Auteur |
Bericht |
rodrikes
porsche 911 SC 1983 Indisch roodAmsterdam
|
porsche 911 2.7 1975 - 1977
Hallo beste allemaal. Ik ben nieuw hier op dit forum. Ik ben mij heel stilletjes aan, aan het opmaken voor de zoektocht naar mijn eerste auto (Ik heb pas net mijn auto rijbewijs, wel altijd motor gereden). Dat wordt waarschijnlijk een 911 op leeftijd. Ik ben m van plan zomers te berijden en 's winters te wisselen met onze huidige huis tuin en keuken BMW. We zullen m niet elke dag gaan gebruiken aangezien we op de fiets naar het werk gaan. Maar wel een mate van betrouwbaarheid hebben aangezien vriendinlief er ook km's mee moet gaan maken. (noem me maar gek..) Wel nu gezien de te hoge prijzen van pre- 73 modellen heb ik mijn oog laten vallen op de 2.7 van midden jaren 70: Plastic bumpers, smalle carroserie, Coockie cutters, chrome raamlijsten en het lichte magnesium motorblok. In zekere zin een bescheiden auto. En daar hou ik van. Zoiets: Er staan er her en der een paar te koop. Maar de meest ruiken naar import uit amerika. In "Classic car" werd de 2.7 ooit getest tezamen met een Renault alpine. Er werd geschreven over de iets minder magnesium blokken waarvan de "headstuds" nog weel eens los komen, en dat de amerikaanse versies daar meer last van hebben dan Europese 2.7's... Is dit waar? Het lijkt mij een raar verhaal. Zijn de amerikaanse versies net zo goed als de Europese? Wat vinden jullie
_________________________________________ porsche 911 sc
Laatst bijgewerkt door rodrikes op 10 mei 2010 11:04, in totaal 1 keer bewerkt.
|
10 mei 2010 10:53 |
|
|
Rick
Haaglanden
|
Re: porsche 911 2.7 1975 - 1977
|
10 mei 2010 11:00 |
|
|
porsche964
964 Targa, 911T hotrod ('70)
EX: 3.2 Coupe
|
Re: porsche 911 2.7 1975 - 1977
volgens mij hebben ze technische dezelfde basis, dus heel veel verschil kan er niet in zitten. Maar wellicht dat een echte kenner (daar reken ik me van dit type zelf niet toe) een beter beeld heeft.
Alles bepalend is altijd, wat is de staat waarin de auto verkeerd. Een amerikaanse die altijd mooi droog heeft gestaan en weinig water en geen zout heeft gezien kan mooi 'hard' zijn. Bij europese is dat vaker een issue. Zeker als ie voor produktie jaar 1976 is. Vanaf toen werden ze verzinkt daarvoor niet. Dus let op goed op de roestduivel en natuurlijk, hoe is de bak en motor er aan toe! Veel belangrijker dan waar ie vandaan komt.
|
10 mei 2010 11:05 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: porsche 911 2.7 1975 - 1977
Bumpers zijn van aluminium Plastic, dat is die moderne meuk, vanaf de 964
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
10 mei 2010 11:08 |
|
|
Jos Targa
Porsche 914 2.7 1970
Porsche Panamera GTS 2016
Porsche Boxster CupUrmond
|
Re: porsche 911 2.7 1975 - 1977
Voor de looks is zo'n 2.7 een mooie optie vanwege de smalle carroserie.
Echter de 2.7 ( helaas ook uit eigen ervaring) staat niet echt bekend om zijn goede kwaliteit ( gebruik de zoekfunktie maar eens)
Ik betwijfel overigens of een goede 2.7 echt veel goedkoper is dan bv een 2.4.
Ik zou dan toch eerder kijken naar een 3.2 vanaf modeljaar 84 bouwjaar eind 83. tot/met 1989. Veel betrouwbaarder en toch de klassieke looks. ( zo'n 2.7 vind ik trouwens wel een heerlijk geluid hebben)
succes met je zoektocht en lees je goed in van te voren.
_________________________________________ http://www.circuitverzekeringen.nl tevens Porsche en klassieker verzekeringen bij afic.nl
|
10 mei 2010 11:20 |
|
|
IPF
911 2.4E Coupé (1972)
944 S2 Coupé (1991/2)
997 Carrera S Coupé (2007)Den Haag
|
Re: porsche 911 2.7 1975 - 1977
Hallo, leuke keuze, die periode. Bovenstaande is allemaal waar, paar opmerkingen:
- US-versies verschillen (technisch) bij de vroege auto's nog niet veel van EU. Weliswaar zijn US / California auto's vaak relatief droog en minder aangevreten door roest, maar kijk uit met de staat van onderhoud cq belabberde technische en carrosseriereparaties. Heb een aantal US-Porsches bekeken/laten keuren en dat was véél bondo en soms rare technische 'shortcuts'/VW-onderdelen en zo
- de 2.7 had notoire motorische problemen gegeven (de kwaliteit van) het gebruikte materiaal (voor details zie zoekfunctie). Echter, als het blok fatsoenlijk is gereviseerd (hetgeen je wel zou hopen inmiddels gegeven de leeftijd!) kan het best zijn dat dat soort problemen wel meevallen.
Essentieel is wel een hele goeie keuring te laten doen! Er is veel moois te koop, maar ook een hoop ellende...
_________________________________________ Horses for courses....
|
11 mei 2010 9:13 |
|
|
rodrikes
porsche 911 SC 1983 Indisch roodAmsterdam
|
Re: porsche 911 2.7 1975 - 1977
Dank voor de reacties tot nu toe!
_________________________________________ porsche 911 sc
|
11 mei 2010 11:19 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Re: porsche 911 2.7 1975 - 1977
Wat niet onbelangrijk is, is je budget... Een goede 2.7 is al gauw 12 tot 15 duizend euro, zeker als de staat nog origineel is......
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
11 mei 2010 12:33 |
|
|
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
Re: porsche 911 2.7 1975 - 1977
|
11 mei 2010 13:04 |
|
|
Wimpie77
|
Re: porsche 911 2.7 1975 - 1977
Dat hoop ik ook!
_________________________________________ * * *
|
11 mei 2010 13:16 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Re: porsche 911 2.7 1975 - 1977
Tja, ze zijn wel voor 9 duizend te krijgen, maar ook wel voor 20.... Ik wil de mijne ook niet missen voor 15....
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
11 mei 2010 14:06 |
|
|
Targa 1977
997 C2, ex-996 4s, ex-964 C2, ex-911 2.7Hoogland
|
Re: porsche 911 2.7 1975 - 1977
Voor deze serie is er een interessante website met een hoop informatie http://home.nordnet.fr/~nn-adsl-2923/froggy/aindex.htmlIk heb zelf een amerikaanse 1977-er gehad. Deze serie heeft een tamelijk slechte reputatie op motorisch gebied. De headstuds is een veel voorkomend probleem. Ook behoorlijk veel kans op olielekkages. Deze motoren en in ieder geval de californische uitvoeringen lopen snel warm (uitlaatgasrecirculatie). Wel handig om naar een gereviseerd exemplaar te kijken, die de nodige modificaties als kettingspanners, ander uitlaatsysteem, een 11 ventilatorfan heeft ipv 5, beter bevestigde headstuds heeft. Dan is het een prima motor volgens de kenners. De kosten van de revisie tussen de 7K-10K wegen vaak niet op tegen de economische waarde van een dergelijk model. Dus altijd laten keuren! Ik heb wel de indruk dat deze modellen in waarde beginnen te stijgen. De mijne was in 2005 door Gratama op 17K getaxeerd en in 2009 op 20K. Succes!
_________________________________________ If you have everything under control you don't drive fast enough
|
11 mei 2010 22:38 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Re: porsche 911 2.7 1975 - 1977
Supermooi en origineel! http://www.wolbert.nl/occasion_info.asp ... d=10911c02Als het echt je droom is, wat ik mij goed kan voorstellen, gelijk gaan halen!
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
11 mei 2010 22:55 |
|
|
rodrikes
porsche 911 SC 1983 Indisch roodAmsterdam
|
Re: porsche 911 2.7 1975 - 1977
Ik ben reeds benaderd door Wim cabrio met een tip.| Daar ga ik binnenkort eens een kijkje nemen... Het is een auto die zijn onvolkomenheden inmiddels heeft verholpen. die bij Wolberts is parachtig op de plaatjes. Voor het leuke moeten de modificaties al gedaan zijn... Want als je dan een keer gaat blazen en de boel komt toch los...
