Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 24 apr 2025 21:43

Antwoord op onderwerp  [ 906 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 ... 37  Volgende
Peter R. de Vries versus Joran vd Sloot. 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Peter R. de Vries versus Joran vd Sloot.
JMS schreef:
Ga je me les geven :?: :thumleft:

Strafrecht, of Hellrides? :wink:

10 jun 2010 9:07
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
gast schreef:

Dacht het niet :!:
Lees punt 1 nog eens........

Gelezen en daar staat het antwoord niet.

Begin eens met het beantwoorden van de vraag wat momenteel de gebruikelijke straffen zijn. Ik stel die niet voor niets natuurlijk...

Citaat:
o ja; en dat van de PVV moet ik rectificeren, die zijn niet verdubbeld, maar bijna verdriedubbeld :idea: Over jouw schreeuwende minderheid gesproken...

Als ik PVV en SP samen neem (het is nl. één pot nat) kom ik op 39 zetels. Dat is een kwart van de kiezers en ik noem dat echt een minderheid.

10 jun 2010 9:12
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Devils son schreef:
[ Bovendien, stelt de rechtswetenschapper, vond het Openbaar Ministerie het in eerste instantie ook niet erg dat B. één of twee dagen vrij zou krijgen.

En daar zit het probleem. Verlof krijg je wat mij betreft vlak voor het einde van je straf en niet aan het begin. Als dat softe geneuzel over een band met zijn kind krijgen etc.: dat had hij dan maar eerder moeten verzinnen.

10 jun 2010 10:02
Profiel
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Ik weet niet of het waar is, maar ik heb wel eens gehoord dat gevangen bewust kinderen willen krijgen i.v.m. strafvermindering...

Bezint eer ge begint lijkt mij op zijn plaats.

En wat betreft Joran: Als hij het gedaan heeft, laat hem daar dan maar lekker wegrotten. Kijken of hij nog zo'n grote bek heeft als hij eruit komt...

10 jun 2010 10:36
Profiel Twitter 
Groningen
Als DS het heeft over een minderheid heeft hij gelijk. Verwijzen naar een geboekte winst doet daar niets aan af. Het is nog steeds een minderheid, ongeacht je definities.

Terzijde, het valt me o.a. op hoe inconsequent de PVV is als het gaat om het bepalen van de "grootste winnaar". Bij de vorige verkiezingen moesten we vooral kijken naar de relatieve winst als bepalende factor (SP had immers een veel grotere absolute winst geboekt). Nu geldt volgens Geert cum suis ineens juist die absolute winst als belangrijkste factor (D66 heeft een grotere relatieve winst). :roll:

Hoe dan ook, de VVD heeft een leuke troefkaart bij de onderhandelingen.

Hé wacht, dit ging over Joran... oh..uh..de FBI heeft eerder genoemd verhaal t.a.v. een undercover actie in grote lijnen bevestigd en dat wist natuurlijk nog niemand hier. :mrgreen:

10 jun 2010 11:58
Profiel
ex 996 4s, 993 c2 en 964 c2 tip
Weert
nu is het idd weer een undercover actie :scratch: geloof er allemaal niet echt zoveel van hoor, teveel inconsequenties.

@Marcel: ik ben ook voor de doodstraf, scheelt een hoop geld, maar Nederland is een "sociaal" land en dan schijnt de doodstraf ineens taboe te zijn. Daar komt nog bij dat het aantal ter levenslang veroordeelden in Nederland heel laag is, dus veel zal het niet uithalen.

10 jun 2010 12:41
Profiel Facebook 
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Devils son schreef:

Daar staat dus wat ik schreef:

Het gaat volgens de hoogleraar straf- en strafprocesrecht van de Radboud Universiteit in Nijmegen om de informatie waarover het gerechtshof beschikte tijdens de behandeling van het verlofverzoek. „Daaruit bleek namelijk nog niet dat B. vluchtgevaarlijk was”, zegt Buruma. Bovendien, stelt de rechtswetenschapper, vond het Openbaar Ministerie het in eerste instantie ook niet erg dat B. één of twee dagen vrij zou krijgen.

Citaat:
en glibber niet zo over dat Gesundenes Volksempfinden. You know very well.

Wat zit je toch moeilijk te doen. Jij pleitte voor gesundenes volksemfinden:

Het rechtsgevoel wordt niet bevredigd

Ik neem toch aan dat jij daarmee "het volk" bedoelt.

Dat jij dat wil doortrekken naar de tweede wereldoorlog laat ik nog steeds voor jouw rekening.

Overigens is "Godwin" roepen inmiddels ook weer uit de mode...

Citaat:
Antisociaal is de moderne term voor psychopaat, die weerhoud je niet met strenge straffen. De rest, 90% schat ik, zal zich nog eens over de bol krabben als er op dat kraakje een paar jaar staat in plaats van 2 weken schoffelen.

Maar ajb, leg nu eens uit waarom in de VS de criminaliteit veel hoger is, inclusief moorden, terwijl de straffen daar veel hoger zijn.

De feiten wijzen op het tegendeel!

Niet selectief quoten uit Trouw.
Justitie adviseerde mbt 2e verlof tegen ivm vluchtgevaar. Hof vond dat daar geen bewijs voor was met bekende resultaat. Blunder, ook gezien de angst bij zijn slachtoffers en de moeite die men had om mensen te laten getuigen en de man veroordeeld te krijgen.

Bevredigen van het rechtsgevoel in de maatschappij is een van de belangrijke doelen van het strafrecht. Staat in alle eerstejaarsboekjes. Dat jij dat middels " gesundenes Volksempfinden" probeert te koppelen aan Nazi-Dld vind ik een jurist onwaardig en tamelijk triest.

10 jun 2010 12:42
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
@ Ralf996: Doodstraf is irreversibel. Wat te doen in het geval van een gerechtelijke dwaling?

10 jun 2010 12:45
Profiel
ex 911 3.2 carrera "84, ex Boxster 986, ex996 cabrio c4 ex 996 4S
Leiderdorp
excuses lijken mij dan wel op zijn plaats :D

10 jun 2010 12:50
Profiel WWW Facebook 
Groningen
ralf996 schreef:
@Marcel: ik ben ook voor de doodstraf, scheelt een hoop geld, .

Daar zijn ze in de VS nog niet zo zeker van....

10 jun 2010 13:03
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Gewoon levenslang levenslang maken. Geen behandeling (TBS kost EUR 1.000 per dag) maar gewoon 22 uur per dag in je cel zitten.

10 jun 2010 14:20
Profiel
Lemmer (PF #48)
+ 1 :!: :!: :!:

10 jun 2010 14:26
Profiel Twitter 
Lemmer (PF #48)
Wat mij betreft mag vrijwillig DNA afgeven ook wel gebeuren.
Denk dat heel veel mensen dat best willen, waardoor onschuldige mensen al in een eerder stadium kunnen worden uitgesloten van vervolging.
Wel moet privacy gegarandeert zijn.

10 jun 2010 14:29
Profiel Twitter 
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
In geval van mensen die veroordeeld worden: ja. Voor iedereen: nee. Net als je vingerafdrukken in je paspoort: ik ben er niet voor.

10 jun 2010 14:46
Profiel
ex 996 4s, 993 c2 en 964 c2 tip
Weert
Jort schreef:
ralf996 schreef:
@Marcel: ik ben ook voor de doodstraf, scheelt een hoop geld, .

Daar zijn ze in de VS nog niet zo zeker van....

Vergelijken met de VS is sowieso kansloos. 2 miljoen voor doostraf t.o.v 1 miljoen voor 50 jaar cel :scratch: geloof je t zelf
als iemand veroordeeld is, en heeft bekend of het is overduidelijk had die persoon de dader is, dan gewoon dikke spuit zetten. Kost je misschien paar k, maar daar moet het mee gedaan zijn.

10 jun 2010 14:50
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Devils son schreef:
Maar ajb, leg nu eens uit waarom in de VS de criminaliteit veel hoger is, inclusief moorden, terwijl de straffen daar veel hoger zijn.

De feiten wijzen op het tegendeel!

Misschien omdat een heel groot deel van de moorden etc. in een opwelling (vlaag van woede c.q. verstandsverbijsering) gebeurd? Daardoor staat iemand niet stil bij de gevolgen?

Overigens gaat dat natuurlijk niet op voor het zetten van kraken etc.

10 jun 2010 15:06
Profiel
gast schreef:
Jij vroeg niet wat de norm is in NL. Ik ben geen jurist.

Ik vroeg dus wel wat de norm is in NL en dan kom ik meteen bij mijn punt: jij weet dat niet.

En dat jij dat niet weet is helemaal niet vreemd. Het had mij verbaasd als je het had geweten. Punt is alleen dat jij wel stelt dat de straffen te laag zijn, maar als ik vervolgens vraag hoe hoog ze zijn jij dat niet weet.

Hoe kun je nou zeggen dat straffen te laag zijn als je niet weet wat de norm is?

En dat is dus mijn bezwaar tegen het roepen dat NL veel te soft straft. Het is nergens anders op gebaseerd dan een gevoel aan de hand van krantenartikelen. En daarom hoef je er als rechterlijke macht geen rekening mee te houden.

Als iemand met cijfers onderbouwd kan vertellen dat er in NL te soft wordt gestraft, dan ben ik een en al oor.

10 jun 2010 15:20
Profiel
gast schreef:
Het gaat niet om de procentuele of numerieke meerderheid natuurlijk.

Wat dan wel?

En dit is een bloedserieuze vraag, want ik begrijp het werkelijk niet.

10 jun 2010 15:22
Profiel
Leiderdorp
Devils son schreef:
gast schreef:

Als iemand met cijfers onderbouwd kan vertellen dat er in NL te soft wordt gestraft, dan ben ik een en al oor.

amerika : fraude http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/6905128/__Vijftig_jaar_cel_voor_advocaat-oplichter__.html?p=29,1
nederland 56 kinderen misbruikt eis 10 jaar :|

10 jun 2010 15:28
Profiel WWW Facebook 
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Mooi voorbeeld is Maddoff. Die zou in NL een paar jaar max krijgen. En dat financieel uitkleden gebeurde dan ook iets minder voortvarend. Ik geloof er in ieder geval niet in dat mevrouw M tot bijstandsniveau zou worden uitgekleed wat wat ze in de US wel doen. De redenatie hier is dan dat ze al zielig genoeg is ofzo.

10 jun 2010 15:33
Profiel
ralf996 schreef:

@Marcel: ik ben ook voor de doodstraf, scheelt een hoop geld,

Doodstraf is duurder dan levenslang...

Citaat:
maar Nederland is een "sociaal" land en dan schijnt de doodstraf ineens taboe te zijn.

Precies. En dat niet alleen: het zou toch jippie zijn als Lucia de Berk (overigens de enige vrouw die levenslang had indertijd) ter dood was gebracht...

Citaat:
Daar komt nog bij dat het aantal ter levenslang veroordeelden in Nederland heel laag is, dus veel zal het niet uithalen.

Het neemt toe, maar de lijst is vooral zo lang omdat velen straf + TBS krijgen, wat feitelijk levenslang voor sommigen in houdt en je komt niet in de cijfers...

Zo laag vind ik overigens het aantal levenslang gestraften niet, naar ik heb begrepen lag het percentage levenslang na bewezenverklaarde moord(en) op iets van 5%. Tel daar nog eens de TBS gevallen bovenop waar feitelijk levenslang bij komt...

Laatst bijgewerkt door Devils son op 10 jun 2010 16:23, in totaal 1 keer bewerkt.

10 jun 2010 15:33
Profiel
wolf schreef:

Niet selectief quoten uit Trouw.
Justitie adviseerde mbt 2e verlof tegen ivm vluchtgevaar.

Nee, dat was niet het tweede verlof. Hij had verlof, werd gearresteerd tijdens dat verlof en vervolgens wilde het OM dat de raadsheren het besluit terug ging draaien.

Dat ging het Hof te ver, mede ook omdat voor het terugdraaien van zo'n beslissen je met sterke gronden moet komen en Baran was op dat moment helemaal niet gevlucht. Dus het enige dat te bewijzen viel, was dat hij zich tot op dat moment netjes aan de regels hield.

Kortom: blunder van het OM, die niet meer te herstellen was met de tweede actie. Too little, too late.

Citaat:
Bevredigen van het rechtsgevoel in de maatschappij is een van de belangrijke doelen van het strafrecht. Staat in alle eerstejaarsboekjes.

Ik zou goed moeten zoeken of ik strafrecht met mate nog terug kan vinden, maar ik weet zeker dat daar het tegenovergestelde in staat.

Citaat:
Dat jij dat middels " gesundenes Volksempfinden" probeert te koppelen aan Nazi-Dld vind ik een jurist onwaardig en tamelijk triest.

Zeg, hou eens op met zeuren hierover: JIJ bent de enige hier die het koppelt aan Nazi-Duitsland.

10 jun 2010 15:39
Profiel
Maarten schreef:
Gewoon levenslang levenslang maken. Geen behandeling (TBS kost EUR 1.000 per dag) maar gewoon 22 uur per dag in je cel zitten.

Levenslang is al levenslang (ook zo'n standaard misvatting).

TBS icm levenslang mag niet (HR... zaak Lucia de Berk).

10 jun 2010 15:40
Profiel
Erick schreef:
Wat mij betreft mag vrijwillig DNA afgeven ook wel gebeuren.
Denk dat heel veel mensen dat best willen, waardoor onschuldige mensen al in een eerder stadium kunnen worden uitgesloten van vervolging.
Wel moet privacy gegarandeert zijn.

Dit is echt zo eng... Vertrouw jij de overheid met dit materiaal? IK NIET.

Als dit soort dingen verplicht worden is dat voor mij een reden om NL te verlaten. Ik wens niet in een politiestaat te leven (we zitten m.i. al over de grens).

Bovendien is DNA geen wondermiddel in de opsporing. Ook met DNA gaat er een hoop mis.

10 jun 2010 15:44
Profiel
Leiderdorp
Op 6 april 1988 werd Ferdi .e gearresteerd. In hoger beroep werd hij in december veroordeeld tot 20 jaar gevangenisstraf en TBS. Na een succesvolle TBS-behandeling en strafvermindering wegens goed gedrag, kwam hij in augustus 2001 vrij
1988 + 20 jaar =2008 !
waarom dan 2001 vrij ? en dan heb ik het nog niet over zijn vrijde dagen (weekenden ter voorbereiding op zijn terugkeer) :bang:
de man had in zijn cel moeten sterven. my 2 cnts

Laatst bijgewerkt door Richard op 10 jun 2010 15:47, in totaal 1 keer bewerkt.

10 jun 2010 15:46
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 906 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 ... 37  Volgende