Auteur |
Bericht |
ralf996
ex 996 4s, 993 c2 en
964 c2 tipWeert
|
Re: Probleem met inschrijving 911/930 Turbo
Het enige waar je je druk om dient te maken is of het papierwerk in orde is. Als de wagen in Nederland op kenteken heeft gestaan zijn ze in Belgie verplicht de auto op kenteken te nemen. Heeft te maken met Europese richtlijnen/wetgeving m.b.t vrije marktwerking
_________________________________________ Wederom op zoek naar ......
|
19 mei 2010 23:45 |
|
|
Diablo
Porsche 911 3.2
Heusden - Zolder
Belgie (Limburg)
|
Re: Probleem met inschrijving 911/930 Turbo
Laten we het hopen William , bon chance
_________________________________________ Damm Girl , You Look So Good It Hurts !! Wie veel weet en niet vergeet WEET !!
|
20 mei 2010 8:43 |
|
|
ralf996
ex 996 4s, 993 c2 en
964 c2 tipWeert
|
Re: Probleem met inschrijving 911/930 Turbo
Ik snap het probleem niet zo. De wagen stond in Nederland toch op kenteken? Dan moet je met die papieren gewoon naar Belgie kunnen exporteren. Ik heb mijn motor geimporteerd met 25kw op kenteken. Ik kon de motor in Nederland niet op 25kw op papier krijgen, de motor kon niet geleverd worden met 25kw en niemand kon me helpen. In Duitsland kon de motor wel 25kw op papier, dus toen heb ik dat daar erop laten zetten en naar rdw voor in te voeren. Daar zijn ze VERPLICHT om de 25kw op kenteken te zetten. Ze hebben ook niet eens gecontroleerd of het echt 25kw was.
Die manier van handelen is van toepassing op alle inter-Europese import/export.
_________________________________________ Wederom op zoek naar ......
|
20 mei 2010 15:39 |
|
|
ralf996
ex 996 4s, 993 c2 en
964 c2 tipWeert
|
Re: Probleem met inschrijving 911/930 Turbo
Maar als de auto al eerder in de EU ingeschreven heeft gestaan zou je die hele typegoedkeuring niet hoeven hebben. (er wordt verondersteld dat die aanwezig is doordat de wagen in Nederland op kenteken heeft gestaan)
_________________________________________ Wederom op zoek naar ......
|
20 mei 2010 16:36 |
|
|
bully
|
Re: Probleem met inschrijving 911/930 Turbo
En?.....Al nieuws
|
01 jun 2010 18:24 |
|
|
bully
|
Re: Probleem met inschrijving 911/930 Turbo
1 europa en dan zoveel gezeur over een auto hoop dat het snel lukt
|
02 jun 2010 13:41 |
|
|
ricky911
997 4S, ex- 964, Cayenne S, Range Rover Sport 2010Regio Arnhem
|
Re: Probleem met inschrijving 911/930 Turbo
Als het type plaatje niet geleverd wordt dan heb je nog de optie voor een individuele type goedkeuring. Inderdaad schrijft de europese wetgeving voor dat een wagen eenmaal op kenteken gezet in Europa niet geweigerd mag worden. Dit geldt voor alle wagen van na 1998 waarbij in Belgie door de fabrikant / importeur een certificaat van conformiteit (gelijk vormigheids attest GVA ) kan worden verstrekt. Bij import controleren de instanties of de wagen voldoet aan de afgegeven type goedkeuring. Voor wagens van voor 1997 bestaat dit niet en gebruikt men de gegevens die beschikbaar zijn in NL bij de RDW en in Belgie via een PVG zeg maar een eigen variant van het typegoedkeuring. Met andere woorden. Is er in Belgie een zelfde 930 turbo op kenteken gezet met dezelfde aanpassingen dan zou je een type plaatje moeten ontvangen, wijkt er echter ook maar 1 detail af (bv banden maat) dan komt dit al niet meer overeen Je kunt dan alleen nog gaan voor een individuele keuring waarbij de wagen met al zijn/haar aanpassingen wordt gekeurd en dan maken ze een nieuwe PVG nummer aan. Dit gaat juist makkelijker met wagens van voor 1998 dan na 1998. Dus hoe dan ook je hebt de mogelijkheid je wagen op Belgisch kenteken te zetten. Aan een individuele type goedkeuring zijn echter hogere kosten verbonden. Je moet een afspraak maken voor een gelijkvormigheidkeuring in een hoofdstation. Tijdens deze keuring wordt bepaald of de auto conform is met een bestaande Belgische of EU-typegoedkeuring (denk aan details zoals E nummers op gordels, koplampen, achterlichten etc). Indien Ja, dan krijg je van de GOCA een ‘attest gelijkgesteld met een gelijkvormigheidattest’ en kan de auto worden ingeschreven. Indien