Auteur |
Bericht |
alfa male
993 Carrera
Ex 968Dordrecht
|
Re: Mijn 968 Clubsport project(je)
Ik pakte het blad net erbij en het is een 944 turbo met een 968 blok (nog interessant). PM me even je email adres, ik zal het artikel voor je inscannen.
|
04 mei 2010 8:40 |
|
|
alfa male
993 Carrera
Ex 968Dordrecht
|
Re: Mijn 968 Clubsport project(je)
Frank, Johann, YHM.
|
04 mei 2010 16:57 |
|
|
The Dude
GTR R35, ex 996 C2, ex 968
|
Re: Mijn 968 Clubsport project(je)
Frank, wat is naast de Vems pnp nodig om deze in te bouwen bij een N/A setting? Zowel de klopsensor, EGT regeling en Wideband AFR? Op zolder ook nog met Pieter gesproken over de Vems pnp. Lijkt me de "goedkoopste" modificatie om meer koppel en extra paardjes te halen. Op z'n eigen 968 blok 45Nm en ruim 20pk extra.
Gr, Danny
edit; de egr niet...is een turbo onderdeel.
_________________________________________ één gek kan meer vragen dan tien wijzen kunnen beantwoorden!
|
06 mei 2010 13:18 |
|
|
Dimma
968 CS Turbo M030Wijk en Aalburg
|
Re: Mijn 968 Clubsport project(je)
Hoi danny, Eigenlijk heb je aan Vems alleen genoeg ; de standaard MAF vervalt en wordt vervangen door een 'gewone' tempsensor in de aanzuig. De uitbreiding voor de klopsensoren is wel een aanrader ; EGT is ook een extra maar wel zinvol voor een Turbo motor ; als de EGT ( uitlaatgastemperatuur ) te hoog wordt kan je de druk beperken, of de ontsteking wat verlaten of wat meer brandstof geven of gewoon doortrappen Zover ik begrijp zitten EGT en klopsensor in één 'extra'. Groet, Frank
|
06 mei 2010 23:08 |
|
|
The Dude
GTR R35, ex 996 C2, ex 968
|
Re: Mijn 968 Clubsport project(je)
Morgen Pieter maar eens bellen wat de N/A set gaat kosten met inbouw en afstellen. Met z'n 924/968 afstelling zouden we maar een uurtje op de vermogens bank nodig hebben.
_________________________________________ één gek kan meer vragen dan tien wijzen kunnen beantwoorden!
|
06 mei 2010 23:24 |
|
|
jwf
Porsche 968Zwolle
|
Re: Mijn 968 Clubsport project(je)
Eindelijk heb ik mijn zwarte cup 1 velgen gereed. Ik heb mijn velgen laten poedercoaten en heb direct nieuwe Michelin banden laten monteren. De auto rijdt weer perfect na een aantal maanden op winterbanden te hebben gereden. JW
|
08 mei 2010 15:31 |
|
|
Peter968
Cayman 981SMaasdam
|
Re: Mijn 968 Clubsport project(je)
Ziet er weer strak uit JWF!
|
08 mei 2010 17:46 |
|
|
Dimma
968 CS Turbo M030Wijk en Aalburg
|
Re: Mijn 968 Clubsport project(je)
Mooi man ! staan ze al breed of staan ze nog standaard ?
Groet, Frank
|
08 mei 2010 17:48 |
|
|
Peter968
Cayman 981SMaasdam
|
Re: Mijn 968 Clubsport project(je)
IK heb nog een setje 20mm spacers over inclusief tapeinden! Mooi man...
Peter
|
08 mei 2010 18:12 |
|
|
jwf
Porsche 968Zwolle
|
Re: Mijn 968 Clubsport project(je)
Nee, ik heb de auto nog niet verbreed. Dit is mogelijk een van de komende projecten. Velgen en banden waren al weer een rib uit mijn lijf, nu eerst maar weer eens goed poetsen (kost niets). Frank staat er al weer een volgende KZ gepland, of wil je eerst jouw turbo project hebben afgerond? JW
|
09 mei 2010 13:36 |
|
|
kristof
Cayman R - 924 turbo projectzandhoven - belgie
|
Re: Mijn 968 Clubsport project(je)
Hoi Frank Dat gaat een supermotor worden zo te zien ! Als er nog eens zo'n knutseldag wordt georganiseerd kom ik ook eens langs, dan breng ik je batterij terug en kan ik mijn spullen ook bij je ophalen. Ik heb ook nog een aircopomp voor Johann liggen en ik zou graag z'n RS-Barn uitlaat eens horen . Zou leuke zijn om eea te kunnen combineren. K.
|
12 mei 2010 15:49 |
|
|
The Dude
GTR R35, ex 996 C2, ex 968
|
Re: Mijn 968 Clubsport project(je)
Kristof, as Zaterdag is er weer een KZ!
_________________________________________ één gek kan meer vragen dan tien wijzen kunnen beantwoorden!
|
12 mei 2010 15:51 |
|
|
kristof
Cayman R - 924 turbo projectzandhoven - belgie
|
Re: Mijn 968 Clubsport project(je)
mmm, bad timing kan ik niet volgende dan maar ?
|
12 mei 2010 16:11 |
|
|
The Dude
GTR R35, ex 996 C2, ex 968
|
Re: Mijn 968 Clubsport project(je)
_________________________________________ één gek kan meer vragen dan tien wijzen kunnen beantwoorden!
|
12 mei 2010 16:17 |
|
|
Ben_968CS
968CS Intrax
968CS Bilstein
|
Re: Mijn 968 Clubsport project(je)
Mijn zwarte 968CS met RS Barn uitlaat staat bij Harry in Aalsmeer. Hij wil hem vast wel even voor je starten op 5 juni.
|
28 mei 2010 10:53 |
|
|
Mark Nauta
996 Carrera '02 - M3 3.0 '94Zevenbergen
|
Re: Mijn 968 Clubsport project(je)
En daar heb ik op de terugweg van de Ring vorig jaar eens enkele tientallen km's achter mogen rijden en wat een geluid heeft dat ding!!! Prachtig!
|
28 mei 2010 13:16 |
|
|
kristof
Cayman R - 924 turbo projectzandhoven - belgie
|
Re: Mijn 968 Clubsport project(je)
wat is er op 5 juni of ben ik nu heel lui door dat te vragen en niet te zoeken ?
|
28 mei 2010 13:32 |
|
|
Dimma
968 CS Turbo M030Wijk en Aalburg
|
Re: Mijn 968 Clubsport project(je)
|
29 mei 2010 13:46 |
|
|
kristof
Cayman R - 924 turbo projectzandhoven - belgie
|
Re: Mijn 968 Clubsport project(je)
Aalsmeer is me toch net iets te ver rijden (+/- 2u) Volgende knutseldag bij Frank, wanneer ?
|
29 mei 2010 18:51 |
|
|
Dimma
968 CS Turbo M030Wijk en Aalburg
|
Re: Mijn 968 Clubsport project(je)
Heren,
Vandaag de Vems ingebouwd bij Dave en Pieter. Alles was prima voorbereid ; lambda sonde gewisseld voor een breedband-Afr-sensor, maf sensor vervangen door een stuk buis met temp-sensor ; map sensor en nog wat extra touwtjes aangesloten, Motronic eruit gepakt ; stekker overgeprikt en we were ready to roll ... zo simpel is het als je het goed voorbereidt.
Inregelen duurde wat langer, temeer omdat de mijne aanmerkelijk eerder dreigde te gaan pingelen dan de standaard setting van Pieter z'n 924/68. Het lijkt erop of één pitje niet helemaal goed meeloopt of er mogelijk een injector een enigzins mindere opbrengst heeft. Moeten we nog even naar kijken. Al met al maakt het voor het vermogen in het middengebied en bovenin helemaal niets uit ; onderin heeft ie wel een 20 Nm meer te vergeven. Dit alles onder voorbehoud van de mindere bougie of injector. Omdat ik met een maand of wat toch de Turbo motor ga monteren ga ik er wel even naar kijken maar me hier niet te druk over maken.
Al met al heeft montage en inregelen een uurtje of 6 geduurd. Resultaat is goed, de auto rijdt probleemloos en net zo goed als ervoor ( met de Motronic ), alleen jammer dat we er ( nog ) geen meer vermogen uit hebben kunnen peuren.
Het Turbo onderblok is nieuw ge-alusil-ed klaar en de drijfstangen zijn ook binnen. Nu is het wachten nog op de zuigers van Herr Wössner en de hoofd - en drijfstanglagers, dan kan het bouwen van het Turbo blok beginnen.
Ik houd U op de hoogte !
Groet, Frank
|
30 jun 2010 22:16 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: Mijn 968 Clubsport project(je)
Of je even een foto of 100 van de opbouw van je turbo blok wil maken. Vooral ook veel voor en na plaatjes! Mooi project!
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
30 jun 2010 22:28 |
|
|
Dimma
968 CS Turbo M030Wijk en Aalburg
|
Re: Mijn 968 Clubsport project(je)
Ja, eigenlijk wel, maar eigenlijk ook niet Die duitse punktlichkeit is blijkbaar ook aan devaluatie onderhevig, want de zuigers zijn pas afgelopen week bij Hr. Wössner afgestuurd. Heb ze inmiddels binnen en het zijn wel schoonheden Moet het blok op gaan halen bij de Alusiler en dan kunnen we beginnen met bouwen. Probleem(pje) is echter dat mijn maat in het kwaad niet vóór Oktober zal beginnen met het bouwen van de inlaat. Dus is de haast er een beetje af en dus krijgen andere dingen weer prioriteit ... maar één dezer weken zet ik 'm zover in elkaar ... Ik houd U op de hoogte. Groet, Frank
|
02 aug 2010 21:51 |
|
|
wvwaard
968(eind '91), met beschikking over 944S2('91) en 996 Coupe('99)Woerden
|
Re: Mijn 968 Clubsport project(je)
Beste Mensen, Ik ben nieuw op dit forum maar daarom niet minder interessant. Met veel interesse heb ik de vele posts gelezen over de "mods" van iedereen op zijn geliefde 968 of ander model. Ook ik ben een fan van de 968 en heb getracht er een nog mooiere van de maken. Mijn styling en tuning is een combinatie van allerhande componenten. Het uiterlijk is 968 Turbo S en Innerlijk is een Rotrex compressor aangedreven machine met uiteindelijk 335pk en 395nm. Ik schrijf uiteindelijk omdat ik hopelijk heel veel plezier vrijdag de auto (20e augustus 2010) mag ophalen. Op bijgaande link treffen jullie een verzameling van foto's hoe de auto tot stand is gekomen o.a. in samenwerking met custom-concepts.nl en tonnyvanzweeden.nl. De tuner voor het motomanagement is tvsengineering.nl uit Aalten. De link : http://picasaweb.google.com/wvwaard/968 ... irectlink#Veel kijk plezier en bij vragen kunnen jullie me altijd pm'en als dat mag hier... Groet Walter van Waard
_________________________________________ groeten, Walter
Enjoy every minute every day every week every month.... To Die is a waste of wisdom and knowledge.
|
17 aug 2010 23:09 |
|
|
Dimma
968 CS Turbo M030Wijk en Aalburg
|
Re: Mijn 968 Clubsport project(je)
ppfffft, ff het stof van dit draadje blazen want er is goed nieuws : morgen haal ik het blok op van de Alusiler en dan gaan we 'm in elkaar stampen. Het inlaat-verhaal is nog niet echt hard opgeschoten maar er zit wel enige voortgang in. Zoals eerder gezegd is de bouw van een Turbo 968 motor een mooi winterprojectje, het is alleen een volgende, deze winter geworden Ik ben voornemens veel foto's te gaan maken om jullie allemaal mee te laten genieten van de weg naar 450 pk en 550 Nm Groet, Frank
|
21 dec 2010 21:57 |
|
|
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
Re: Mijn 968 Clubsport project(je)
Welke turbo ga je gebruiken? GT30, 35 of een ander merk dan Garrett?
_________________________________________ www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer www.mh-schietsport.nl voor sportschutters
|
21 dec 2010 22:07 |
|
|