Auteur |
Bericht |
Niels
|
Re: 356 BT5 -> Racer conversie
Zijn CIBIE Oscars, meer gebruikt als rallylamp op een los frame montage (meer 911, Alfa Bertone achtig) Licht is vele malen beter dan CIBIE Pallas en Marchal, lamp is erg groot en je kunt diverse reflectors kiezen (en nog steeds kopen) Breed, spot en normaal. Ik heb op de accubak een steuntje wat door de horngril steekt (kan er makkelijk af als moet) op deze steun kan ik de lamp (normale insert) monteren voor avondtour. Voor dagelijkse praktijk zijn ze een beetje te groot en vallen wel erg op. Voor de looks is Marchal of CIBIE Pallas het mooist lijkt me.
|
13 mei 2010 9:22 |
|
|
Justin
Porsche 964 C4
|
Re: 356 BT5 -> Racer conversie
Die op de aanhanger bij die Cayenne, heel mooi! Wel erg stoer zo'n oudje in racekleuren!
_________________________________________ Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.
|
13 mei 2010 12:31 |
|
|
Gijs356
|
Re: 356 BT5 -> Racer conversie
Hmmmmmm, Bumpers eraf, beetje outlaw en extra lampen maakt ,m nog niet sneller , ziehier onze 75PK, met bumpers, 356 in de laatste Tulpenrallye... Aan de andere kant; een race look ziet er wel erg gaaf uit... Veel succes met je project Pascal. Ik zou wel lid worden vn de 356 club als ik jou was. Er is een hoop kennis en expertise in de club.
|
13 mei 2010 13:30 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Re: 356 BT5 -> Racer conversie
Sneller? Ik heb niks gezegd over sneller ... Motor komt ooit nog wel, maar staat laag op het lijstje ... Eerst de looks, dan de snelheid, niet andersom (haha) Wel een leuke foto trouwens, 3 van die dingen op een rijtje zo
|
14 mei 2010 19:15 |
|
|
Gijs356
|
Re: 356 BT5 -> Racer conversie
Sneller is ook niet nodig, de 75PK is voor mij genoeg.... Anyway, hier nog 2 plaatjes ter inspiratie. Mocht je meer info willen moet je effe PB-en. Ben je al begonnen met opbouwen????
|
19 mei 2010 12:21 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
Re: 356 BT5 -> Racer conversie
die witte is gaaf
_________________________________________ Got coffee?
|
19 mei 2010 14:30 |
|
|
arenarood
993 biturbo 2WDCerisy la Forêt Fr.
|
Re: 356 BT5 -> Racer conversie
_________________________________________ Een vriendelijk woord kost niets! www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA
|
19 mei 2010 14:47 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Re: 356 BT5 -> Racer conversie
Nog niet bezig, eerst nog even een benzine lekje oplossen (als het meezit van het weekend wel goed )... Heb je die foto van die blauw/groene hierboven toevallig zonder dat het nummerbord verknoeid is (mag in mail hoor).... Om even te spieken hoe mensen het oplossen met de kentekenplaatverlichting
|
19 mei 2010 18:00 |
|
|
Sigrid
964 C2
|
Re: 356 BT5 -> Racer conversie
Leuk Gijs, om jou en Koos even in actie te zien. En dus een stukje van de afgelegde weg van de snelheidsmeter te zien. Soms bewaart een mens te veel, maar af en toe komt het toch nog van pas.
_________________________________________ Taal is muziek......Woorden zijn de instrumenten.....
|
19 mei 2010 18:08 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Re: 356 BT5 -> Racer conversie
Wat is juist het benzinelekje.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
19 mei 2010 18:13 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: 356 BT5 -> Racer conversie
zo te zien is het een kentekenplaat-houder met 'geintegreerde' lampjes check de aanhanger/caravan shop
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
19 mei 2010 18:25 |
|
|
Gijs356
|
Re: 356 BT5 -> Racer conversie
Pascal: Jeroen 914 heeft gelijk denk ik, zie pic @Sigrid/Willem: Verslag volgt, ben druk bezig!! @Pascal: Benzinelekje??? Benzinekraan??
|
19 mei 2010 20:45 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Re: 356 BT5 -> Racer conversie
Allereerst is de 'vriesplug' van mijn carburateur weg... En bij de pijl hing een druppel, maar zou dus best/mogelijk door die vriesplug kunnen komen... Echter, die vriesplug (weet niet of dat ding zo heet, maar zo noemt de monteur hem) is schijnbaar nergens te krijgen (ook niet bij Joma)
|
19 mei 2010 20:57 |
|
|
Gijs356
|
Re: 356 BT5 -> Racer conversie
Pascal: 356 forum!!!!! Die gasten daar weten werkelijk alles, ook waar je niet-verkrijgbare onderdelen kunt scoren! http://www.porsche356forum.eu/
Laatst bijgewerkt door Gijs356 op 19 mei 2010 21:07, in totaal 1 keer bewerkt.
|
19 mei 2010 21:05 |
|
|
JMS
Porsche Targa SC 3l. 1980Middelburg (B)
|
Re: 356 BT5 -> Racer conversie
Kun je niet eerst eens proberen de 2 ringen (koper denk ik) te vervangen?
|
19 mei 2010 21:06 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Re: 356 BT5 -> Racer conversie
@Gijs: @JMS: Die gaan ook vervangen worden, maar die vriesplug hoort er echt te zitten
|
19 mei 2010 21:08 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: 356 BT5 -> Racer conversie
wavvoor carbs zijn dat? solex? weber? dat ding heet een 'banjo bolt' in het engels, kan me niet voorstellen dat die moeilijk te krijgen zijn... idd pakkinkjes checken en/of het slangeklemmetje
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
19 mei 2010 21:12 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Re: 356 BT5 -> Racer conversie
De banjo zit bij de pijl Jeroen, dat weet ik ook wel .... Die zijn wel te krijgen... Het zijn overigens Zeniths.... De vriesplug moet in het linkse van de twee ronde 'gaatjes' die je ziet. DIE is niet te vinden (vooralsnog!)
|
19 mei 2010 21:18 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Re: 356 BT5 -> Racer conversie
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
19 mei 2010 21:51 |
|
|
JMS
Porsche Targa SC 3l. 1980Middelburg (B)
|
Re: 356 BT5 -> Racer conversie
@Pascal:Wat is een "vriesplug", is dat de juiste benaming? (dient die voor regeling stationair )
|
20 mei 2010 8:01 |
|
|
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Re: 356 BT5 -> Racer conversie
Bevriezende vloeistoffen zetten uit. Vriespluggen of vriesstoppen in het algemeen zorgen ervoor dat bevriezende vloeistoffen bij het uitzetten vrij baan krijgen. De stop schiet los en de vloeistof kan weg, in plaats van zich op een andere manier met geweld een weg naar buiten te banen.
Bij een carburateur had ik zo'n plug nog nooit gezien, in het koelsysteem van een watergekoelde auto wel.
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
20 mei 2010 11:06 |
|
|
911gt2
|
Re: 356 BT5 -> Racer conversie
Ik mag toch hopen dat dat een rat-rot look is
_________________________________________ "If one does not fail at times, then one has not challenged himself." Ferdinand Porsche
|
20 mei 2010 13:49 |
|
|
JMS
Porsche Targa SC 3l. 1980Middelburg (B)
|
Re: 356 BT5 -> Racer conversie
@ Tom80:Daarom snap ik het ook niet, benzine bevriest niet, diesel wel, maar daar zijn weer geen carburateurs aanwezig
|
20 mei 2010 20:15 |
|
|
Henk
PF # 136
|
Re: 356 BT5 -> Racer conversie
Pascal, misschien kun je hier wat wijzer worden: 356carburatorrescue
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
20 mei 2010 20:27 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Re: 356 BT5 -> Racer conversie
Thanks Henk, sowieso een nuttige site... Ben inmiddels voorzien van de plug/dop via het 356forum .... Zaterdag de auto weer ophalen! (whoei!)
|
20 mei 2010 20:39 |
|
|