Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 18:33

Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Even voorstellen! 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Even voorstellen!
Hallo, ben nieuw hier, en wil me even voorstellen voor ik jullie ga lastig vallen met allerlei vragen :) mijn naam is Johan (forumnaam jowi) en ik zit er al een tijdje aan te denken om een 911 aan te schaffen. Ik heb er nog geen haast mee, ik wil me eerst even goed inlezen, en ik moet nog wat sparen ook ;) zelf zit ik te denken aan een type 996, vind ik een mooi model. Heb helaas geen unlimited funding, ik hoop iets moois aan de haak te slaan tussen de 25k en 30k max.

Op dit moment rijd ik Alfa Romeo, maar dan wel denk ik 1 van de mooiste modellen, een GTV 2.0 V6 Turbo (235Pk). Ok, Italiaans en niet Duits, maar een GTV en een 911 hebben wel wat overeen denk ik, namelijk het tijdloze design :) De mijne is in zeer goede, nette staat, ondanks haar 11 jaar oud. Interieur is rood Momo leder.

Afbeelding

Anyway, ik ga wat rondlezen hier en daar, ben vooral op zoek naar waar ik op moet letten bij aanschaf, wat de zwakke punten zijn van een bepaald bouwjaar, kosten voor onderdelen en beurten etc. Voor het laatste ben ik niet zo bang, mijn GTV is qua onderhoud ook niet bepaald goedkoop haha... maar je krijgt er een hoop plezier voor terug!

04 jul 2010 13:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
964 c2
Den Haag
Bericht Re: Even voorstellen!
Welkom!

04 jul 2010 14:10
Profiel
M140i
Welkom op het forum Johan, en veel succes met de zoektocht! Goede keus, zo'n 996! :thumleft:

04 jul 2010 14:21
Profiel
Welkom Johan, als je een leuke ziet zet dan hier de link, kijken we met je mee :wink:

04 jul 2010 15:03
Profiel
PorscheForum Rookie
Bedankt allemaal alvast. Ik ga de auto trouwens dagelijks gebruiken, voor woon/werk etc. ca. 60km per dag / 15 á 20000km per jaar. Dus het wordt geen 'karretje voor erbij'. Ben dus geen echte kilometervreter maar het moet wel een betrouwbare auto zijn. Ben ondanks dat ik nu Italiaans rijd, absoluut geen sleutelaar ;)

Om maar meteen met de deur in huis te vallen, ik zag dit voorbij komen, ben er nog niet wezen kijken hoor, maar dit triggerde me en gaf me het idee dat wat ik wil wel eens mogelijk kan zijn. Een 996 met iets meer dan een ton op de teller, op de foto's afgaand ziet het er netjes uit dacht ik. Zou liever een zwarte hebben maar zilver is ook mooi. Kennen jullie deze, wat denken we er van, en waar moet ik specifiek op letten qua (bekende) onvolkomenheden?

http://www.autotrader.nl/auto/kopen/Por ... =35&pos=10

04 jul 2010 15:27
Profiel
Citaat:
Prijs is op basis van zo meenemen en dus zonder garantie en afleverbeurt. Auto krijgt wel een nieuwe APK keuring
:idea:
jowi schreef:
Zou liever een zwarte hebben, waar moet ik specifiek op letten qua (bekende) onvolkomenheden?

Hier 2 zwarte. KijkenrijdenKEUREN :!: kopen..............

04 jul 2010 15:48
Profiel
PorscheForum Rookie
bully schreef:
Citaat:
KijkenrijdenKEUREN :!: kopen..............

Absoluut :) ben trouwens niet zo weg van een beige interieur. Had deze ook al gezien :)
Ik ga gewoon lekker rondkijken komende tijd.

04 jul 2010 16:01
Profiel
Ga je de alfa inruilen?......

04 jul 2010 16:07
Profiel
PorscheForum Rookie
Ja, waarschijnlijk wel. Of ik moet hem particulier kwijt kunnen, dat levert altijd wel wat meer op natuurlijk. Mocht ik een mooie 911 bij een particulier zien dan ligt het een beetje aan het totaalplaatje en financien op dat moment, maar ik zal niet bij voorbaat een goede kans laten liggen omdat ik de Alfa nog niet kwijt ben. De GTV zou overigens zo'n 7500 moeten opbrengen met wat geluk.

