Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 10:19

Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Ratel in uitlaat 996 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Ratel in uitlaat 996
in de uitlaat zitten dempingschildjes die het dempingsmateriaal op hun plek houden.
deze schildjes willen op den duur wel eens los gaan zitten en dan krijg dat rammel geluid.
dat is op zich niet erg en ook geen APK afkeurpunt ... dus demper hoeft niet vervangen te worden tenzij je dat zelf wilt ...

22 mei 2010 15:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
911 991 3.8 Carrera S, Cayman S, ex 911 996 Coupe 3.6 MK2, ex Boxster 986, ex 924
Veenendaal
Klopt Toon,

Ik heb het ook. Bij koude motor hoor je een rammeltje in de einddemper. Ook zaten bij mij de hitteschildjes los, nieuwe bouten erin en klaar waren deze weer. Dacht toen dat het gerammel opgelost was. Maar kwam er toen achter dat er ook een schotje in de demper los zit. Even tegen de achterkant van de demper aantikken met je hand, dan hoor je het rammeltje ook. Gelukkig hoor ik het niet meer als de motor warm is, dus laat ik het zo.

Ber.

29 mei 2010 19:59
Profiel Facebook 
PorscheForum Rookie
Wat 'Ber' en 'The Mud' beschrijven was bij mij ook aan de hand. Gezeur met hitteschildjes ed inderdaad. Het werd wel steeds erger dat het op het laatst echt geen stijl meer was. En het was extra inderdaad bij een koude motor en als je stilstaat en optrekt.

Nu verholpen en ben erg blij hij klinkt weer geweldig!! (ik wil weer het raam open doen om de uitlaat nog beter te horen :drive: )

30 mei 2010 13:08
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2