Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 23 apr 2025 0:23

Antwoord op onderwerp  [ 906 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 37  Volgende
Peter R. de Vries versus Joran vd Sloot. 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Peter R. de Vries versus Joran vd Sloot.
wolf schreef:
nederland heeft veel te veel op rehabilitatie ingezet en veel te weinig op afschrikking en vergelding. erfenisje van de 60-70's.

De Utrechtse school is al begin jaren 90 aan de kant geschoven...

Citaat:
ik denk dat als je de pakkans en de straffen fors verhoogt je een fikse daling van de criminaliteit krijgt. net als in de us overigens is gebleken.

Heb je van dat laatste een bron?

En zou je mij dan ook kunnen uitleggen waarom de criminaliteit in de VS een veelvoud is van NL, ondanks het feit dat meer dan 1 op de 100 inwoners van de VS in de bak zit?

08 jun 2010 21:59
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
JMS schreef:

Als je sommige dingen gedaan hebt, ben je dan nog een mens, of een beest :?:

Vertel mij eens wat mensenrechten waard zijn als ze afgenomen kunnen worden...

Citaat:
En met opruimen bedoel ik precies met wat ik zeg :!:

Ik vind dat barbaars en ik ben blij dat ik in een land woon waar we andere normen hanteren.

08 jun 2010 22:01
Profiel
Porsche Targa SC 3l. 1980
Middelburg (B)
Ieder zijn mening, en wat mij betreft even goede vrienden :!: Vrij land en democratie

08 jun 2010 22:03
Profiel
Maar ik blijf wel benieuwd hoe jij het belang ziet van mensenrechten die afgenomen kunnen worden... :wink:

08 jun 2010 22:06
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Devils son schreef:
Maarten schreef:
wanneer spreekt Amnesty Int zich uit tegen de vervolging van Geert W vraag ik me dan ook meteen af :roll:

Ik denk iig niet eerder dan na veroordeling.

Nee en dat is meteen het bezwaar wat ik tegen hen heb: nogal selectief...

08 jun 2010 22:08
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
http://en.wikipedia.org/wiki/Crime_in_t ... _over_time
homicide 42% down....
alle andere ook fors naar beneden sinds 1990.
3 strike out effekt?

08 jun 2010 22:10
Profiel
Maarten schreef:

Nee en dat is meteen het bezwaar wat ik tegen hen heb: nogal selectief...

Nou, op zich vind ik het niet zo vreemd om niet te protesteren als de rechterlijke macht nog moet oordelen.

(tenzij er natuurlijk al voorlopige hechtenis oid speelt)

08 jun 2010 22:11
Profiel
wolf schreef:
http://en.wikipedia.org/wiki/Crime_in_the_United_States#Crime_over_time
homicide 42% down....
alle andere ook fors naar beneden sinds 1990.
3 strike out effekt?

Ik lees niet dat de daling komt door strenger straffen. Wordt er wel strenger gestraft?

3 strikes zal m.i. weinig invloed hebben op moordenaars, want met drie moorden was vrijkomen in de VS al lang geleden zo goed als onmogelijk.

08 jun 2010 22:15
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Pardon? Sinds wanneer wacht Amnesty op de uitspraak in een volgens hun puur politiek proces?

3 strikes and you're out geldt niet alleen voor moord. Volgens mij al vanaf wat wij 'misdrijven' zouden noemen (bijvoorbeeld VEEL te hard rijden....).

Laatst bijgewerkt door Maarten op 08 jun 2010 22:37, in totaal 1 keer bewerkt.

08 jun 2010 22:29
Profiel
Middelburg (B)
Ik haak ff af en ga slapen, morgen respons houdoe :mrgreen: :wink:

08 jun 2010 22:32
Profiel
3.2 Carrera '87er J-serie
We weten nog niet de helft van wat er allemaal loos is.

08 jun 2010 22:44
Profiel
Groningen
Maarten schreef:
3 strikes and you're out geldt niet alleen voor moord. Volgens mij al vanaf wat wij 'misdrijven' zouden noemen (bijvoorbeeld VEEL te hard rijden....).

Verschilt allemaal nogal van staat tot staat.
Effectiviteit is blijkbaar ook niet geheel duidelijk

08 jun 2010 22:47
Profiel
M140i
Devils son schreef:
Persoonlijk vind ik het wel een fijne gedachte als ik staatsburger ben van een land die mij niet in de steek laat als ik in zo'n situatie terecht kom.

In theorie is dat een fijne gedachte, zeker als het jezelf betreft. En er is ook iets voor te zeggen bij kleine criminaliteit die in een bananenrepubliek (in vergelijking tot Nederland) onevenredig zwaar wordt bestraft. In dergelijke gevalllen vind ik ook dat Nederland er alles aan moet doen om de Nederlander die in het buitenland vast zit, terug naar Nederland te halen. Maar bij Joran, die we (ook zonder veroordeling) inmiddels kennen als een gewetenloze, opportunistische psychopaat denk ik, laat 'm maar levenslang in een Peruaanse gevangenis zitten :cheers: Misschien dat alleen dán het idee "heb ik deze situatie misschien aan mij zelf te danken?" bij hem opkomt. Mijn idee dat hij daar in de Peruaanse gevangenis mag blijven, wordt wellicht ook gevoed door mijn idee dat de straffen in Nederland voor dergelijke gewetenloze misdadigers veel te soft zijn.

08 jun 2010 23:43
Profiel
Maarten schreef:
Pardon? Sinds wanneer wacht Amnesty op de uitspraak in een volgens hun puur politiek proces?

Noem eens een voorbeeld van een actie van Amnesty waar de verdachte niets meer is aangedaan dan hem een dagvaarding door de brievenbus mikken.

Ik zou dat nl. prematuur vinden, maar ik ben vooral benieuwd.

Citaat:

Het ging even over het cijfer 42% daling van moorden...

Dat lijkt mij niet het gevolg van 3 strikes (die inderdaad al geldt voor kleinere vergrijpen, maar niet voor alle misdrijven... b.v. niet voor het stelen van een Mars wat ooit als karikatuur werd gebracht in de pers) omdat 3 moorden in de VS normaliter al levenslang of doodstraf met zich brengt.

Kortom: 3 strikes is bij moorden m.i. geen toevoeging.

09 jun 2010 0:07
Profiel
Nicolò schreef:
We weten nog niet de helft van wat er allemaal loos is.

Vertel...

09 jun 2010 0:07
Profiel
Moderator
PF #57
gast schreef:
Maar iemand die mogelijk 2 moorden pleegt en daarnaast zich als een grote l*l gedraagd mag niet teveel op geschoten worden..

Daar sla je zelf inderdaad de spijker op zijn kop... :idea:

Daarbij is het zo dat bij de parkeerboete het commentaar zich richt op de 'dader' en hier alleen maar over een zaak gesproken wordt. Waarbij iedereen wat mij betreft zijn eigen mening mag ventileren hoor.

09 jun 2010 0:08
Profiel
erwin996 schreef:
Maar bij Joran, die we (ook zonder veroordeling) inmiddels kennen als een gewetenloze, opportunistische psychopaat

Ik niet eigenlijk.

Er is geen prettig beeld ontstaan van deze jongen, maar verder durf ik voorlopig niet te gaan.

Citaat:
laat 'm maar levenslang in een Peruaanse gevangenis zitten :cheers: Misschien dat alleen dán het idee "heb ik deze situatie misschien aan mij zelf te danken?" bij hem opkomt. Mijn idee dat hij daar in de Peruaanse gevangenis mag blijven, wordt wellicht ook gevoed door mijn idee dat de straffen in Nederland voor dergelijke gewetenloze misdadigers veel te soft zijn.

Het idee dat NL soft straft is dus echt onjuist, maar dat terzijde.

In Peru treft Joran kennelijk een gevangenisregime waar je slecht eten krijgt, ratten en kakkerlakken normaal zijn. Verkrachtingen aan de orde van de dag. Medegevangenen rondlopen met messen en die ook gebruiken.

Als hij schuldig is dan verdient hij een lange gevangenisstraf, maar geen verkrachting en al helemaal niet een mes tussen zijn ribben.

De omstandigheden zijn aldaar barbaars en ik snap werkelijk niet waarom zovelen staan te juichen bij het idee dat Joran daar aan zal worden onderworpen (of welke andere persoon ook in gevangenissen wereldwijd waar dit soort zaken spelen).

09 jun 2010 0:13
Profiel
gast schreef:
De wijze hoe gewetensloos hij te werk is gegaan na Holloway.. Hoe hij het politieapparaat en de nabestaande heeft "lopen pesten" en nu DIT weer ontneemt denk ik menig één zijn symphatie richting Joran om zijn zogenaamde mensenrechten te erkennen..

Maar de essentie van mensenrechten is dat deze voor iedereen gelden, ook voor gewetenlozen!

Citaat:
Ik lees hier reacties van mensen in topics met verhalen dat als iemand klaagt over parkeerboetes moet ie niet klagen en zich maar aan de regels houden.. Maar iemand die mogelijk 2 moorden pleegt en daarnaast zich als een grote l*l gedraagd mag niet teveel op geschoten worden.. Klein beetje scheef mijns inziens... ;)

Ik denk dat je heel veel moeite hebt met het vinden van die stelling over parkeerboetes van mijn zijde, :wink: maar belangrijker: het gaat niet om het feit dat hij een zware straf krijgt. Al krijgt hij levenslang! Het gaat er mij om dat hij zijn straf uit kan zitten onder menselijke omstandigheden.

Meer niet.

09 jun 2010 0:16
Profiel
M140i
Devils son schreef:
Citaat:
laat 'm maar levenslang in een Peruaanse gevangenis zitten :cheers: Misschien dat alleen dán het idee "heb ik deze situatie misschien aan mij zelf te danken?" bij hem opkomt. Mijn idee dat hij daar in de Peruaanse gevangenis mag blijven, wordt wellicht ook gevoed door mijn idee dat de straffen in Nederland voor dergelijke gewetenloze misdadigers veel te soft zijn.

Het idee dat NL soft straft is dus echt onjuist, maar dat terzijde

Volgens mij kun je over een gevoel dat straffen te laag zijn, niet zeggen dat dit onjuist is. Als ik zie dat Ferdi E. weer op vrije voeten is, en als ik zie wat voor leven Koos H. in een TBS inrichting heeft, dan straft NL veel te soft :roll: Moordenaars van deze categorie verdienen levenslange gevangenisstraf.

Devils son schreef:
In Peru treft Joran kennelijk een gevangenisregime waar je slecht eten krijgt, ratten en kakkerlakken normaal zijn. Verkrachtingen aan de orde van de dag. Medegevangenen rondlopen met messen en die ook gebruiken.

Als hij schuldig is dan verdient hij een lange gevangenisstraf, maar geen verkrachting en al helemaal niet een mes tussen zijn ribben.

De omstandigheden zijn aldaar barbaars en ik snap werkelijk niet waarom zovelen staan te juichen bij het idee dat Joran daar aan zal worden onderworpen (of welke andere persoon ook in gevangenissen wereldwijd waar dit soort zaken spelen).

Ja, dat is vervelend voor hem. Maar een fact of life als je besluit in Peru iemand te vermoorden. Hij verdient zo'n barbaarse behandeling inderdaad niet. Maar een leven in een rustige Nederlandse gevangenis verdient Joran nog minder.

09 jun 2010 0:24
Profiel
erwin996 schreef:

Volgens mij kun je over een gevoel dat straffen te laag zijn, niet zeggen dat dit onjuist is.

Dat stond er dan ook niet. Het gaat om het idee dat NL soft straft itt andere landen. En dat klopt niet, NL straft inmiddels relatief zwaar.

Citaat:
Als ik zie dat Ferdi E. weer op vrije voeten is, en als ik zie wat voor leven Koos H. in een TBS inrichting heeft, dan straft NL veel te soft :roll: Moordenaars van deze categorie verdienen levenslange gevangenisstraf.

Dat mag jij vinden, maar ik wijs je er wel op dat TBS geen straf is... en daarom de leefomstandigheden aldaar wat comfortabeler zijn.

Citaat:
Ja, dat is vervelend voor hem. Maar een fact of life als je besluit in Peru iemand te vermoorden. Hij verdient zo'n barbaarse behandeling inderdaad niet. Maar een leven in een rustige Nederlandse gevangenis verdient Joran nog minder.

Wat verdient hij dan precies wel volgens jou?

09 jun 2010 0:47
Profiel
996C2 cabrio, ex-911 SC, Volvo V70
Zeist
Devils son schreef:
Het idee dat NL soft straft is dus echt onjuist, maar dat terzijde.

Maar dat idee leeft wel bij een groot aantal mensen, in ieder geval bij mij. Misschien moet er wat meer openheid komen misdaden en de opgelegde straffen. Nu halen alleen bepaalde zaken het nieuws.

Ik herinner me nog een ontvoeringsgevalletje waarbij een 7-jarig meisje uit ik meen Kollum een weekend is vastgehouden en daarna weer vrijgelaten. Het meisje was verder gelukkig niets aangedaan. Dader dacht dat pa en ma rijk waren en probeerde losgeld te krijgen. Kreeg vervolgens 7 jaar gevangenisstraf opgelegd.
Dezelfde week kregen 2 loverboys die meerdere meisjes de prostitutie in hadden gekregen ook een straf opgelegd. 2 jaar. Hoe erg ik die ontvoering ook vind, de andere zaak vond ik zelf veel erger, met grotere gevolgen voor de slachtoffers. Ik vraag me dan serieus af of deze rechters wel gezond verstand hebben.

09 jun 2010 7:44
Profiel
Middelburg (B)
Citaat:
Wat verdient hij dan precies wel volgens jou?

Afbeelding :mrgreen:

09 jun 2010 7:56
Profiel
Moderator
PF #57
gast schreef:
Voor mij en genoeg Nederlanders is het WEL duidelijk.. Onberecht medeplichtig dan wel moordenaar is ie bij Holloway en daaromheen draaien is leuk om hier tegen meningen aan te trappen maar het is voor MIJ een FEIT dat dat zo is..

Volksgericht dus eigenlijk Jocham. Jij en genoeg Nederlanders hebben de krant gelezen en Peter R de Vries gehoord. En daarop hun mening gebaseerd. Hoe herkenbaar ook, mijn ratio blijft me zeggen dat dat heel gevaarlijk is (zie de voorbeelden die Devils Son eerder aanhaalt van gerechterlijke dwalingen). Ben wat dat betreft maar blij dat er op het marktplein van het gemiddelde dorp in Nederland geen galg meer staat opgesteld...

09 jun 2010 9:16
Profiel
Traveller69 schreef:
Maar dat idee leeft wel bij een groot aantal mensen, in ieder geval bij mij. Misschien moet er wat meer openheid komen misdaden en de opgelegde straffen. Nu halen alleen bepaalde zaken het nieuws.

Ja, omdat zoiets scoort. Zo werkt de pers nu eenmaal... Maar vanuit het OM is er openheid. Op www.rechtspraak.nl kun je naar hartelust zoeken tussen de uitspraken.

Citaat:
Ik herinner me nog een ontvoeringsgevalletje waarbij een 7-jarig meisje uit ik meen Kollum een weekend is vastgehouden en daarna weer vrijgelaten. Het meisje was verder gelukkig niets aangedaan. Dader dacht dat pa en ma rijk waren en probeerde losgeld te krijgen. Kreeg vervolgens 7 jaar gevangenisstraf opgelegd.
Dezelfde week kregen 2 loverboys die meerdere meisjes de prostitutie in hadden gekregen ook een straf opgelegd. 2 jaar. Hoe erg ik die ontvoering ook vind, de andere zaak vond ik zelf veel erger, met grotere gevolgen voor de slachtoffers. Ik vraag me dan serieus af of deze rechters wel gezond verstand hebben.

Zoals ik hier al aan gaf, bij sexuele (gewelds-)delichten zou de strafmaat in NL van mij fiks omhoog mogen.

09 jun 2010 9:34
Profiel
gast schreef:

Voor mij gaat het meer hierom Herald..

Je gedragen als een l*l is niet strafbaar.

Citaat:
Verder, zolang niet berecht lekker blijven volhouden dat hij niet aan de schandpaal mag.. 28 verschillende verklaringen slikken, een bekentenis onder invloed van een jointje etc. etc. Voor mij en genoeg Nederlanders is het WEL duidelijk.. Onberecht medeplichtig dan wel moordenaar is ie bij Holloway en daaromheen draaien is leuk om hier tegen meningen aan te trappen maar het is voor MIJ een FEIT dat dat zo is..

Als het voor jou allemaal duidelijk is, dan zou ik zeggen: ga daarmee naar de autoriteiten op Aruba, want die krijgen de zaak niet rond.

09 jun 2010 9:37
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 906 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 37  Volgende