Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 24 apr 2025 22:58

Antwoord op onderwerp  [ 906 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 37  Volgende
Peter R. de Vries versus Joran vd Sloot. 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Peter R. de Vries versus Joran vd Sloot.
gast schreef:
Omdat er TOTAAL niet gehandhaafdd wordt. Jij bent altijd zo correct, dan moet je dat er wel even bij vermelden. Want dat is een belangrijker aspect dan de zware straf op zich.

Volgens mij kunnen wij elkaar meteen de hand geven. Handhaving vind ik zonder meer belangrijk.

Pakkans verhogen met een goede strafmaat (soms meer, soms minder, soms prima in orde): prima.

09 jun 2010 19:08
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Tja DS, het volk moet zijn kop houden anders zijn we zo terug in 40-45? Niet zo sterk en typerend arrogant. En de vrijlating van Saban, daar ging een hele raadkamer over, van het Hof in Arnhem, niet 1 officier. Je moet wel de feiten een beetje kennen.

09 jun 2010 19:09
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
wolf schreef:
Tja DS, het volk moet zijn kop houden anders zijn we zo terug in 40-45? Niet zo sterk en typerend arrogant.

Het gesundes volksempfinden is wel wat ouder dan de jaren 40, maar je pleit zonder meer hiervoor.

Het volk hoeft helemaal niet zijn kop te houden, maar mensen die wat roepen zonder de feiten te kennen, die vind ik niet zo interessant.

Met goede onderbouwing wil ik best luisteren en die mis ik en dat is de kern.

[/quote]En de vrijlating van Saban, daar ging een hele raadkamer over, van het Hof in Arnhem, niet 1 officier. Je moet wel de feiten een beetje kennen.[/quote]

Ik ken de feiten.

De raadkamer beslist toch echt op basis van het dossier wat aangedragen wordt. Als de OvJ roept dat hij geen bezwaren heeft en dat hij niet weet van vluchtgevaar... dan is het toch gek als de Raadsheren in weerwil daarvan gaan beslissen.

09 jun 2010 19:14
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Je kent de feiten over Saban niet. Justitie adviseerde tegen maar het Hof zag geen bezwaar tegen kraamverlof. En probeer niet onder die Godwin uit te komen.

09 jun 2010 19:21
Profiel
Wacht maar tot we hier het sharia recht hebben......

09 jun 2010 20:01
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Neu daar wacht ik niet op. Maar zou wel eens de misdaadcijfers uit Saoedie willen weten...

09 jun 2010 20:24
Profiel
Die zijn er haast niet. Ze sturen ze deze kant op......

09 jun 2010 20:26
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
wat er van over is bedoel je...

09 jun 2010 20:29
Profiel
ex 996 4s, 993 c2 en 964 c2 tip
Weert
HAAHAHAHA :res:

Ik ben het overigens wel met DS eens. Uit onderzoek blijkt dat er uit puur economisch oogpunt beter hogere straffen opgelegd moeten kunnen worden. Het risico dat je hiermee echter loopt staat bekend als het "insolventierisico". Ik leg het uit aan de hand van een voorbeeld. Het verhogen van een boetebedrag voor diefstal klinkt heel leuk, maar als iemand een boete van 500 euro al niet kan betalen, kan je wel een boete van 100.000.000 opleggen, maar die zal evenmin betaald kunnen worden. Daders worden dus immuun voor strafmaatverhoging. Daar komt nog bij dat daders van geweldsmisdrijven vaak geen rekening houden met de de mogelijke op te leggen straf. Het verhogen van de pakkans daarentegen kost weer een hoop geld, omdat je dan meer inzet van bijvoorbeeld politie nodig hebt. Ik denk dat de straffen zoals die nu worden opgelegd te mild zijn, maar dat de wet voldoende ruimte laat zwaarder te straffen. Als je de politie minder papierwerk zou laten doen, en ze meer actief opsporingsbeleid liet voeren en daarnaast zwaarder zou straffen(bijvoorbeeld d.m.v minimumstraffen) zouden we al een eind kunnen komen.

Wat betreft Joran heb ik toch een vreemd gevoel bij deze hele zaak. Alles komt in een keer op hem af. Moord op dat meisje, onderzoek/vervolging vanuit Amerika :scratch: Het zou mij persoonlijk niet verbazen als iemand het erin heeft geluisd. Aan de andere kant geloof ik ook best dat deze jongen zo in zijn eigen wereld leeft dat hij denkt onaantastbaar te zijn en tot op het moment van zijn arrestatie weg dacht te komen met de moord.
(vond het overigens wel belachelijk te horen dat gevangenen in het buitenland geld krijgen van de Nederlandse staat om dingen aan te schaffen in de gevangenis, moet niet gekker worden)

09 jun 2010 20:31
Profiel Facebook 
Deze nederlander mag na aanslagen plegen in Irak z'n straf naar nederlandse maatstaven hier uitzitten. Kijk zo zijn we dan weer wel.....

09 jun 2010 20:34
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
dat dogma dat strenger straffen niet helpt, dat daders ervan uitgaan niet gepakt te worden, daar geloof ik niet meer zo in. dat zal voor de echte antisociaal gelden, maar voor de rest niet. geloof wel dat de pakkans enorm omhoog moet, dat de politie eens van z'n dikke reet af moet komen.

09 jun 2010 20:41
Profiel
gast schreef:
een hele lijst vragen ( vooruit dan maar)

De meest interessante sla je over:

Wat is momenteel een normale straf volgens jou voor moord, doodslag en zware mishandeling en welke straffen zou jij normaal vinden?

09 jun 2010 20:43
Profiel
wolf schreef:
Je kent de feiten over Saban niet. Justitie adviseerde tegen maar het Hof zag geen bezwaar tegen kraamverlof.

Bron? Want ik heb op meerdere bronnen het tegendeel gelezen. En nimmer hetgeen jij beweert.

Citaat:
En probeer niet onder die Godwin uit te komen.

Wat jij voorstelde was in essentie gesundenes volksempfinden. Dat jij als je daar op gewezen wordt een link met de 2e wo van maakt moet je helemaal zelf weten, maar misschien dat het ook een lichtje doet op gaan.

09 jun 2010 20:45
Profiel
ex 996 4s, 993 c2 en 964 c2 tip
Weert
ik ben van mening dat iemand die verkracht, moord of weet ik veel wat, sowieso een antisociaal is, dus dan klopt mijn verhaal toch? Denk overigens dat de politie graag actiever wordt, maar dat dit vanwege de bureaucratische onzin niet kan. Ook moet de politie gewoon meer bevoegdheden krijgen om op te treden. Agent uitschelden voor homo? hoppa, knuppeltje erop. Agenten zijn je vrienden niet als je je onjuist gedraagd, en dat hoeven ze ook niet te zijn.

09 jun 2010 20:47
Profiel Facebook 
wolf schreef:
dat dogma dat strenger straffen niet helpt, dat daders ervan uitgaan niet gepakt te worden, daar geloof ik niet meer zo in. dat zal voor de echte antisociaal gelden, maar voor de rest niet.

Maar het gaat toch niet om de niet-antisocialen? Die zijn het probleem toch niet?

Citaat:
geloof wel dat de pakkans enorm omhoog moet, dat de politie eens van z'n dikke reet af moet komen.

Hier is iedereen het wel over eens.

Met de toevoeging dat de politieman gehinderd wordt door bureaucratie. Ik denk dat ze zelf ook liever op straat zijn en niet met fotocamera...

09 jun 2010 20:49
Profiel
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Blijft altijd een boeiende discussie dit... Maar bedenk wel dat al die regeltjes van onze rechstaat bedacht zijn om ons te beschermen :idea: Dat dat tot gevolg heeft dat er ook criminelen de dans ontspringen door bv vormfouten, is een nadeel waarvan ik vind dat je dat op de koop toe moet nemen. Ik ken geen cijfers, maar ik kan mij zo voorstellen dat dat echt niet zo vaak gebeurt als dat De Telegraaf ons wil doen geloven.

Het alternatief is nl een politiestaat :!: En daar wil ik in ieder geval niet in leven. Dat geeft nl pas echt een gevoel van onveiligheid en onrechtvaardigheid :!:

En dat handhaven: dat vind ik nou wel een goed idee :idea:

09 jun 2010 20:53
Profiel
Timeless
http://www.youtube.com/watch?v=B7uVKYS3HKE&NR=1

oops

09 jun 2010 21:02
Profiel
Foutje bedankt....ff Apeldoorn bellen :mrgreen:

09 jun 2010 21:04
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Devils son schreef:
wolf schreef:
Je kent de feiten over Saban niet. Justitie adviseerde tegen maar het Hof zag geen bezwaar tegen kraamverlof.

Bron? Want ik heb op meerdere bronnen het tegendeel gelezen. En nimmer hetgeen jij beweert.

Citaat:
En probeer niet onder die Godwin uit te komen.

Wat jij voorstelde was in essentie gesundenes volksempfinden. Dat jij als je daar op gewezen wordt een link met de 2e wo van maakt moet je helemaal zelf weten, maar misschien dat het ook een lichtje doet op gaan.

http://www.trouw.nl/nieuws/nederland/ar ... uo___.html

en glibber niet zo over dat Gesundenes Volksempfinden. You know very well.

Antisociaal is de moderne term voor psychopaat, die weerhoud je niet met strenge straffen. De rest, 90% schat ik, zal zich nog eens over de bol krabben als er op dat kraakje een paar jaar staat in plaats van 2 weken schoffelen.

09 jun 2010 21:07
Profiel
Laatste nieuws
Citaat:
De Amerikaanse federale politie FBI heeft Joran van der Sloot in het geheim geld gegeven in een undercover-operatie. Van dit geld zou Joran later het tripje naar Peru betalen, waar hij, naar eigen zeggen, een Peruaanse vrouw vermoordde.

Joran probeerde de afgelopen maanden de moeder van Natalee Holloway af te persen. Deze Amerikaanse tiener verdween in 2005, en Van der Sloot was lange tijd verdachte in deze zaak. De Nederlander wilde de moeder van Natalee, in ruil voor geld, vertellen waar het lichaam van haar dochter was.

Beth Holloway schakelde echter de FBI in, die hem 25.000 dollar overhandigde, in de hoop dat hij dan inderdaad over de brug zou komen met de locatie van het lichaam. Dit gebeurde op 10 mei, zo meldt de New York Post. Vier dagen later stapte Joran op het vliegtuig naar Peru, waar hij nu vastzit in verband met de moord op de 21-jarige Stephany Flores.

09 jun 2010 21:23
Profiel
Porsche Targa SC 3l. 1980
Middelburg (B)
@heel de meute: ik praat er liever een keer over in real live(op een meeting of zo) Neemt nogal wat tijd in beslag zo, en je word niet altijd juist begrepen, maar :res: voor iedereen zijn of haar mening!

09 jun 2010 21:33
Profiel

Daar staat dus wat ik schreef:

Het gaat volgens de hoogleraar straf- en strafprocesrecht van de Radboud Universiteit in Nijmegen om de informatie waarover het gerechtshof beschikte tijdens de behandeling van het verlofverzoek. „Daaruit bleek namelijk nog niet dat B. vluchtgevaarlijk was”, zegt Buruma. Bovendien, stelt de rechtswetenschapper, vond het Openbaar Ministerie het in eerste instantie ook niet erg dat B. één of twee dagen vrij zou krijgen.

Citaat:
en glibber niet zo over dat Gesundenes Volksempfinden. You know very well.

Wat zit je toch moeilijk te doen. Jij pleitte voor gesundenes volksemfinden:

Het rechtsgevoel wordt niet bevredigd

Ik neem toch aan dat jij daarmee "het volk" bedoelt.

Dat jij dat wil doortrekken naar de tweede wereldoorlog laat ik nog steeds voor jouw rekening.

Overigens is "Godwin" roepen inmiddels ook weer uit de mode...

Citaat:
Antisociaal is de moderne term voor psychopaat, die weerhoud je niet met strenge straffen. De rest, 90% schat ik, zal zich nog eens over de bol krabben als er op dat kraakje een paar jaar staat in plaats van 2 weken schoffelen.

Maar ajb, leg nu eens uit waarom in de VS de criminaliteit veel hoger is, inclusief moorden, terwijl de straffen daar veel hoger zijn.

De feiten wijzen op het tegendeel!

09 jun 2010 23:56
Profiel
JMS schreef:
ik praat er liever een keer over in real live

Ik zie je dus 27 juni bij de Nordschleife? :mrgreen:

09 jun 2010 23:57
Profiel
Porsche Targa SC 3l. 1980
Middelburg (B)
Ga je me les geven :?: :thumleft:

10 jun 2010 7:58
Profiel
996C2 cabrio, ex-911 SC, Volvo V70
Zeist
gast schreef:
o ja; en dat van de PVV moet ik rectificeren, die zijn niet verdubbeld, maar bijna verdriedubbeld :idea: Over jouw schreeuwende minderheid gesproken...

Ik neem aan dat je bedoelt verdrievoudigd :mrgreen: anders zouden ze boven de 50 zetels zijn uitgekomen.

10 jun 2010 8:32
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 906 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 37  Volgende