04 jul 2010 17:51
Profiel
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Niks mis mee..... een 996. Zeker niet als daily driver. Qua budget moet het zeker lukken. Goed zoeken en zeker een AKK laten uitvoeren (maar dat wist je natuurlijk al) :mrgreen:

04 jul 2010 20:32
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
lees je eens goed in :mrgreen:

04 jul 2010 20:42
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Welkom,
Wat betreft de auto die je op autotrader hebt zien staan:
Gebruik de zoekfunctie maar eens (zoeken op: "996, handgeschakeld, 3.4 en plof").
Als je je na een paar dagen door die eindeloze topics heengeworsteld hebt moet je jezelf nog maar eens de vraag stellen of je deze auto wilt.
Veel leesplezier :wink:

Oja: ALTIJD AKK!

05 jul 2010 13:16
Profiel
ex 996 4s, 993 c2 en 964 c2 tip
Weert
Welkom hier :thumleft:

Ik zou voor een mk2(na 2001) gaan, die hebben een 3.6 liter met 320 pk, en een facelift gehad. Voor 30k zal het net te doen moeten zijn, stond zelfs een targa te koop voor 32k met redelijke km's, zal zo eens kijken (of moet het perse een coupe zijn?)

05 jul 2010 13:39
Profiel Facebook 
Weert
http://link.marktplaats.nl/353406483

dikke 996 4s! voor 35k(iets boven budget), welliswaar een amerikaanse, maar dat mag de pret niet drukken lijkt me, met 100dkm

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1

Een Duitse voor 26,5k ex bpm met 82dkm, erg goede optie rond je budget (bpm circa 4k)

05 jul 2010 13:48
Profiel Facebook 
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
gast schreef:
..overschatte luchtkoeler..

Contradictio in terminis :mrgreen:

05 jul 2010 15:19
Profiel
PorscheForum Rookie
Ik begrijp dat er, om het netjes te zeggen, een grote kans is op nogal terminale motorproblemen met de 3.4 motoren :) waarvan akte :) is dat alleen voor de eerste bouwjaren of is daar niets zinnigs over te zeggen? Wel goed om te weten dit natuurlijk.

Verder is het een simpel verhaal hoor, ik kan mijn budget niet oneindig oprekken, 30k is echt absolute max, en dat ga ik op dit moment niet eens redden, dan moet ik nog een jaartje of meer als het tegenvalt in de GTV blijven rijden (wat overigens ook geen straf is) Als het zo is dat ik binnen mijn grenzen en mogelijkheden geen nette 996 oid kan rijden, so be it. Beide voetjes op de grond hoor voorlopig. Daarom kijk ik ook eerst op fora zoals deze :)

Ik ga weer verder lezen en zoeken :)

05 jul 2010 20:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 2.5
België (nabij zeeland)
gast schreef:
Ewout schreef:
Als je je na een paar dagen door die eindeloze topics heengeworsteld hebt moet je jezelf nog maar eens de vraag stellen of je deze auto wilt.

Ik zou daar aan toe willen voegen; vraag je daarna af of je alles wat op dit forum geschreven wordt nog wel serieus moet nemen :bang:

Vooral mensen zonder enige kennis van zaken, zonder enige ervaring met een 996, zonder enige ervaring van (de mogelijkheden tot) revisie, maar vooral met heeel veel vooroordelen hebben hele epistels geschreven over de 996. Met als enig doel misschien hun onkunde te verbloemen, hun goedkopere of juist veel (te) dure aankoop zijnde een overschatte luchtkoeler te verbloemen en / of gewoon lekker meepraten met de menigte.

Laat je dus niet van de wijs brengen door deze kliek :idea:

+ 1 :!:

Niks mis mee met een 996. Uiteraard is een AKK aangewezen maar deze 'regel' telt voor elke P of andere auto.

Veel succes & plezier met de zoektocht :thumleft:

05 jul 2010 21:08
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Ach, Doe je eigen due diligence en neem een overwogen beslissing. Een AKK zal je niiet veel helpen qua gevoelige IMS Lager.

05 jul 2010 21:34
Profiel
PorscheForum Rookie
Ik zit, nu ik me meer op Porsche zit te concenteren, ook stiekem te kijken naar een Boxster... ik krijg het idee dat ik voor mijn budget een hoop risico neem met een (3.4) 996. Je valt dan in de alleroudste series, met de meeste kilometers, en wellicht de grootste kwalen en dus de grootste risico's. nu kan daar best nog wat moois tussenzitten, maar toch... als ik nu naar de Boxsters kijk, krijg ik voor mijn budget denk ik in ieder geval een jongere auto met minder kilometers, en ik moet zeggen... hij heeft wel wat, die Boxster :) Ben op zich niet zo'n cabrio fanaat, maar hier zie ik me wel in rondkarren :)

Is er ergens op het forum wellicht een specifiek Boxster topic? Ik kan me voorstellen dat die middenmotor qua onderhoud moeilijker en dus duurder is? Moet de motor er bijvoorbeeld compleet onderuit voor een koppeling oid? Is daar wat zinnigs over te vinden? Wat zijn specifieke (technische) aandachtspunten?

12 jul 2010 11:03
Profiel
Weert
Onderhoud zal voor de boxster niet duurder zijn, bij de 911 moet de motor er geloof ik ook uit voor bijvoorbeeld koppeling.
Voor 25-30k kan je imho een hele nette 996 mk1 vinden, en als je goed zoekt zelfs een mk2(vanaf halverwege 2001) met een 3.6 liter motor.
Er is geen specifiek boxster deel op het forum, maar zat boxsterrijders die je vragen zullen willen beantwoorden lijkt me :thumleft:

Je moet het natuurlijk zelf weten, maar een 911 vs boxster is wel een groot verschil. Naast het feit dat een boxster een tweezitter is en een hele andere uitstraling heeft, rijdt het ook nog eens heel anders (misschien zelfs beter/makkelijker)

Daarbij moet nog gezegd worden dat maar een klein percentage van de 3.4 motoren ploft, het komt in verhouding wel vaak voor, maar nog steeds praten we maar over enkele procenten!

12 jul 2010 11:23
Profiel Facebook 
Weert

Deze bijvoorbeeld, heeft vandalismeschade, en kan met tegenbewijs ingevoerd worden. Kost je dan incl. bpm 25k, heb je nog paar k nodig om m helemaal strak te maken :thumleft:

nog een, staat voor precies 30k op NL platen

En als je niet van zilver houdt deze nog

etc etc etc :mrgreen:

12 jul 2010 11:32
Profiel Facebook 
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
bxtrs hebben ook fors engine-issues. meer dan een paar procent.

12 jul 2010 12:30
Profiel
PorscheForum Rookie
wolf schreef:
bxtrs hebben ook fors engine-issues. meer dan een paar procent.

Ik weet eerlijk gezegd niet goed wat ik hier nou allemaal mee aan moet hoor... of moet je een Porsche beter alleen nieuw kopen en 2e hands gewoon eigenlijk helemaal niet willen? Ik heb altijd het idee gehad dat Porsche, net als andere Duitse merken, een degelijk en betrouwbaar merk was? :scratch: of willen jullie het clubje een beetje exclusief houden :mrgreen:

12 jul 2010 16:35
Profiel
Citaat:
Ik heb altijd het idee gehad dat Porsche een degelijk en betrouwbaar merk was
Inderdaad :wink:

12 jul 2010 16:50
Profiel
Weert
Wolf heeft per definitie iets tegen waterkokers, dus ik zou me er niet teveel van aantrekken.
Er bestaat een kleine kans dat je motorproblemen krijgt, net zoals bij bmw, audi, mercedes etc, dus ik zou me er niet kapot op staren

12 jul 2010 16:51
Profiel Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 49 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende