Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 22 apr 2025 8:35

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Euthanasie, wetenschappelijk onderzoek... 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
EX-968 #1201 productie 1994
Rotterdam
Bericht Re: Euthanasie, wetenschappelijk onderzoek...
Waarom ga jij de politiek niet in, Ries? :scratch:

21 jun 2010 22:11
Profiel
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Groot verschil tussen Euthanasie en dierproeven is, dat Euthanasie als het goed is een eigen keuze is van de bewuste persoon. De dierproeven zijn zeker niet de keuze van de dieren zelf.

Euthanasie moet kunnen, mits er goede randvoorwaarden zijn, zoals nu. Dierproeven moeten kunnen als laatste stap richting proeven op mensen en daarbij opgemerkt dat het zoveel mogelijk beperkt moet worden. Ik vind het alleen acceptabel op geneesmiddelen.

21 jun 2010 22:19
Profiel
Westervoort
Met mijn kwinkslag wilde ik idd mede aangeven dat ik zo'n onderwerp ook niet helemaal op 't forum vind passen ; klokkies, schoenen of zelfs Joran zijn mijn inziens een andere categorie.

Maar goed, 't onderwerp is er dus boter bij de vis ; ik ben persoonlijk, onder de juiste!! condities (die ik hier niet uitvoerig ga belichten), een voorstander van euthanasie én abortus.

Dierproeven worden in grote mate gebezigd voor de cosmetische industrie...heb ik moeite mee maar voel me daar machteloos in. Net als mijn naamgenoot hierboven alleen voor medicijnen als er geen andere alternatieven zijn.

21 jun 2010 22:57
Profiel
993 biturbo 2WD
Cerisy la Forêt Fr.
Mijn vader is in 2001 aan botkanker overleden,na een lijdensweg van maanden! Hij heeft me een paar keer gevraagd of ik een mes voor hem had! Hij wou zichzelf doden dus! Wat moest ik doen? Als ik het hem gegeven had en hij had zich van kant gemaakt(wat hij gedaan had,dat weet ik zeker!)in hoeverre zou ik dan ter verantwoording geroepen worden?

22 jun 2010 3:09
Profiel Facebook 
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
volgens mij heeft hier niemand beheofte aan persoonlijke details....

22 jun 2010 7:13
Profiel
Veghel
Maar het is wel de realiteit .

Mijn moeder heeft gelukkig een bewuste keuze kunnen maken... mijn vader helaas niet en is momenteel zo dement als een deur en lichamelijk slecht :cry:

22 jun 2010 7:45
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Marcel schreef:
volgens mij heeft hier niemand beheofte aan persoonlijke details....

.... maar hebben blijkbaar wel (te)veel mensen behoefte om ze te vertellen en het PF als een virtuele huiskamer te beschouwen .....

22 jun 2010 9:14
Profiel
Moderator
PF #57
wat voor mij derhalve de reden was om deze post gisteren te plaatsen.
horn schreef:
vind off topic onderwerpen hier over het algemeen geen probleem. Maar maatschappelijke discussies als deze horen wat mij betreft niet echt op een Porscheforum thuis. :salut:

Omdat we Porsche liefhebbers zijn kunnen we hier wel over alles wat ons bezighoudt praten onder de noemer 'discussie overige zaken'. Sommige dingen staan echter wel erg af van een autoforum, niet in het minst door de - soms pijnlijke - persoonlijke aard die onderwerpen voor bezoekers hier kunnen hebben.

Ter illustratie: Als de moeder van Joran van der Sloot hier een vaste bezoeker was geweest, had ik het Joran topic ook geveegd.

Food for thought...

22 jun 2010 9:43
Profiel
PorscheForum Junkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02. Cayenne: ex 958-10, 9YA-18
Dirksland
Ok.. wie gaat die account aanmaken? Afbeelding :mrgreen:

Zonder gekheid, ik snap het punt van de mods maar meestal zie je toch dat als er geen behoefte is aan een bepaald topic dat het vanzelf verdwijnt... het is niet een onderwerp waar ik veel over zal posten maar kan me er ook niet aan storen dat het er is

22 jun 2010 10:03
Profiel
ex 996 4s, 993 c2 en 964 c2 tip
Weert
arenarood schreef:
Mijn vader is in 2001 aan botkanker overleden,na een lijdensweg van maanden! Hij heeft me een paar keer gevraagd of ik een mes voor hem had! Hij wou zichzelf doden dus! Wat moest ik doen? Als ik het hem gegeven had en hij had zich van kant gemaakt(wat hij gedaan had,dat weet ik zeker!)in hoeverre zou ik dan ter verantwoording geroepen worden?

o.g.v art. 2 wet toetsing levensbeeindiging op verzoek is hulp bij zelfdoding alleen toegestaan door een arts. buiten het feit dat het misschien niet te bewijszen was geweest, weet ik niet precies wat je ten laste zou worden gelegd. DS weet hier misschien meer over?

22 jun 2010 11:08
Profiel Facebook 
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Ten aanzien van euthanasie ben ik een leek.

22 jun 2010 11:55
Profiel
Westervoort
Alle respect voor Jaap en zijn verhaal, maar zulke wrange verhalen gaan komen en dat gaat mijn inziens wel erg diep in de persoonlijke levens van de bezoekers hier.

We delen hier vaak veel met elkaar, en daardoor geeft 't soms de indruk dat we "onder elkaar" zijn met louter Porsche-enthousiasten, terwijl 't toch een publiek forum is.

Meningen kunnen we delen en betwisten hier, maar laten we ál te persoonlijke verhalen houden voor de eigen vrienden- en kennissenkring mensen. Daarom gooi ik dit topic alsnog dicht.

Jurgen

22 jun 2010 17:40
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2