Auteur |
Bericht |
DDLeeuw
911 3.2 Carrera TargaMaastricht
|
Af en toe haperende moter 3.2, stationairloop servo-klep?
Hallo,
Ik heb mijn 3.2 nu bijna 4 jaar en rijdt als een zonnetje, afgezien van af en toe haperende moter. Nu wordt de Stationairloop servo-klep af en toe gereinigd en geolied, waardoor het probleem weer tijdelijk weg is, maar dat lijkt niet meer te helpen. Volgens een expert is het onderdeel aan vervanging toe. De vraag is of het het probleem oplost, maar wie weet watdat onderdeel nieuw kost en waar ik deze het beste kan kopen? 2e hands kan ik er een krijgen voor 100 euro.
_________________________________________ Liefde is als een flitspaal, het komt onverwacht en kost je veel geld.
|
15 jun 2010 17:12 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: Af en toe haperende moter 3.2, stationairloop servo-klep
google geprobeerd?
_________________________________________ oud is beter
|
15 jun 2010 17:18 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
_________________________________________ Got coffee?
|
15 jun 2010 17:19 |
|
|
ralf996
ex 996 4s, 993 c2 en
964 c2 tipWeert
|
_________________________________________ Wederom op zoek naar ......
|
15 jun 2010 17:20 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
spezi anrufen?
|
15 jun 2010 17:21 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Onderdeelnummer heb je al, anders hier opzoeken en vervolgens hier de prijs opduiken
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
15 jun 2010 20:31 |
|
|
DDLeeuw
911 3.2 Carrera TargaMaastricht
|
Bedankt voor alle tips, aangezien bij mij het toerental wegvalt tijdens het rijden en niet bijv voor het stoplicht lijkt het toch een ander onderdeel te zijn. Ik laat de motor nu doormeten bij de P garage in Bonn. Het haperen van de motor gaat weg als ik constant blijf rijden in een andere versnelling. Het treed sneller op als ik flink gas heb gegeven, of de auto voor kleine stukjes aan en uit heb gezet.
_________________________________________ Liefde is als een flitspaal, het komt onverwacht en kost je veel geld.
|
18 jun 2010 10:37 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
lmm?
|
18 jun 2010 11:09 |
|
|
Justin
Porsche 964 C4
|
Waarom overweeg je een gebruikte stationair klep(heet het onderdeel zo?) als die van jou het slecht doet door gebruik? Zou persoonlijk in dit geval voor een nieuw onderdeel gaan en even door de 'zure' appel heen bijten. Anders zit je misschien over 2 jaar weer met hetzelfde probleem (uiteraard is dit wel makkelijk zeggen vanachter de pc zonder het gebruikte onderdeel gezien te hebben).
Succes!
_________________________________________ Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.
|
21 jun 2010 8:03 |
|
|
Emile
911 Carrera 3.2 mj 86Arnhem
|
Heb je al gekeken of de pulsgevers op het vliegwiel nog wel goed functioneren(weerstand doormeten) of nog goed afgesteld zijn. Ik heb hetzelfde probleem gehad nadat de bak en motor eruit zijn geweest. De pulsgever voor de snelheid stond te ver van het vliegwiel af waardoor het snelheidssignaal(toerental) niet goed door gegeven werd en hierdoor het ontstekingstijdstip(kennfeld) niet goed is en daardoor de verbranding niet volledig is. Daardoor houdt de motor in bij bepaalde toerentallen. Heb je de luchthoeveelheidsmeter al eens schoongemaakt? Kan zijn dat hij slecht reageert of blijft hangen. Op youtube vindt je ook films over de Motronic techniek en problemen: http://www.youtube.com/watch?v=-11J8XawQtc
|
04 aug 2010 11:26 |
|
|