Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 11:39



Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Nokkenasversteller(s) 996 vervangen 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C4 2001
Bericht Nokkenasversteller(s) 996 vervangen
P1117(p), P1118(p), Bank 1/2 after CC oxygen sensor heating, zijn de regelmatig terugkerende foutcodes van mijn 996 C4 2001 (USA geimporteerd).
Eerst werd gedacht aan defecte oxygen sensoren, later aan de lucht/brandstof sensor. Beiden zijn vervangen maar de foutmelding bleef terugkomen. Nu wordt er gedacht aan defecte nokkenasverstellers, mede omdat de auto nooit zijn topsnelheid heeft gehaald (ook niet na het uitvoeren van de diverse ideeen welke mij op dit forum zijn aangedragen, (na mijn allereerste forumvraag waarvoor nogmaals dank :cheers: ). Het vervangen van de twee nokkenasstellers kosten incl. arbeidsloon om en nabij de € 2.000,=. Alvorens dit te doen zijn mijn vragen:

- Heeft iemand ervaring met bovenstaand probleem, met name de combinatie van de foutcode(s) en "geen" maximale vermogen/snelheid halen (max snelheid is 259 km/u)?
- Bij defecte nokkenasverstellers is aan de buitenkant geen verschil te zien met nieuwe verstellers, maar hoe weet ik dan dat ze "echt" defect zijn?
- Zou er nog een ander (over het hoofd gezien) oorzaak kunnen wezen?

Het "check engine" lampje gaat altijd/meestal aan bij (net van huis zijn) koude motor, lage constante snelheden (rond 100 km/u) in bv een file of traject controlezone, na een "tussenstop" (bv na het tanken) of na een (lange) rit (bijna thuis) dus NOOIT op zeer hoge snelheid (> 180 km/u) of vol vermogen.

Overigens niets anders dan lof voor het geduld en de passie van mijn Porsche specialist maar ik denk maar zo "het is mijn geld ... en als ik dit eventueel aan iets anders zou kunnen uitgeven zoals nieuwe Porsche gadgets ... graag.

Alvast bedankt: Dikke Leo :drive:


21 mei 2010 10:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht Re: Nokkenasversteller(s) 996 vervangen
eerst veel lampjes, daarna friet met mayo :twisted: :mrgreen:
_________________________________________
oud is beter


21 mei 2010 18:08
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
Bericht Re: Nokkenasversteller(s) 996 vervangen
Dikke Leo schreef:
geen" maximale vermogen

Het "check engine" lampje gaat altijd/meestal aan


Dit zijn 2 dingen die mij wel bekend voorkomen . :!:
MIJN specialist heeft o.a. de bobine vervangen , alsmede 6 bougies , oliebuisje bougies , en luchtmassameter .
Oh en dacht ook nog die lambadinges .
ZE rijdt nu beter als ooit tervoren .
_________________________________________
porsche is een virus,maar je voelt je beter.


21 mei 2010 22:47
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Nokkenasversteller(s) 996 vervangen
Bedrading en of aansluiting op oxygen sensor kan ook nog wel eens een oorzaak zijn zeker omdat je aangeeft dat het check engine lampje niet constant aan is.

Copy and Paste van Renntech site over P1118

**********

P1118 Oxygen Sensor Heating After TWC, Bank 2 – Above Limit
P1118 Oxygen Sensor Heating After TWC, Bank 2 – Below Limit
P1118 Oxygen Sensor Heating After TWC, Bank 2 – Open Circuit
P1118 Oxygen Sensor Heating After TWC, Bank 2 – Signal Implausible

– Heating resistance too low
– Short to B+
– Short to ground
– Corrosion in connector
– Break in wiring except for a few litz wires
– Break in wiring
– Heating resistance too great
– Open circuit in sensor line
– Oxygen sensor

You will need to run a few resistance checks to find the actual problem.

Check resistance of oxygen sensor heating.
1. Remove connector of oxygen sensor 2 after TWC.
2. Connect ohmmeter to pin 1 and pin 2 of the oxygen sensor connector towards the oxygen sensor.
Display: < 2.6 Ω at 25 °C

Perform adaptation.
1. Switch on the ignition.
2. Wait one minute. Do not press the accelerator.
3. Switch off the ignition for at least 10 seconds.
4. Read out the fault memory.

Measure resistance between oxygen sensor housing and oxygen sensor heating.
1. Remove connector of oxygen sensor 2 after TWC.
2. Connect ohmmeter to pin 1 of oxygen sensor housing and oxygen sensor connector towards the oxygen sensor.
Display: ∞=Ω
3. Connect ohmmeter to pin 2 of oxygen sensor housing and oxygen sensor connector towards the oxygen sensor.
Display: ∞=Ω

It will be either a bad connection, wiring, or bad O2 sensor. Most likely the O2 sensor but best to make sure.
_________________________________________
993 C2
ex 996 and no regrets


22 mei 2010 7:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht Re: Nokkenasversteller(s) 996 vervangen
gast schreef:
:shock: en dat moet moderator worden


moi :?: :shock:

cool 8)
_________________________________________
oud is beter


22 mei 2010 17:51
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 6 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.