Auteur |
Bericht |
mark996
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
|
Re: Afschrijving 996
ik voel hier een soort 996-bashing opkomen.. In vervolg op het boxster bashing..?
|
30 jun 2010 16:56 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Afschrijving 996
helemaal niet. maar ik persoonlijk vind een 997 qua uiterlijk meer geslaagd dan een 996. en wat ik hier vaker hoor kan ik me niet voorstellen dat - als geld geen rol zou spelen - een 996 rijder niet zou willen upgraden naar een 997.
dus als een 996 cabriorijder aangeeft te willen switchen naar een 997 cabrio, vind ik het antwoord '996 blijven rijden' in mijn ogen niet wat hij wil, vandaar mijn reactie 'als het je niet uitmaakt hoe hij eruit ziet, gewoon lekker doen...'
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
30 jun 2010 17:02 |
|
|
mark996
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
|
Re: Afschrijving 996
daar ben ik het met je eens, als centjes geen rol spelen dan mooi de upgrade doen naar een 997..
|
30 jun 2010 17:06 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: Afschrijving 996
Of een upgrade naar een 993 of 964
|
30 jun 2010 20:05 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Afschrijving 996
ik zou dus niet snel upgraden van een 964 naar een 996. Gewoon omdat ik die niet mooi vind. Zou ook niet snel upgraden van een 964 naar een smallbody 993. Gewoon omdat ik een 964 mooier vind. Upgraden naar een 997 zou ik wel willen. Maar heb het geld er niet voor over. Up/downgraden naar een Boxster S zou ik ook wel willen, maar ik heb een achterbankje nodig...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
30 jun 2010 21:34 |
|
|
ASW
718 Spyder
|
Re: Afschrijving 996
Als 996 rijder moet ik toegeven dat een 965 (dus terug in de tijd) mooier is. Ik vind daarentegen momenteel de upgrade van 996 GT3 naar 997 GT3 niet in de juiste prijs/fun verhouding staan. Ongeacht het mooiere uiterlijk. En heb onlangs een dagje mogen knallen in het nieuwste van het nieuwste.
_________________________________________ Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!
|
30 jun 2010 23:25 |
|
|
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
Re: Afschrijving 996
Ik wacht tot de 997 4S te betalen is, daar die gewoon mooier is dan de 996. De kleur hoef ik nooit over na te denken in elk geval, dat scheelt
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
30 jun 2010 23:34 |
|
|
E.T.
500E, Challenge Stradale
|
Re: Afschrijving 996
Vind ik ook. Overigens opvallend dat op menig engelstalig forum te lezen is dat 997 GT3's -opnieuw- ingeruild worden voor 996 GT3's, zelfs door voormalig 6GT3-rijders, omwille van de rijeigenschappen. Heb wel de indruk dat dit aktieve circuitrijders zijn... Anderzijds zijn er natuurlijk ook zat berichten van mensen die zeer tevreden zijn met hun 7GT3 upgrade.
|
01 jul 2010 9:13 |
|
|
ASW
718 Spyder
|
Re: Afschrijving 996
Laatste Vijverberg werd mij ook verteld door een persoon die zo'n beetje alle GT3's heeft gehad (en meer van dat spul) dat hij 996GT3 MK1 de leukste vond met nimmer perikelen. Dat was bij opvolgers volgens hem wel anders... ik besef me dat ik hiermee mijn eigen keuze verheerlijk
_________________________________________ Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!
|
01 jul 2010 13:52 |
|
|
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.Noord Holland
|
Re: Afschrijving 996
@ASW en gast is de 997GT3 te weinig speels t.o.v. 996GT3. Oftewel wordt er eerder ingegrepen door systemen. Wat bedoelen jullie precies. Als je namelijk vergelijkt zit er qua prestaties nog wel een groot verschil tussen beide auto's. http://www.fastestlaps.com/comparisons/ ... 6856e.htmlNiet dat ik meteen zeg dat dit het prijsverschil waar maakt hoor.
_________________________________________ Last Rat standing
|
01 jul 2010 15:56 |
|
|
ASW
718 Spyder
|
Re: Afschrijving 996
Hi Ernest, De 997 te weinig speels durf ik niet te zeggen. De 996GT3 MK1 is een geweldige auto om mee te spelen. De balans is erg goed! Hoewel het de mening van 1 persoon betreft gaf hij bij mij aan veel perikelen te hebben gehad met de opvolgers (o.a. olielekkage) en nimmer problemen te hebben gehad met de eerste. Een ander persoon met een 997GT3RS MK1 (zwart/oranje) vertelde me dat hij hiervoor een 996GT3 MK1 had gereden (6 of 7 jaar lang) en zich nog regelmatig afvraagt met welke hij nu meer lol heeft. Ik heb onlangs een geweldige dag beleefd op de NS met een gloednieuwe GT3RS en bevond me de hele dag in een trance van kicken!!! Wat een geweld en snelheid! Met mijn portemonee vind ik de fun/prijs verhouding echter scheef afsteken met een GT3 MK1. Potje/deksel verhaal
_________________________________________ Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!
|
01 jul 2010 18:28 |
|
|
E.T.
500E, Challenge Stradale
|
Re: Afschrijving 996
Vind persoonlijk de rijbeleving van de 6GT3 mk1 erg prettig en wellicht de sterkste troef van de auto. Nieuwere GT3's zijn, in standaardtrim, vooral wat afgestemd op meer comfort, is mijn indruk. De RS versies (6- en 7GT3) uitgezonderd. Als plezierrijder zeggen rondetijden mij weinig, ik probeer op ander gebied te excelleren. De 7GT3's vind ik prachtig en de RSjes zijn voor mij absoluut top, maar de forse meerprijs wordt voor mijn budget nog onvoldoende gecompenseerd. Een snellere auto is voor mij niet per definitie de leukste auto om te rijden. (Ik preek ook voor eigen parochie. Voor als de auto een keer te koop staat )
|
01 jul 2010 22:39 |
|
|
ASW
718 Spyder
|
Re: Afschrijving 996
Wat een eensgezindheid guys
_________________________________________ Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!
|
02 jul 2010 11:16 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Re: Afschrijving 996
Zal ik dan ook maar een duit in het zakje doen... De Porsche 911 GT3 Mk1 is meer een auto voor erbij dan voor dagelijks gebruik. De latere typen (RS-en uitgezonderd) zijn wat geciviliceerder. De eerste serie GT3's heeft een vermogen van (maar) 360 PK en wordt ondanks dat door velen nog steeds gezien als de best rijdende GT3. Dit maakt ze gewild en ze blijven dan ook relatief duur.
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
02 jul 2010 11:55 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: Afschrijving 996
Staat die RS van Han alweer te koop dan?
|
02 jul 2010 12:15 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Re: Afschrijving 996
Alle auto's van Han staan te koop.
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
02 jul 2010 12:20 |
|
|
Deen
|
Re: Afschrijving 996
Als je niet wilt afschrijven moet je geen porsche kopen, ik zoek het nu wel op, ben nanmelijk naar een targa aan het kijken
|
05 jul 2010 10:06 |
|
|
erwin996
M140i
|
Re: Afschrijving 996
En weer een prijsaanpassing van de 996 turbo van Reijnders Trading. Gisteren nog 45.500, nu weer 47.500 euro.
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
06 aug 2010 19:46 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Afschrijving 996
Lijkt het gewicht van Gordon wel...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
06 aug 2010 20:03 |
|
|
ps
993S Vesuvio;
964 RS replica;
964 Turbo 3.6;
964 Alex 1224;
project 1965 301xxx;
project 1965 300xxx
|
Re: Afschrijving 996
heb je al eens gezien welke beperkte kleuren er op de 996/997 te vinden zijn? Ik snap dat wel.
|
06 aug 2010 21:46 |
|
|
ps
993S Vesuvio;
964 RS replica;
964 Turbo 3.6;
964 Alex 1224;
project 1965 301xxx;
project 1965 300xxx
|
Re: Afschrijving 996
ff terug naar topic. hogesnelheidsafschrijving, dat valt wel mee met de 996. Dat doe je toch met een Cayenne?
|
06 aug 2010 21:47 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Re: Afschrijving 996
De 996 carrera R was en is zeker een gave auto, die erg aantrekkelijke extra's heeft. Echter de 997 is in de zomer van 2004 reeds geïntroduceerd, dus ik denk dat de 996 die je toen gekocht hebt, wat langer in de showroom heeft gestaan. Aan de betreffende motor is echt wel het nodige gedaan om er 345 pk uit te krijgen. In de Ultimate buyers guide van PMM uitgevers en geschreven door Grant Neal wordt lovend over deze motor gesproken. Persoonlijk is het een van mijn favoriete Porsches, indien je een van de snellere gewone 996's wil hebben en niet helemaal hardcore GT3 wil gaan. Het motorvermogen ligt zeker met de type 1 niet zover uiteen, de prijs ligt wel lager. Er staat er dus één te koop bij de officiële Porsche dealer: http://ucl.porsche.de/ucl/plsql/nl/clie ... _=1&lnr_=5Als advies zou ik in elke advertentie en onderhandeling even de extra's op een rijtje zetten en ook uitzoeken hoeveel er geleverd zijn in Nederland en een beetje het unieke benadrukken. Succes ermee!
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
07 aug 2010 22:01 |
|
|
912
|
Re: Afschrijving 996
Er zijn nog een heleboel Porsches waar je niet op afschrijft...
_________________________________________ There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
|
07 aug 2010 22:13 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Re: Afschrijving 996
Idd.
Op Mobile.de zijn de 996 te krijgen voor 11K, dat ben ik al kwijt bij een motor revisie ...............
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
08 aug 2010 9:25 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: Afschrijving 996
Voor 11K zit de motor er waarschijnlijk niet eens in.
|
08 aug 2010 11:48 |
|
|