Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 9:47

Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Porsche op LPG 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Porsche op LPG
Zo kansloos, echt verkrachting van je auto!

10 jun 2010 0:10
Profiel
PorscheForum Rookie
911 carrera coupe
Rotterdam
Rogier911 schreef:
Zo kansloos, echt verkrachting van je auto!

Helemaal mee eens!

10 jun 2010 1:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
porscheking schreef:
lpg levert nooit zoveel kracht als gewone benzine, dus je gaat er wel op achteruit wat dat betreft...

Met LPI (G3) is het verlies vrijwel te verwaarlozen.

10 jun 2010 7:58
Profiel
Utrecht
(Het is octaangetal) :mrgreen:

10 jun 2010 10:44
Profiel
PorscheForum Rakker
993S Vesuvio; 964 RS replica; 964 Turbo 3.6; 964 Alex 1224; project 1965 301xxx; project 1965 300xxx
Draadje met aandacht gelezen daarnet. Nog nooit zoveel auto-baker-praatjes bij elkaar gezien over waarom rijden op gas hel en verdoemenis zaait.

Heeel, heeeel lang geleden werden er auto's afgeleverd die er wel problemen mee kunnen krijgen, maar ff kleppen laten harden en dan is dat ook voorbij. Bij 99% van de auto's afgeleverd vanaf midden jaren tachtig is dat af fabriek verholpen.

Ik heb vele auto's en honderduizenden km op gas gereden; was inderrtijd veel beter dan de toenmalige tractor diesel techniek. Echt, er zijn geen problemen met gas.
Wel verlies je wat vermogen (*), je verbruikt wat meer liters en is je tank vaak kleiner waardoor je wat vaker naar de pomp moet, maar dat is een ander verhaal. Er is geen essentieel technisch probleem.

(*): behalve op het circuit gebruik je zeer zelden je maximale vermogen

Het is net zoiets als roepen dat Porsche als enige een goeie auto kan maken, dat lijkt ook wat narrow minded; of vergis ik me daar ook in :mrgreen:

10 jun 2010 16:05
Profiel
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
ps schreef:
Wel verlies je wat vermogen (*), je verbruikt wat meer liters en is je tank vaak kleiner waardoor je wat vaker naar de pomp moet, maar dat is een ander verhaal. Er is geen essentieel technisch probleem.

(*): behalve op het circuit gebruik je zeer zelden je maximale vermogen

Of zorgen dat je voldoende pk's hebt zodat ondanks het verlies er nog genoeg overblijft :mrgreen:

10 jun 2010 16:32
Profiel
Utrecht
ps schreef:
Heeel, heeeel lang geleden werden er auto's afgeleverd die er wel problemen mee kunnen krijgen, maar ff kleppen laten harden en dan is dat ook voorbij. Bij 99% van de auto's afgeleverd vanaf midden jaren tachtig is dat af fabriek verholpen.

Nu zijn er alleen weer andere problemen voor in de plaats. Veel moderne auto's lopen voor geen meter op gas en dat is ook niet goed te krijgen, of de motor legt het loodje. Als je een benzine-auto wilt kopen met het idee om er LPG in te laten hangen, neem dan eerst contact op met een goede LPG-inbouwer.

11 jun 2010 0:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 2.7 2000
Rotterdam
Gas is ideaal om mee te koken! Het beste!!! :ass:

11 jun 2010 1:49
Profiel
Moderator
PF #57
zoals eerder gezegd: narrowminded...

11 jun 2010 6:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Kever-s;-)
Limburg
@ Bboxster...
Wel een beetje vreemd dat je wel een moderne Boxster rijdt, maar nog steeds ouderwets op gas kookt en nog steeds geen keramische kookplaat in huis hebt.
Ik ben dat stadium al lang gepasseerd en kook al jaren keramisch.
Tja en omdat ik gewoon de energierekening betaal krijg ik gewoon AARDGAS voor de verwarmingketel (of de kookplaat op gas, die ik niet heb!) en hoef ik geen LPG flessen op huis aan te slepen :ass:

Wat de FSI motoren betreft is het naar mijn laatste info alleen zinnig om met een direct! ingespoten LPG installatie te rijden (dus kom je uit op LPDI van de mannen uit Eindhoven of ICOM). In alle andere gevallen krijg je ten opzichte van rijden op benzine een veel te groot meerverbruik en is het rendement dus veel te laag.
Applicaties daarvoor moeten echter goed ingeregeld worden (complex bij FSI) en dat heeft tijd nodig.
Dat ter info voor de P-rijders van de nieuwe 997 serie :wink: .

11 jun 2010 7:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 2.7 2000
Rotterdam
Excuseer mijne heren voor mijn lichtzinnige uitspraak om 1u49 's nachts.
Toen dacht ik niet dat het zo ernstig zou genomen worden, maar grapjes moeten op het grapjesforum en niet hier.
Mijn uitspraak was zo narrowminded dat Horn er niet kan om lachen.
En Chris.71, ik rijd naast de boxster ook met een stoomtreintje. Dus ik vind een leuke en milieuvriendelijke gasporsche helemaal goed! :thumleft:

Groetjes

11 jun 2010 14:54
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3