Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 13:47

Antwoord op onderwerp  [ 85 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Not dead yet....... 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
KIA/ex-924 driver
DEN(k) HELDER
Bericht Re: Not dead yet.......
Hallo mensen, :drive:

vandaag wat nieuwe foto's opgestuurt gekregen: ik weet dat de meeste mensen hier geen fan zijn van ombouw maar ik vind dat het nieuwe dashboard wel verdomd goed staat bij deze 924!

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

01 jun 2010 19:49
Profiel Facebook 
Moderator
PF #57
netjes gewerkt en een hele verbetering. vind het ook erg strak staan.

01 jun 2010 19:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
996 3.6 - 2002
Gent - België
Dus als ik het goed begrijp, ben je de 924 helemaal aan het opknappen ?
Mooi hoor dat dashboard. Mij bekend :-)

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be

01 jun 2010 22:19
Profiel WWW Facebook 
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Ziet er goed uit! Spannend project; zo te zien wordt de auto geheel opnieuw opgebouwd?

01 jun 2010 22:50
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Ziet er strak uit zo Bar. Leuk dat je toch nog op de hoogte blijft zo van de 924.

01 jun 2010 23:24
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
924 80 wit EX. 924 80 rood
Amersfoort
inderdaad erg leuk.

ik heb als het goed is de zijruiten van de donor auto in m`n 924 zitten.

en volg de 924 ombouw ook :thumleft:

01 jun 2010 23:28
Profiel
foxtrot / oscar
how to make a small fortune: start with a big one and invest in a 924

02 jun 2010 4:15
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02. Cayenne: ex 958-10, 9YA-18
Dirksland
Ben het in deze wel met jeroen eens, 10k is een hoop geld voor een auto met die leeftijd / historie. Ondanks dat je geen cabrio wilt toch ff een perspectief: leg er 2/3k bij en je hebt een vroege boxster

02 jun 2010 13:40
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
+1. 924 wordt denk ik nooit echt een investering op de GTS'sen etc. na.

02 jun 2010 15:25
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Maarten schreef:
denk ik

.. dat dachten 'n hoop mensen eerder ook van de 73'er RS en de Carrera 3.0 :wink:

Maar goed - deze Babs De Bouwer 924 is niet meer origineel :wink:

02 jun 2010 16:27
Profiel WWW Facebook 
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
'73 RS waag ik te betwijfelen. C3.0 waren ignoranti 8)

02 jun 2010 16:33
Profiel
PorscheForum Rakker
944 S2 Targa M220
Belgie (Oost-Vlaanderen)
my two cents:
1 een 924 is dat nooit waard in centen, emotioneel, hell, what een gek er voor overheeft hee.
2 denk dat na en proefrit met 944, 968 (allebei te vinden voor <10k -de 968 iets moeilijker- en dan er nog 3k bovenop voor controle en eventueel vervangen van stukken) de liefde nog groter zal zijn, in soepleheid, rijplezier en alles.

Maar ik al erdeer zei, als het op Porschepassie aankomt denkt niemand nog rationeel maar met zijn hart...

02 jun 2010 16:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex: 986 3.2S Tiptronic
Randstad
JoeBar_S2 schreef:
Maar ik al erdeer zei, als het op Porschepassie aankomt denkt niemand nog rationeel maar met zijn hart...

+1

02 jun 2010 18:11
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
JoeBar_S2 schreef:
denk dat na en proefrit met 944

Niet alleen het dashboard in deze 924 is van 'n 944 ... :wink:

.. en 'n 968 voor 10K of minder zou ik zeker laten staan :idea:

02 jun 2010 18:58
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
KIA/ex-924 driver
DEN(k) HELDER
Tja... ik denk dat de 924 in de toekomst echt wel gaat stijgen in waarde. Hetzelfde is ook gebeurd met de 914. :) En de 944 gaat natuurlijk of IS al een klassieker die hoog op de verlanglijst staat bij beginnende porsche rijders. Alleen, het is niets voor mij. Ik was altijd wel tevreden met de 924 in zijn geheel:
-125 PK vond ik genoeg. Waar kan je tegenwoordig nog echt hard rijden zonder oom agent achter je aan te krijgen?
- Kwa techniek makkelijk om te sleutelen, onderdelen zijn vollop aanwezig.
- Design: vond ik veel mooier dan bij de 944, die vind ik nog steeds een beetje lomp ogen :oops: Gelukkig is dit een smaak kwestie, dus aub niet kwaad worden haha
- Je kon veel meer boodschappen mee nemen in de 924 dan in de Kia Picanto :cheers:

Achja, wagen had ook wel zijn slechte kanten maar een mens kan niet alles hebben.

Ik hoorde laatst iemand die zei dat de bedrading de achilles pees van de 924 is: voor deze 924 niet meer want de bedrading van de donorwagen ( overigens nog erg goed ) wordt overgezet! :idea:

02 jun 2010 19:56
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
FROST schreef:
o.a.
Tja... Waar kan je tegenwoordig nog echt hard rijden zonder oom agent achter je aan te krijgen?
Gelukkig is dit een smaak kwestie en Achja, wagen had ook wel zijn slechte kanten maar een mens kan niet alles hebben.

Duitsland :!: Al is het met een 924 3 dagen rijden . :mrgreen: :lol: :oops:
En Den Helder , daar rijdt oom agent nog op een varken ,toch :?: :wink:

Smaken verschillen .

Blijft een auto van 29 jaar , dus verwacht niet dat je er 5 jaar zonder bijkomende kosten in kan rijden . :!: :drive:

:idea: Babs , doe lekker wat je zelf wilt , maar denk er eerst heel goed over na . :!: :idea:

02 jun 2010 20:32
Profiel Facebook 
993 biturbo 2WD
Cerisy la Forêt Fr.
jeroenoop schreef:

:idea: Babs , doe lekker wat je zelf wilt , maar denk er eerst heel goed over na . :!: :idea:

Waarom erover nadenken? Deze auto is straks gerestaureerd en zal er goed uit zien! En ook met een veel jongere auto kun je behoorlijk wat onvoorziene onkosten hebben,vertel mij wat! Nu wordt er kritiek uitgeoefend,dat de auto het niet waard is enz. Wat is iets waard? Als iemand hier op het forum dure velgen,een dure sportuilaat monteert is het een en al lof. Is in feite ook weggegooid geld,zal de auto ook nauwelijks of helemaal niet in waarde doen stijgen of beter laten rijden! Babs, go for it!

02 jun 2010 20:58
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
arenarood schreef:
jeroenoop schreef:

Waarom erover nadenken?

Ik ken haar een beetje , en weet hoe ze over porsche denkt , en deze 924 in het bijzonder .
Ik denk dat Babs in staat is om op water en brood te gaan voor deze porsche , en weet niet of de auto DAT waard is .
Buiten de emotiele waarde die ze heeft met deze auto .

02 jun 2010 21:24
Profiel Facebook 
Moderator
PF #57
wie betaalt bepaalt. oja, het is achilles hiel... :salut:

02 jun 2010 22:55
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
ach als ik de bedragen lees die mensen hier uitgeven voor hun daily driver is het peanuts.
minder dan 1 jaar afschrijving op zo'n beamer of audi.

02 jun 2010 23:01
Profiel
PorscheForum Rakker
944 S2 Targa M220
Belgie (Oost-Vlaanderen)
Zoals ik al zei is er een verschil in waarde die een auto heeft en het aantal euros die je ervoor moet neertellen...
de emotionele kant, het verliefd zijn op de auto, alles...

Dus eigenlijk is het heel makkelijk om er iets over te zeggen als je zelf geen band (hihi) met de auto hebt :-)

ivm waarde stijging van een 924.. ik ga dat niet bevestigen noch ontkennen.. als ik een glazen bol had was ik rijk en had ik een grote hall vol met mijn droom wagens..

Wat ik wel weet is als ze in prijs zouden stijgen, het toch enkel de originele zullen zijn die voor 'grof geld' over de toonbank gaan.

En deze is ver van origineel... een blik op het dash en je kan de vreemdste zaken gaan denken over wat er met die orignele gebeurd is...

Maar ik herhaal, als jij vindt dat deze auto dat waard is, zeker niet twijfelen maar doen, ik denk alleen dat ik het niet zou doen, tenzij...
en dan komen we weer op een ander punt...
tenzij... dat dot bedrag voor jou peanuts is, Hell mocht ik geld op overschot hebben ik zocht mijn eerste auto (tweede hands mazda) op en kochthem en liet hem in gelijk welke staat hij ook was tot in de puntjes restaureren, gewoon voor de herinneringen!
Denk dat ik hier onlangs ongeveer zo een verhaal gelezen heb over en Golf I GTI die bij CCR gedaan is.

Als Babs op water en brood wil leven voor deze auto is dat haar beslissing, en zou iedereen blij moeten zijn voor haar dat ze haar auto heeft.

Babs, Doe je goesting, maar houd er rekening mee dat je het bedrag van ed herstlede 924 niet meer terugzal krijgen!
oh ja, proficiat met je verloving...kan je verloofde de auto niet voor jekopen ipv een verlovingsring :-)

02 jun 2010 23:06
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Ik voel dat er een nieuw deel in de reeks 'The gold plated Porsche' aankomt. Nu over de 924.
Afbeelding

03 jun 2010 12:49
Profiel
PorscheForum Junkie
KIA/ex-924 driver
DEN(k) HELDER
:lol:
Ik moet er wel een beetje om lachen hoor die reacties.

Tja emotionale waarde is echt gigantisch met deze auto. Er zit nog een staartje aan vast ook..
Een paar weken geleden bij de Dodge dealer in de buurt van Alkmaar.. we kwamen eigenlijk gewoon EVEN kijken voor de nieuwe Dodge Challanger want die had ik nog niet in het ECHT gezien. Bij deze dus, we lopen het terrein over en daar, op een open plek staat dus ineens een 944... groen, bijna hetzelfde groen als het Oude Monster, zelfde interieur, zelfde dashboard.. :!:
Dus we zijn natuurlijk even gaan kijken.
Mijn verloofde ( en nee, we gaan voorlopig nog niet trouwen :mrgreen: ) deed de deur open - hij had het beter niet kunnen doen want de aan blik van de binnenkant en vooral de GEUR sloegen me zowat om! Het was ineens allemaal weer herinneringen, plezier van het rijden, de leuke ritjes met jullie, maar ook de woede om de brand en de teleurstelling dat mensen gewoon niet van andermans spullen kunnen afblijven :cry:
Vervolgens moest ik er even bij gaan zitten om tot rust te komen. Bah wat was dat een raar gevoel.. Ik kan me nu ineens best voorstellen wat er mee bedoelt wordt "..de tijd haalt je in ". Zover dus het verdringen van de pijn en het gevoel van, Och, ik kom er toch wel over heen. Niet dus!

Heeel raar allemaal...

Maar om nu alleen van brood en water te gaan leven voor mijn oude Liefde.. Neen, zo gek ben ik nu ook weer niet.
Ik blijf er een zwak voor houden, misschien ook wel omdat het mijn eerste auto was, maar als er te veel voor gevraagt wordt ( bedragen tussen de 7 en de 12 duizend bijvoorbeeld ) dan laat ik hem toch ECHT achter mij.

Laatst bijgewerkt door FROST op 04 jun 2010 17:50, in totaal 1 keer bewerkt.

04 jun 2010 17:46
Profiel Facebook 
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
FROST schreef:
Heeel raar allemaal...

daar sluit ik me graag bij aan :wink:

04 jun 2010 17:49
Profiel WWW Facebook 
EX-968 #1201 productie 1994
Rotterdam
Foto's zien er mooi uit. en voor wat betreft het geld.....

Ach, vandaag de dag koop je voor 10K nauwelijks een beetje leuke jonge occasion, laat staan een nieuwe. Klinkt als een hoop geld en is het ook. Maar kijk wat je er voor terug krijgt.... Een goed gerestaureerde 924 trekt echt mijn aandacht wel. En voor dat bedrag is'tie gelijk omgeturned tot 924 S... met type 2 dash.. lekker apart :thumleft:

04 jun 2010 21:26
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 85 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende