Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 19:31



Antwoord op onderwerp  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Porsche uit mijn geboortejaar 1989 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Porsche uit mijn geboortejaar 1989
Hier stond iets wat niet lekker overkwam, excuses!

Wil ik graag een Porsche uit mijn geboorte jaar gaan aanschaffen, het jaar is 1989.

Enkele verlangens bij een Porsche:
- Achterwiel aandrijving, bekend met de gevaren en plezieren
- Geen Cabrio/Targa (valt niet binnen budget of is aan de risico kant qua dak/auto kwaliteit denk ik, terecht?)

Budget: € 15.000,- á € 20.000,- liefst tegen de 15 aan, maar tot 20 kan voor een topper, en uiteraard voor een 944 meer richting de helft van de bedragen.

In volgorde van voorkeur:
Het bouwjaar MOET 1989 zijn, tenzij het een echte topper is of weggevertje! :wink:

Porsche 911 (964)
Porsche 911 (classic/930)
Porsche 944

Als je even snel terug rekent kom je met mijn leeftijd uit op momenteel 20, dit wel wat jong om een Porsche te kopen voor mijn gevoel.
Punt is nu kan ik nog zo'n bedrag bij elkaar sparen, ik wil op termijn een huis kopen en dan zit hard sparen er niet meer in.

Zijn er hier nog algemene adviezen?


Laatst bijgewerkt door PaddoSwam op 25 mei 2010 22:25, in totaal 2 keer bewerkt.



25 mei 2010 11:42
Profiel
PorscheForum Rakker
911 3.2 '84 carrera
Limburg
Bericht Re: Porsche uit mijn geboortejaar 1989
succes met je zoektocht.
veel plezier ermee en luister goed naar de medeforummers (zit een hoop wijsheid in)
gr douwe


Laatst bijgewerkt door douwe06 op 26 mei 2010 7:55, in totaal 1 keer bewerkt.



25 mei 2010 11:53
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 911 3.2 carrera "84, ex Boxster 986, ex996 cabrio c4 ex 996 4S
Leiderdorp
Bericht Re: Porsche uit mijn geboortejaar 1989
ik zou dan toch deze doen , past prima bij je leeftijd.aldus een 40 +
http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=10&t=27737


25 mei 2010 11:55
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Porsche uit mijn geboortejaar 1989
douwe06 schreef:
ben benieuwd......je maakt je zelf dus niet echt populair op deze manier.
vele (net als ik) zijn in de 40 en erg gepassioneerd over dit merk.

wat je hier verteld pffff. :flush:

gr douwe


Ho ho, zo was het niet bedoeld meer dat ik nu al wat geld over heb ;)
Edit: nog even een opmerking er bij gezet en de opmerking zelf wat duidelijker gemaakt wat mijn punt er mee was.


25 mei 2010 11:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Porsche uit mijn geboortejaar 1989
PaddoSwam schreef:

Budget: € 15.000,- á € 20.000,- liefst tegen de 15 aan, maar tot 20 kan voor een topper, en uiteraard voor een 944 meer richting de helft van de bedragen.


Kijk, daarom helpt het om wat ouder te zijn... dan kom je tenminste met een realistisch budget.

Probeer eens een 944S2 of een 968 met dit budget. Carlo van Krey heeft een 968 voor 13K staan zie ik. Als je dan nog zeg 5K achter de hand houdt voor tegenvallers (het is immers een auto van >15 jaar oud)...

964 onder de 20K verlangt al snel een reserve van 10K, red je dus nooit.
930 in goede staat voor minder dan 20K... volgens mij zijn die er niet eens.
911 in goede staat voor minder dan 20K, reserve van 10K nodig, red je dus nooit.

Het wordt dus het volledige budget (niet de helft) voor een mooie 944 of 968.

En dan kun je ook best een cabriolet nemen als je tegen een mooie aan loopt.


