Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 17:55

Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Probleem met becker radio... trekt accu leeg! / deel 2013 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Omg. Amsterdam
Bericht Probleem met becker radio... trekt accu leeg! / deel 2013
Na blij te zijn met overname van een radio navi van een forrum-lid heb ik nu een radio die totaal niet werkt....... wat is het geval?

Wilde gister de becker radio, navi en blauwe-tand inbouwen in de Porsche, alleen heb ik nu een probleem dat ie het niet meer doet!

In het begin met aansluiten werkte alles (radio, mijn telefoon kreeg ik gekoppeld) maar toen......, nav. cd er in en hij begon te uploaden!
Na het balkje 100% ging de radio automatische uit en doet daarna niets meer

Hij gaat niet meer aan, cd komt er niet meer uit! Het lijkt er op dat hij geen stroom krijgt maar heb de oude radio er op aangesloten maar niets blijkt minder waar en hij werkt!
De hele radio lijkt uitgeschakeld te zijn..... maar kan dit door alleen een cd te uploaden? :roll:

Overigens is de zekering achterop gewoon goed.... wat nu?
Zou iemand hier van het forum voor mij de radio kunnen testen op de 1 of andere manier?

Laatst bijgewerkt door Dimitri-Turbo op 14 jan 2013 20:30, in totaal 2 keer bewerkt.

10 mei 2010 17:29
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Probleem met becker radio...
Het klopt sowieso dat de unit 1 keer voledig uitschakelt .. daarna even op de ON knop drukken .. en het opladen (van de nieuwe software) gaat verder ..

..dat gebeurt namlijk in 2 stappen - de radio software en de navigatie software apart ..

Dimitri-Turbo schreef:
De hele radio lijkt uitgeschakeld te zijn..... maar kan dit door alleen een cd te uploaden? :roll:

Copietje of Originele CD :?:

.. met 'n copietje wil het af en toe wel eens fout gaan - ookal geeft Becker aan dat je voor eigen gebruik de originele CD mag kopieren en kan gebruiken :|

Even de originele CD er in .. :arrow: maar eerst voor de zekerheid toch maar even die rode zekering aan de achterzijde van de radio wisselen met 'n nieuwe ..

10 mei 2010 17:43
Profiel WWW Facebook 
Omg. Amsterdam
Er zit nu een orginele in :? een versie 4.0 (mijn vrouwtje dacht even te helpen) ......

Maar ik ga het even proberen Olaf...... maar vreemd dat ie dan spontaan uitgaat..... :bang:

10 mei 2010 17:46
Profiel
Moderator
911 Carrera S
.. gaat (tijdens het installeren van andere software) altijd even spontaan uit .. maar zou dan wel weer aan moeten gaan als je op de ON knop drukt ..

Dimitri-Turbo schreef:
Zou iemand hier van het forum voor mij de radio kunnen testen op de 1 of andere manier?

Ja!

.. maar d(i)e zwaartekrachtest overleven ze 99 keer van de 100 keer niet :mrgreen:

10 mei 2010 17:57
Profiel WWW Facebook 
Omg. Amsterdam
:mrgreen: :mrgreen: hahahahahaha wellicht even met de straathamer een klap erop geven? :roll: :mrgreen:

Ik heb ON geprobeerd maar dan doet ie nix...... wat een *%$-ding :flush:

Zal morgen even een zekering opsnorren uit het schap..... en morgen avond eens proberen! Wellicht is dat het probleem....... maar ik zelf denk het niet :evil:

10 mei 2010 18:24
Profiel
Moderator
911 Carrera S
.. kan ook zijn dat het frontje de geest heeft gegeven :shock: .. dan zie je ook niks :|

10 mei 2010 19:15
Profiel WWW Facebook 
Omg. Amsterdam
Nee geen probleem met het frontje.... want het lampje (alarm knippertje) doet het ook niet meer!

Ik ga morgen eerst eens de zekering proberen en als het blijkt dat alles kapot is ..... dan....... :mrgreen:

10 mei 2010 19:24
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Dimitri-Turbo schreef:
..want het lampje (alarm knippertje) doet het ook niet meer!

. dat schrijf ik :!: :idea:

10 mei 2010 21:10
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
was nou maar naar de broer van Boris gegaan... :idea: succes dimitri, hoop dat je het voor elkaar krijgt...

10 mei 2010 21:16
Profiel
ex 996 4s, 993 c2 en 964 c2 tip
Weert
ben benieuwd :bang:

10 mei 2010 21:17
Profiel Facebook 
Moderator
911 Carrera S
horn schreef:
.. succes dimitri, hoop dat je het voor elkaar krijgt ...

+1 :wink:

.. en anders heeft de broer van Boris er nog wel eentje die het wel doet :mrgreen:

10 mei 2010 21:29
Profiel WWW Facebook 
Omg. Amsterdam
Zekering geprobeerd maar niets :evil:

heb ik nou een miskoop gedaan :roll: :cry:

Ik wil nog even proberen met iemand die het zelfde systeem heeft om te kijken of zijn frontje wel werkt op die van mij en of mij frontje wel werkt op een ander systeem.... wellicht is het ding zelf stuk :|

14 mei 2010 17:21
Profiel
Omg. Amsterdam
Wilde net even een stukje rijden (zonder Radio) maar de accu is plat :shock:

Ik heb donderdag de radio opnieuw ingebouwd en de stekkers achterin de radio laten zitten.... (frontje was er wel uit).

Auto gestart met behulp van mijn bus en de radio in de 964 los gekoppeld, kennelijk trekt ie stroom :evil:
Na zojuist een rondje gereden te hebben en kijken wat de radio nu doet als ik er weer spanning opzet, begint het ledje te knipperen maar voor de rest reageert ie nergens op! Frontje eruit en erin en weer helemaal niets meer (ook geen ledje meer)
Ik heb de radio er maar uitgehaald in zijn geheel anders is de accu zo weer leeg.

Iemand raad of daad?

16 mei 2010 13:54
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht Re: Probleem met becker radio... trekt accu leeg!
Rode en gele draad even omwisselen :idea: :wink:

16 mei 2010 14:57
Profiel WWW Facebook 
Omg. Amsterdam
gebeurt helemaal niets..... ook geen knipperend led oid.....

Ik zou dat ding wel de sloot in kunnen trappen :evil: :evil: *&%^$%#$@@$#%$^%&^*&)__)()*%!!@##$^% - ding :flush: :flush:

16 mei 2010 15:20
Profiel
Droppen dat ding, en er een nieuwe radio inzetten, dan ook geen irritatie dan meer. :idea:

16 mei 2010 15:42
Omg. Amsterdam
Zal wel niet heb er toch 300 euries voor betaald..... :|

16 mei 2010 16:04
Profiel
Dan even forummer er terug op aanspreken. :idea:
Als je iets koopt mag je er ook vanuit gaan dat het goed is/werkt.
En geeft die niet thuis, weggooien, jammer van je 300 euries, maar je er elke dag aan irriteren is erger. :bang:

16 mei 2010 16:07
ex 996 4s, 993 c2 en 964 c2 tip
Weert
Mag iedereen best weten, ik heb die Becker aan Dimitri verkocht.
Heb je overigens er gisteren al een Pb over gestuurd.
Ik heb de navigatie 3 dagen voordat hij werd opgehaald nog uitgetest, en toen deed hij het nog. Hij is op 16 april opgehaald, vervolgens kreeg ik te horen dat alles in orde was. Een week geleden deed hij het ineens niet.
Als ik er op uit was geweest om je een oor aan te naaien had ik dat wel anders gedaan. Heb je ook al voorgesteld om een oplossing te zoeken, want jij bent uiteraard niet de enige die ermee zit. Ik weet natuurlijk ook niet wat er de afgelopen maand mee gebeurd is, maar waarschijnlijk niet veel.

Je zegt dat de cd er in ging, en toen de unit niks meer deed. Ik heb je de becker gegeven toen er geen cd in zat, dus als hij al kapot was toen ik je hem verkocht zou die cd er nog in moeten zitten, want nu krijg je hem er ook niet uit.
Scherm was ook niet kapot, want dat deed het nog toen je hem uitteste(als ik het goed begrepen heb)

Als je het mij vraagt zijn er dus twee mogelijkheden.
-Of het ding is kapot gegaan in de tussentijd(hele dikke pech dus, maar het blijft een gebruiksvoorwerp)
-Of hij is niet kapot maar er is iets niet goed met aansluiten, draadje niet goed of weet ik wat.

Ik heb er zelf geen verstand van, dat heb ik je ook al verteld. Laat er even iemand naar kijken met verstand van die dingen, eventueel doormeten of wat dan ook.

Als er verder geen oplossingen meer aangevoerd worden in dit topic kunnen we wel met zijn allen Dimitri op gaan naaien, maar daar schiet niemand wat mee op.

16 mei 2010 17:10
Profiel Facebook 
:thumleft: Ralf, was ook mijn bedoeling niet om iemand zwart te maken. :idea:
maar probeer er samen uit te komen. :idea:

Even off topc, je hebt waarschijnlijk het verslag van de VW Golf met de rit naar Zwitserland gelezen, en is gelukkig zonder al teveel problemen gegaan buiten de oliekoeler. maar daar hebben Fred en ik ook een oplossing voor gevonden, dus samen komen jullie er wel uit denk ik. :idea:

16 mei 2010 17:23
Omg. Amsterdam
Het komt vast wel goed Ralf :thumleft:

16 april opgehaald, die zondag erna even snel getest of die het deed (ging ook aan), toen niet aangesloten wegens tijdgebrek en vorige week zondag eindelijk eens tijd om alles te installeren/monteren!

Maar het rare is ..... aangesloten en toen deed alles het, radio heb mijn telefoon ingesteld, muziek cd er in gedaan :thumleft: werkte ook allemaal! Maar bij het inbrengen van de navi-cd (orginele 4.0 versie) begon die te 'downloaden' (ook te zien aan het balkje met de 0-100% er op), ik ging er vanuit dat ie de software ging installeren oid.... bij het 100%, toen die klaar was ging ie spontaan uit, ik dacht zal wel opnieuw op 'ON' moeten drukken, om alles op te starten ofzo ......maar voila er gebeurt echter helemaal niets meer!
Het lijkt wel of de gedownloade software juist alles heeft verwijderd ofzo? :roll:

Dus lijkt mij niet dat het aan de aansluiting ligt want hij heeft in het begin gewoon gewerkt.???

16 mei 2010 18:15
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Heb je 'n originele software CD gebruikt of 'n kopie?

Maarrr ... zelfs met 'n kopie zou 'ie nog iets moeten doen ..

Mocht je binnenkort nog ergens 'n drempel moeten leggen in de regio Rotterdam - laat het dan even weten .. kan ik altijd even 'n blik op deze 'defecte' navigatie werpen :idea:

16 mei 2010 18:22
Profiel WWW Facebook 
Omg. Amsterdam
Werk iedere dag in rotje-knor... ben nu op zuid bezig (blokland - Feyenoord)

Maar ik wil er best een keer voor heen- en weer willen rijden met de 964 :wink: .... wellicht dat ik iets gigantische verkeerd doe maar ik kom er niet meer uit (of eigelijk ik krijg hem niet meer aan :mrgreen: )

16 mei 2010 19:38
Profiel
Moderator
911 Carrera S
... er kan natuurlijk ook iets fout zitten in je 964 - maar daar ga ik niet van uit :arrow: .. met de losse Becker voorbij komen is wss voldoende om te zien of het aan jou, of aan de Becker, ligt :wink:

16 mei 2010 20:19
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
964 C2T 997 C2
Hallo Olaf,

Wat is dat precies met die gele en rode draad omwisselen ?
Ik heb nl. idee dat mijn accu (pas 2 jaar oud) ook veel sneller leeg is sinds er een Porsche CDR22 Radio/CD ding in m'n Porsche zit....

Alvast bedankt en groet,

Dick

19 mei 2010 14:18
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 43 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende