Auteur |
Bericht |
mark996
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
|
Re: Afschrijving 996
niet verkopen dus en lekker door blijven en genieten...
|
14 jun 2010 7:49 |
|
|
rzer
|
Re: Afschrijving 996
Haha ja ook zeker een optie hoor, alleen heb het idee dat na de 100k km elke km die ik rij hij minder waard wordt. haha
|
14 jun 2010 10:15 |
|
|
ralf996
ex 996 4s, 993 c2 en
964 c2 tipWeert
|
Re: Afschrijving 996
dat is ook, en als je dat niet wilt kan je beter het openbaar vervoer nemen. Feit is met redelijk nieuwe auto's dat je gewoon veel afschrijft. Wat je kan doen is een ouder model (993/964) kopen en daar mee gaan rijden, of uit Duitsland importeren. Koop je daar een mooie 997 4s o.i.d en ruil je de R daar op in, betaal je misschien 10-15k bij, tik je nog wat bpm af, en dan zal je rustig een aantal jaren kunnen rijden zonder al te veel af te schrijven.
_________________________________________ Wederom op zoek naar ......
|
14 jun 2010 10:31 |
|
|
rzer
|
Re: Afschrijving 996
Ja dat vind ik een goede optie die ik ook had bekeken. De R particulier verkopen dus?
|
14 jun 2010 11:07 |
|
|
MR.GUZZI.
911 3.2 "89 coupe, 3.2 Cabrio "87 + 964 Jubilee "93 !Friesland
|
Re: Afschrijving 996
Vraagje aan Wolf; die schreef als je en 997 zoek neem dan een mk2 met een m97 motor, is dit het model uit 2008 met directe benz.injectie? Ik zit wel es te brainstormen om een 997 4s cabrio van een jaar of 3/4 uit Duitsland te halen ,want je weet ,wat van ver komt is lekker
_________________________________________ live, is what you made of it ! ! !
|
14 jun 2010 12:38 |
|
|
ralf996
ex 996 4s, 993 c2 en
964 c2 tipWeert
|
Re: Afschrijving 996
je kan proberen de R particulier te verkopen ja. In Duitsland gaan ze voor rond de 40-45k van de hand, dus in Nederland zou je voor een goed exemplaar rond de 50k kunnen vragen. Probleem met particuliere verkoop is dat het lang kan duren en je soms "dromers" aan de deur krijgt. Je kan kijken of je de wagen in Duitsland goed in kan ruilen als je een mooie 997 hebt gevonden, of gewoon de R nu in de verkoop zetten, en als hij verkocht is rustig gaan zoeken naar een 997. Particuliere verkoop levert in de regel meer op qua geld, maar kan ook een hoop tijd en ergernissen kosten
_________________________________________ Wederom op zoek naar ......
|
14 jun 2010 13:18 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Afschrijving 996
Antwoord KLOPT
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
14 jun 2010 13:28 |
|
|
MR.GUZZI.
911 3.2 "89 coupe, 3.2 Cabrio "87 + 964 Jubilee "93 !Friesland
|
Re: Afschrijving 996
En dan was m,n volgende vraag Paul 2,is die motor veel beter,hij is wel zuiniger volgens mij , maar is de uitrusting ook anders?
_________________________________________ live, is what you made of it ! ! !
|
14 jun 2010 19:36 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Afschrijving 996
Het is een compleet ander blok. Er waren volgens P. natuurlijk nauwelijks of zelfs geen problemen met het 1e watergekoelde boxerblok maar deze is toch wel (al!) compleet nieuw ontworpen. Niet langer een apart lagerhuis voor de krukas in het blok, maar weer 'gewoon' geintegreerd. Verder is de directe benzine-inspuiting een grote verandering: super directe reactie op gaspedaal, duidelijk meer vermogen. Stel je niet teveel voor van het lagere verbruik, dat is theorie, althans voor mij
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
14 jun 2010 20:28 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Afschrijving 996
In dat geval voor mij een goede reden om er niet voor te kiezen.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
14 jun 2010 20:56 |
|
|
erwin996
M140i
|
Re: Afschrijving 996
Sommige 996'en worden met de week duurder. Vorige week 46.500 euro, nu weer 47.500 euro http://www.reijnders-trading.com/product_info.php?cPath=1&products_id=190
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
Laatst bijgewerkt door erwin996 op 27 jun 2010 23:09, in totaal 2 keer bewerkt.
|
14 jun 2010 22:28 |
|
|
mark996
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
|
Re: Afschrijving 996
de 996 markt zit weer in de lift...
|
15 jun 2010 9:29 |
|
|
993turbopeter
|
Re: Afschrijving 996
vanaf oktober 2005 zouden er aanpassingen zijn gebeurd aan het motorblok van mkI en dus ook al betrouwbaarder
_________________________________________ ex 964; ex 993; ex 993turbo nu 997 4S en 993 4S
|
15 jun 2010 20:12 |
|
|
erwin996
M140i
|
Re: Afschrijving 996
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
27 jun 2010 23:10 |
|
|
vik
911 996 cabrio 2003
|
Re: Afschrijving 996
996 blijven rijden, is sportief maar toch comfortabel, niks mis mee
|
30 jun 2010 9:47 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Afschrijving 996
tja, als het je niet uitmaakt hoe het eruit ziet... kan je dat idd gewoon blijven doen...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
30 jun 2010 10:49 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
Re: Afschrijving 996
+10
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
30 jun 2010 11:23 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: Afschrijving 996
sportief maar toch comfortabel, gadverdamme, dat zeggen ze van een 306 ook.
_________________________________________ oud is beter
|
30 jun 2010 13:45 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Afschrijving 996
Een 306 is dan ook sportief en toch comfortabel. Zeker de S16...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
30 jun 2010 16:45 |
|
|
mark996
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
|
Re: Afschrijving 996
ik voel hier een soort 996-bashing opkomen.. In vervolg op het boxster bashing..?
|
30 jun 2010 16:56 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Afschrijving 996
helemaal niet. maar ik persoonlijk vind een 997 qua uiterlijk meer geslaagd dan een 996. en wat ik hier vaker hoor kan ik me niet voorstellen dat - als geld geen rol zou spelen - een 996 rijder niet zou willen upgraden naar een 997.
dus als een 996 cabriorijder aangeeft te willen switchen naar een 997 cabrio, vind ik het antwoord '996 blijven rijden' in mijn ogen niet wat hij wil, vandaar mijn reactie 'als het je niet uitmaakt hoe hij eruit ziet, gewoon lekker doen...'
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
30 jun 2010 17:02 |
|
|
mark996
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
|
Re: Afschrijving 996
daar ben ik het met je eens, als centjes geen rol spelen dan mooi de upgrade doen naar een 997..
|
30 jun 2010 17:06 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: Afschrijving 996
Of een upgrade naar een 993 of 964
|
30 jun 2010 20:05 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Afschrijving 996
ik zou dus niet snel upgraden van een 964 naar een 996. Gewoon omdat ik die niet mooi vind. Zou ook niet snel upgraden van een 964 naar een smallbody 993. Gewoon omdat ik een 964 mooier vind. Upgraden naar een 997 zou ik wel willen. Maar heb het geld er niet voor over. Up/downgraden naar een Boxster S zou ik ook wel willen, maar ik heb een achterbankje nodig...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
30 jun 2010 21:34 |
|
|
ASW
718 Spyder
|
Re: Afschrijving 996
Als 996 rijder moet ik toegeven dat een 965 (dus terug in de tijd) mooier is. Ik vind daarentegen momenteel de upgrade van 996 GT3 naar 997 GT3 niet in de juiste prijs/fun verhouding staan. Ongeacht het mooiere uiterlijk. En heb onlangs een dagje mogen knallen in het nieuwste van het nieuwste.
_________________________________________ Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!
|
30 jun 2010 23:25 |
|
|