Auteur |
Bericht |
FROST
KIA/ex-924 driverDEN(k) HELDER
|
Re: Not dead yet.......
_________________________________________ DENK HELDER
|
01 jun 2010 19:49 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Not dead yet.......
netjes gewerkt en een hele verbetering. vind het ook erg strak staan.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
01 jun 2010 19:52 |
|
|
rufie
996 3.6 - 2002Gent - België
|
Re: Not dead yet.......
Dus als ik het goed begrijp, ben je de 924 helemaal aan het opknappen ? Mooi hoor dat dashboard. Mij bekend
_________________________________________ Air or water, Porsches are COOL.
Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt : http://www.RUFIE.be
|
01 jun 2010 22:19 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Re: Not dead yet.......
Ziet er goed uit! Spannend project; zo te zien wordt de auto geheel opnieuw opgebouwd?
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
01 jun 2010 22:50 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: Not dead yet.......
Ziet er strak uit zo Bar. Leuk dat je toch nog op de hoogte blijft zo van de 924.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
01 jun 2010 23:24 |
|
|
-bassie-
924 80 wit EX. 924 80 roodAmersfoort
|
Re: Not dead yet.......
inderdaad erg leuk. ik heb als het goed is de zijruiten van de donor auto in m`n 924 zitten. en volg de 924 ombouw ook
_________________________________________ Www.924forum.nl Het 924 forum van nederland
|
01 jun 2010 23:28 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: Not dead yet.......
how to make a small fortune: start with a big one and invest in a 924
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
02 jun 2010 4:15 |
|
|
roenkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02.
Cayenne: ex 958-10, 9YA-18Dirksland
|
Re: Not dead yet.......
Ben het in deze wel met jeroen eens, 10k is een hoop geld voor een auto met die leeftijd / historie. Ondanks dat je geen cabrio wilt toch ff een perspectief: leg er 2/3k bij en je hebt een vroege boxster
_________________________________________ gang is alles, roak is power!
|
02 jun 2010 13:40 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: Not dead yet.......
+1. 924 wordt denk ik nooit echt een investering op de GTS'sen etc. na.
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
02 jun 2010 15:25 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Not dead yet.......
.. dat dachten 'n hoop mensen eerder ook van de 73'er RS en de Carrera 3.0 Maar goed - deze Babs De Bouwer 924 is niet meer origineel
|
02 jun 2010 16:27 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: Not dead yet.......
'73 RS waag ik te betwijfelen. C3.0 waren ignoranti
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
02 jun 2010 16:33 |
|
|
JoeBar_S2
944 S2 Targa M220Belgie (Oost-Vlaanderen)
|
Re: Not dead yet.......
my two cents: 1 een 924 is dat nooit waard in centen, emotioneel, hell, what een gek er voor overheeft hee. 2 denk dat na en proefrit met 944, 968 (allebei te vinden voor <10k -de 968 iets moeilijker- en dan er nog 3k bovenop voor controle en eventueel vervangen van stukken) de liefde nog groter zal zijn, in soepleheid, rijplezier en alles.
Maar ik al erdeer zei, als het op Porschepassie aankomt denkt niemand nog rationeel maar met zijn hart...
|
02 jun 2010 16:55 |
|
|
Paulie
Ex: 986 3.2S TiptronicRandstad
|
Re: Not dead yet.......
|
02 jun 2010 18:11 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Not dead yet.......
Niet alleen het dashboard in deze 924 is van 'n 944 ... .. en 'n 968 voor 10K of minder zou ik zeker laten staan
|
02 jun 2010 18:58 |
|
|
FROST
KIA/ex-924 driverDEN(k) HELDER
|
Re: Not dead yet.......
Tja... ik denk dat de 924 in de toekomst echt wel gaat stijgen in waarde. Hetzelfde is ook gebeurd met de 914. En de 944 gaat natuurlijk of IS al een klassieker die hoog op de verlanglijst staat bij beginnende porsche rijders. Alleen, het is niets voor mij. Ik was altijd wel tevreden met de 924 in zijn geheel: -125 PK vond ik genoeg. Waar kan je tegenwoordig nog echt hard rijden zonder oom agent achter je aan te krijgen? - Kwa techniek makkelijk om te sleutelen, onderdelen zijn vollop aanwezig. - Design: vond ik veel mooier dan bij de 944, die vind ik nog steeds een beetje lomp ogen Gelukkig is dit een smaak kwestie, dus aub niet kwaad worden haha - Je kon veel meer boodschappen mee nemen in de 924 dan in de Kia Picanto Achja, wagen had ook wel zijn slechte kanten maar een mens kan niet alles hebben. Ik hoorde laatst iemand die zei dat de bedrading de achilles pees van de 924 is: voor deze 924 niet meer want de bedrading van de donorwagen ( overigens nog erg goed ) wordt overgezet!
_________________________________________ DENK HELDER
|
02 jun 2010 19:56 |
|
|
jeroenoop
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
|
Re: Not dead yet.......
_________________________________________ porsche is een virus,maar je voelt je beter.
|
02 jun 2010 20:32 |
|
|
arenarood
993 biturbo 2WDCerisy la Forêt Fr.
|
Re: Not dead yet.......
Waarom erover nadenken? Deze auto is straks gerestaureerd en zal er goed uit zien! En ook met een veel jongere auto kun je behoorlijk wat onvoorziene onkosten hebben,vertel mij wat! Nu wordt er kritiek uitgeoefend,dat de auto het niet waard is enz. Wat is iets waard? Als iemand hier op het forum dure velgen,een dure sportuilaat monteert is het een en al lof. Is in feite ook weggegooid geld,zal de auto ook nauwelijks of helemaal niet in waarde doen stijgen of beter laten rijden! Babs, go for it!
_________________________________________ Een vriendelijk woord kost niets! www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA
|
02 jun 2010 20:58 |
|
|
jeroenoop
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
|
Re: Not dead yet.......
Ik ken haar een beetje , en weet hoe ze over porsche denkt , en deze 924 in het bijzonder . Ik denk dat Babs in staat is om op water en brood te gaan voor deze porsche , en weet niet of de auto DAT waard is . Buiten de emotiele waarde die ze heeft met deze auto .
_________________________________________ porsche is een virus,maar je voelt je beter.
|
02 jun 2010 21:24 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Not dead yet.......
wie betaalt bepaalt. oja, het is achilles hiel...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
02 jun 2010 22:55 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: Not dead yet.......
ach als ik de bedragen lees die mensen hier uitgeven voor hun daily driver is het peanuts. minder dan 1 jaar afschrijving op zo'n beamer of audi.
_________________________________________ oud is beter
|
02 jun 2010 23:01 |
|
|
JoeBar_S2
944 S2 Targa M220Belgie (Oost-Vlaanderen)
|
Re: Not dead yet.......
Zoals ik al zei is er een verschil in waarde die een auto heeft en het aantal euros die je ervoor moet neertellen... de emotionele kant, het verliefd zijn op de auto, alles... Dus eigenlijk is het heel makkelijk om er iets over te zeggen als je zelf geen band (hihi) met de auto hebt ivm waarde stijging van een 924.. ik ga dat niet bevestigen noch ontkennen.. als ik een glazen bol had was ik rijk en had ik een grote hall vol met mijn droom wagens.. Wat ik wel weet is als ze in prijs zouden stijgen, het toch enkel de originele zullen zijn die voor 'grof geld' over de toonbank gaan. En deze is ver van origineel... een blik op het dash en je kan de vreemdste zaken gaan denken over wat er met die orignele gebeurd is... Maar ik herhaal, als jij vindt dat deze auto dat waard is, zeker niet twijfelen maar doen, ik denk alleen dat ik het niet zou doen, tenzij... en dan komen we weer op een ander punt... tenzij... dat dot bedrag voor jou peanuts is, Hell mocht ik geld op overschot hebben ik zocht mijn eerste auto (tweede hands mazda) op en kochthem en liet hem in gelijk welke staat hij ook was tot in de puntjes restaureren, gewoon voor de herinneringen! Denk dat ik hier onlangs ongeveer zo een verhaal gelezen heb over en Golf I GTI die bij CCR gedaan is. Als Babs op water en brood wil leven voor deze auto is dat haar beslissing, en zou iedereen blij moeten zijn voor haar dat ze haar auto heeft. Babs, Doe je goesting, maar houd er rekening mee dat je het bedrag van ed herstlede 924 niet meer terugzal krijgen! oh ja, proficiat met je verloving...kan je verloofde de auto niet voor jekopen ipv een verlovingsring
|
02 jun 2010 23:06 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: Not dead yet.......
Ik voel dat er een nieuw deel in de reeks 'The gold plated Porsche' aankomt. Nu over de 924.
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
03 jun 2010 12:49 |
|
|
FROST
KIA/ex-924 driverDEN(k) HELDER
|
Re: Not dead yet.......
Ik moet er wel een beetje om lachen hoor die reacties. Tja emotionale waarde is echt gigantisch met deze auto. Er zit nog een staartje aan vast ook.. Een paar weken geleden bij de Dodge dealer in de buurt van Alkmaar.. we kwamen eigenlijk gewoon EVEN kijken voor de nieuwe Dodge Challanger want die had ik nog niet in het ECHT gezien. Bij deze dus, we lopen het terrein over en daar, op een open plek staat dus ineens een 944... groen, bijna hetzelfde groen als het Oude Monster, zelfde interieur, zelfde dashboard.. Dus we zijn natuurlijk even gaan kijken. Mijn verloofde ( en nee, we gaan voorlopig nog niet trouwen ) deed de deur open - hij had het beter niet kunnen doen want de aan blik van de binnenkant en vooral de GEUR sloegen me zowat om! Het was ineens allemaal weer herinneringen, plezier van het rijden, de leuke ritjes met jullie, maar ook de woede om de brand en de teleurstelling dat mensen gewoon niet van andermans spullen kunnen afblijven Vervolgens moest ik er even bij gaan zitten om tot rust te komen. Bah wat was dat een raar gevoel.. Ik kan me nu ineens best voorstellen wat er mee bedoelt wordt "..de tijd haalt je in ". Zover dus het verdringen van de pijn en het gevoel van, Och, ik kom er toch wel over heen. Niet dus! Heeel raar allemaal... Maar om nu alleen van brood en water te gaan leven voor mijn oude Liefde.. Neen, zo gek ben ik nu ook weer niet. Ik blijf er een zwak voor houden, misschien ook wel omdat het mijn eerste auto was, maar als er te veel voor gevraagt wordt ( bedragen tussen de 7 en de 12 duizend bijvoorbeeld ) dan laat ik hem toch ECHT achter mij.
_________________________________________ DENK HELDER
Laatst bijgewerkt door FROST op 04 jun 2010 17:50, in totaal 1 keer bewerkt.
|
04 jun 2010 17:46 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
Re: Not dead yet.......
daar sluit ik me graag bij aan
_________________________________________ Got coffee?
|
04 jun 2010 17:49 |
|
|
esgigt
EX-968 #1201 productie 1994Rotterdam
|
Re: Not dead yet.......
Foto's zien er mooi uit. en voor wat betreft het geld..... Ach, vandaag de dag koop je voor 10K nauwelijks een beetje leuke jonge occasion, laat staan een nieuwe. Klinkt als een hoop geld en is het ook. Maar kijk wat je er voor terug krijgt.... Een goed gerestaureerde 924 trekt echt mijn aandacht wel. En voor dat bedrag is'tie gelijk omgeturned tot 924 S... met type 2 dash.. lekker apart
_________________________________________ Je voelt je lekkerder in een Peu... Porsche!
|
04 jun 2010 21:26 |
|
|