Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 14:35

Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Zonder benzine en met lege accu op de snelweg.... 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht Zonder benzine en met lege accu op de snelweg....
Vandaag wilde ik de Turbo weer eens van stal halen en de sporen geven. Hij stond nog atijd op het oude adres en moest toch een keer naar zijn nieuwe onderkomen....

Voor de vorige rit, zo'n 2 weken geleden, moest ik m.b.v. startkabels helaas de accu weer tot leven roepen. Waarschijnlijk trekt deze oude accu (is hij wel ooit vervangen?) de stroomvraag van het alarmsysteem zelfs niet meer. Na de lange rit van toen, ging ik er vanuit dat hij vandaag nog wel prik zou hebben....

Helaas was de accu al weer helemaal leeg......maar ik wilde toch wel even gaan rijden.
Dus maar weer met die startkabels aan de slag. Eenmaal op pad........zie ik dat de tank nagenoeg helemaal leeg is. Godklere......heb ik dat weer!

Volgende tankstation op de A59 was zo'n 15 km verderop en de meter gaf aan dat ik nog 25 km kon rijden. Tot deze meter 2 min. later bedacht dat ik toch slechts maar 5 km te gaan had!

En dit veranderde ongeveer 2 minuten later in respectievelijk 3 en 1 km.......... :pale:

Afbeelding

en ik moest toch nog minimaal een km of 6 rijden voordat ik een benzinepomp tegen zou komen.....holy smoke!!! Even later gebeurd het meest gevreesde..........

Afbeelding

Omdat er weinig anders op zat ben ik maar voorzichtig doorgereden, zoveel mogelijk benzine sparend.........en wonder boven wonder bereikte ik met lopende motor benzinepomp "De Geffense Barriere"......kon het toepasselijker?

Alleen zullen jullie begrijpen dat ik met een dilemma zat: is die accu voldoende bijgeladen om de motor weer aan de praat te krijgen? .......... en tanken met draaiende motor wordt niet echt toegestaan op de meeste plaatsen, en is ook niet te adviseren.

Toch maar de motor stilgelegd en die tank maar eens volgegooid. En daar kwam de volgende verrassing......... als extra optie is mijn 993 met de 90 liter tank uitgerust........dus werd tijdens het tanken duidelijk hoe ver ik die tank leeg getrokken had..... :shock: :shock: :shock:

Afbeelding

En om de middag nog mooier te maken, was de accu nog altijd te zwak om de motor weer aan de praat te krijgen. Gelukkig was een vriendelijke bestuurster van een Range Rover bereid om even de startkabels aan te koppelen, zodat ook deze barriere overwonnen kon worden. :res:

Zodoende kon een kwartiertje later die Porker eindelijk in de nieuwe garage geparkeerd worden. Dinsdag maar eens naar PCE voor een nieuwe accu..........

Afbeelding

24 mei 2010 0:53
Profiel
993 biturbo 2WD
Cerisy la Forêt Fr.
Bericht Re: Zonder benzine en met lege accu op de snelweg....
Dan rijd ik veel goedkoper,ik heb maar een 72 liter tank :mrgreen:Ik weet hoe dat voelt,ik tank als ik naar Ned.rij meestal bij een bepaald tankstation! Was tijdelijk gesloten,dus doorrijden! Je zit dan bijna letterlijk met het zweet tussen je billen. 8) In Frankrijk liggen ze ze niet zo dicht bij elkaar als in Ned. :bang:

24 mei 2010 1:42
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
ex-993 C2Cabrio (1997) ex-993 C4 (1995)
Regio Amersfoort
Mooi verhaal. Mijn P heeft geen computer, dus dit probleem heb ik niet. Mijn dd heeft dat ding dan weer wel, en af en toe heb ik ook een billenknijp-momentje. Maar het minimale wat ik heb gehad was 3 km...zie ik nou op foto 2 allemaal puntjes staan bij de computer? Dus die dacht van zoek-het-zelf-dan-maar-uit :mrgreen:

24 mei 2010 6:02
Profiel
Rosmalen
Inderdaad!

Kon mijn ogen niet geloven........binnnen 5 minuten ging het van 5 km, naar 3 km, naar 1 km.......naar drie vlakke streepjes. Helaas door de verbazing geen scherpe prent. Xcuse me...

Absoluut een billenknijp-moment! :? :roll:

24 mei 2010 9:20
Profiel
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
Erg bekend moment inderdaad, ik heb dit letterlijk ook zo meegemaakt toen de 924 zijn accu niet goed bijlaadde.

Maar nog veel minder was het toen ik in de Mojave Desert (geen verkeer en geen bewoners, alleen ghost towns) een verkeerde inschatting maakte en met een vrijwel lege tank de hele woestijn door moest. Airco en verlichting uit, cruise control op 55 mph en duimen dat je het haalt... letterlijk hikkend en schokkend op de laatste druppels het tankstation binnen gereden, toen was het tijd voor zo'n legendarische Amerikaanse Large soft drink.

24 mei 2010 9:20
Profiel
‘64 Kever
Hahaha, goed bezig Erwin.... Heb het een keer gehad op de snelweg, voor Eindhoven gaf de teller nog 40km aan. Net de Shell bij Best voorbij werd dat 40-20-0, in 2km!... Ach, na Eindhoven zit de Esso, niks aan de hand.... Rij dat tankstation op: "vandaag geen diesel"... *juist*....*slik*

Maareh, 93 liter joh, auw! ;)

24 mei 2010 9:36
Profiel Facebook 
Rosmalen
Inderdaad,

93 liter in een 90 litertank gepompt........... :shock: :shock: :shock:

Hahaha,

En euh....de Mojave Desert........net even iets anders dan dit gehucht ....... :D

Afbeelding

24 mei 2010 10:05
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
ER schreef:

Volgende tankstation op de A59 was zo'n 15 km verderop en de meter gaf aan dat ik nog 25 km kon rijden. Tot deze meter 2 min. later bedacht dat ik toch slechts maar 5 km te gaan had!

En dit veranderde ongeveer 2 minuten later in respectievelijk 3 en 1 km.......... :pale:

Is heel gebruikelijk.

Zelf weet ik dat bij het lampje van "brandstof bijna op" aan er nog 15 liter in de tank zit. Vanaf dat moment verbruik en dagteller op 0 en tegen 15 l/100km heb ik dan nog 100 km te gaan (boordcomputer schat dan meestal nog zo'n 40-50 km).

24 mei 2010 11:23
Profiel
ex 996 4s, 993 c2 en 964 c2 tip
Weert
Vooral als je dan op een druk punt voor een stoplicht staat met een hele rij mensen achter je :bang:

24 mei 2010 13:21
Profiel Facebook 
Rosmalen
Ook zo'n typisch natte bilnaad moment......

24 mei 2010 13:36
Profiel
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.
Haarlem
Your ass must have looked like a rabbits nose......maar wel een mooi verhaal!

There are no old Porsches, only new owners.

24 mei 2010 14:13
Profiel
PorscheForum Rakker
1:43
IJmuiden
Ha, die ER;

Mooi verhaal, hoe spannend kun je het maken. Ik zou alleen wel wat langer dan een kwartiertje door hebben getuft om de accu weer wat prik te laten opdoen. Scheelt je wellicht weer een keertje gepiel met startkabels de eerstvolgende keer.
Lidl heeft trouwens weer acculadertjes in de knakenbak. :roll:

24 mei 2010 14:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik doe het nooit meer, mijn tank zo diep leeg rijden. Een keer ben ik stil komen te staan. Auto van de snelweg met restvaartde inn de berm gezet naast de afrit. Vanaf daar naar benzinepomp gelopen, jerryfles gekauft, (welke de muts later pas zei dat je er ook een kon lenen). Dank je wel, want die 7.95 bleek voor niks...

Want zo bleek dat de jerry cans van tegenwoordig een ontluchtingsgaatje hebben. EN geen doorlopende schroefdraad hebben. Dus had tijd terug constant een volle bij me, welke dus iets lekte. Werd me een partij gaar van die lucht! Kortom, ik heb het wel afgeleerd, moet je tanken, gewoon doen, en niet wachten totdat er een pomp langs de snelweg komt. Afrit pakken en dorpje ingaan. Vaak dichter bij ook. Aan de randen is er meestal ook wel een.

24 mei 2010 14:40
Profiel
Porsche 911 3.2 Heusden - Zolder Belgie (Limburg)
In mijn jonge jaren meermaals (lees wekelijks :mrgreen: ) zonder benzine gevallen ,gelukkig altijd een goede accu 8)

24 mei 2010 16:11
Profiel
Rosmalen
Hansv schreef:
.. hoe spannend kun je het maken. Ik zou alleen wel wat langer dan een kwartiertje door hebben getuft om de accu weer wat prik te laten opdoen. Scheelt je wellicht weer een keertje gepiel met startkabels de eerstvolgende keer. :roll:

Klopt Hans...... maar voor de oplettende lezer....... er was ook iets met de benzine.........wat langer rijden dan een kwartiertje "niet helemaal" mogelijk maakte...... :idea: :wink:

24 mei 2010 16:28
Profiel
PorscheForum Rakker
1:43
IJmuiden
Ha, die ER;

ER schreef:
....... er was ook iets met de benzine.........wat langer rijden dan een kwartiertje "niet helemaal" mogelijk maakte......

Dat 'iets' was met het tanken toch weer opgelost, of mis ik nu 'iets' anders?

24 mei 2010 17:44
Profiel
Rosmalen
Daar heb je wel gelijk in Hans, maar tanken met lopende motor is in Nederland not done........

dus ben je weer afhankelijk van een ander of hij/zij toestaat dat je startkabels aankoppeld (waar je in principe geen zin in hebt...).

24 mei 2010 17:50
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 986 S '01, 981 PDK '12
PF# 1732
Iemand overstarten naast de benzinepomp is ook geen aanrader ...... kun je beter met draaiende motor tanken. :!:
ALS ze het al gemerkt zouden hebben, had je waarschijnlijk al genoeg getankt om naar een ander tankstation te rijden... :mrgreen:

24 mei 2010 18:32
Profiel WWW
Rosmalen
De stationair draaiende motor van de een, is wat luidruchtiger dan die van de ander.......

Ik vrees dat er vrij veel bezwaren zouden komen, vooral wanneer ik gedurende 93 liter tanken dat ding laat doorblaffen..... :D

24 mei 2010 18:53
Profiel
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Geffense Barriere ......hij is leuk :lol:

24 mei 2010 20:43
Profiel
PorscheForum Rakker
996 Carrera '02 - M3 3.0 '94
Zevenbergen
Haha, prachtig verhaal Erwin!!

Ik herken de situatie helemaal. Ik heb hetzelfde gehad met de M3 een maand of 3 terug. Bij mij was tanken ook nodig, alleen niet zo nijpend als in jouw situatie. Toen ook de motor niet laten draaien na hem ervoor met startkabels te hebben moeten starten. Auto had 2,5 week stilgestaan.
Je alarm trekt je accus in 2 weken wel leeg. Zeker als je niet een nieuwe accu meer hebt. Nieuwe erin en het is weer klaar.

24 mei 2010 20:51
Profiel WWW Facebook  Twitter 
PorscheForum Rakker
'88 928 S4
Altijd handig, zo'n boordcomputer :wink:
Had dit laatst ook met onze (oude) mini. Nadat de kop was gereviseerd had ik hem opgehaald bij de garage. Helaas hadden ze bij de testrit de laatste druppel eruit gereden.
Dus stond ik 1 km voor ons huis stil. Uiteindelijk wel blij dat het de benzine was en niet de nieuwe kop 8)

Klein verschil: toen ik eenmaal kon tanken ging er maar liefst 23 liter in!! Nog altijd 2 liter meer dan er volgens het boekje in kon trouwens.......... :D

24 mei 2010 21:06
Profiel
Negenhonderdvijfenzestig.
Hoe krijg je nou 93 liter in een 90 liter tank gepropt? 8)

24 mei 2010 21:14
Profiel
Jaco schreef:

Citaat:
ging er maar liefst 23 liter in!! Nog altijd 2 liter meer dan er volgens het boekje in kon trouwens
:shock: hoe kan dat nou?.... :lol:

24 mei 2010 21:16
Profiel
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Jaco schreef:

Koelen he net als vroeger in de F1. Dan gaat er meer in.
Jij zou toch alles van koelen moeten weten ouwe visboer :mrgreen:

24 mei 2010 22:37
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 40 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende