Auteur |
Bericht |
Davywag1
911 C4 (ex), Cayenne Turbo (ex) , 997 Turbo9(ex), 991 cabrio Turbo SMontfoort
|
Cayenne S of Turbo
Ik ben voornemens om een Cayenne (2004-2005) te kopen. Voorkeur gaat uit naar een Turbo, nu hoorde laatst van iemand dat deze met zijn Turbo vaak bij de garage stond om de Turbo af te stellen en hij raadde mij aan om een Cayenne S te kopen.
Wie heeft er ervaring mee of kan me adviseren welke keuze te maken, m.b.t. bouwjaar upgrades e.d.
Alvast bedankt voor de hulp
_________________________________________ A great man, carries the heart of a little child
|
10 jun 2010 0:42 |
|
|
ricky911
997 4S, ex- 964, Cayenne S, Range Rover Sport 2010Regio Arnhem
|
Re: Cayenne S of Turbo
Ik zou gaan voor een S, deze heeft al meer dan voldoende vermogen om de Cayenne vlot tot zeer snel te berijden. Een Turbo kan soms al te bruut zijn. Bovendien is een Turbo uiteindelijk toch iets onderhoudsgevoeliger (gaat op voor alle turbo motoren). Wil je zekerheid, ga proefrijden met beide uitvoeringen en maak dan een keuze.
|
10 jun 2010 5:58 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Cayenne S of Turbo
turbo staat zo mogelijk nog vaker bij de pomp dan bij de garage. (dat laatste is overigens nieuw voor mij, hier niet eerder voorbij gekomen volgens mij)
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
10 jun 2010 7:11 |
|
|
cabrio wim
|
Re: Cayenne S of Turbo
Hebben er hier ook niet zoveel een Kjen turbo.
|
10 jun 2010 7:51 |
|
|
mark996
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
|
Re: Cayenne S of Turbo
volgens mij is er ook al eea geschreven over wat probleempjes bij een S (weet niet meer wat precies).. Gebruik ff de zoekfunctie zou ik zeggen.. Succes! Naar mijn mening ziet het 2004-2005 model er iig mooier uit dan de nieuwe Sante FE kloon (maar daar is een apart draadje over..)
|
10 jun 2010 8:29 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Cayenne S of Turbo
Bij de dealer een turbo halen met Porsche garantie. Dan heb je de auto die je wil en als dat ding dan eens stuk gaat krijg je niet de rekening.
|
10 jun 2010 9:15 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: Cayenne S of Turbo
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
10 jun 2010 9:33 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Re: Cayenne S of Turbo
Zo snel is zo'n KJN nu ook weer niet. Dus een Turbo.
|
10 jun 2010 9:53 |
|
|
mark996
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
|
Re: Cayenne S of Turbo
en een airmiles pasje..
|
10 jun 2010 9:55 |
|
|
ralf996
ex 996 4s, 993 c2 en
964 c2 tipWeert
|
Re: Cayenne S of Turbo
ik vond de cayenne s redelijk vlot, maar snel is hij toch zeker niet te noemen. Het geluid is wel om van te smullen, maar ik zou, als geld niet de beslissende factor is, voor een turbo gaan, en dan het liefst een van 2006(die hebben veel electronische problemen niet), en nog beter zou een nieuw model turbo zijn, maar dan zit je weer een tikje hoger qua prijs en wat betreft dat je veel bij de tank zou staan, dat is natuurlijk onzin, want de tank van de cayenne s kan 100liter hebben, dus daar kan je zeker 500km op rijden
_________________________________________ Wederom op zoek naar ......
Laatst bijgewerkt door ralf996 op 10 jun 2010 10:02, in totaal 1 keer bewerkt.
|
10 jun 2010 9:59 |
|
|
mark996
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
|
Re: Cayenne S of Turbo
Dan heb je misschien wel een minder storingsgevoelig model (als je gaat voor de nieuwe), maar je zit dan wel in een SantaFe wannabee..
|
10 jun 2010 10:01 |
|
|
ralf996
ex 996 4s, 993 c2 en
964 c2 tipWeert
|
Re: Cayenne S of Turbo
ja maar het is natuurlijk wel de ambitie van porsche om op hyundai te lijken he
_________________________________________ Wederom op zoek naar ......
|
10 jun 2010 10:04 |
|
|
mark996
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
|
Re: Cayenne S of Turbo
dan is het niet te hopen dat dit ook gaat gelden voor de komende 911..Straks gaat ie nog lijken op de Hyundai Coupe (of hoe dat hok ook mag heten)?
|
10 jun 2010 10:08 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Cayenne S of Turbo
als je rustig aan doet
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
10 jun 2010 10:08 |
|
|
mark996
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
|
Re: Cayenne S of Turbo
klinkt toch alsof je er een LPG tankje in moet gooien (kan me een S herinneren met zo'n tank erin..)
|
10 jun 2010 10:10 |
|
|
de Fiscalist
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2Den Haag
|
Re: Cayenne S of Turbo
als je beide wagens gaat proefrijden, dan kan ik de uitkomst wel voorspellen.... Turbo maakt toch wel een groot verschil
_________________________________________ Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag
|
10 jun 2010 10:14 |
|
|
John
Cayenne
|
Re: Cayenne S of Turbo
een gebruikte Cayenne...en dan van de eerste serie...
Niet slim, veel storingen in het elektrische gedeelte...is bij de na 2005 verholpen..
Mijn advies.....een veel jongere "instapper"...een turbo is idd. retesnel en zeer vet..maar vraag je af waar je hem voor gebruikt, zelf ben ik van mening dat ik geen snelle Porsche erbij hoeft te hebben met een 911 in de garage...ik pak wel die als ik snel wil..
Een Cayenne gebruik ik als gezinsauto..dus voor mij een volle instapper van een later tijdstip..... hoorde wel dat de waarde van de gebruikte v6 redelijk dicht bij de waarde ligt van de S van hetzelfde bouwjaar...zegt wel wat.
Verder is een turbo duurder in onderhoud...vreet banden en remmen...wil je perse kiezen neem een S met alle opties...want de opties van een S zijn standaard op een turbo.
|
10 jun 2010 11:11 |
|
|
marino
997 GTS C2 cabrio '11 zwart
ex 964 Jubi #445 '93 viola
ex 996TT '03 zwart
ex 993 TT '98
ex 993 cabrio '94
ex 997 C2 '05vlakbij de Koekstad....
|
Re: Cayenne S of Turbo
Ik sluit me bij John aan!
|
10 jun 2010 14:46 |
|
|
ricky911
997 4S, ex- 964, Cayenne S, Range Rover Sport 2010Regio Arnhem
|
Re: Cayenne S of Turbo
Dat van de 500 km op een tank klopt trouwens wel (bij normaal gebruik). Alleen als je lange afstanden gaat rijden bv vakantie ritten dan rijdt de S iets zuiniger. Maar ja, als je besluit een Cayenne te rijden moet je ook niet piepen over de brandstofrekeningen.
|
10 jun 2010 19:04 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: Cayenne S of Turbo
Ook (zelfs) als je geen probleem hebt met de brandstofkosten kun je het (toch) erg vervelend vinden om zo vaak te moeten tanken.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
10 jun 2010 19:21 |
|
|
Robert911
ex 964 Porsche Cayenne Turbo Marbella
|
Re: Cayenne S of Turbo
Ga bij voorkeur niet proefrijden in de turbo, want daarna wil je niet anders meer, althans ik niet. In eerste instantie twijfelde ik tussen een GTS en een turbo en ik moet zeggen dat ik heel blij ben dat ik voor de turbo heb gekozen, had ik de GTS genomen dan was ik altijd smachtend naar de turbo blijven kijken. Ik gebruik de auto dagelijks voor relatief korte ritten en dan rij ik er sportief mee en het verbruik zit dan op 16 liter op 100 km. Dat is best dorstig, maar zeker niet zoveel zoals je in velen verhalen leest over het gemiddelde verbruik van 30 liter per 100 km, dat is BS. Succes, Robert.
_________________________________________ Create your own future
|
10 jun 2010 19:47 |
|
|
Davywag1
911 C4 (ex), Cayenne Turbo (ex) , 997 Turbo9(ex), 991 cabrio Turbo SMontfoort
|
Re: Cayenne S of Turbo
Dank voor alle antwoorden! Ik weet dat een Cayenne "zuipt" (tank toch altijd voor 50 euro, dus dat maakt niks uit ), tevens ben ik op de hoogte van een Hyundai gehalte, maar dat boeit me werkelijk niet zo. Dat het niet de meest verantwoorde keuze is...tja, volgens mij moet ik dan zowieso naar een ander forum voor electrische auto's. De Cayenne zal worden ingezet als gezinsauto, mijn 964 blijf ik gewoon rijden (3000 km per jaar) en daarnaast nog een DD. Ik ben alleen zo bang dat als ik een Cayenne S koop ipv een turbo, dat er toch steeds iets blijft knagen van had ik maar... Dat is inderdaad een optie, kan ook gewoon een nieuwe kopen. Maar bij de dealers staan er niet echt veel te koop welke ook nog redelijk qua budget zijn. Het verhaal van een stotterende Turbo ook gelezen, maar dat is slechts één verhaal. Zullen die storingen niet reeds opgelost/ geupdate zijn dan? De Cayenne zal bij mij ook als gezinsauto worden ingezet. ca. 15.000 km per jaar. Maar wat bedoel je met een V6 redelijk dicht bij een S uit hetzelfde bouwjaar. Dat kleinere motoren aantrekkelijker worden? groet Davy
_________________________________________ A great man, carries the heart of a little child
|
10 jun 2010 22:49 |
|
|
ralf996
ex 996 4s, 993 c2 en
964 c2 tipWeert
|
Re: Cayenne S of Turbo
gewoon in Duitsland kopen, garantie erop gooien in Nederland en knallen maar met die turbo
_________________________________________ Wederom op zoek naar ......
|
10 jun 2010 22:57 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Re: Cayenne S of Turbo
Dan zou ik de garantie erop gooien in DL. Kun je weer een paar keer tanken.
|
11 jun 2010 9:14 |
|
|
mark996
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
|
Re: Cayenne S of Turbo
Zelfs KJN rijders zien blijkbaar in dat een V6 (die neem ik aan iets minder hard de brandstof er doorheen jaagt), ook prima vooruit komt in vergelijking met een S..(uiteraard afhankelijk van wat je er precies mee gaat doen..). Dat zal wel verklaren waarom de prijzen van een V6 en S naar elkaar toe trekken..
|
11 jun 2010 9:25 |
|
|