een racelicentie) redelijk ervaren denk ik.

Misschien handig even een lijstje op te stellen met wie er allemaal zijn (werd me niet helemaal duidelijk)?

Zin an!
:drive:

10 mei 2010 13:18
Profiel
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
Hierbij een lijstje:

Gert (911)
Yellow Bird (snelle gele of snelle zwarte) ??
Roald (PG)
gast (GT3)
Devils son (snelle 996 Turbo)
JMS met pa? (996)
ASW (GT3)
dynamic (turbo of cabrio of jaguar)
Dean (993 c4)
Driver (964 C2)
Geert (911 3.2)

Laatst bijgewerkt door Gert op 11 mei 2010 0:00, in totaal 1 keer bewerkt.

10 mei 2010 14:50
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
964 Targa, 911T hotrod ('70) EX: 3.2 Coupe
kom net dat weekend terug van een weekje griekenland (ja ja, als ik het geweten had :roll: )

Anders hadden Dean en ik vanuit Arnhem kunnen gaan.

10 mei 2010 18:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Amsterdam
Nu zie ik dat er twee GT3's meerijden..een vurige wens van mij is om ooit eens met eentje mee te rijden..en als dat dan op de Ring is lijkt me dat natuurlijk helemaal te gek! gast? ASW? :D

Heb zo'n vermoeden dat Devils Son ook niet onlangzaam over de Nordschleife heenboendert..

Lijkt me te gek om eens met een snellere (en meer ervaren) 911 mee te rijden..!

10 mei 2010 19:04
Profiel
Porsche Targa SC 3l. 1980
Middelburg (B)
Marcel, je kans om uit de kosten te komen :lol:

10 mei 2010 19:08
Profiel
PorscheForum Junkie
718 Spyder
@Gert: Han kan helaas niet.
@Geert: Natuurlijk. Sterker; als jij wel Ring ervaring hebt dan heb ik er juist baat bij toch :wink:

10 mei 2010 20:40
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Geert schreef:

Geen probleem om mee te rijden.

10 mei 2010 20:57
Profiel
PorscheForum Junkie
718 Spyder
Bestaat er trouwens een spel op de PS2 waar je de Nordschleife alvast kan oefenen? Kan ik die PS2 eindelijk eens een keer gebruiken als ik hem nog kan vinden :|

10 mei 2010 21:00
Profiel
PorscheForum Junkie
ik zie allemaal ervaren gasten hier, ben zelf er nog nooit geweest, dus eigenlijk hele simpele vraag, wat geef je voor adres in om bij adler horst (de parkeerplaats): is dat nurnberg, maar welke straat dan?

10 mei 2010 21:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex 993 '94, 997 4s '06
Flevoland
@ASW: Gran Turismo (in mode "Arcade" en dan "categorie World Circuits")
Heb 'm gisteren gespeeld nadat ik afgelopen woensdag eerste rondjes op de echte ring heb gereden. Was niet echt een feest van herkenning :o
Koste mij overigens teveel tijd op de PS2 - in de tijd dat ik rondje had gereden, reed mijn zoon er twee :shock:

10 mei 2010 21:27
Profiel
ASW schreef:
Bestaat er trouwens een spel op de PS2 waar je de Nordschleife alvast kan oefenen?

GT4 heeft de Nordschleife.

Je moet er alleen niet teveel van verwachten. De bochten gaan wel de goede kant op, maar dan houdt het eigenlijk wel weer op...

10 mei 2010 21:31
Profiel
porsche964 schreef:
ik zie allemaal ervaren gasten hier, ben zelf er nog nooit geweest, dus eigenlijk hele simpele vraag, wat geef je voor adres in om bij adler horst (de parkeerplaats): is dat nurnberg, maar welke straat dan?

Nürburg.

En dan gewoon Nordschleife.

10 mei 2010 21:31
Profiel
PorscheForum Junkie
vielen dank!!! :mrgreen: :drive:

10 mei 2010 22:03
Profiel
Mijn Bep kent dus werkelijk de Nordschleife...

Maar goed, de kans dat je in Nürburg verdwaalt is niet zo enorm groot...

10 mei 2010 22:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Amsterdam
ASW schreef:
@Geert: Natuurlijk. Sterker; als jij wel Ring ervaring hebt dan heb ik er juist baat bij toch :wink:

Ok, mooie deal :-)
Wil uiteraard graag een instructierondje doen. Meerijden en aanwijzingen geven, of voor je uit rijden. Mijn ervaring is dat lijnen volgen van een ander (mits die weet wat ie doet) ook erg leerzaam is.

