Auteur |
Bericht |
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
 Re: Porsche sport exhaust: FABSPEED
Na wederom een lang gevecht met roestige moeren en bouten en één weerbarstig tapeind  ligt de uitlaat er dan toch eindelijk naast....  Nu kunnen we aan het mooie werk beginnen 
_________________________________________ www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer www.mh-schietsport.nl voor sportschutters
|
16 jun 2010 17:48 |
|
 |
Justin
Porsche 964 C4
|
Marc, neem aan dat dat glimmende op de oliebuis onderaan midden van blok voornamelijk kruipolie is Benieuwd naar het resultaat 
_________________________________________ Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.
|
17 jun 2010 9:36 |
|
 |
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
Correct, is inderdaad kruipolie 
_________________________________________ www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer www.mh-schietsport.nl voor sportschutters
|
17 jun 2010 13:31 |
|
 |
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
Handig al die las- en dichtkit reparaties aan de uitlaat de voorgaande jaren.... De brokken kit en lasspetters in het spruitstuk hebben helaas hun sporen nagelaten op het turbinewiel.... 
|
23 jun 2010 14:26 |
|
 |
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
De 965 stribbelt nog wat tegen.... Olieleiding bleek doorgeschuurd en gat werd steeds groter bij het blank schuren van het metaal....  Noodreparatie met oliebestendige slang.  Uitlaatje hier nog op de grond.  Daarna de spruitstukken erop.  En de gestraalde en opnieuw gespoten katalysator weer gemonteerd samen met de wastegate.  Lambdasonde zit ook 'vastgelast' in de originele uitlaat... iemand had de zeskant ook al een keer rond gedraait...  Enfin, nieuwe originele lambdasonde is onderweg uit Duitsland (scheelt nogal wat in prijs met de P-dealer). Alle probleempjes en hindernissen zijn nu (hoop ik) wel zo'n beetje overwonnen, komende week is ie klaar 
Laatst bijgewerkt door M a r c op 25 jun 2010 18:04, in totaal 1 keer bewerkt.
|
25 jun 2010 16:24 |
|
 |
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Interessante rapportage Marc.
Maar ben ik de enige die bij zo'n glimmende, verchroomde (?) uitlaat eerder een wat negatief als een positief gevoel krijgt? Weet nog hoe het nieuwe, originele darmwerk onder de 997 er uit zag en dat niet glimmende beeld spreekt mij meer aan.
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
25 jun 2010 17:47 |
|
 |
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
dat glimmen duurt ook hooguit een week 
_________________________________________ Got coffee?
|
25 jun 2010 17:53 |
|
 |
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
Onder mijn GT3 zit ook een glimmende Fabspeed en het mooie vind ik dat ze een beetje koperkleurig/blauwig gevlamd verkleuren als ze een paar keer heet zijn geweest. Dat vind ik wel weer heel mooi (al zie je er niks van...) 
|
25 jun 2010 17:57 |
|
 |
Henk965
Maserati QP 4.7S0591
|
Schitterend werk, Marc. Ben ook blij,dat ik nu van die olielekkage verlost ben.
De bekende 2 vliegen.......
Blijf het mooi vinden, om op deze manier, op de hoogte te blijven.
Gr Henk
_________________________________________ Another one bites the dust !
|
25 jun 2010 18:14 |
|
 |
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
Bijna klaar.... Nieuwe slangen voor de verwarming, de linker extra geisoleerd tegen de hitte van de katalysator.  Alleen straks nog even de bumper erop en de eindstukken uitrichten. 
|
29 jun 2010 14:33 |
|
 |
bully
|
Gaat lekker zo Marc 
|
29 jun 2010 15:21 |
|
 |
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.Noord Holland
|
Tjeetje wat een werk zeg voor een beetje behoorlijk geluid Kanp gedaan. 
_________________________________________ Last Rat standing
|
29 jun 2010 16:20 |
|
 |
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
|
29 jun 2010 21:07 |
|
 |
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Mooi werk Marc 
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
29 jun 2010 21:34 |
|
 |
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.Noord Holland
|
He Marc, zag op je site dat je voor een 986 geen fabspeed uitlaat hebt. Klopt dat?
_________________________________________ Last Rat standing
|
29 jun 2010 22:15 |
|
 |
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
Nee hoor, hebben we wel, maar site is nog niet helemaal up-to-date Ik PB je wel...
|
29 jun 2010 22:40 |
|
 |
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
|
30 jun 2010 15:36 |
|
 |
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
Auto klaar, testritje gemaakt, uitlaatje goed warm en dan een beetje gasgeven.... dan krijg je: vlammetjes http://www.youtube.com/watch?v=ARFdl1zykv4Daarna meteen dit onding weggehaald...  Geen idee wie het er ooit tussen heeft gezet, maar de stuurdruk naar de wastegate werd geknepen door dit Festo-reductieventiel uit de pneumatiek, met als gevolg dat er niet met de auto te rijden viel. Een klein beetje teveel gas en de turbo kwam er al vol én véél te vroeg in....  met als gevolg dat de koppeling het ook niet meer trok. Volgens mij heb je altijd heel voorzichtig met die auto moeten rijden Henk  Nu zit het weer zoals het hoort en komt de turbo in bij 3.500 tpm. Driveability is nu zoals het hoort en geen slippende koppeling meer 
|
01 jul 2010 20:00 |
|
 |
Henk965
Maserati QP 4.7S0591
|
Okee Marc, ff vanaf een computer in een internetcafe. Zonder boxen  , dus zal nog een beetje geduld moeten hebben, vwb het zien en horen van het eindresultaat. Ja, degenen die mij kennen, weten dat ik een voorzichtige rijder ben. Dus van dat Festo - ventiel, heb ik nooit iets vernomen. Wat mij meer interesseerd is, 'waarom' dit ventiel gemonteerd is, dan 'wie' het gedaan heeft. Misschien dat jij of een andere techneut, daar wat toelichting op kan geven. Kijk er naar uit om hem op te halen............ spreek je, Henk
|
01 jul 2010 20:41 |
|
 |
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
Dit ventiel zorgde ervoor dat je wastegate later opende.... later dan wat Porsche af-fabriek bepaalt heeft.... de theorie is dat je dan sneller en meer turbodruk hebt en dus meer vermogen. Nu win je met dit soort "houtje-touwtje tuning" wel veel koppel onderin, maar dat wil je helemaal niet (en Porsche ook niet anders hadden ze het zo wel gemaakt....). Zeer gevaarlijk voor je drijfstangen en lagers! Daarnaast heb je grote kans dat ie té arm gaat lopen wanneer je alleen de turbodruk op deze manier verhoogt. Om een lang verhaal kort te maken; je kunt nu weer volop planken zonder risico  Wel opletten dat je de voorbumper van je achterligger er niet afstookt 
Laatst bijgewerkt door M a r c op 02 jul 2010 8:09, in totaal 1 keer bewerkt.
|
01 jul 2010 21:56 |
|
 |
horn
PF #57
|
f*ck man - stoere vlammen!! is het toevallig dat hij alleen rechtsachter vlamt en links niet? Heb speciaal het geluid wat harder gezet - wat een heerlijk gejank!  Henk - geniet ervan!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
01 jul 2010 22:47 |
|
 |
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
Net als origineel is de linker pijp alleen voor de wastegate. Dus daar komt alleen geluid en uitlaatgassen uit bij (vol)gas als de wastegate opent 
|
01 jul 2010 23:17 |
|
 |
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
Hmmm.... aan de druppeltjes onder de auto te zien hebben we aan de linkerkant nog een kleine olielekkage.... Maar dat lossen we nog wel effe op Henk  De rest is kurkdroog 
|
03 jul 2010 12:08 |
|
 |
Henk965
Maserati QP 4.7S0591
|
Zo, net thuis. Echt ff genieten van dat you-tube filmpje. Vakwerk Marc, schitterend Jammer dat er nog een olielekkage naar voren is gekomen. @ Soepkip. Zeker een hele hoop werk. Maar wat eronder zat was een Emmentaler. Gewikt en gewogen tussen origineel Porsche of Fabspeed. Het mooie geluid heeft de doorslag gegeven. @ Horn. Dank je Harald, we zien elkaar op eoa evenement. Marc, spreek je, over de afhaaldatum. Gr Henk
|
03 jul 2010 18:59 |
|
 |
Justin
Porsche 964 C4
|
olielek al ontdekt? Heb bij die van mij inmiddels geleerd dat het lek heel anders kan zitten dan waar het in eerste instantie lijkt (maar dat hoef ik jou uiteraard niet te vertellen). Wellicht lek toch bij aansluiting van die lange (retour?)buis onderaan het blok? Bij de koppeling op het blok wil het weleens lekken. Anders zou het misschien een klein beetje olie kunnen zijn welke is ontsnapt bij de oliefilterwissel/refill? Wil wel eens een paar druppeltjes ontsnappen die eerst verdwenen lijken te zijn. Dan met opwarmen motor eerste keer liggen ze ineens onder de P. Anders misschien gewoon de kleine retourbuisjes onder het blok of de distibutiekettingdekselpakking(ik win scarbble vanavond) voor de linker nokkenas ( of de koppakking?  ) Moet zeggen dat hij er verder van onder wel goed nog uitziet Henk Mooie sticker ook linksachter op de bumper.
_________________________________________ Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.
|
03 jul 2010 21:42 |
|
|