_________________________________________ porsche 911 sc
|
12 mei 2010 14:14 |
|
|
Anne 2.7
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82> Groningen PF #4 <
|
Re: porsche 911 2.7 1975 - 1977
Briljant !!! (alleen jammer van de bekleding). Wat zit daar voor plaatje op het dashboardkastje?
_________________________________________ Trained by GP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
|
12 mei 2010 15:33 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: porsche 911 2.7 1975 - 1977
zwanzig jahre 911?
_________________________________________ oud is beter
|
12 mei 2010 15:41 |
|
|
porsche964
964 Targa, 911T hotrod ('70)
EX: 3.2 Coupe
|
Re: porsche 911 2.7 1975 - 1977
|
12 mei 2010 23:23 |
|
|
kristof
Cayman R - 924 turbo projectzandhoven - belgie
|
Re: porsche 911 2.7 1975 - 1977
mooi maar duur die bij Wolbert (en ook die Duitse ) Ik heb net mijn Carrera 3.0 van 1977 met gereviseerde motor, origneel Belgische auto, roestvrij, waarvan ik tweede eigenaar was, met veel geduld verkocht gekregen voor 31.000 ! Als je dan 27.500 moet betalen voor een "standaard" 2.7 mag hij hem wat mij betreft inderdaad zelf houden Maar zeker een mooie keuze, de 2.7, liefst met chrome ramen dan denk ik ! Ik denk dat je voor hetzelfde geld ook een mooie, vroege 1978-79 SC kan vinden, ook met chrome, en dan heb je de betrouwbaardere en krachtigere 3.0 motor. 2.7 of SC : zoeken en geduld hebben, dan vind je zeker eentje naar je zin.......succes !
|
17 mei 2010 21:12 |
|
|
bully
|
Re: porsche 911 2.7 1975 - 1977
klikhier een nederlandse 2.7 bj januari 1976
Laatst bijgewerkt door bully op 21 mei 2010 19:38, in totaal 2 keer bewerkt.
|
18 mei 2010 20:04 |
|
|
Anne 2.7
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82> Groningen PF #4 <
|
Re: porsche 911 2.7 1975 - 1977
Loop ik niet echt warm van. Is overgespoten (goed te zien aan de isolatiemat in de motorruimte), jammer dat het chrome van de koplampen is meegenomen. Helaas geen 5-bak. De motorruimte ziet er optische ook niet echt fris uit. Isolatiemat is half vergaan (leuk om die losse stukjes tussen de cilinders te krijgen), luchtslangen zijn gaar, troep op de motorbeplating. Ik zou de jongste bediende er een middagje mee aan de gang zetten, dan oogt het tenminste beter. Auto zou 78.500 km hebben gelopen, maar is al aangepast (no five-blade, kettinspanners op oliedruk). En dan de prijs ...
_________________________________________ Trained by GP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
|
19 mei 2010 9:12 |
|
|
Gijs356
|
Re: porsche 911 2.7 1975 - 1977
SC stuur en stoelen??
|
19 mei 2010 12:36 |
|
|
Anne 2.7
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82> Groningen PF #4 <
|
Re: porsche 911 2.7 1975 - 1977
Stoelen lijken origineel. Stuur was een optie, evenals de rechterbuitenspiegel.
_________________________________________ Trained by GP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
|
19 mei 2010 14:18 |
|
|
kristof
Cayman R - 924 turbo projectzandhoven - belgie
|
Re: porsche 911 2.7 1975 - 1977
lijkt mij of er een SC motor is ingezet : rode kap denk ik ? kan ook de fan verklaren. of revisie 2.7 en ze hadden nog een mooie rode kap liggen
|
19 mei 2010 15:54 |
|
|
bully
|
Re: porsche 911 2.7 1975 - 1977
klik mogelijkheid tot inruil 964 cabrio [geen coralred]......
|
19 mei 2010 19:56 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Re: porsche 911 2.7 1975 - 1977
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
19 mei 2010 22:02 |
|
|