Re: Kosten ombouwen van een RHD 3.2
Wat Wim zegt, maar tel daar ook maar eens de cosmetische deeltjes mee op en het gaat economisch erg oninteressant worden, tenzij dat we spreken van een 930 of een carrera 2.7 of duurdere wagens.
De beste wijze is een bulkhead te kopen van een lhd porsche, dan alle onderdelen vanaf de benzinetank te verwijderen tot aan de handrem, dan 160 spotwelds (als ik me goed herinner) x 2 uitboren voor the bulkhead, dan de slijpschijf in de vloer zetten, en 1/4 eruit maaien en dan, zoals in de haynes manual, the reverse of the above.
binnen herspuiten, stuurinrichting terug opbouwen vanaf de rack (impact bumper), pedalencluster, throttle mechanisme enz enz allemaal terug instellen, dashboard klokjes (Miles per uur!) + dashboard tweedehands kopen en allemaal installeren en dan maar rijden.
Kostplaatje: 1500 tot 2500 euris in onderdelen, 200 tot 240 uren werk om het mooi, echt zoals in de fabriek en betrouwbaar te doen?
Je hebt dan alles mooi in een fotoalbum gezet en dan, bij de wederverkoop, begint het gezeur.... en natuurlijk is de waarde van je Porsche door de grond gegaan en is ondertussen de pond gestegen en "gosh, if only it was still RHD" enz enz.
A fred in a shed kan het goedkoper doen, maarre......kijk eens even naar deze lhd naar RHD conversion:
-hoeveel pedalboxes? Yup, die houten voetsteunplaat kan veel verdekken!
-instrumentenhouder was eruit gehaald en ingelast aan de andere kant
-kabeltjes netjes omgeleid en verlengd!
-kijk eens naar de knappe wijze waarop de airbag control unit is vastgelast op het plintje
-laatstens: kijk naar de vinger in de rubberen handschoen, linksboven op de foto. Die vinger staat op een box sectie met een motorfiets ketting die het stuurwiel verbindt met de stuurkolom rechts!!!
Welcome to a quality conversion
Bert