Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 7:28

Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
SJK stelt zich voor 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht SJK stelt zich voor
Beste forummers,

Na een tijdje anoniem de verschillende draadjes te hebben afgestruind vind ik het tijd geworden om mij even voor te stellen. Ik ben Johan, woonachtig in Amsterdam, waar ik strateeg ben bij een reclamebureau (ik zal niet de enige zijn :wink: ). Ik ben op dit moment rustig aan het zoeken naar mijn eerste 911, die ik puur als hobby wil gaan gebruiken (voor het zware werk gebruik ik een Golf V tdi DSG). Het virus is bij mij onstaan een jaar of 15 terug, toen mijn toenmalige buurman een SC in de garage had staan, waar we regelmatig samen een rondje in maakten. Nu een tijdje kunnen sparen en tijd om de droom werkelijkheid te laten worden. Ik ben er nog niet geheel uit wat het gaat worden: een SC, een 3.2 of een 964. Gevoelsmatig maakt de laatste op mij het meeste indruk, maar dit wordt mbt budget ook een uitdaging. Inmiddels is mij duidelijk dat een akk een "moetje" is bij aanschaf evenals een goed gedocumenteerde historie. Ik heb een hekel aan ombouwprojecten en ga dus op zoek naar een originele auto met matching numbers. Ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen.

24 mei 2010 19:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 996 4s, 993 c2 en 964 c2 tip
Weert
Bericht Re: SJK stelt zich voor
Welkom Johan, je hebt je huiswerk goed gedaan :thumleft:
964 is inderdaad een prachtwagen :res: Welk budget zit je aan vast, en welke eisen/wensen heb je, dan zoeken we met je mee :mrgreen:

24 mei 2010 19:48
Profiel Facebook 
PorscheForum Rookie
Thanks Ralf!

Mijn budget is max 20k. Hoge Km standen ben ik niet zo bang voor, roest en olielekkage wordt ik iets minder blij van. Ik ben van plan de P enkel in de zomer maanden te gaan gebruiken en voor de rest overdekt te stallen. Het is voor mij een aankoop voor de langere termijn, waardoor afschijving etc. wat minder een rol spelen.

24 mei 2010 20:06
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
3.2 kopen. lekker rauwe funcar. 964 altijd gezeik met lampjes en modificatiezooi.

24 mei 2010 20:09
Profiel
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C4
SJK welkom!

964 mooiste P die er is! Heeft zijn beurten nodig, maar dit is net als iedere andere P!
Heerlijk betrouwbare snelle auto, met net enigzins comfort (airco, stuurbekrachtiging), maar toch de beleving van de oude Porsches(bruut en spartaans :mrgreen: )

3.2 heb ik geen ervaring mee qua eigendom, hoor wel van eigenaren dat wij weer wat spartaanser is. Een goed onderhouden 3.2 betaal je veel voor tegenwoordig(volgens mij).

voor 20k een 964 met matching numbers hoeft geen probleem te zijn.
Kijk eens in Duitsland of Engeland(ja heb je ze ook linksgestuurd), anders met wat meer moeite kan je er een uit de USA halen.

Oh ja: altijd AKK! altijd 2k of meer achter de hand voor onderhoud bij aanschaf.
Wel eens over een Boxster nagedacht? Qua budget past dit direct misschien beter. Ik zou voor een 964 gaan(misschien met hoger km aantal die reeds motorrevisie heeft gehad), maar ik ben wellicht bevooroordeeld. :mrgreen:

24 mei 2010 20:30
Profiel
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Welkom op dit prachtige forum. Bekijk ook zeker de 964-ers van mede forummers die hier worden aangeboden. Succes met je zoektocht. :D

24 mei 2010 20:39
Profiel
PorscheForum Rookie
Ik heb inderdaad ook wel eens aan een Boxster gedacht, maar dat valt voor mij af aangezien deze een watergekoelde motor heeft. Ik ben meer op zoek naar een klassieke luchtgekoelde P.

Jasje Dasje schreef:
SJK welkom!

964 mooiste P die er is! Heeft zijn beurten nodig, maar dit is net als iedere andere P!
Heerlijk betrouwbare snelle auto, met net enigzins comfort (airco, stuurbekrachtiging), maar toch de beleving van de oude Porsches(bruut en spartaans :mrgreen: )

3.2 heb ik geen ervaring mee qua eigendom, hoor wel van eigenaren dat wij weer wat spartaanser is. Een goed onderhouden 3.2 betaal je veel voor tegenwoordig(volgens mij).

voor 20k een 964 met matching numbers hoeft geen probleem te zijn.
Kijk eens in Duitsland of Engeland(ja heb je ze ook linksgestuurd), anders met wat meer moeite kan je er een uit de USA halen.

Oh ja: altijd AKK! altijd 2k of meer achter de hand voor onderhoud bij aanschaf.
Wel eens over een Boxster nagedacht? Qua budget past dit direct misschien beter. Ik zou voor een 964 gaan(misschien met hoger km aantal die reeds motorrevisie heeft gehad), maar ik ben wellicht bevooroordeeld. :mrgreen:

24 mei 2010 20:47
Profiel
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Met je budget moet een 964 zeker haalbaar zijn. Ik hoop dat je dan nog wel een spaarvarkentje hebt voor onvoorziene kosten. Ik spreek uit ervaring :!:

24 mei 2010 20:52
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Dacht toch dat een goeie 964 rond de 25 zat.
Goeie 3.2 20
SC 15.
my 2$

24 mei 2010 20:57
Profiel
SJK schreef:
Ik ben meer op zoek naar een klassieke luchtgekoelde P.

:thumleft: succes met de zoektocht :wink:

24 mei 2010 21:05
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Targa, 911T hotrod ('70) EX: 3.2 Coupe
Hey SJK,

Ik heb een 3.2 geprobeerd en een 964. Bij mij gaf de doorslag dat een 964, net iets moderner is (stuurbekrachting, schakelen, abs en airco) en net wat minder herrie maakt. 3.2 is lekker spartaans (mij dus iets te)
Wat hiervoor al werd genoemd een goede 3.2 kost ca. 20k. Een goed 964 kost echt meer, zo rond de 25k. Voor 20k zijn ze ook wel te krijgen, maar dan moet je toch serieus rekening houden met extra kosten en wel 5k achter de hand houden.

Succes met je zoektocht!!

24 mei 2010 21:22
Profiel
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C4
Bij onze oosterburen kan ik zo een paar maal een 964 met redelijke km-stand vinden binnen je budget (komen 0 euro bpm :mrgreen: en keuringskosten +- 250 euro bij)

Zijn wel vaak targa's en/of tiptronic

25 mei 2010 13:06
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Welkom hier.
Ik zou persoonlijk voor de 964 gaan, maar ik ben bevooroordeeld.
Ga lekker eens met zowel een 3.2 als een 964 rijden en kies dan het type wat je het meeste aanspreekt.
Succes met zoeken.

25 mei 2010 15:29
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
heb er inmiddels 90k km opzitten met een 3.2; niks spartaans, beetje spierballen gekweekt door het ontbreken van stuurbekrachtiging; meer niet :wink:

fijne no nonsense auto met dito uitstraling zo'n 3.2

25 mei 2010 15:48
Profiel WWW Facebook 
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
+1 (iets minder kmters)

blijven beide goede opties. Voor mij is een 3.2 nog iets "puurder".

succes met de zoektocht.

25 mei 2010 16:44
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 15 berichten ]