Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 16:27

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 131 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
964 met extreme kilometerstand: wat is ie waard? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
3.2S
010
Bericht Re: 964 met extreme kilometerstand: wat is ie waard?
Ik zou ook zeggen doen. Er is heel veel onderhoud gedaan en hier zit vaak het zwakke punt bij de 964. Er zitten nog wel wat kosten aan te komen, maar dat heb je met de meeste 964ers. :wink:

18 mei 2010 19:36
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Gezinscontainer: 10 pits e61 Van A naar B via C en D: '87er 911 3,2 + '89er 964 C2
Rozzydale
16.500 betalen voor iets dat misschien 12.000 waard is ligt niet in mijn aard. Als ik nou de auto dagelijks zou inzetten, zakelijk, dan kan ik er mee leven. "It takes money to make money". Maar dit gaat om spaargeld. Dan ligt afschrijving toch wat gevoeliger, in mijn persoonlijke beleving.

18 mei 2010 19:52
Profiel
Moderator
PF #57
@ Wolfie: hij vraagt toch wat wij zouden doen? Het is zijn geld dus hij zal echt wel zelf bepalen wat hij doet. Ik koop nooit een auto om hem op te rijden omdat ik weet dat ik hem binnen een jaar of drie toch weer wegdoe voor iets anders. Ik zat zelf destijds te twijfelen over de courantheid van de coralrode kleur. Door de enthousiaste reacties hier (eindelijk een keer niet zwart of blauw, bijzondere kleur, wow da's een mooie kleur etc) ben ik toch overstag gegaan. Leergeld betaald, volgende keer weer lekker een zwarte of een zilveren...

Ik zou dus die 964 met 2 miljoen kilometers op de teller alleen kopen als ik zou weten dat ik er jaren in zou blijven rijden. :idea:

18 mei 2010 19:58
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Ik laat resale-value nauwelijks meetellen en rij jaren in zo'n hok. Als daily driver. Hij moet wel volstrekt origineel zijn. En dat courante kleuren is een pitfall, je koopt dan met name voor resale-value, dus kleur niet ideaal, dus inderdaad na jaartje in de verkoop. En bij iedere verkoop lever je in. En ik haat sales maar da's persoonlijk.

Maar dit ding is gewoon goed en al 10K korting...

18 mei 2010 20:08
Profiel
PorscheForum Rakker
986 S
040
Kopen dat ding (voor 15), netjes onderhouden (bij P) doorrijden tot 1 M en dan verkopen aan het P museum
Heb je al eens live bekeken (lak) en gereden

18 mei 2010 20:57
Profiel
3.2S
010
Ik heb het idee Freud, dat jij denkt voor een koopje in een mooie P te kunnen rijden. De realiteit is dat dit bijna onmogelijk is. Een goede 964 begint bij 20K en dan zal je nog 5K achter de hand moeten houden voor onverwachte bijkomende kosten. Wil jij voor minder geld in een 964 rijden, dan zal je concessies moeten doen. Dit exemplaar is geen koopje, maar geeft je wel de mogelijkheid om met een beperkt budget zo'n 964 aan te schaffen. De keuze is ga je door sparen of wachten op een ander koopje of ga jij in deze rijden. Uiteindelijk zal je zelf die keuze moeten maken. Voor die 16,5K vind ik het niet eens zo''n slechte deal. :wink:

18 mei 2010 21:13
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
ex 911 3.2 1987 ex 987.1 S 3.2 2005 981 S 3.4 Boxster
's-Hertogenbosch
Een 964 met zo'n kloppende onderhoudshistorie voor 16,5K vind je niet zomaar. Natuurlijk, hij heeft veel gelopen en de lak zal niet meer zo mooi glimmen....daarvoor moet je even een (psychologische) drempel nemen en dat begrijp ik. Maar als je 'm netjes blijft onderhouden dan zou ik niet weten wat er technisch gezien fout zou kunnen gaan.

Ik zou me niet zo druk maken over de waarde, mocht je 'm toch weer willen verkopen. Eerlijker 964's vind je nl. niet voor een dergelijk bedrag en er zijn (zie de reacties) genoeg liefhebbers die een goed onderhouden P op waarde weten te schatten.

Voor deze keer ben ik het met Wolf eens :mrgreen: Deze 964 is elke cent van de vraagprijs waard! Oók rationeel gezien, heren!! Dus kópen dat ding :thumleft:

18 mei 2010 21:31
Profiel
Ik zat er met die 17.5k vraagprijs niet ver naast zie ik en als ik leest wat er allemaal aan gedaan is lijkt mij die 16.5k redelijk. Het is geen vriendenprijsje maar je weet wel wat je koopt. Voor dat bedrag kun je allicht een exemplaar kopen met minder km en dan is de historie weer erg vaag of oncompleet. Ga je er veel km per jaar in rijden dan wellicht een exemplaar zoeken met minder km en goede onderhoud historie maar dan zul je wel meer dan 20k moetten investeren met mogelijk nog onvoorzien onderhoud. Deze heeft wel iets en ben je van plan niet binnen 10 jaar te verkopen dan zou ik gewoon op het aanbod ingaan.

18 mei 2010 21:42
PorscheForum Junkie
's-Hertogenbosch
O ja, en áls je 'm koopt dan wel zonder voorwaarden van de verkoper....want verkocht is verkocht!!

18 mei 2010 21:48
Profiel
M140i
horn schreef:
erwin996 schreef:
Zo'n auto houdt objectwaarde, hoeveel kilometers er ook op staan.

WTF is objectwaarde? En hoe hoog is die dan? Ik denk dat als je dit ding voor 16,5 K op marktplaats zet, hij er over een jaar nog op staat... :? :shock:

Iedere Porsche heeft objectwaarde. Dat onderscheidt een Porsche (en sommige andere sportauto's) van de dagelijkse gebruiksvoorwerpen. Objectwaarde houdt o.a. in dat mensen bereid zijn veel geld neer te leggen voor een auto in mooie staat, hoe oud die ook is, een soort verzamelaarswaarde. Daarom kost een 993 4S van 14 jaar oud soms nog 60.000 euro, dat komt door de objectwaarde :idea:

18 mei 2010 21:51
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
wolf schreef:
tja. heb ook wel zwak voor zo'n vintage. probleem is altijd, krijg ik hem ooit weer verkocht...
16-18?

18 mei 2010 21:53
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Volgens mij is dit een nette prijs. Het onderhoud wat eraan komt valt mij mee. Zoals eerder gesteld in dit draadje: voor 27k een 964 kopen met 150k op de teller geeft schijnzekerheid.

18 mei 2010 21:58
Profiel
PorscheForum Rakker
964 ('90)
Goirle
Ik vindt het wel een beetje raar dat er nu ineens een andere "kanshebber" blijkt te zijn.
Is dit een verkoop truc om onderhandelen lastiger te maken voor je, of gewoon de waarheid?

18 mei 2010 22:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Gezinscontainer: 10 pits e61 Van A naar B via C en D: '87er 911 3,2 + '89er 964 C2
Rozzydale
Degenen die het idee hebben dat het bij mij allemaal niks mag kosten schatten de zaak verkeerd in. Dat is niet het punt. Dan had ik de keuze voor de huidige tweede auto (een e39 M5 uit 2000) nooit gemaakt. Het gaat mij er vooral om dat ik wel of niet betaal wat de auto waard is. Of beter gezegd wat de auto mij waard is. En dat hangt grotendeels af van de marktwaarde. Die is een stuk diskutabeler dan in de laatste paar posts wordt voorgedaan, is mijn mening. Want, met alle respect, op een forum roepen dat een auto geweldig is (in Coral Rot bijvoorbeeld ;-)) en je "hard earned cash" overdragen en richting Postkantoor kachelen om hem over te schrijven blijven twee totaal verschillende handelingen ;-)

16,5 plus 500 piek import plus raamrubbers, stuur, sleepring, pook is de auto mij denk ik niet waard.

Het verhaal van de tweede koper is geen drukmiddel. Er wordt niet onderhandeld en zo lang ik niks besloten heb wordt de 2e koper niet verder geïnformeerd. Nogmaals, de verkopers zijn "anständige Deutsche Leute", geen drammerige schrootboeren ;-)

18 mei 2010 22:49
Profiel
ex 911 3.2 carrera "84, ex Boxster 986, ex996 cabrio c4 ex 996 4S
Leiderdorp
nou erg simpel , wagen laten staan ,de monteur zijn goede aankoop laten doen .Nacht draaiend in bed liggen en morgen op de bank naar je hard'" earned cash" kijken :salut:

18 mei 2010 22:53
Profiel WWW Facebook 
M140i
FreudeamFahren schreef:
16,5 plus 500 piek import plus raamrubbers, stuur, sleepring, pook is de auto mij denk ik niet waard

Bied eventueel 15, als het je dat wel waard is. Ik snap het wel. Ik zou bedenken wat het je waard zou zijn als een Porsche dealer deze auto zou aanbieden (normaal gesproken goed voor enige meerprijs). Als je dan wel aan 16,5 zou denken, zou ik nu ook 16,5 betalen. Want dan raakt de auto je wel.

18 mei 2010 22:54
Profiel
PorscheForum Junkie
's-Hertogenbosch
FreudeamFahren schreef:
16,5 plus 500 piek import plus raamrubbers, stuur, sleepring, pook is de auto mij denk ik niet waard.

Even naar van Kessel Deurne voor mooi stuurtje, en die andere onderdelen kosten ook de wereld niet....bovendien niet direct noodzakelijk.

Ik zou nog even verder denken....en daarna naar Frankfurt rijden, de 964 goed bekijken, een flinke proefrit maken en even ruggespraak houden met de chef werkplaats van PZ Frankfurt. Daar wordt een mens wijzer van en kun je dus een (nog) betere afweging maken.

18 mei 2010 23:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Rozzydale
Richard schreef:
nou erg simpel , wagen laten staan ,de monteur zijn goede aankoop laten doen .Nacht draaiend in bed liggen en morgen op de bank naar je hard'" earned cash" kijken :salut:

Ha, da's ook een fraaie insteek :-) Nou, mocht ik het niet doen, dan zal ik er best nog eens aan denken, maar in die, in de ogen van sommigen, "ranzige hoereslee" die nu op de plek staat waar ooit die Porker komt te staan, zitten 8 pitten die 400 aanleidinkjes geven om verder te genieten van wat ik heb en rustig om mij heen te kijken :-)

Goede tip van Van Kessel. Ik heb een offerte voor opnieuw bekleden liggen voor 140 piek. Dan blijft het originele stuur behouden.

Gevoelsmatig ben ik er al wel uit; Junior stond erop dat ik me pas zaterdag weer bij hem meldt. Ik zal eens kijken hoe ik er na 'n nacht pitten over denk.

Dank weer heren, voor alle input!

Laatst bijgewerkt door FreudeamFahren op 18 mei 2010 23:10, in totaal 1 keer bewerkt.

18 mei 2010 23:05
Profiel
ex 911 3.2 carrera "84, ex Boxster 986, ex996 cabrio c4 ex 996 4S
Leiderdorp
:thumleft: ik weet al wat junior gaat horen.Ik wens je succes ,hij komt er echt wel een keer

18 mei 2010 23:09
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
BMW E36 328i in circuittrim ('96) Alfa GT Junior Bertone ('72) Mini Cooper S JCW ('03) BMW Z4M Roadster
Er komt een keer een moment dat 2 964 C2s op een vergelijkbare manier de Gerlach doorgaan als een zekere E30 325i en E36 323ti een goed jaar geleden. Het is niet de vraag of, maar wanneer dat gebeurt :drive:

Have fun met de 8-pitter!

18 mei 2010 23:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Rozzydale
Da's twee jaar terug ;-) Vorig jaar was het een M3 en een 323ti :-) Of reed je toen niet mee? Wie dem auch sei, dank!

18 mei 2010 23:21
Profiel
ex 996 4s, 993 c2 en 964 c2 tip
Weert
16.5k zou ik er nooit voor betalen. Het verhaal dat er nog wat onderhoud aan zit te komen zou ik echter niet te zwaar laten wegen, dat heb je met elke 964 wel. die wagen heeft meer dan 100dkm geleden de revisie gehad, dus die revisie zou ik me ook niet op platstaren. Gewoon goed je oren en ogen openhouden en hopen op een beetje geluk(of het afdwingen :mrgreen: ) en dan vind je zeker een mooie 964 voor een nette prijs :drive:

18 mei 2010 23:52
Profiel Facebook 
Ben benieuwd of junior al gebeld is.
Ben je er al uit?

21 mei 2010 17:10
Omg. Amsterdam
Clemento schreef:
Ben benieuwd of junior al gebeld is.
Ben je er al uit?

Alles heeft zijn tijd nodig..... geduldig afwachten tot de topic-starter zich hier weer meldt :wink:

Ook ik ben met mijn 911 ruim 3 maanden bezig geweest..... om tot over een stemming te komen :mrgreen:

En overigens JAN! ben jij al wat verder gekomen ????????????? :wink: :mrgreen:

21 mei 2010 18:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Rozzydale
Ik bel Junior morgen, dat hadden we afgesproken. Mijn boodschap weet ik eigenlijk al sinds dinsdagavond. Ik vind € 16.500 te wild. Jammer maar helaas. :cry:

21 mei 2010 21:51
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 131 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende