Auteur |
Bericht |
9116001
9116001
|
 OIL meter
OIL meter (linkse klok op foto)
Via welke sensor wordt deze aangestuurd ? Welke waarde moet deze hebben ?
|
30 mei 2010 17:43 |
|
 |
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
 Re: OIL meter
Via de olietankvlotter in de olietank, te vinden rechts achter het achterwiel Maakt niet uit hoeveel, als het bij warme motor en stationair draaien de wijzer maar niet in het rode gedeelte staat. ( jouw tweede topic over het zelfde onderwerp, lees eens in jouw instructie boekje hoe bijvoorbeeld het olie peilen moet gebeuren, dat is juist het mooie van zo'n boekje, je leert jouw auto kennen.)
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
30 mei 2010 17:57 |
|
 |
9116001
9116001
|
 Re: OIL meter
Denk dat of de Oil meter of de sensor kapot is, blijft constant in het rood staan.
|
30 mei 2010 18:16 |
|
 |
rob964.c4
964.c4assendelft
|
 Re: OIL meter
eerst warm rijden dan stationair laten draaien en kijken, anders olie peilen met de peil stok en aan die hand van die meting olie bijvullen. en dan nog eens kijken
_________________________________________ remmen is angst
|
30 mei 2010 18:47 |
|
 |
Anne 2.7
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82> Groningen PF #4 <
|
 Re: OIL meter
Beetje freubelen aan de aansluiting van de draden op de tankvlotter. Wil wel eens helpen.
_________________________________________ Trained by GP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
|
30 mei 2010 19:12 |
|
 |
cabrio wim
|
 Re: OIL meter
Anne 2.7 bedoeld dus massa even schoonmaken. 
|
30 mei 2010 19:35 |
|
 |
marino
997 GTS C2 cabrio '11 zwart
ex 964 Jubi #445 '93 viola
ex 996TT '03 zwart
ex 993 TT '98
ex 993 cabrio '94
ex 997 C2 '05vlakbij de Koekstad....
|
 Re: OIL meter
of je oliepeil is gewoon te laag 
|
30 mei 2010 19:51 |
|
 |
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
 Re: OIL meter
Waar ik overigens erg benieuwd naar ben, is wat het verschil mag zijn tussen stilstaan en rijden? Het viel me namelijk vandaag(  ) voor het eerst op dat er een aardig verschil te zien is op de "OIL meter".
|
17 sep 2010 0:06 |
|
 |
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
 Re: OIL meter
Tijdens het rijden moet je er gewoon niet naar kijken, met al dat geklots zegt het niets meer.
_________________________________________ Got coffee?
|
17 sep 2010 7:18 |
|
 |
hms
provincie utrecht
|
 Re: OIL meter
ik heb hetzelfde probleem met de OIL-meter. Oliepeil was wel goed. Hoe vaak moet ik dit nu handmatig checken? 
|
17 sep 2010 8:26 |
|
 |
rob964.c4
964.c4assendelft
|
 Re: OIL meter
dat hangt van hoeveel je rijd en het verbruik af,
maar bij dagelijks gebruik zou ik beginnen met elke week, er zit bijna 12 liter in dus een liter minder is nu niet direct een ramp
_________________________________________ remmen is angst
|
17 sep 2010 9:30 |
|
 |
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
 Re: OIL meter
elke week tenzij er een plas olie onder ligt
_________________________________________ Got coffee?
|
17 sep 2010 9:32 |
|
 |
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
 Re: OIL meter
Wat bedoel je met "hetzelfde probleem"? Zoals gezegd alleen warm, stationair, vlakke ondergrond, de stand van de meter bekijken. Eventueel bevestigen via de peilstok. Let op: halverwege de peilstok is tegen/in het rood op de meter! Dit hoort zo.
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
17 sep 2010 9:42 |
|
 |
Airhead
1986 C1Friesland
|
 Re: OIL meter
Iedere 500-1000 km lijkt mij voldoende. Als het nog vaker zou moeten is je rijbewijs al ingenomen, of je blok toch al toe aan een revisie. 
_________________________________________ Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam. [Walter Röhrl - über den 911 3.2]
|
17 sep 2010 9:49 |
|
 |
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
 Re: OIL meter
Vandaag pas? Het verschil mag maximaal zijn, want tijdens het rijden geeft die meter non-info  .
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
17 sep 2010 10:08 |
|
 |
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
 Re: OIL meter
Volgens mij loopt ie je een beetje te dollen. Je gelooft toch zelf niet dat iemand dit pas na 5 jaar ziet 
|
17 sep 2010 10:18 |
|
 |
cabrio wim
|
 Re: OIL meter
Om aan alle verhalen een eind te maken, staat normaal staat de olie meter op het dashboard gelijk aan het niveau in de tank. Tijdens het accelereren zal de meter onderaan staan, en bij constant rijden b.v 120 km/h zal de meter bijna terug komen tot half weg. Zod4ra men dan weer gas geeft, zal de meter zakken tot in rode gebied. Tijdens het stilstaan en stationair draaien van de motor komt de meter na een klein half minuutje in de stand met de hoeveelheid olie in de tank. Deze stand moet gelijk zijn op de peilstok, dus 3/4 op de meter zal 3/4 in de tank moeten zijn. En alles wat hij anders aangeeft of doet tijdens het rijden/stil staan is fout. 
|
17 sep 2010 10:43 |
|
 |
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
 Re: OIL meter
`ik heb mijn ogen meestal op de weg 
|
17 sep 2010 10:46 |
|
 |
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
 Re: OIL meter
Zoals de meeste mensen, maar je maakt me niet wijs dat je nooit eens naar je toerenteller/snelheidsmeter etc. kijkt 
|
17 sep 2010 10:53 |
|
 |
hms
provincie utrecht
|
 Re: OIL meter
die van mij staat dus continu in het rood. maar de hoogte op de peilstok is prima.
vind ik toch vervelend dat-ie het niet goed doet.
|
17 sep 2010 11:28 |
|
 |
cabrio wim
|
 Re: OIL meter
Zou ik toch even de tank massa en eventueel vlotter nakijken. 
|
17 sep 2010 11:58 |
|
 |
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
 Re: OIL meter
Wim, dat van 3/4 meter = 3/4 peilstok heb ik toch echt anders ervaren. Zowel in 3.2 als de 993: NET rood dus onderin meter = 1/2 peilstok.
Vind dit ook verklaarbaar: de meter waarschuwt om eens te gaan bijvullen; in werkelijkheid is het nivo dan nog 50% max-min.
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
17 sep 2010 12:46 |
|
 |
cabrio wim
|
 Re: OIL meter
Oké, kan best zo zijn, maar bij mijn laatste 2 cabrio's gaat de meter precies gelijk op met peilstok. Dus als hij tegen het rode komt, (bij deze 3.2 nog niet meegemaakt) maar bij de groene voor revisie wel, stond die ook net boven onderste streepje peilstok. Zit dan nog dik 11 liter in volgens mij. Maar zal dan ook weer wel niet kloppen, maar in ieder geval wel prettiger als van die ADHD meters. 
|
17 sep 2010 13:23 |
|
 |
hms
provincie utrecht
|
 Re: OIL meter
mmm... gooi er toch maar wat extra olie in
|
17 sep 2010 14:08 |
|
 |
flitser01
911 SC 3.0 bj 1983zandhoven ( belgie)
|
 Re: OIL meter
bij mij een tijdje geleden ook de meter in rood staan , kontakten gereinigd en nieuwe klemmetjes opgezet , probleem opgelost, en je een juiste meting zoals wim ook geeft bij mij
_________________________________________ Engine in the back , water to the river
|
17 sep 2010 14:30 |
|
|