25 mei 2010 12:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Bericht Re: Porsche uit mijn geboortejaar 1989
968 lukt niet met bouwjaar 1989.
Ik denk dat hij met dit budget het beste naar een 944 kan kijken.
S2, Turbo of cabrio.
_________________________________________
Styles change, Style doesn't


25 mei 2010 12:05
Profiel Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Porsche uit mijn geboortejaar 1989
Erick schreef:
968 lukt niet met bouwjaar 1989.


Dat is ook weer waar... :oops:

Citaat:
Ik denk dat hij met dit budget het beste naar een 944 kan kijken.
S2, Turbo of cabrio.


Turbo zal alleen iets meer aan onderhoud vragen lijkt mij, dus S2.

Als hij de S2 koopt waar hierboven naar verwezen wordt en 10K achter de hand houdt, dan moet het allemaal best lukken binnen budget.

(ik zie nu overigens dat die uit 1990 is, dus ook die valt af)


Laatst bijgewerkt door Devils son op 25 mei 2010 12:10, in totaal 1 keer bewerkt.



25 mei 2010 12:09
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Targa, 911T hotrod ('70) EX: 3.2 Coupe
Bericht Re: Porsche uit mijn geboortejaar 1989
ik bevind me nog aan de 'goede' kant van 40 ;-)

Realiseer je gewoon goed, dat je er met 15-20k niet bent. Wel qua aanschaf (voor een redelijke 911), maar het is dus een auto van 21 jaar oud, dus reserve voor zaken die stuk gaan (en ja dat gebeurd echt!) heb je gewoon nodig.
Daarnaast heb je ook nog gewoon regulier onderhoud, brandstof, wegen belasting e.d. betalen En met jouw leeftijd (elk voordeel heb z'n nadeel :mrgreen: ) een forse verzekeringspremie!!


25 mei 2010 12:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht Re: Porsche uit mijn geboortejaar 1989
PaddoSwam schreef:
Als je even snel terug rekent kom je met mijn leeftijd uit op momenteel 20, dit wel wat jong om een Porsche te kopen voor mijn gevoel.
Punt is nu kan ik nog zo'n bedrag bij elkaar sparen, ik wil op termijn een huis kopen en dan zit hard sparen er niet meer in.


Houd er maar rekening mee dat zoals hierboven gemeld, je er met het nu sparen en aanschaffen er niet bent en ieder jaar weer opnieuw moet sparen (of een mooi slado op de bank achter de hand houden) om de auto op de weg te houden. Met alleen benzine vullen en de bandjes met wat gratis lucht oppompen kom je er niet bij een Porsche.
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


25 mei 2010 12:24
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Porsche uit mijn geboortejaar 1989
Er is een toon gezet:

Een Porsche kost meer dan de aanschaf, en hier ben ik mij ook bewust van echter zat ik met de aanschaf rond de € 15 á € 20 .000 te denken hier naast houd ik ook zeker risico geld achter voor onderhoud/vervangen van onderdelen.

Een Turbo geniet niet echt de voorkeur wegens duurder onderhoud.

Wat is volgens jullie dan een realistischer bedrag voor een 964, want deze heeft wel de voorkeur.


25 mei 2010 12:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
'88 928 S4
Bericht Re: Porsche uit mijn geboortejaar 1989
Ola, ik voel mij als jonge dertiger toch geroepen een klein beetje bij te springen bij onze 'jonge' vriend.
Het valt mij op dat nog niemand de......928 heeft geopperd.
Ik weet dat een heleboel hier ook weer in de stereotiepe opmerkingen kunnen vervallen, maar als Paddo al tekent voor een 944, is de stap naar 928 zo gemaakt.
Voor € 10.000,-- kun je een hele mooie 928 uit 1989 krijgen, die qua onderhoud ook nog stevig is bijgehouden.
Dan heb je nog € 5000,-- / € 10.000,-- over om de komende 3 a 4 jaar aan onderhoud te besteden.
Tegen die tijd moet je wel zorgen een goede baan te hebben, anders wordt het wel een beetje spannend....

