Auteur |
Bericht |
928GTS
ex Midnight blue 928 GTS 1995Heerenveen
|
Re: Ik ben het zat! Al die parkeerboetes! Wat zijn de opties
deze doet het ook altijd leuk: Als je iets een probleem vindt en niet deel hebt in de oplossing ervan, ben je een deel van het probleem geworden
_________________________________________ Don't worry about tomorrow, God is already there.
|
07 jun 2010 21:07 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
oplossing veel succes
_________________________________________ Got coffee?
|
07 jun 2010 21:11 |
|
|
mark996
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
|
haha, mooi verhaal.. Iemand al geprobeerd?
|
07 jun 2010 21:57 |
|
|
Jorn
Friesland
|
Gewoon heel lief zijn, dat was ik ook.. Ze stonden uit te schrijven, en ik zei dat ik niet wist dat je er niet mocht staan. ''Ik had het al eerder aan een agent had gevraagd, die zij dat het mocht voor 5 minuten''. Toen begon hij volwassen preek te houden en gaf ik hem gelijk. Waarna ik vroeg of ik kon wegrijden of dat hij me nog nodig had voor verdere afhandeling. Ik mocht weg en heb nooit meer wat van die bon gezien. Sorry, het slaat niet helemaal op het topic..
_________________________________________ Porsche. There is no substitute
Sideways is also forwards
|
08 jun 2010 12:25 |
|
|
horn
PF #57
|
je mag als ingezeten van NL toch niet met buitenlandse platen rijden? Of zie ik iets over het hoofd?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
08 jun 2010 12:41 |
|
|
Corine
2006 Boxster S 3.4
|
Volgens mij ook niet:
Wie als Nederlandse ingezetene in een motorrijtuig met buitenlands kenteken rijdt en bij aanhouding geen belasting betaalt, krijgt als waarschuwing een informatieformulier uitgereikt en niet meteen een naheffingsaanslag met boete. Daardoor ontstaat er de gelegenheid de auto alsnog te laten registreren en belasting te betalen of om vrijstelling aan te vragen. Er kan ook nog worden afgesproken dat het motorrijtuig direct weer naar het buitenland gaat.
Vrijstelling voor bpm en mrb is sinds 1 februari 2007 alleen voor een korte periode van maximaal twee aaneengesloten weken per jaar mogelijk als het motorrijtuig in het buitenland is geregistreerd. Vooraf melden is dan wel een vereiste.
_________________________________________ With love and patience, nothing is impossible
|
08 jun 2010 12:54 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
tsja dan maar gewoon die boetes betalen wel gaaf palmboompje 911 palmboompje als kenteken; klop dat maar is in in je handheld
_________________________________________ Got coffee?
|
08 jun 2010 14:08 |
|
|
Edreamsz
|
gisteren was het mijn buurman aan de beurt. Stoep = boete zelf om 0.15 uur in de ochtend. Maar ja,,,
|
08 jun 2010 14:38 |
|
|
Richard
ex 911 3.2 carrera "84,
ex Boxster 986,
ex996 cabrio c4
ex 996 4SLeiderdorp
|
klopt ,een verbod is meestal 24 uur per dag
|
08 jun 2010 14:42 |
|
|
horn
PF #57
|
Heb ik een keer gehad tijdens het wassen van mijn Porsche op de stoep voor mijn oprit (gedeelte van mijn oprit die bij de stoep hoort). Ik ging binnen de stofzuiger halen, hogedrukspuit/emmers/doeken stonden gewoon nog buiten naast de auto, auto was nat van het wassen. Ik kom 3 minuten later buiten, zit er een parkeerbon onder de ruit. Kl**tzakken... Op zondagmiddag... Ik maandag naar het buro. "Tja meneer, het mág natuurlijk niet." Ik had nog geluk zei hij, daar ik zo eigenlijk mijn auto helemaal niet mag wassen, maar dat in een wasbox moet doen...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
08 jun 2010 14:49 |
|
|
Traveller69
996C2 cabrio, ex-911 SC, Volvo V70Zeist
|
Dat vind ik gewoon echt burgertje pesten.
Mocht je nou de auto niet wassen omdat ie gedeeltelijk op de openbare weg stond, of mag dat ook niet als je de auto helemaal op je eigen oprit zou zetten?
_________________________________________ I read a report that said the typical symptoms of stress were eating too much, drinking too much, impulse buying, and driving too fast. Who are they kidding? That's my idea of a perfect day.
|
08 jun 2010 15:04 |
|
|
Corine
2006 Boxster S 3.4
|
[Quote]: In Nederland is het op straat wassen van auto's soms verboden door de gemeente. Dit is het geval als de straat bijvoorbeeld niet afwatert op de riolering en het vervuilde water vervolgens direct de grond insijpelt of in het oppervlaktewater terechtkomt. Zeker in grondwaterbeschermingsgebied of waterwingebied, is het belangrijk dat er geen schadelijke stoffen in het milieu terechtkomen. [end quote] Geen idee welke gemeenten daaronder vallen.....hebben wij in ieder geval (vooralsnog) gewoon schijt aan
_________________________________________ With love and patience, nothing is impossible
|
08 jun 2010 15:32 |
|
|
horn
PF #57
|
op je eigen oprit schijnt ook niet mogen. Is milieudelict...
|
08 jun 2010 15:32 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Inderdaad ...
|
08 jun 2010 15:48 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
statler & w in de bocht? borrelpraatjes heren.
_________________________________________ oud is beter
|
08 jun 2010 15:48 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
... we lezen het wel, Wolfie .. als jouw volgende wasbeurt je zomaar 750 Euro gaat kosten
|
08 jun 2010 15:56 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Niet helemaal.... Volgens mij heeft Wimpie77 dat laatst nog meegemaakt!
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
08 jun 2010 16:01 |
|
|
mark996
|
das wel heel treurig.. Gelukkig heb ik er een poort voor zitten zodat niks te zien is vanaf de straat...
|
08 jun 2010 16:05 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
ben niet zo wasserig. af en toe hogedrukspuit in de box. beter voor het miljeu ook.
|
08 jun 2010 16:12 |
|
|
Jip
997 4S HP, ex
Boxster S, ex BoxsterZoetermeer
|
|
08 jun 2010 16:15 |
|
|
Jip
997 4S HP, ex
Boxster S, ex BoxsterZoetermeer
|
|
08 jun 2010 16:16 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
|
08 jun 2010 16:19 |
|
|
porscheking
911 carrera coupeRotterdam
|
paar extra vergunningen en ergens in de buurt gaan staan... of gewoon niet betalen natuurlijk..
|
09 jun 2010 12:24 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Extra (lees: semi illegale) vergunning kost in Amsterdam Centrum 15k (en dan heb je dus nog een kans dat je hem kwijtraakt..). Tikje dure hobby
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
09 jun 2010 12:33 |
|
|
mark996
|
ik blijf er bij.. verhuizen..!
|
09 jun 2010 12:42 |
|