Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 14:56

Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ] 
remmen ombouw 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht remmen ombouw
Ik ben momenteel in bezit van een 911 die ik aan het ombouwen ben naar een 965 type.

Ik zou dan ook graag de remmen ombouwen naar een 930 of 965 type.

930 zou geen probleem mogen zijn 965 is een ander paar mouwen (naar het schijnt)

Heeft er iemand ervaring in zulk een ombouw en zo ja ka je vertellen hoe je dit doet.

Heeft er toevallig ook iemand zulk een setje liggen schijven (geperforreerd en geventileerd) en de klauwen

Laat maar iets horen :lol:

01 maart 2005 12:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Ik heb destijds de klauwen van mijn Carrera van 1984 vervangen door klauwen van een 944 Turbo (van 2 naar 4 pistons)
Volgens sommigen ging dit niet zonder speciale ombouwset. Doch een maat van me heeft zich er eens mee bezig gehouden en mits het onderste gat van bevestiging 5mm naar beneden te laten uitfrezen bij een metaalfreesbedrijf paste het perfect. Wel moesten we de metalen plaat aan de remschijf (waarschijnlijk tegen het vuil worden van de velgen) weglaten.
Ik was meer dan tevreden van de werking en ik heb geen seconde spijt gehad van het idee van mijn maat, integendeel.

Laatste update 22/10/2013

03 maart 2005 0:29
Profiel WWW Facebook 
981 Boxster GTS
Bericht 
Afbeelding

Op mijn SC heb ik 964 remklauwen (4-zuigers) gemonteerd in combinatie met nieuwe geventileerde en geboorde remschijven.
De remleidingen zijn vervangen door "staalommantelde" exemplaren.
De achterremklauwen heb ik gereviseerd.

De 964 remklauwen passen op een kleina aanpassing na perfect, je moet de bevestigingsgaten iets uitvijlen aangezien deze bij een 964 iets verder uit elkaar staan. De legering van de remklauwen is van dien aard dat dit heel goed met een normale vijl te doen is.

Na montage van nieuwe remblokken een perfect remmend systeem.

10 maart 2005 20:47
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Nine-eleven schreef:
De 964 remklauwen passen op een kleina aanpassing na perfect, je moet de bevestigingsgaten iets uitvijlen aangezien deze bij een 964 iets verder uit elkaar staan. De legering van de remklauwen is van dien aard dat dit heel goed met een normale vijl te doen is.

Dat is net wat ik bedoelde , alleen heb ik het laten uitfrezen. Dan weet je zekerdat het 100% goed is. een milimetertje teveel naar links of rechts is rap geveild , en voor dat kleine bedrag dat het frezen kost moet je het niet laten. Remmen is samen met ophanging en banden nog steeds één van de belangrijkste punten van een wagen.

10 maart 2005 22:31
Profiel WWW Facebook 
foxtrot / oscar
Bericht 
Zoals gezegd... 964 of 944turbo klauwen (zijn het zelfde) voor is geen probleem (in combinatie met 3.2 remschijven)
Wil je groter (waarom eigenlijk?) trek dan je knip maar open...

ennûh... wat zijn "mouwen"

11 maart 2005 3:52
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
EX Carrera Targa 1985 zilvergrijs, bijna ex 993 Cabrio 1994 zwart, EX Boxster 1999 zwart
Wachtebeke
Bericht 
Jeroen914 schreef:
ennûh... wat zijn "mouwen"

:?:
mouw
de mouw, de mouwen

elk van de delen van een kledingstuk waarin de armen worden
gestoken
:!:

(in België) dat is een ander paar mouwen
dat is andere koek, dat is heel wat anders

12 maart 2005 10:14
Profiel
PorscheForum Rakker
911
Brabant Belgie
Bericht 
Waarom om bouwen.
Voor het oog :?:
De remmen van een pke zijn toch goed. :wink:

12 maart 2005 13:42
Profiel
981 Boxster GTS
Bericht 
Benny 911 schreef:
Waarom om bouwen.
De remmen van een pke zijn toch goed.

Nou, ik wil niet uit de school klappen, maarre de remmen van de vroege 11jes waren niet helemaal om over naar huis te schrijven.

Enne een paar perfecte stoppers zijn toch wel aan te bevelen hoor.

Stap maar eens in een standaard SC en ga daarna maar eens remmen met het setje wat ik nu onder mijn SC heb zitten en merk het verschil.

12 maart 2005 18:17
Profiel
997.2 4s pdk
tholen
Bericht 
ha die marcel is de sc nog niet verkocht begrijp ik?
En doet de 993 het goed nog steeds tevreden.
Mischien wil porscheke hem wel kopen hoeft hij de remmen
ook niet meer omtebouwen.

groeten anton964

12 maart 2005 23:38
Profiel
foxtrot / oscar
Bericht 
standaard remmen zijn ruim voldoende voor waar ze voor bedoeld zijn: gewoon straat gebruik

durf te wedden dat er hier niemand is die (op de openbare weg) ooit last heeft gehad van rem-fading

en dat is de enige reden om grotere remmen te monteren
de remweg wordt niet korter... grotere klauwen/blokken/schijven kunnen hooguit meer hitte absorberen, en blijven het daarom langer doen als ze kort achter elkaar zwaar belast worden (geen of minder snel fading)

13 maart 2005 6:15
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
911
Brabant Belgie
Bericht 
Meer remvermogen, wielen gaan sneller blokeren en dan sta je ook nergens. :wink:

13 maart 2005 18:21
Profiel
foxtrot / oscar
Bericht 
Genau!

13 maart 2005 23:17
Profiel WWW
Hasselt/België
Bericht 
Dan ben ik maar een domoor , maar met het monteren van mijn vierpistons remmen ipv de tweepistons opmijn 3.2 Carrera was het remgedrag en de remweg duidelijk beter. Ja , ook in normaal verkeer daar het regelmatig gebeurd (vandaag nog) dat je door een domme stoot van een medeweggebruiker (lees misbruiker) ineens alles moet dichtgooien als je je Porsche heel wilt behouden

14 maart 2005 0:48
Profiel WWW Facebook 
foxtrot / oscar
Bericht 
Anders, ja... niet beter

Ik heb die zelfde remmen ook op mijn 3.2 gehad (de standaard werden op het circuit te snel te heet)

De 4-zuiger remmen voelen anders aan (je hoeft minder hard te trappen) en daardoor heb je het idee dat ze harder remmen...

14 maart 2005 2:14
Profiel WWW
Hasselt/België
Bericht 
Jeroen914 schreef:
Anders, ja... niet beter

Ik heb die zelfde remmen ook op mijn 3.2 gehad (de standaard werden op het circuit te snel te heet)

De 4-zuiger remmen voelen anders aan (je hoeft minder hard te trappen) en daardoor heb je het idee dat ze harder remmen...

Dat kan idd zijn dat het enkel psychologisch is.
Op het circuit is het idd zo zoals je zegt. Met de originele remmen moest ik na drie rondjes met de handrem binnen komen daar mijn pedaal tot op de bodem ging. Na een uurtje afkoelen ging het weer.
Met die andere remmen had ik geen enkel probleem meer en had ik steeds voldoende remdruk :wink:

14 maart 2005 2:16
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
EX Carrera Targa 1985 zilvergrijs, bijna ex 993 Cabrio 1994 zwart, EX Boxster 1999 zwart
Wachtebeke
Bericht 
911-lover schreef:
Op het circuit is het idd zo zoals je zegt. Met de originele remmen moest ik na drie rondjes met de handrem binnen komen daar mijn pedaal tot op de bodem ging. Na een uurtje afkoelen ging het weer.

Heeft misschien eerder te maken met de remvloeistof?

14 maart 2005 10:15
Profiel
Hasselt/België
Bericht 
Neen die was goed en voldoende (uiteindelijk dezelfde als met het andere remsysteem)

14 maart 2005 13:23
Profiel WWW Facebook 
foxtrot / oscar
Bericht 
Lou schreef:
Heeft misschien eerder te maken met de remvloeistof?

Als de boel te heet wordt, gaat inderdaad de remvloeistof "koken" waardoor er fading ontstaat.
Remvloeistof is hygroscopisch (trekt water aan). Water wordt heet, veranderd in stoom en stoom (gas) kan je samendrukken. Daardoor heb je dus geen pedaaldruk meer.
Maar remolie die te heet wordt is een gevolg, en niet de oorzaak...
Grotere klauwen/schijven kunnen meer hitte absorberen en deze ook sneller afvoeren, waardoor de remolie ook koeler blijft

Je kan wel een remolie gebruiken met een hoger kookpunt (bv. ATE Super Blue)

14 maart 2005 13:27
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 18 berichten ]