1 dingetje (voordat iemand anders ermee komt), je moet dan de P wel niet gaan gebruiken als dagelijkse auto, want dan ga je het niet echt redden qua benzinekosten e.d. (1 op 7 ongeveer)

Anyhow, laat je de dromen niet afpakken, heb ik ook nooit laten doen en ik ben er nooit slechter op geworden.
Alhoewel je naam doet denken dat dromen sowiezo niet echt een probleem is in jouw geval :mrgreen:
_________________________________________
All good things come to those who wait (wacht alleen niet te lang...)


25 mei 2010 12:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Porsche uit mijn geboortejaar 1989
PaddoSwam schreef:
Er is een toon gezet:

Een Porsche kost meer dan de aanschaf, en hier ben ik mij ook bewust van echter zat ik met de aanschaf rond de € 15 á € 20 .000 te denken hier naast houd ik ook zeker risico geld achter voor onderhoud/vervangen van onderdelen.

Een Turbo geniet niet echt de voorkeur wegens duurder onderhoud.

Wat is volgens jullie dan een realistischer bedrag voor een 964, want deze heeft wel de voorkeur.


Ik denk dat je dan al snel naar 25K gaat (en altijd een beetje achter de hand houden voor onvoorziene uitgaven)..

Iig succes en anders eerst nog even doorsparen (de zoektocht zelf is nl ook al erg leuk!).. En zoals gezegd hierboven, er zijn nog andere opties die wel eerder in beeld komen..


25 mei 2010 12:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Negenhonderdvijfenzestig.
Bericht Re: Porsche uit mijn geboortejaar 1989
sanderv schreef:
Het valt mij op dat nog niemand de......928 heeft geopperd.



Hmmm 8) ...... Te koop: 928 uit bijna '89 scheelt maar 3 jaar :mrgreen: , is wel degene die je zoekt!! :wink:
_________________________________________
Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......


25 mei 2010 12:55
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Targa, 911T hotrod ('70) EX: 3.2 Coupe
Bericht Re: Porsche uit mijn geboortejaar 1989
een goede 964, gaat idd richting 25k en misschien nog wel iets meer. En daarbij een 964 is wel één van de duurdere in onderhoud, maar ja het is dan ook de allermooiste :cheers:


25 mei 2010 12:57
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Porsche uit mijn geboortejaar 1989
porsche964 schreef:
een goede 964, gaat idd richting 25k en misschien nog wel iets meer. En daarbij een 964 is wel één van de duurdere in onderhoud, maar ja het is dan ook de allermooiste :cheers:


Er is een reden dat ik heel blij ben met het geboortejaar! Er werden nog 964's gebouwd! Mijn inziens de laatste der oude Porsches.

De 928 is ook een mooie optie, ik zal me nog eens goed verdiepen in wat 1989 me werkelijk te bieden heeft, maar hoe meer ik rond kijk, hoe vaker ik even gleur naar een 964.

Ik denk ook dat ik mijn budget richting de € 25.000,- aanschaf moet trekken voor ik een 964 zonder te veel ellende op mijn pad ga tegen komen.

En het is niet de bedoeling elke dag de Porsche rijder uit te hangen, forenzen á 120 km per dag is economisch niet haalbaar op het moment. ;)


25 mei 2010 13:09
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Omgeving Leuven
Bericht Re: Porsche uit mijn geboortejaar 1989
PaddoSwam schreef:
Er is een reden dat ik heel blij ben met het geboortejaar! Er werden nog 964's gebouwd! Mijn inziens de laatste der oude Porsches.

Toen werden de eersten gebouwd ... Zijn gebouwd tot MY 1994 als ik me niet vergis.

Ik ben ook aan het rondzien om mij voor mijn 20e verjaardag een 964 aan te schaffen, maar dan eentje van 91- aangezien er vanaf toen verschillende modificaties werden doorgevoerd.

