Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 4:54

Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 
Track & trace 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Veghel
Bericht Track & trace
splitsing van gestolen (Marcel)

Marcel schreef:
Duurt het 3-4 dagen met track & trace voordat je auto is terug gevonden, lijkt me lang?

Bij een vriend van mij is in Rosmalen snachts met geweld zijn BMW X5 (duurste edition) weggehaald uit zijn garage... hij zag in zijn onderbroek op straat :shock: zijn wagen wegrijden :twisted:

De wagen werd 1 week later teruggevonden bij de Oosterijkse grens(track & trace ) :?:

Dit was de 2e keer , deel een was een Boxstert :roll:

Er mag van zijn vrouw géén opvallende dure auto meer in de garage en hij rijd nu een renault Espace (duurste edition) Ze hebben er een goed trauma aan over gehouden :bang:

06 jul 2010 7:20
Profiel
Bericht Re: Track & trace
Waarom dat zo lang duurt...? Misschien in een container?

06 jul 2010 8:12
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Wss moeilijk(er) te traceren als de auto in beweging is :idea:

06 jul 2010 11:07
Profiel WWW Facebook 
964.c4
assendelft
een stoor zender van 50 euro,
daarnaar toe knallen en cashen en je zender weer mee nemen, want vanaf nu maakt het je niet uit.

06 jul 2010 11:12
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Ex: 986 3.2S Tiptronic
Randstad
Het uitlezen van de locatie gebeurt met een telefoontje naar het systeem in de auto, dus direct.

Het systeem kan zijn huidige GPS locatie niet weergeven als de auto in een ondergronds garage staat of in een container of inderdaad als er een stoor zendertje geplaatst is. Afhankelijk van het systeem, wordt wel tijdens het rijden een GPS locatie opgeslagen, dus indien er geen huidige locatie bestaat (real time GPS signaal), danwel de laatst opgeslagen GPS locatie.

06 jul 2010 15:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex Porsche 356 Speedster Replica Ex Porsche 964 C4 Porsche 356 OUTLAW under construction.
Achterveld
Is er wel een systeem waar je direct kunt zien waar je auto zich bevind of rijdend kunt volgen :?:

10 jul 2010 14:01
Profiel
Veghel
Bij mij vorige en huidige werkgever gebruiken ze ditte :salut:

Je kan zelf zien op welke baan je rijd (met uitvergroten)

10 jul 2010 14:06
Profiel
Westervoort
356_rijder schreef:
Is er wel een systeem waar je direct kunt zien waar je auto zich bevind of rijdend kunt volgen :?:

Zeker is dat er ; in de meeste taxi's bv zit een systeem waarmee je kunt zien wáár de auto zich bevindt en met welke snelheid deze evt rijdt. Ook kun je met een druk op de knop zien waar de auto de hele dag geweest is en met welke snelheid hij daar gereden heeft.

Ook als een chauffeur dit systeem uitschakelt blijft 't zichtbaar op de centrale :wink: ; stiekum privé-rijden is dus onmogelijk.

10 jul 2010 14:21
Profiel
Veghel
zie mijn bericht :mrgreen:

10 jul 2010 14:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 3.4 S
Twente
Het verhaal v/d X-5 klinkt mij bekend in de oren..

Soortgelijke diefstal vind hier , in het oosten des lands, nogal eens plaats.

Laatst een Q7, op de dag van aflevering s'avonds al "ontvreemd" vanaf de oprit.
Track&Trace werkte zeer goed, auto kon worden gevolg tot een paar dorpen verderop(gereden afstand ongeveer 20 km) en ineens, weg signaal.....niet gesloopt of uitgezet volgens de politie, maar gewoon slim geparkeerd in een container- vrachtwagen...dan op transport, en dan naar weet ik welk verwegistan land....

Ik vraag me daarom wel eens het nut af van zo'n track en trace....hoewel, soms wordt er nog wat van je auto terug gevonden, als ik dit draadje goed lees.

10 jul 2010 16:42
Profiel
Martin K. schreef:
en ineens, weg signaal.....niet gesloopt of uitgezet volgens de politie, maar gewoon slim geparkeerd in een container- vrachtwagen.

Afbeeldingplug and play.....daaaaag signaal en dat voor een paar tientjes bij elke spyshop :mrgreen:

10 jul 2010 16:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911 3.0SC 1982
Varik
Rodger that! schreef:
Bij mij vorige en huidige werkgever gebruiken ze ditte :salut:

Je kan zelf zien op welke baan je rijd (met uitvergroten)

Voor welke firma werk je dan?? Want dan ben je klant van mij.

Even over GPS en Track and Trace. Deze markt staat niet stil en nieuwe units worden steeds ontwikkeld.

Op dit moment hebben we een 50 kanaals GPS ontvanger ter grootte van een luciferdoosje. Er zijn 24 gps satellieten die om de aarde zweven, dus max. zicht op 11 a 12 satellieten. Waarom dan 50 kanaals? Het systeem kan via reflectie van GPS signaal een zeer goede fix krijgen. Dit hebben we getest in een afgesloten kofferbak van een Audi A8 en een normale sedan. Zelfs onderin bij het reservewiel goede ontvangst. Er zijn geen losse GPS antennes benodigd en zonodig werkt het systeem op een eigen accu.

Een zeecontainer zal nog altijd moeilijk blijven.

Voor evt. info PM.

10 jul 2010 17:03
Profiel
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C4
ideet:op de stroomvoorziening van je sigarettenaansteker een knopje waarmee je deze uit kan zetten (ergens verborgen onder je dashboard). Gok dat een goed aantal van deze dieven een stioorzender enkel op de sigarettenaansteker heeft.

Wel erg vervelend allemaal weer zeg. Erg lang hard gewerkt, nieuwe auto gekocht, weg weer die auto. Dief wordt gepakt in NL, gezellig een maandje in de gevangenis met 30 kanalen tv, airco, gezellig veel studieboeken en elke dag (goed) eten...

Mooi dat hij teruggevonden is.

Vraag: het eventueel gebruikte blokkeringssignaal kan toch niet altijd de overhand gaat hebben? Als zo'n auto ergens in het oostblok terecht gekomen is, in een container of op andere manier, dan is zo'n auto op een gegeven moment weer te vinden toch? Of zoeken die dieven het signaal van de gps tracker op en halen ze de gps tracker eruit?

11 jul 2010 10:30
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
wat denk je zelf? :mrgreen:

11 jul 2010 10:43
Profiel
PorscheForum Junkie
Porscheloos...
Almkerk
Ik krijg regelmatig auto's aangeboden van een grote verzekeraar die dan staan in ver weg Oost Europa/Afrika of Zuid Amerika!!! Maar hoe (en vooral van wie) haal je b.v. een Porsche Cayenne op in Kazachstan :?: :?: of een X6 in Equitorial Guinee.

Iemand die daar dagelijks met een dergelijke kar rijdt, is waarschijnlijk wel een beetje duister!!

Lang leve Track & Trace.

11 jul 2010 10:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex: 986 3.2S Tiptronic
Randstad
Ze rijden daarzo zelfs op de originele kentekenplaten :roll:

11 jul 2010 11:24
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 16 berichten ]