Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 16:31

Antwoord op onderwerp  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Ik ben het zat! Al die parkeerboetes! Wat zijn de opties? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Ik ben het zat! Al die parkeerboetes! Wat zijn de opties?
Ik woon in Rotterdam in een leuke buurt, MAAR, je kan gewoon niet je auto kwijt!
Ik betaal netjes maandelijks een bedrag voor mijn parkeervergunning. Al kost dat drie keer niks, geeft het je recht om ergens in je wijk te kunnen parkeren.

Nu met de zoveelste 60 euro boete ben ik het zat. Ik heb weer een boete omdat ik met 2 wielen op het stoep sta. Gedurende 10 minuten rondzoeken was ik het gewoon zat.

Dit is al dus vaker gebeurt. Buurtbewoners staan hier op straat, stoepen, etc. En vaak genoeg krijgt men een bonnetje op hun voorruit.

Wat kan ik nu doen om de aandacht bij gemeente te krijgen? Kan ik dit aanvechten?

03 jun 2010 21:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 911 3.2 carrera "84, ex Boxster 986, ex996 cabrio c4 ex 996 4S
Leiderdorp
Bericht Re: Ik ben het zat! Al die parkeerboetes! Wat zijn de opties
:scratch:

03 jun 2010 21:51
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
ex 911 3.2 1987 ex 987.1 S 3.2 2005 981 S 3.4 Boxster
's-Hertogenbosch
Weinig kans. Je mag met je auto nu eenmaal niet (half) op de stoep parkeren....

03 jun 2010 21:53
Profiel
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
Verhuizen :roll:

03 jun 2010 21:58
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
De stoep is inderdaad bestemd voor voetgangers, als ik me goed herinner.
Je vraagt je af hoe je aandacht kunt krijgen van de gemeente, zoals ik het lees trek je juist te veel aandacht.

Neem het theorieboek voor het rijexamen nog eens door, misschien zijn er de laatste jaren wat nieuwe borden toegevoegd die je nog niet kent.
Daarmee moet je een eind komen hoor, mijn laatste parkeerboete is 2 jaar geleden en is na bezwaar verscheurd.

Of je moet even aan Abouthaleb vragen of je vrijstelling kan krijgen voor de verkeerswet en gemeentelijke verordeningen; dan ben je er ook.

03 jun 2010 22:36
Profiel
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
1 vergunning maar, ik woon ook in Rotterdam en heb voor 1 auto 3 vergunningen. Ik kon 6 jaar niet laden/lossen vlak voor mijn kantoor zonder een boete te riskeren. Nu hebben ze eindelijk een laden/lossen plek vlakbij gemaakt.
Wat kan je er tegen doen? Niks, gewoon niet druk over maken en je eigen risico op parkeerboetes zo laag mogelijk houden.
Of verhuizen naar 1 of ander gehucht waar de lokale overheid nog niet ontdekt heeft dat ze met het innen van parkeergeld hun kas lekker kunnen spekken.

03 jun 2010 23:23
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
enige optie: je houden aan de regels. parkeren op de stoep lost het probleem niet op. nadeel van de democratie. anders stemmen, boetes accepteren of verhuizen/emigreren. Of je natuurlijk aan de regels houden.

Begrijp je frustratie, maar je roept het over jezelf af. Beetje vergelijkbaar als de man die een boete krijgt omdat hij 140 km/u reed. "Midden in de nacht... geen verkeer op de weg..." Zal best zijn, maar 140 km/u is gewoon te hard. Ook midden in de nacht. Wellicht veel minder gevaarlijk, maar volgens de wet gewoon te hard. :idea:

03 jun 2010 23:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik denk dat jullie mij niet begrijpen. Als je zoals men zegt je aan de regels moet houden en dus een op een legitieme parkeerplek moet staan MAAR er is op dat moment binnen je woonwijk GEEN plek. Wat doe je dan??? In de auto blijven rijden, al duurt het misschien uren, totdat je een plek vindt?

04 jun 2010 0:04
Profiel
3.2S
010
Verhuizen naar Bergschenhoek met minimaal 4 parkeerplaatsen voor je deur en een garage. :wink:

04 jun 2010 0:07
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C4
Exact dezelfde ervaring in Rotterdam-Noord. Door komst van diverse supermarkten is er nooit meer parkeerplaats beschikbaar voor bewoners. Vervolgens parkeer je letterlijk de eerste parkeerplaats buiten de zone, omdat je echt helemaal nergens kan parkeren zonder dat je er voor betaalt. Volgende morgen 09:00u rustig een boete onder je voorruit.

Als je vriendelijk verhaal haalt bij de bekeurende gemeente medewerkers zeggen zij dat zij volledig op de hoogte zijn van het probleem en dat zij zelf zeker geen boete zouden uitdelen hiervoor(de 1 parkeerplaats buiten het officiële gebied, zeer onduidelijk aangegeven). Vervolgens staan deze zelfde mensen (praten net verstaanbaar Nederlands vaak) de volgende dag doodleuk weer bij deze parkeerplek te zoeken en te bekeuren(herhaaldelijk).

Opvallend trouwens dat zij sinds 1 januari 2010 i.p.v. 1 x per 2 dagen nu 3 a 4 x per dag door de straat lopen om te bekeuren. Blijkbaar is er sinds 1 januari een reden om meer te controleren en te liegen over controles. Ik vermoed een hoger target o.i.d. voor bekeuringen. Erg dat er zelfs in gebrekkig Nederlands voor gelogen moet worden...

Ik ga er geen tijd meer aan vuilmaken. Parkeercontroleur wordt je m.i. ook niet omdat je zo goed was/je best hebt gedaan in opleidingen/uitdagingen/ander werk dat op je pad kwam. Maar idd Rotterdam is een nieuw offensief gestart voor 2010... :evil:

** Edit: heb er nu inmiddels geen last meer van, kan mij er dan ook niet meer aan ergeren, de politie vind ik wel weer helemaal :thumleft: **
**Edit: parkeergebieden in Rotterdam is soms zeer onduidelijk aangegeven bijvoorbeeld dus Noord, dit vinden de controleurs zelf ook. De Bergweg is volgens gemeente indeling Rotterdam-Noord, echter voor de parkeervergunningen geldt dit blijkbaar niet als Noord kwam ik achter :mrgreen: . Kan je ook zelf uitzoeken maar je verwacht het niet bijvoorbeeld en er staat nergens een grens aangegeven van zones in Rotterdam-Noord.**

Laatst bijgewerkt door Justin op 04 jun 2010 8:08, in totaal 3 keer bewerkt.

04 jun 2010 7:24
Profiel
Moderator
PF #57
nee, maar je probleem is niet je bekeuring (want je weet dat je iets doet wat niet toegestaan is) maar het feit dat er teveel auto's voor te weinig plekken zijn. Overbevolking, slechte stadsinrichting, slecht beleid etc. Wat wil je nou eigenlijk horen? Dat het onterecht is dat je een bekeuring gekregen hebt?

Ik heb jaren met een parkeervergunning hartje Amsterdam (Herengracht en Nieuwezijds Kolk) gewoond en dan moest je idd ook soms 15 minuten rondrijden voor je een plekje had. Tja, dan moet je in de buitenwijken van Zutphen gaan wonen. Heb je dat probleem niet.

04 jun 2010 7:25
Profiel
PorscheForum Rakker
997 4S HP, ex Boxster S, ex Boxster
Zoetermeer
Citaat:
Ik heb jaren met een parkeervergunning hartje Amsterdam (Herengracht en Nieuwezijds Kolk) gewoond en dan moest je idd ook soms 15 minuten rondrijden voor je een plekje had. Tja, dan moet je in de buitenwijken van Zutphen gaan wonen. Heb je dat probleem niet.

Heb jarenlang op de Prinsegracht in Den Haag gewoond... en dan hebben we het nog niet eens gehad over grotere kans op (bumper)schade, inbraak en gebroken flessen op de grond, spugsel op de auto etc. en één keer een kras over de volle lengte, naar wij vermoeden van een vrouw die moest uitwijken naar de zijkant van de stoep...met een kinderwagen...

Parkeerplaats in Den Haag centrum kopen loopt op tot 30-40k met uitschieters naar 60k, heb je een paar lijntjes op de grond in een parkeergarage...is niet voor niets zo prijzig..!

04 jun 2010 8:55
Profiel
Moderator
PF #57
Tja, woon nu in een dorpje. Geen parkeerproblemen meer maar wel duiven en kauwen met chronische diarree... 't Is altijd wat :cheesy:

04 jun 2010 9:10
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Jan A. (993 4S) schreef:
Verhuizen :roll:

+1

04 jun 2010 9:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Jullie hebben allemaal gelijk. Gewoon de boete betalen :salut: , gewoon aan de regeltjes houden zoals iemand eerder al aangaf en nooit sneller dan 120 km/uur op de snelweg met je Porsche. :drive: :mrgreen: Toch ;)

Laatst bijgewerkt door Edreamsz op 04 jun 2010 9:33, in totaal 2 keer bewerkt.

