Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 24 apr 2025 18:53

Antwoord op onderwerp  [ 906 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33 ... 37  Volgende
Peter R. de Vries versus Joran vd Sloot. 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Peter R. de Vries versus Joran vd Sloot.
Richard schreef:
@ds vrijspraak in zijn geval is altijd op humanitaire gronden ,dus lijkt me niet zinnig dat uit te sluiten .

Huh?

Ik heb het gewoon over: niet bewezen zijn. Ja, als niet bewezen is dat hij e.e.a heeft gedaan, dan krijgt hij niet levenslang.

Citaat:
Ik zeg je gewoon in antwoord wat jij zegt levenslang = levenslang dat dat dus niet gaat gebeuiren en dat de man op een goede dag gewoon weer de straat op kan. Dat zijn leeftijd op den duur mee gaat spelen is denk ik voor de "slachtoffers " geen punt van acceptatie. Ik denk ( waarschijnlijk net als jij dat de man na dit soort vergrijpen NOOIT meer de straat op zou mogen, ook niet onder "begeleiding". Niets meer en niets minder,dit ook als strafmaat aanduiding waarbij je je dus kan afvragen of de straf evenredig is met het vergrijp

Het enige wat ik uit heb proberen te sluiten is dat iemand stervende is en dan nog vrij wordt gelaten om tussen familie te sterven. Dat komt af en toe voor en doet niets af aan het levenslang opsluiten van iemand.

Kortom: nu ik er een redelijk bedrag op heb gezet heb je verdomd veel bezwaren voor iemand die zeker weet dat hij er genadig vanaf zal komen...

10 jun 2010 18:01
Profiel
ex 996 4s, 993 c2 en 964 c2 tip
Weert
:popcorn:

10 jun 2010 18:12
Profiel Facebook 
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Devils son schreef:
gast schreef:
Jij vroeg niet wat de norm is in NL. Ik ben geen jurist.

Ik vroeg dus wel wat de norm is in NL en dan kom ik meteen bij mijn punt: jij weet dat niet.

En dat jij dat niet weet is helemaal niet vreemd. Het had mij verbaasd als je het had geweten.

Hoezo? Iedere NL'er wordt geacht de wet te kennen en ..... ;) :^:

10 jun 2010 19:25
Profiel
PorscheForum Junkie
Porscheloos...
Almkerk
Lees net dit draadje, je kan de kop beter verandern in DS tegen de rest van het forum!!

10 jun 2010 20:04
Profiel
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Advocaat van de duivel?

10 jun 2010 20:22
Profiel Twitter 
M140i
Beroepsgedeformeerd :mrgreen:

10 jun 2010 22:03
Profiel
ex 911 3.2 carrera "84, ex Boxster 986, ex996 cabrio c4 ex 996 4S
Leiderdorp
Devils son schreef:
Richard schreef:
@ds vrijspraak in zijn geval is altijd op humanitaire gronden ,dus lijkt me niet zinnig dat uit te sluiten .

Huh? wat snap je niet ? ik zeg humanitaire gronden sluiten we uit in de bak is in de bak ook als hijbij de begravenis van zijn vrouw wil zijn !

Ik heb het gewoon over: niet bewezen zijn. Ja, als niet bewezen is dat hij e.e.a heeft gedaan, dan krijgt hij niet levenslang.

Citaat:
Ik zeg je gewoon in antwoord wat jij zegt levenslang = levenslang dat dat dus niet gaat gebeuiren en dat de man op een goede dag gewoon weer de straat op kan. Dat zijn leeftijd op den duur mee gaat spelen is denk ik voor de "slachtoffers " geen punt van acceptatie. Ik denk ( waarschijnlijk net als jij dat de man na dit soort vergrijpen NOOIT meer de straat op zou mogen, ook niet onder "begeleiding". Niets meer en niets minder,dit ook als strafmaat aanduiding waarbij je je dus kan afvragen of de straf evenredig is met het vergrijp

Het enige wat ik uit heb proberen te sluiten is dat iemand stervende is en dan nog vrij wordt gelaten om tussen familie te sterven. Dat komt af en toe voor en doet niets af aan het levenslang opsluiten van iemand.

Kortom: nu ik er een redelijk bedrag op heb gezet heb je verdomd veel bezwaren voor iemand die zeker weet dat hij er genadig vanaf zal komen...

redelijk bedrag ?? man ik zet mijn porsche erop ,kom jij met een 100 euro pfff

ben nu gewoon bezig met de invulling overeenkomst :scratch:

10 jun 2010 22:37
Profiel WWW Facebook 
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Richard schreef:

Volgens mij verwar je mij nu met Joran. Dat is de gozert met een gokverslaving...

Citaat:

Ik deed een redelijk voorstel, maar het komt niet tot een overeenkomst.

10 jun 2010 23:29
Profiel
M140i
Devils son schreef:
Volgens mij verwar je mij nu met Joran. Dat is de gozert met een gokverslaving...

Dat durf ik niet te bevestigen. Uit de verhalen hoor ik dat hij graag pokert, maar of het een verslaving betreft? Die kwalificatie durf ik voorshands niet te geven.

11 jun 2010 0:21
Profiel
Weert
net die docu gezien, vind het toch wel een triest gezicht hoor. de verklaring van de Vries dat hij haar probeerde te beroven lijkt me zeer aannemelijk. Die jongen staat wat te wachten zeg :| :pale:

11 jun 2010 0:30
Profiel Facebook 
De opmerking was niet zo serieus bedoeld.

Maar van de andere kant lees je wel veel over het feit dat hij heel veel zat te pokeren en daarmee veel geld verloor, hetgeen lijkt te hebben gezorgd voor vervelende stappen zoals geld lenen zonder terug te betalen, afpersen, enz.

Geruchten natuurlijk, maar zou dit waar zijn, dan lijkt mij de term gokverslaafd wel passend.

11 jun 2010 0:32
Profiel
ralf996 schreef:
de verklaring van de Vries dat hij haar probeerde te beroven lijkt me zeer aannemelijk.

Ik eigenlijk niet. De Vries geeft zelf ook aan dat hij het niet logisch vindt dat het vooropgezet was. Beroving is zelden in een opwelling lijkt mij. Als hij echt alleen maar haar geld wilde, dan had hij een strandwandeling moeten kiezen...

11 jun 2010 0:34
Profiel
Weert
hij geeft aan dat het niet aannemelijk was dat het doden van dat meisje vooropgezet was

11 jun 2010 0:46
Profiel Facebook 
ex 911 3.2 carrera "84, ex Boxster 986, ex996 cabrio c4 ex 996 4S
Leiderdorp
Devils son schreef:
Richard schreef:

nee hoor .maakt de tegenprestatie iets tot een gokverslaving dan ? ik ben gewoon zeker van mijn zaak, zou ook mijn huis erop kunnen zetten :D

Citaat:

Ik deed een redelijk voorstel, maar het komt niet tot een overeenkomst.

komt omdat jij alle redenen die tot vrij rond lopen gaan leiden uit gaat sluiten

11 jun 2010 10:10
Profiel WWW Facebook 
Dit is wel vermakelijk, beter als de docu gisteren avond.

Ga door heren. :popcorn:

11 jun 2010 11:42
ralf996 schreef:
hij geeft aan dat het niet aannemelijk was dat het doden van dat meisje vooropgezet was

Ja, maar als hij zijn koffers moet pakken om te vluchten... dan moet je toch degene die je berooft uitschakelen.

Ik vind het niet logisch om iemand te beroven die weet wie jij bent. Tenzij je echt die persoon om het leven wil brengen en dan komen we weer bij punt 1. niet logisch om dat te doen op je hotelkamer...

11 jun 2010 12:16
Profiel
gast schreef:

Dit was je vraag: Wat is momenteel een normale straf volgens jou voor moord, doodslag en zware mishandeling en welke straffen zou jij normaal vinden?

Dus je vroeg niet wat de NORM in NL is voor moord. Je vroeg MIJN mening.

Nee hoor. Ik kan ook vragen wat volgens jou de topsnelheid is van een 993 2S. Dan vraag ik niet naar jouw mening, maar naar wat jij DENKT dat het is.

Het woord "momenteel" en het tweede deel van de vraag geven dat vrij duidelijk weg.

Citaat:
Jij vroeg niet wat de norm is in NL.

Ik weet heel zeker dat ik dat vroeg.

Citaat:
Zoals jij het nu maakt had je de vraag anders moeten stellen.

Nee. Zie boven.

11 jun 2010 12:19
Profiel
Richard schreef:

komt omdat jij alle redenen die tot vrij rond lopen gaan leiden uit gaat sluiten

Helemaal niet.

Levenslang is in NL levenslang. Dan kom je niet meer vrij. Uitzondering is humanitaire gronden (dus dat je mag sterven tussen familie). Komt overigens zelden voor, maar goed... dat zegt niets over het feit of iemand al dan niet levenslang heeft gekregen.

Verder stel ik de doodnormale voorwaarde dat de feiten wel wettig en overtuigend bewezen moeten worden geacht.

Kortom: ik sluit VOLLEDIG aan bij hetgeen levenslang is. Helemaal geen vreemde eisen.

11 jun 2010 12:22
Profiel
gast schreef:

Nu spreek je jezelf (gelukkig) tegen en is het voor een ieder duidelijk dat je gelijk wilt hebben terwijl je het pertinent niet hebt. Je voorbeeld gaat volledig mank namelijk :idea:

Waar slaat dit op?

Het klopt gewoon niet wat jij zegt. Jij claimt dat "volgens jou" verwijst naar wat jij vindt, maar dat is gewoon niet waar en dat blijkt uit de hele vraag, want anders had ik niet "momenteel" gebruikt en was het tweede deel van de vraag overbodig.

Daarnaast: stel dat jij gelijk hebt en ik de vraag verkeerd heb gesteld, dan nog zou mijn enkele toelichting voldoende moeten zijn geweest.

Er is er maar één die in dezen met alle geweld gelijk wil hebben...

11 jun 2010 13:01
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
hehehe. je moet ook niet tegen het gesundenes volksempfinden ingaan advocaatje :mrgreen:

11 jun 2010 13:23
Profiel
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Betje extra voer: :salut:

Joran 'vergat' sleutels

Peruaanse media hebben nieuwe bewakingsbeelden getoond uit het hotel waar Joran van der Sloot verbleef. Daarop lijkt het dat Joran net deed of hij geen sleutels van zijn kamer had, en pas na de moord bij zijn kamer arriveerde.

Onderaan de beelden van hotel TAC in Lima staan de tijden weergegeven. Te zien is dat Joran om 8.35 met twee bekers koffie uit zijn kamer loopt. Hij doet de deur dicht en vreemd genoeg klopt hij dan aan. Niemand doet natuurlijk open. De Nederlander verdwijnt en komt twee minuten later terug. Hij bekijkt de camera om weer weg te lopen. Twee minuten daarna staat hij met een hotelmedewerker voor de deur, die met een sleutel de deur voor hem opent. Joran gaat alleen naar binnen.

Op hotelbeelden die eerder naar buiten kwamen, is te zien dat Joran op een later tijdstip met twee tassen het hotel verlaat.

http://www.youtube.com/watch?v=jYH7vukk ... r_embedded

11 jun 2010 13:33
Profiel Twitter 
wolf schreef:
hehehe. je moet ook niet tegen het gesundenes volksempfinden ingaan advocaatje :mrgreen:

Ach gozertje, als jij een keer in het vizier van de overheid komt ben je ineens maar wat blij dat er mensen zijn die zich nog inzetten voor de rechten van verdachten.

11 jun 2010 13:40
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
oh zeker, ouwe chagrijn :mrgreen: :res:

11 jun 2010 14:00
Profiel
Carglass begint een actie om Joran daar uit de gevangenis te houden.

zijn anders bang dat ze zijn sterretje niet meer kunnen repareren :mrgreen:

Sorry, moest er even uit. :lol:

11 jun 2010 19:52
M140i
cabrio wim schreef:
Carglass begint een actie om Joran daar uit de gevangenis te houden.

zijn anders bang dat ze zijn sterretje niet meer kunnen repareren :mrgreen:

Sorry, moest er even uit. :lol:

Paar bladzijdes terug bladeren en je ziet dezelfde grap staan :wink:

11 jun 2010 20:56
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 906 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33 ... 37  Volgende