Re: Nieuwe Porsche Cayenne ?
Ik rij in Frankrijk ABSOLUUT niet te hard, ze staan op ieder viaduct of onderaan een berg wel te laseren of flitsen en je kunt direct afrekenen!
Om alles in het juiste perspectief te plaatsen,
De RR Sport is de nieuwe 3.0 TD V6 , 600 nw koppel, 245 pk. Verbruik gem 8,5 op 100.
Aangezien ik zakelijk makkelijk 50.000 tot 80.000 km per jaar rij is de Cayenne met verbruik van 15 op 100 een kostbare grap. Daarom heb ik voor een diesel gekozen. ik ruil de RR sport dan ook uiterlijk na twee jaar weer in en zoals gezegd rij ik deze zakelijk en niet prive (geen bijtelling en als Nederlandse ondernemen mag je zelf kiezen
).
De Cayenne hebben we 2e hands in Duitsland gekocht en is van maart 2007 (een van de eerste Mk2) met nog geen 40.000 km op de teller en is echt full option.
Qua rijden kun je inderdaad ongegeneerd hard met de Cayenne rijden. Ik heb in Duitsland wanneer het rustig was op de autobahn al een aantal keer rond de 250 km per uur gereden en ik had niet het gevoel dat de Cayenne moeilijker te besturen werd, ook niet na een aantal x hard remmen.
Bij de RR Sport is de koek wel op rond de 200 km (op de teller) en is de wagen erg zweverig. Die wagen is goed controleerbaar tot 160 km/h. Daarboven is dat niet fijn. Dit is ook duidelijk een andere wagen dan de Cayenne. Beide wagen zijn erg goede reiswagens voor de lange ritten naar inderdaad bv Frankrijk. Kan veel mee, bagage, honden, bootje er achter etc en berg op zakt de snelheid dan niet terug