Nee, krijg je van de GOCA een brief waarin je op de hoogte wordt gesteld van de mogelijkheid om een ‘eenmalige goedkeuring aan te vragen bij het ministerie van verkeer. Je doet deze aanvraag schriftelijk, wacht op een vraag tot betaling van 65€, doet deze betaling en je wacht af. Mogelijk krijg je zonder verder onderzoek of verplichting een ‘eenmalige goedkeuring’ of het ministerie laat je weten welke wijzigingen je dient uit te voeren/attesten je dient te laten zien voor het verkrijgen van je goedkeuring. Meestal moet de keuring deze wijzigingen vaststellen, maar het is ook mogelijk dat je de wagen moet laten controleren op het BIVV. Zonder zware tegenslagen is ook deze procedure haalbaar. In beide gevallen de aanvraag tot inschrijving opsturen en wachten op je plaat. Indien je de plaat gaat afhalen, vraag dan na op welke dag dat de douane aanwezig is, buiten deze dagen kom je van een kale reis terug http://www.wegcode.be/wet.php?wet=22&no ... 2014-10-29Het is zeker te doen maar met veel geduld!!!! Sterkte
|
02 jun 2010 13:58 |
|
|
axe
|
Re: Probleem met inschrijving 911/930 Turbo
je moet niet teveel verwachten van die keuring op originaliteit hoor!! zolang het niet verdreven verlaagd of uitgebreed is... is dat allemaal geen prb! groetjes axe
|
02 jun 2010 17:16 |
|
|
axe
|
Re: Probleem met inschrijving 911/930 Turbo
ik ben ook bij van Dieteren geweest, in Anderlecht, de grooste moeite is om daar uit te komen zonder overvallen te worden De mijne komt uit Duitsland... stond wel in een goede originele staat , maar naar mijn weten hebben ze hem zelf niet op de brug gezet.... Ik denk dat ze vooral de nummer gecontroleerd hebben.... (en de rest meer op zicht) veel succes alleszins, kan me voorstellen dat het echt frustrerend is om je auto niet te kunnen inschrijven! Ik had in de tijd transitplaatjes.... kan je overal mee naar toe
|
03 jun 2010 10:19 |
|
|
Diablo
Porsche 911 3.2
Heusden - Zolder
Belgie (Limburg)
|
Re: Probleem met inschrijving 911/930 Turbo
_________________________________________ Damm Girl , You Look So Good It Hurts !! Wie veel weet en niet vergeet WEET !!
|
28 jun 2010 20:31 |
|
|
Richard
ex 911 3.2 carrera "84,
ex Boxster 986,
ex996 cabrio c4
ex 996 4SLeiderdorp
|
Re: Probleem met inschrijving 911/930 Turbo
mooi man ,veel succes ,je geduld is aardig op de proef gesteld
|
28 jun 2010 20:32 |
|
|
bully
|
Re: Probleem met inschrijving 911/930 Turbo
he he eindelijk, succes morgen
|
28 jun 2010 20:34 |
|
|
ralf996
ex 996 4s, 993 c2 en
964 c2 tipWeert
|
Re: Probleem met inschrijving 911/930 Turbo
ik zal voor je duimen
_________________________________________ Wederom op zoek naar ......
|
28 jun 2010 23:00 |
|
|
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
Re: Probleem met inschrijving 911/930 Turbo
Nou sterkte, Wel eventjes het resultaat melden svp. Rare verkeersjongens die Belgen
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
28 jun 2010 23:53 |
|
|
bully
|
Re: Probleem met inschrijving 911/930 Turbo
1 europa he
|
28 jun 2010 23:54 |
|
|
Justin
Porsche 964 C4
|
Re: Probleem met inschrijving 911/930 Turbo
Succes, heb ook eerder tussen Belgische en Nederlandse douane gezeten voor de P. Kan je zeggen, geen pretje. Je denkt 1 Europa, etc., etc. praktisch kwam hier bij mij weinig van terecht en dan doel ik met name op de snelheid van handelen van eerder genoemde instanties. Er werd zelfs nog gewerkt met een typemachine bijvoorbeeld en kon alleen contant import belasting betalen etc. (viel op zich wel mee bij een 964, maar ze vertelden ook dat er regelmatig mensen waren met een wat duurdere auto voor de invoer die rustig tot 50k contant meenamen - en dat vonden zij volstrekt normaal - ). Mijn les voor de goedkeuring voor de openbare weg in deze(andere instantie) was: Alles meer dan goed voorbereid hebben, d.w.z. zorgen dat ik op alle afkeur mogelijkheden voorbereid ben, en vooral een gezellige bak koffie drinken met de keurder en geduld hebben Het zal bij jou ook goed komen en dan zijn de strubbelingen wellicht snel vergeten. Nette actie van MH Peize.
_________________________________________ Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.
|
29 jun 2010 0:42 |
|
|
Richard
ex 911 3.2 carrera "84,
ex Boxster 986,
ex996 cabrio c4
ex 996 4SLeiderdorp
|
Re: Probleem met inschrijving 911/930 Turbo
wat een gedoe zeg
|
29 jun 2010 11:19 |
|
|
horch
911 T Targa
930 Turbo
991.2 TargaBreda
|
Re: Probleem met inschrijving 911/930 Turbo
Tijd voor champagne
|
29 jun 2010 13:05 |
|
|
ralf996
ex 996 4s, 993 c2 en
964 c2 tipWeert
|
Re: Probleem met inschrijving 911/930 Turbo
_________________________________________ Wederom op zoek naar ......
|
29 jun 2010 18:43 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Probleem met inschrijving 911/930 Turbo
Gelukkig dat eea in NL toch wel een heel stuk makkelijker is.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
29 jun 2010 23:46 |
|
|
mafke
Opglabbeek, België
|
Re: Probleem met inschrijving 911/930 Turbo
Ben je zeker van die 3 weken? Ben zelf een 968 aan het invoeren en wacht al van eind maart op die papieren. Wachttijden van 3 tot 4 maanden zijn blijkbaar normaal
|
30 jun 2010 20:49 |
|
|
ralf996
ex 996 4s, 993 c2 en
964 c2 tipWeert
|
Re: Probleem met inschrijving 911/930 Turbo
ambtenaren............
_________________________________________ Wederom op zoek naar ......
|
01 jul 2010 10:21 |
|
|
mafke
Opglabbeek, België
|
Re: Probleem met inschrijving 911/930 Turbo
Ja, bij douane ingevoerd en daarna homologatiekeuring in Alken. Daar zei men dat het minstens 3 tot 4 maanden ging duren. Heb al eens gehoord dat men dit doet om invoeren te ontmoedigen en zo de eigen markt te 'beschermen'. Aan de andere kant hoorde ik ook dat het tegenwoordig sneller zou moeten gaan... Afwachten dus...
|
01 jul 2010 21:41 |
|
|
klefroid
911 930 3.3 turbo '77Ninove belgie
|
Re: Probleem met inschrijving 911/930 Turbo
Hey, Mijn 930 komt ook uit nederland maar ik heb dat gedoe niet gehad... Opgehaald in nederland bij verkoper , in aalst (belgie) naar de douane (15 cent ) gerestaureerd en daarna gewoon naar keuring in zwijnaarde... Mijn wagen staat ingeschreven als oldtimer, 125€ totale kost om een jaartje op de weg te rijden. Das goed 1 keer tanken :d Proficiat met je aankoop!
|
06 jul 2010 23:41 |
|
|
klefroid
911 930 3.3 turbo '77Ninove belgie
|
Re: Probleem met inschrijving 911/930 Turbo
| | | | vawilliam2003 schreef: Klefroid De mijne heeft is van 1986, toen geleverd in Duitsland, 1999 verhuist naar Nederland en nu dus in Belgie. Het probleem is dat: 1. Ik geen gelijkvormigheid attest heb. 2. Mijn model afwijkt van de PVG in Belgie. Mijn 930 heeft de 68 motor die normaal voor de Amerikaanse mark zou zijn. De PVG in Belgie voor 1986 vermeld een type 66 motor. Vandaar de problemen met de inschrijving en dus de homologatie keuring. In het originele onderhoudsboekje staat de 68 motor nummer nochtans vermeld?????? Als alles in orde is zien we mekaar zeker wel eens een keertje. | | | | |
Ok zou leuk zijn Ik zou graag eens voelen hoe zo een andere 930 turbo het doet aangezien de mijne de enige is waar ik al heb (met) mee gereden . Is hij mechanische gedeelte in orde of moet je er nog aan sleutelen?
|
07 jul 2010 16:18 |
|
|