10 mei 2010 22:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Amsterdam
Devils son schreef:
Geert schreef:

Geen probleem om mee te rijden.

Heel graag! Alvast dank! 8)

10 mei 2010 22:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Amsterdam
Devils son schreef:
ASW schreef:
Bestaat er trouwens een spel op de PS2 waar je de Nordschleife alvast kan oefenen?

GT4 heeft de Nordschleife.

Je moet er alleen niet teveel van verwachten. De bochten gaan wel de goede kant op, maar dan houdt het eigenlijk wel weer op...

Precies. Ga er in de verste verte niet van uit dat hoe je daar rijdt je dat ook in het echt kan toepassen. Het enige waar het erg nuttig voor is, daar speel ik 'm zelf ook voor, is om de volgorde van de bochten te leren. Dat heeft wel geholpen in het begin.

10 mei 2010 22:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Amsterdam
Dean schreef:
Mijn ervaring is, volg de Porsches en je komt er vanzelf. Op de weg er naar toe komen de snelle wagens je al tegemoet

Als ze je al tegemoet komen, dan ga je dus de verkeerde kant op.. :wink:
Sorry, flauw, ik weet het. :-)

10 mei 2010 22:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Amsterdam
:D
Snap 'm 8)

10 mei 2010 22:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Cayenne S
ZO-Brabant
Devils son schreef:
Ronaldo schreef:
Heb geen doelloze discussie met je kunnen aangaan, je bleef maar in een moeite doorgaan met rondjes... :drive:

Ben inderdaad eigenlijk alleen in Breidscheid aanspreekbaar geweest. Vele malen bij de Aral, maar ook een uur lang bij Hannes...

Maar goed, dat moet je dan maar weten. :wink:

Ik wou net zeggen. Ik heb toch echt met hem zitten lunchen van 13 tot 14u dus het kan wel :)

Geert schreef:
Heb zo'n vermoeden dat Devils Son ook niet onlangzaam over de Nordschleife heenboendert..

Dat zie je helemaal juist. Heb nog maaar heel weinig NL-ers gezien die rapper rond gaan dan D. Son :)

Ik ga ook proberen er de 23e bij te zijn. Ik rij dan weliswaar geen Porsche meer, maar des te meer vertoef ik op de Ring :) Inmiddels een rondje of 1300 gedaan dus weet wel ongeveer de weg en rij graag mee / voor met wat forumleden. Laat hier volgende wk nog wel ff weten of ik er bij ben.

Voor de Ringleken wellicht aardig om mijn site eens te bekijken.

12 mei 2010 9:20
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Cayenne S
ZO-Brabant
Dean schreef:
Totaal al 1300 ronden? Als je dat tegen €22 per ronde afzet dan kan je daar toch wel een Porsche voor kopen...Of heb je een jaarpas?

Zie mijn site.... ik kom er al "een paar" jaartjes. In 1997 voor de eerste keer, maar vanaf 2002 echt los gegaan en vanaf dat moment uiteraard ieder jaar een jaarkaart.

Mbt Porsche: heb 2,5 jr met veel plezier in een 930 kompressor gereden, maar het rijden op de Ring geniet toch mijn voorkeur boven het normaal op de straat rijden met een Porsche. Frequent Ringen met een Porsche is zeeer kostbaar en ik heb de financiën er niet voor over om dat te doen dus vandaar een ietwat goedkopere wagen. Maar desalniettemin kun je daar enorm veel lol mee hebben en kachel je heel veel Porsches voorbij :)

12 mei 2010 9:32
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
911 2.4E Coupé (1972) 944 S2 Coupé (1991/2) 997 Carrera S Coupé (2007)
Den Haag
Geert schreef:

Blijft toch uitkijken met die dubbele ontkenningen :roll: Klinkt parmantig, maar in feite maak je - de naar verluidt rappe - D.S. uit voor slak... :wink:(langzaam = niet snel -> onlangzaam = wel snel -> niet onlangzaam = niet snel)

12 mei 2010 9:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Amsterdam
Taaltechnisch heb je het volledig bij het juiste eind :D
Ik bedoelde natuurlijk de 'verduiveld snelle Devils Son' :twisted:

12 mei 2010 10:03
Profiel
Porsche Targa SC 3l. 1980
Middelburg (B)
Hallo Gert, kogel is door de kerk, mijn Pa en ik komen ook, waar zien we elkaar(en dat zooitje ongeregeld :mrgreen: ), en hoe laat :?: Wij komen met den deze

Afbeelding

De groeten JM

13 mei 2010 20:03
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 875 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 35  Volgende