Een goede 964 vindt je misschien wel voor €20.000,- Maar dan moet je wel erg goed zoeken... €25.000,- lijkt me een realistische prijs, maar zoals eerder door andere, wijze(re) 40 plussers reeds aangehaald: altijd enkele duizenden euro's achter de hand houden om tegenvallers aan te kunnen. Porsche (911) rijden kost nu eenmaal geld, ik denk ook aan verzekering, rijtaks(?in NL?), en niet te vergeten de brandstofkosten.


Veel succes met de zoektocht.
_________________________________________
R, S, ST, RS, RSR


25 mei 2010 14:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 996 4s, 993 c2 en 964 c2 tip
Weert
Bericht Re: Porsche uit mijn geboortejaar 1989
Een leeftijdsgenoot :thumleft:

Ik was 19 toen ik mijn 1e 911 kocht(een 964)
Voor 20k zit je inderdaad erg krap voor een 964, maar het kan wel(Dimitri en ik zijn er het levende voorbeeld van)
Ik moet je echter wel waarschuwen voor de 964. Het is een leuke wagen om normaal mee te rijden, maar vergt toch wel enige stuurmanskunsten.(lees er eens wat literatuur op na, of kijk uitzending van topgear over de 964, daarin wordt de 964 en ook de oudere 911jes omschreven als killer-porsches)
Dit moet natuurlijk niet te letterlijk genomen worden, maar mijn volgende porsche wordt waarschijnlijk een 944 voor het circuit om ervaring op te doen, en dan wellicht weer een 964 of andere 911.
Als je het puur om het bouwjaar doet zou ik inderdaad een 944 s2 pakken, anders kan je ook een klassieke 944 nemen, scheelt je de wegenbelasting.

Ik zou je droom gewoon nastreven en werkelijkheid maken, maar probeer zoals hierboven aangegeven wel te genieten van het zoekproces.
_________________________________________
Wederom op zoek naar ......


25 mei 2010 14:05
Profiel Facebook 
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Porsche uit mijn geboortejaar 1989
Ik had op mijn 21ste mijn eerste Porsche, en ben daar niet spijt van...wel heelwat armer. :P

Maar als ik jouw was, en het moet echt uit 1989 komen , zou ik voor een 944 Turbo gaan. Uit ondervinding weet ik dat een 944 Turbo goedkoper in de onderhoud is dan een 964.

Alle Porsches, toen ze nieuw waren, kost handen vol geld. De aanschaf waarde valt met de jaren. De onderhoud kosten stijgt alleen maar en onderdelen kost altijd veel geld.

Waarom niet een Type 1 944 kopen als eerste Porsche? Dan kan je wat ervaring opbouwen, en een gevoel krijgen voor de onderhouds kosten. Over een jaar of twee ga je voor wat je echt wil.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


25 mei 2010 14:14
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2S
010
Bericht Re: Porsche uit mijn geboortejaar 1989
Hey Repelsteeltje,
Ben het met Johan eens. Wat dacht jij van deze?
viewtopic.php?f=10&t=27737
_________________________________________
That's thirty minutes away. I'll be there in ten.


25 mei 2010 14:20
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Porsche uit mijn geboortejaar 1989
PaddoSwam schreef:

Wat is volgens jullie dan een realistischer bedrag voor een 964, want deze heeft wel de voorkeur.


Carlo van Krey heeft er momenteel één staan voor 21,5K (maar een 90-er). Hij behoort zonder meer tot de goedkoopste adressen waar je een fatsoenlijke auto kan kopen.

Maar: hou zeker 10K achter de hand.

Voor 22,5 zie ik bij vraag en aanbod op het forum een rode 1989-er die 20K geleden gereviseerd is. Als dat een volledige revisie is zou je wellicht het bedrag achter de hand wat lager kunnen maken (maar zeker niet onder de 5K).

En natuurlijk vind je onder de 20K wel 964's bij particulieren, maar de vraag is dan altijd wel wat je er voor krijgt. Soms krijg je heel veel waar voor je geld (want particulieren kunnen nu eenmaal niet de hoofdprijs vragen als ze de auto echt willen verkopen), soms koop je andermans ellende.


25 mei 2010 14:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Porsche uit mijn geboortejaar 1989
sanderv schreef:
Het valt mij op dat nog niemand de......928 heeft geopperd.


Goede 928's zijn zeldzaam en onderhoud is op niveau 911 turbo.

Citaat:
Voor € 10.000,-- kun je een hele mooie 928 uit 1989 krijgen, die qua onderhoud ook nog stevig is bijgehouden.


Ik zie voor goede 928's iha veel steviger prijzen voorbij komen.


25 mei 2010 14:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Een heerlijke Carrera 3.o targa en nog wat ander porsche gedonder
kort by Newark-on-Trent, U.K
Bericht Re: Porsche uit mijn geboortejaar 1989
Ach,

Ik had op 20 een 924
op 25 een 911 2.7 targa
op 30 een carrera 3 targa
op 34 een C3 en 930

en ik heb nog steed hetzelfde bedrag als waar ik mee begon (bijna niets meer over :mrgreen: )

Goede job + een maandelijks gespijsd porsche spaarvarken want "ze eten toch geen brood" gaat niet echt op en dan kun je beginnen. Koop de beste P voor je budget, houdt 3000 over per jaar voor benzine kosten (want de stelvio pass en de riviera op 20 in je p is toch wel iets voor de rest van je leven) en rijden dat kreng. Als je aan de uni zit kan je beter wat CO in de lucht blowen met je P dan dat ander geblow.

Koop op conditie, kijk eerst naar bodywork, dan naar ongeval damage en dan naar de mechanische conditie.

Komt wel goed. Investeer wijselijk en je gaat er niet te veel op inschieten.

Succes,


Bert
_________________________________________
http://911carrera3.com
Registrar for the Carrera 3.o and Turbo 3.o worldwide register


25 mei 2010 14:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Porsche uit mijn geboortejaar 1989
barolo schreef:
Hey Repelsteeltje,
Ben het met Johan eens. Wat dacht jij van deze?
viewtopic.php?f=10&t=27737

Dank je... het is echt een hele goede, zie toevoeging van vandaag.
En de helft van je oorspronkelijke budget.

PM of mail me als je intresse hebt 8)
_________________________________________
"If one does not fail at times, then one has not challenged himself."
Ferdinand Porsche


25 mei 2010 14:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 996 4s, 993 c2 en 964 c2 tip
Weert
Bericht Re: Porsche uit mijn geboortejaar 1989
puur uit interesse, want ik ben momenteel aan het kijken voor een 944 van 1986(of ouder)

Wat is het verschil in onderhoud van de gewone 163pk 944 en de 220pk 944 turbo(en als het kan de 944 s met 190pk ook) :mrgreen:
_________________________________________
Wederom op zoek naar ......


25 mei 2010 16:18
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Porsche uit mijn geboortejaar 1989
Tja niet echt het juiste topic maar goed. Turbo motoren zijn veel complexer en minder toegankelijk omdat alle ruimte in het vooronder volledig benut is door de motor en de plaatsing vd turbo en de luchtkanalen,

Dus voordat je ergens bij kunt ben je altijd langer bezig om onderdelen weg te halen. Daarnaast mag het duidelijk zijn dat een turbo motor wat meer te leiden heeft als is het alleen maar vanwege de turbo ;)

Voor specifieke info zou ik trouwens kijken op www.944forum.com daar kun je er veel meer over vinden!
_________________________________________
"If one does not fail at times, then one has not challenged himself."
Ferdinand Porsche


25 mei 2010 16:42
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 60 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.