Auteur |
Bericht |
porscheke
|
remmen ombouw
Ik ben momenteel in bezit van een 911 die ik aan het ombouwen ben naar een 965 type.
Ik zou dan ook graag de remmen ombouwen naar een 930 of 965 type.
930 zou geen probleem mogen zijn 965 is een ander paar mouwen (naar het schijnt)
Heeft er iemand ervaring in zulk een ombouw en zo ja ka je vertellen hoe je dit doet.
Heeft er toevallig ook iemand zulk een setje liggen schijven (geperforreerd en geventileerd) en de klauwen
Laat maar iets horen
|
01 maart 2005 12:03 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Ik heb destijds de klauwen van mijn Carrera van 1984 vervangen door klauwen van een 944 Turbo (van 2 naar 4 pistons)
Volgens sommigen ging dit niet zonder speciale ombouwset. Doch een maat van me heeft zich er eens mee bezig gehouden en mits het onderste gat van bevestiging 5mm naar beneden te laten uitfrezen bij een metaalfreesbedrijf paste het perfect. Wel moesten we de metalen plaat aan de remschijf (waarschijnlijk tegen het vuil worden van de velgen) weglaten.
Ik was meer dan tevreden van de werking en ik heb geen seconde spijt gehad van het idee van mijn maat, integendeel.
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
03 maart 2005 0:29 |
|
|
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Op mijn SC heb ik 964 remklauwen (4-zuigers) gemonteerd in combinatie met nieuwe geventileerde en geboorde remschijven.
De remleidingen zijn vervangen door "staalommantelde" exemplaren.
De achterremklauwen heb ik gereviseerd.
De 964 remklauwen passen op een kleina aanpassing na perfect, je moet de bevestigingsgaten iets uitvijlen aangezien deze bij een 964 iets verder uit elkaar staan. De legering van de remklauwen is van dien aard dat dit heel goed met een normale vijl te doen is.
Na montage van nieuwe remblokken een perfect remmend systeem.
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
10 maart 2005 20:47 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Dat is net wat ik bedoelde , alleen heb ik het laten uitfrezen. Dan weet je zekerdat het 100% goed is. een milimetertje teveel naar links of rechts is rap geveild , en voor dat kleine bedrag dat het frezen kost moet je het niet laten. Remmen is samen met ophanging en banden nog steeds één van de belangrijkste punten van een wagen.
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
10 maart 2005 22:31 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Zoals gezegd... 964 of 944turbo klauwen (zijn het zelfde) voor is geen probleem (in combinatie met 3.2 remschijven)
Wil je groter (waarom eigenlijk?) trek dan je knip maar open...
ennûh... wat zijn "mouwen"
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
11 maart 2005 3:52 |
|
|
Lou
EX Carrera Targa 1985 zilvergrijs,
bijna ex 993 Cabrio 1994 zwart,
EX Boxster 1999 zwartWachtebeke
|
mouw
de mouw, de mouwen
elk van de delen van een kledingstuk waarin de armen worden
gestoken
(in België) dat is een ander paar mouwen
dat is andere koek, dat is heel wat anders
_________________________________________ La vie est nulle sans bulles.
|
12 maart 2005 10:14 |
|
|
Benny 911
911Brabant Belgie
|
Waarom om bouwen.
Voor het oog
De remmen van een pke zijn toch goed.
_________________________________________ Het leven is een strijd en als je lang leeft ben je oudstrijder
|
12 maart 2005 13:42 |
|
|
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Nou, ik wil niet uit de school klappen, maarre de remmen van de vroege 11jes waren niet helemaal om over naar huis te schrijven.
Enne een paar perfecte stoppers zijn toch wel aan te bevelen hoor.
Stap maar eens in een standaard SC en ga daarna maar eens remmen met het setje wat ik nu onder mijn SC heb zitten en merk het verschil.
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
12 maart 2005 18:17 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
ha die marcel is de sc nog niet verkocht begrijp ik?
En doet de 993 het goed nog steeds tevreden.
Mischien wil porscheke hem wel kopen hoeft hij de remmen
ook niet meer omtebouwen.
groeten anton964
|
12 maart 2005 23:38 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
standaard remmen zijn ruim voldoende voor waar ze voor bedoeld zijn: gewoon straat gebruik
durf te wedden dat er hier niemand is die (op de openbare weg) ooit last heeft gehad van rem-fading
en dat is de enige reden om grotere remmen te monteren
de remweg wordt niet korter... grotere klauwen/blokken/schijven kunnen hooguit meer hitte absorberen, en blijven het daarom langer doen als ze kort achter elkaar zwaar belast worden (geen of minder snel fading)
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
13 maart 2005 6:15 |
|
|
Benny 911
911Brabant Belgie
|
Meer remvermogen, wielen gaan sneller blokeren en dan sta je ook nergens.
_________________________________________ Het leven is een strijd en als je lang leeft ben je oudstrijder
|
13 maart 2005 18:21 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Genau!
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
13 maart 2005 23:17 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Dan ben ik maar een domoor , maar met het monteren van mijn vierpistons remmen ipv de tweepistons opmijn 3.2 Carrera was het remgedrag en de remweg duidelijk beter. Ja , ook in normaal verkeer daar het regelmatig gebeurd (vandaag nog) dat je door een domme stoot van een medeweggebruiker (lees misbruiker) ineens alles moet dichtgooien als je je Porsche heel wilt behouden
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
14 maart 2005 0:48 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Anders, ja... niet beter
Ik heb die zelfde remmen ook op mijn 3.2 gehad (de standaard werden op het circuit te snel te heet)
De 4-zuiger remmen voelen anders aan (je hoeft minder hard te trappen) en daardoor heb je het idee dat ze harder remmen...
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
14 maart 2005 2:14 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Dat kan idd zijn dat het enkel psychologisch is.
Op het circuit is het idd zo zoals je zegt. Met de originele remmen moest ik na drie rondjes met de handrem binnen komen daar mijn pedaal tot op de bodem ging. Na een uurtje afkoelen ging het weer.
Met die andere remmen had ik geen enkel probleem meer en had ik steeds voldoende remdruk
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
14 maart 2005 2:16 |
|
|
Lou
EX Carrera Targa 1985 zilvergrijs,
bijna ex 993 Cabrio 1994 zwart,
EX Boxster 1999 zwartWachtebeke
|
Heeft misschien eerder te maken met de remvloeistof?
_________________________________________ La vie est nulle sans bulles.
|
14 maart 2005 10:15 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Neen die was goed en voldoende (uiteindelijk dezelfde als met het andere remsysteem)
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
14 maart 2005 13:23 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Als de boel te heet wordt, gaat inderdaad de remvloeistof "koken" waardoor er fading ontstaat.
Remvloeistof is hygroscopisch (trekt water aan). Water wordt heet, veranderd in stoom en stoom (gas) kan je samendrukken. Daardoor heb je dus geen pedaaldruk meer.
Maar remolie die te heet wordt is een gevolg, en niet de oorzaak...
Grotere klauwen/schijven kunnen meer hitte absorberen en deze ook sneller afvoeren, waardoor de remolie ook koeler blijft
Je kan wel een remolie gebruiken met een hoger kookpunt (bv. ATE Super Blue)
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
14 maart 2005 13:27 |
|
|