04 jun 2010 9:30
Profiel
ex 911 3.2 carrera "84, ex Boxster 986, ex996 cabrio c4 ex 996 4S
Leiderdorp
nee hoor , maar als je je niet aan de regeltjes gaat houden gewoon betalen en je verlies nemen t.o.v de lol .

04 jun 2010 9:31
Profiel WWW Facebook 
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
horn schreef:
Tja, woon nu in een dorpje. Geen parkeerproblemen meer maar wel duiven en kauwen met chronische diarree... 't Is altijd wat :cheesy:

+1.. Ook alle parkeerellende in Rdam en Adam meegemaakt (in beide gewoond).. Zo'n dorpje heeft dan wel echt grote voordelen.. En gelukkig heeft de P geen last van al die vervelende duiven en ander uitwerpsel uitspuigend gevogelte, de P staat lekker in de garage..

Conclusie, wil je dit soort parkeerellende niet meer, dan zit er weinig anders op dan of te verhuizen of te gaan fietsen (dat doen de meeste Adammers nou eenmaal ook en volgens mij beginnen de Rdammers daar ook steeds meer mee).. :wink:

04 jun 2010 9:51
Profiel
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Ik zou zeggen: doe er wat aan. Ga in de gemeentepolitiek & zorg er voor dat de buurt alleen voor vergunninghouders is.

Niet l*llen, maar poetsen Gaan ze in Rotjeknor toch zo prat op...

04 jun 2010 9:53
Profiel
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C4
Ook landelijker(wel in het centrum) heb ik eenzelfde ervaring:

In Enschede centrum betaald geparkeerd netjes, in de winkel voor de auto moest ik zijn. Stond parkeerwachter ineens mijn auto te bekeuren. Na een waarschuwing van mevrouw ik naar auto toe en zei tegen de parkeerwachter dat ik gewoon betaald had en het bonnetje direct voor zijn neus onder de voorruit lag. Zijn antwoord was: Daar ga ik niet op in en hij sprintte letterlijk weg. Gelukkig hoop getuigen en na een jaar herhaaldelijk in bezwaar te zijn gegaan(ik kreeg maar geen antwoord) uiteindelijk door gemeente in gelijk gesteld(uit de brief kon ik zoals ik verwachtte niets opmaken over gevolgen voor de betreffende parkeerbeambte).

ergo: je kan in bezwaar gaan(sowieso), mits redelijke onderbouwing van jouw ervaring middels getuigenverklaringen die jouw kant bevestigen.

Anders idd lekker verhuizen o.i.d. of niet aan proberen te ergeren, toch?

04 jun 2010 11:00
Profiel
Moderator
PF #57
Edreamsz schreef:
gewoon aan de regeltjes houden zoals iemand eerder al aangaf en nooit sneller dan 120 km/uur op de snelweg met je Porsche. :drive: :mrgreen: Toch ;)

Hoho, dát zeg ik niet. Lekker doen wat je zelf wilt maar als je bewust die regeltjes overschrijdt incalculeren dat je er een bekeuring voor ontvangt. Ik rij ook niet altijd :wink: netjes 120 (behalve in woonwijken :^: geintje Lindemans) maar als ik een bekeuring krijg voor 140 km/u weet ik wel dat ik te hard reed en dus het risico liep er een bekeuring voor te krijgen

04 jun 2010 11:05
Profiel
PorscheForum Junkie
1986 C1
Friesland
Verhuizen; of denk je dat het in de toekomst beter wordt?
Ik zeg doen! :wink:

04 jun 2010 11:08
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
+1, zelf verhuisd van Rotterdam naar Nieuwerkerk.
Heerlijk.

Je kan natuurlijk ook gewoon je auto verkopen :mrgreen:

04 jun 2010 16:37
Profiel
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
Ik van Den Haag naar Zoetermeer nu met twee eigen parkeerplaatsen op eigen grond en nog voldoende voor de deur! Jippie :cheers:

04 jun 2010 16:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Ewout schreef:
+1, zelf verhuisd van Rotterdam naar Nieuwerkerk.
Heerlijk.

Je kan natuurlijk ook gewoon je auto verkopen :mrgreen:

De Porsche staat gelukkig ergens anders waar het droog is en het ruimte heeft te rusten. Voor mijn leasebak is het een ander verhaal. Die krijgt dus de boetes! :)

04 jun 2010 19:49
Profiel
3.2S
010
Het is of verhuizen of de parkeer problemen voor lief nemen. Klagen bij Agmeth heeft geen zin. :wink:

04 jun 2010 20:06
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 53 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende