Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 20:23

Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Verzekering circuit VET COOL MAN 2010 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Boxster 2.7 2000
Rotterdam
Bericht Verzekering circuit VET COOL MAN 2010
Is er een soort verzekering voor circuitdagen zoals VET COOL MAN?
Dit is nu niet echt de meest risicovolle happening maar toch interessant om te weten. Misschien is er een soort collectieve verzekering die hiervoor afgesloten kan worden?
Je weet maar nooit dat iemand op de kombaan een wiel verliest dat over 36 cabriodakjes floept... :flush:

14 jun 2010 23:25
Profiel
PorscheForum Rakker
997 C2 958 Cayenne 970 Panamera 4 991 C4S X51 971 Panamera ST
Bericht Re: Verzekering circuit VET COOL MAN 2010
Kijk eens bij driving-fun.com

15 jun 2010 9:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
981 Boxster GTS
Het is absoluut geen circuitdag in de zin van het woord, er zit namelijk geen enkel wedstrijdelement of tijdwaarneming in verwerkt.

Er wordt, als onderdeel van het evenement voor de kinderen, een paar ronden (onder begeleiding zodat het zeker niet te hard gaat) op de kombaan gereden.

En mocht iemand inderdaad een wiel verliezen :shock: dan is de kombaan dusdanig ver van het binnenterrein verwijderd dat het wiel allang weer stil ligt alvorens schade te berokkenen.

Verder denk ik dat de organisatie van de VCM rit absoluut over de nodige verzekeringen beschikt, al blijf je natuurlijk zelf wel verantwoordelijk over jouw eigen handelen.

Zelf neem ik al voor de 6e of 7e keer deel aan dit evenement en nog nooit iets schrikbarends meegemaakt, al moet ik wel zeggen dat het op Zandvoort wel erg druk en onrustig op het circuit was.

15 jun 2010 9:10
Profiel
PorscheForum Rakker
n.v.t.
Omgeving Haarlem
Soort gelijke discussie loopt ook op het ferrari forum. Daar werd gewezen op deze rechterlijke uitspraak. http://zoeken.rechtspraak.nl/resultpage.aspx?snelzoeken=true&searchtype=ljn&ljn=BM6992&u_ljn=BM6992
Moraal van het verhaal: laat op z´n minst even je verzekeraar weten dat je op een circuit gaat rijden / vraag aan de verzekeraar toestemming om op het circuit te rijden. Het kan een hoop gedoe en zuur verdiende centjes besparen.
Lewie

15 jun 2010 21:06
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Interessante uitspraak, overigens volkomen terecht ook. Wel een zure circuitdag voor deze man trouwens. :shock: :(

@lewie: bij de meeste verzekeringen heb je geen dekking op het circuit, ook niet met een rijvaardigheidstraining. Laat staan tijdens 'vrij rijden' op het TT-Circuit (was kennelijk de middagsessie). De bepaling in de voorwaarden van Chubb mbt vragen toestemming uit de uitspraak gaat al wat verder dan te doen gebruikelijk.

15 jun 2010 22:54
Profiel
PorscheForum Rakker
n.v.t.
Omgeving Haarlem
MS964 schreef:
@lewie: bij de meeste verzekeringen heb je geen dekking op het circuit, ook niet met een rijvaardigheidstraining. Laat staan tijdens 'vrij rijden' op het TT-Circuit (was kennelijk de middagsessie). De bepaling in de voorwaarden van Chubb mbt vragen toestemming uit de uitspraak gaat al wat verder dan te doen gebruikelijk.

Klopt MS964, in mijn voorwaarden staat ook dat circuitwerk is uitgesloten. Daarom heb ik ook weinig behoefte om op het circuit te gaan rijden.

Voor mensen die de vet cool rit gaan rijden en clausules in hun verzekering over circutrijden hebben staan, is het misschien nav van deze uitspraak toch handig om even naar de verzekering te bellen.
Lewie

15 jun 2010 23:04
Profiel
981 Boxster GTS
De definitie van het woord circuit: Baan waarop racewedstrijden worden gehouden.

In dit licht bezien valt de kombaan van de RDW niet onder deze definitie en houdt de Vet Cool Man organisatie hier ook zeker geen wedstrijd.
M.i. kan en mag een verzekeraar op basis van bovenstaand geen uitsluiting geven.

Het frappante is overigens dat de Touristenfahrt op de Nurburgring door de NL verzekeraars niet wordt uitgesloten (door een aantal Duitse wel) aangezien de ring onder de noemer tolweg met éénrichtingsverkeer schijnt te vallen.

Persoonlijk maak ik mij niet zo'n zorgen, inmiddels al meerdere keren op Lelystad gereden, gaat er bijzonder rustig en netjes aan toe (in tegenstelling tot Zandvoort) en bij twijfel, bel even met jouw tussenpersoon.

16 jun 2010 8:49
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 7 berichten ]